Wanneer weer eens eerlijke reclame van providers?

Er staat dat je in dit forum je ei kwijt kan.

Nou het ei wat mij al veel te lang dwars zit is al die vreselijke schreeuwende reclames waarin met koeienletters lage maandelijkse kosten worden gesuggereerd maar wat dan weer alleen voor de eerste 3 en soms 6 maanden blijkt te gelden. daarna betaal je dus de overige 21 of 18 maanden torenhoge maandbedragen. Geweldige aanbiedingen zeg!

Kunnen er niet weer leuke acties komen zoals jaren geleden zonder deze misleidende klantentrekkers.

Zo, dat lucht op. Ei kwijt.

› reageer

Helemaal mee eens. Dit soort constructies verlokt veel mensen tot het afsluiten van een abonnement omdat zij vergeten de kleine letters te lezen. Gebeurt niet alleen in telecomland maar tegenwoordig in meerdere branches. Consumentenonderzoek heeft namelijk uitgewezen dat het werkt. Vandaar dat zo goed als alle providers er gebruik van maken. Maar ja, laten we wel wezen....is het niet overal zo dat je gefopt wordt als je niet oplet?

› reageer

Die acties zijn van de providers die sinds het verdwijnen van Telfort en Orange als zelfstandige bedrijven de koek min of meer verdeeld lijken te hebben waardoor er minder concurrentie is en dus ook amper aanbiedingen.

Daar kan TV niet zoveel aan doen.

Het is aan de overheid om eventuele nieuwkomers een frequentie toe te wijzen zodat er weer meer concurrentie komt. Dan zullen er vanzelf ook weer aanbiedingen gaan komen.

› reageer

Eigenlijk is het heel eenvoudig. Bij de supermarkt zijn ze verplicht de kiloprijs te vermelden van een artikel. Laten ze bij de abonnementen nu verplichten om een gemiddelde maandprijs te vermelden. Zo kan er ook niemand misleid worden door een lagere maandprijs.

Eenvoudiger kunnen we he toch niet maken, een kreet die we al jaren tegenkomen.

De technieken worden steeds goedkoper en de providers letten nu erg op de energieverbruik van de apparatuur die ze gebruiken. Dus wat mij betreft zouden de prijzen nog steeds kunnen dalen. Maar waarschijnlijk zit hier ook de graaigedachte die de banken ook hebben achter het geheel. Toen we onze ouders het salaris nog in de hand kregen was het heel makkelijk en goedkoop bij een bank te komen en nu moet je overal voor betalen. In de telecom zal het ook wel zo gaan.

› reageer

@Frizzo @oak, het is nooit anders geweest vanuit de providers. Hoe de verschillende retailers zaken aanprijzen of mee adverteren is aan de verschillende retailers. Ik en, lijkt me, menig consument is gewent verder te loeren dan zijn neus lang is, en wordt er altijd geadverteerd, en dat doet men nergens in welke branche dan ook met de het duurste tarief...!!!

Ps, lekker naïef om een abo af te sluiten als het maand bedrag niet naar je wens is, het normale maand bedrag. Dat een consument niet eerst naar het normale tarief loert en alleen maar op de korting blijft is dit een probleem van de consument. Gelukkig gaan de meeste hier wel goed mee om.

@Hard, marktwerking. Kan positief of negatief, daarnaast ook per markt en per tijd verschillend werken. Mee eens dat de telecom minder comparatief is geworden, maar zelf zie ik het niet negatief. Ja ik heb een gekleurde bril, en dus ja ik werk in de telecom. Maar ben wel van mening dat er voldoende keus is, en dat de verschillen per bedrijf duidelijk zichtbaar zijn.

@Hejo. Eerste gedeelte vind ik wel interessant, en ben ik zelf voorstander van. Richting mijn eigen klanten reken ik het ook zo uit en betrek ik de korting in de totale kosten wat een klant dient te betalen. Naar mijn idee, ook de jouwe blijkbaar, geeft dat beter weer wat een klant betaald maar nog meer.... geeft het aan dat de consument te betalen en wat hij precies daarvoor mag ontvangen en welke service hij daarvoor mag verwachten.

@ de rest stuk van je... Beetje occupyachtige gedachtegang en die beweging is reeds dood. Excuus, maar met deze redenering hou je geen rekening met de eis voor verbeteringen in de netwerk werk, dienst verlening enz enz ect ect. .

› reageer

Er staat dat je in dit forum je ei kwijt kan.

Nou het ei wat mij al veel te lang dwars zit is al die vreselijke schreeuwende reclames waarin met koeienletters lage maandelijkse kosten worden gesuggereerd maar wat dan weer alleen voor de eerste 3 en soms 6 maanden blijkt te gelden. daarna betaal je dus de overige 21 of 18 maanden torenhoge maandbedragen. Geweldige aanbiedingen zeg!

Kunnen er niet weer leuke acties komen zoals jaren geleden zonder deze misleidende klantentrekkers.

Zo, dat lucht op. Ei kwijt.

Kwestie van lees de kleine lettertjes?? Dat is overal zo in het leven dus ook met dit soort dingen en vaak is het te mooi om waar te zijn dus opletten geblazen als je opzoek gaat naar een nieuwe aansluiting

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.