T-MobileVele infoberichten in Italië

Ben op dit moment in Italië en krijg daar regelmatig vele infoberichten op mijn telefoon met daarin de meest nabijgelegen grotere stad. Deze verschijnen in blokjes van 4, het lijkt wel elke keer als ik van mast verander. Heb een Samsung Android telefoon. Is dit uit te schakelen? Onderweg van Zwitserland naar de plaats van bestemming had ik een kleine 300 berichten. Lijkt op het netwerk van TIM het ergste te zijn. In andere landen (Duitsland, Frankrijk, Zwitserland) geen last van gehad.

Iemand die weet wat dit kan zijn?

› reageer

Dat zou via berichtinstellingen uit te zetten moeten zijn. In Nederland deed Vodafone dat met netnummers. Bij Androidtoestellen komt dat echter telkens als sms binnen.

› reageer

Worden er kosten berekend voor die (ongevraagde) berichten?

› reageer

Zover ik weet is dat altijd een gratis dienst geweest. Normaal komt er een regio in je homescreen te staan. Alleen bij Android toestellen wordt het steeds als een nieuwe sms gepusht, wat de infoberichten daar ontzettend vervelend maakt.

› reageer

check eens onder settings, bellen en dan of cellbroadcast misschien aan staat. Volgens staat dat bij Android op Samsung standaard aan.

› reageer

Ook last van gehad, blijkt inderdaad gewoon uit te zetten zijn (staat standaard ingeschakeld bij Samsung). Uitzetten via 'instellingen' in het berichtenmenu.

› reageer

Had ook al gekeken, maar via berichteninstellingen kan ik het niet vinden. Iemand die weet hoe de optie exact heet?

Heb hem maar handmatig op I Wind gezet, toen was het in ieder geval opgelost. Terugweg in Zwitserland en Duitsland geen last van gehad.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.