Internet voor iPad

Mijn schoonvader heeft sinds vandaag een iPad. Hij heeft zelf geen internet, maar kan bij ons uiteraard meeliften op WIFI. Omdat hij redelijk ambulant is, toe is aan een nieuwe telefoon en abonnement, dacht ik aan een mooi toestel met een mobiel internet abonnement, zodat hij met dat toestel kan tetheren.

Om het voor hem zo gemakkelijk mogelijk te maken, is het handig om hiervoor een iPhone te gebruiken. Omdat niemand weet hoeveel data hij gaat verstoken, is een FUP ook wel handig. Toevallig is hij ook nog eens ondernemer, het zou dus een zakelijke aansluiting kunnen worden.

In de particuliere markt weet ik redelijk de weg. De zakelijke markt is zo mogelijk nog vager, bij veel ondernemersbundels kan ik niet eens terug vinden hoeveel belminuten er in zitten. Ook datalimieten lijken bij zakelijke abonnementen "anders", alleen bij KPN vind ik een harde limiet van 1000MB.

Ik ben dus op zoek aan een goedkoop (zakelijk?) abonnement met een goedkope iPhone (4, dat dan weer wel) en een FUP. Wie zoekt er met me mee?

› reageer

Harde limieten zijn idd zeldzaam geworden na het afschaffen van de FUP.

Wel kan je bij T-Mobile kiezen voor de onbeperkt internet optie voor € 4,95/mnd dan wordt er nadat de bundel is verbruikt geen extra kosten in rekening gebracht maar wel gecapped op 64/64kbps
Als je een voordelig T-Mobile abonnement met internet (max. 7,2 Mbps) wilt, heb ik er nog een ter overname: http://www.telecomvergelijker.nl/thread/51291/ter-overname-ismart-200.html

Waarom een iPhone? om te tetheren kun je ook een Samsung Galaxy gebruiken bijv. de Gio

› reageer

De Iphone is de minst ideale oplossing.

Providers kunnen dmv een ota bericht de tethering uitzetten. Een collega heeft een Iphone kon eerst thetering gebruiken bij Vodafone, maar door een ota update vanuit Vodafone is deze optie opeens van de ene op de andere dag geblokkeerd.

Bij Android phones is dit niet het geval.

› reageer

De zakelijke markt is zo mogelijk nog vager, bij veel ondernemersbundels kan ik niet eens terug vinden hoeveel belminuten er in zitten.

Ondernemersbundels hebben vaak ook geen belminuten, je hebt een mobiel abo, en daarnaast ga je achteraf afrekenen naar verbruik (T-Mobile Zakelijk optimaal, KPN Bedrijfsflexibel, Vodafone In Business) Het voordeel van deze bundels is wel, dat er vaak een hogere toestelsubsidie op zit.
Op dit moment is er erg weinig aanbod in leuke aanbiedingen. Je zou eens kunnen kijken bij http://www.gsmtopdeal.nl/zakelijk/index.asp ,
http://www.typhone.nl/zakelijk
of http://www.vtu-telecom.nl/html/zakelijk.aspx
Daar zijn soms nog wel eens zakelijke aanbiedingen die interessant kunnen zijn.
En bij bijv. T-Mobile internet heb je ook gratis toegang tot T-Mobile en KPN hotspots in Nederland , Bij KPN gratis toegang tot KPN-hotspots

› reageer

Allemaal bedankt voor de tips tot zover

Waarom een iPhone: mijn schoonvader is 72 en digibeet. Een iPad is een hele stap, dus we willen het niet te moeilijk maken. Een iPhone heeft natuurlijk een vergelijkbare navigatie als de iPad, bij een HTC is dit bijvoorbeeld alweer anders. Daarnaast heb ik de ervaring dat een HTC niet compatibel is met de carkit die ook hij in z'n auto heeft, de Nokia CK-7W. Terwijl ik hier wel tevreden apple-gebruikers van heb gevonden.

Als een Apple echter idd zo eenvoudig onklaar te maken is als Jongerenchaos aangeeft, is een Samsung wellicht een betere keuze. Zijn er meer users die dat kunnen bevestigen?

› reageer

@Pinokkio bij mij werkt m'n iPhone 4 niet altijd even goed samen met m'n CK-7W.. De 3G deed het een stuk beter.

Naast de door telek genoemde winkels kan je ook eens informeren bij Castle (Business). Daar heb ik zakelijk mooie deals kunnen regelen

Overigens meen ik dat je met een zakelijk KPN-abonnement probleemloos kunt tetheren via je iPhone, maar met een particulier abonnement weer niet. En dat heeft inderdaad met providerinstellingen te maken. Dit is dan na een jailbreak wel weer te omzeilen uiteraard ;-)

› reageer

Bedankt

Ik heb inmiddels wat bijgesteld: uit de vitrine is een Nokia N79 boven komen drijven, waar joikuspot op geïnstalleerd is. Deze werkt in elk geval goed met de carkit en tetheren met de iPad gaat ook prima. Nu nog ff zoeken naar een strakke aanbieding, tot zover wederom dank voor het wegwijzen.

› reageer

Een Mifi kan ook een optie zijn. Dat is een eigen mobiel Wifi accesspoint met een simkaartje erin. Aanzetten, de MiFi verbind zichzelf automatisch met mobiel internet en verschijnt dan als WiFi netwerk. Als je de Ipad toegang geeft, zal deze elke keer automatisch met de MiFi verbinden.

In deze link de dure versie. Provider "3" uit Engeland biedt ze goedkoop en simlockvrij aan, daardoor zijn ze via de bekende verkoop sites ook in Nederland goedkoop te krijgen.

Voor echt gebruik door een digibeet zou een Ipad met 3G eigenlijk de betere keuze zijn geweest. Inmiddels is er korting te krijgen bij de aankoop als je er direct een databundel bij neemt. (en het voordeel van de 3G variant is dat deze naast Wifi en 3G ook nog een ingebouwde GPS ontvanger heeft).

› reageer

@Koen: MIFI heb ik idd ook naar zitten kijken, via de VF Personeelsacties is dit wel goed te doen. Inmiddels voor hem thuis een vaste inet-verbinding aangevraagd, dus het gaat nu meer voor incidenteel gebruik onderweg.

Overigens lijkt het mij dat de iPad Wifi (zowel 1 als 2) ook een GPS-ontvanger heeft. Hij weet namelijk precies waar ik ben

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.