VodafoneNummer portering tijdens verblijf in buitenland

Ik ga van Hi naar Vodafone met nummerbehoud, op 30 juli jl besteld, SMS van Vodafone gehad dat 30 augustus nummer portering zou plaatsvinden, een paar dagen later een SMS dat het 2 september wordt.
Nu is het zo dat ik 's nachts van 1 op 2 september naar het buitenland vertrek.
Volgens het call center van Vodafone kan mijn nummer dan niet geporteerd worden omdat de SIM kaart in Nederland moet zijn.

Is dat ook daadwerkelijk zo, en wie heeft ervaring met activatie van nummerbehoud van Vodafone in het buitenland ? Hi wil niet 1 dag eerder de portering in laten gaan... kan niet in hun systeem... ):
(Het call center van Hi geeft overigens aan dat bij Hi wel nummerportering in Europa werkt.)

› reageer

Volgens mij is dat eigenlijk nooit een probleem, hooguit mis je een paar smsjes.
Maar verder kan ik me niks voorstellen. Als een telefoon uitstaat gaat nummerportering ook altijd goed.

Afgelopen vakantie ging er nog een nummer van Hema (KPN-netwerk) naar Vodafone en dat is bij mij gewoon goed gegaan.

› reageer

Is er dan verschil of de telefoon aan staat of uit staat op de dag van portering ?

› reageer

Mijn nummer is ook wel eens geporteerd terwijl ik in het buitenland was. Ik heb toen de oude sim NIET actief gehad in het buitenland, de nieuwe sim een dag na de geplande portering aangezet in het buitenland. Alles is toen goed gegaan.

› reageer

Volgens mij is Simpel (ook hier weer eens) de uitzondering. Net als deblokkeren buitenland geldt het ook bij nummerbehoud dat je daarvoor in NL moet zijn met je SIM. Maar simpelste lijkt me klantenservice nog eens bellen. Denk dat nummerbehoud heus wel overgezet wordt, maar of je sim het dan doet in het buitenland is de vraag.

› reageer

Over het algemeen is het het beste om de simkaart voor het eerst in NL aan te zetten dat voorkomt problemen want dan is hij een keertje aangemeld op het NL netwerk. Ik kan mij van het verleden herinneren dat Kpn dat voorbeeld adviseerde toen ik nog bij TforTelecom werkte en ik heb ook mijn portering uitgesteld van Orange naar Euphony (kpnnetwerk) dat vond men verstandiger dat te doen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.