Welke mobiele provider kunnen we het beste nemen?

Heel langzaam gaat de aanbieding van Hollands Nieuwe aflopen, dus ben ik en voor een paar andere mensen op zoek naar betere aanbiedingen, maar liever zonder nare storingen op het netwerk of rare rekeningen, of een heel slechte klantenservice.

Ik wil als eerst proberen Hollands Nieuwe voordelig te verlengen, maar als ze te veel vragen zijn we weg.

Wat ik wel fijn zou vinden is het beltegoed opvragen, bijvoorbeeld *101# is prima, maar geen pre als de aanbieding te mager is.

De voicemail moet uitgezet kunnen worden, want die wordt toch niet gebruikt.

Het aantal belminuten is aan 175 minuten al voldoende, maar als er toevallig meer bij zitten is dat mooi meegenomen.

SMS is geen noodzaak, dat wordt hier vrijwel niet meer gebruikt, zo ook geen internet..

Ik heb een lijstje gemaakt.

Hollandsnieuwe
Simyo
Ben
Youfone
Vodafone Scherp

Telfort kan ook nog, maar alleen ik heb een korting gespaard bij Typhone, de andere 2 niet.

Ben ik nog wat vergeten?

Of zijn er betere aanbiedingen?

Simyo en Ben kunnen per maand worden opgezegd, de rest heeft een contract van 2 jaar.

Hollandsnieuwe verwacht ik veel duurder dan de openingsaanbieding, maar ik ga het toch even vragen.

Vodafone Scherp is best aardig, hangt er een beetje er tussen in.

Youfone lijkt mij wel wat door de mooie actie aanbieding, maar zijn daar nog steeds veel klachten over? Zit Youfone nu compleet op het KPN netwerk, of maakt het alleen gebruik van de masten van KPN?

Mogelijk wil ik tijdelijk internet voor in het ziekenhuis, maar vaak hebben ziekenhuizen dat al, dan is het weer niet nodig, dat kan natuurlijk ook met een prepaid kaart actie, dus dat lijkt mij niet echt een probleem.

› reageer

Ik ben zojuist overgestapt van Ben naar Simyo. Redenen: T-Mobile netwerk heeft toch echt minder dekking dan KPN netwerk en bij Ben waren er problemen met GMail (SSL poort voor verzenden geblocked en bij gewoon SMTP zat er een SM|TP proxy van tmobile tussen waardoor mails dubbel aankwamen). Qua prijs zijn ze gelijk en qua opzeggen ook (wat scheelde, ik zat nog maar 2 maanden bij Ben).

› reageer

Youfone zit ook op KPN, de aanbieding van het eerste jaar 250 minuten voor € 2,50, het tweede jaar € 5,85, maar ik google verschillende berichten, zowel positief als negatief.

Wie heeft er ervaring met Youfone?

Wie heeft ervaring met één of meerdere aanbieders uit het lijstje?

Bij wie kan je telefonisch het beltegoed opvragen m.u.v. Hollandsnieuwe, want daar kan het bij?

› reageer

Het beltegoed opvragen bij een Vodafone Scherp abonnement kan via '1200', maar LET OP dit kost eur 0,45 per keer (dit geldt alleen voor de Scherp abonnementen van Vodafone, niet voor de 'normale' Vodafone abonnementen waarbij het opvragen via '1200' gratis is).

Opvragen bij Simyo kan via '1244' en via je Persoonlijke Pagina op de Simyo site, en is in beide gevallen gratis > .

Kijk ook hier en hier voor meer informatie over hoe het beltegoed bij de verschillende providers kan worden opgevraagd.

› reageer

Dank je, dan gaat de race nog tussen 2 providers tenzij Hollandsnieuwe met een netjes verlengaanbod komt.

Zijn zowel bij Sinyo als bij Youfone eenvoudig de voicemail uit te zetten?

Simyo, klinkt goed, betrouwbaar en maandelijks opzegbaar, maar ook actueel met het overige beltegoed?

Youfone, vooral het eerste jaar een leuke aanbieding, het tweede jaar wat minder. Bij Youfone is mij nog onduidelijk of ze per telefoon een actueel gratis overzicht kunnen geven, voor ouderen die geen internet hebben kan dat dus een probleem zijn.

Ook belangrijk wat ik over Youfone zou willen weten is of de problemen voorbij zijn met de overschakeling van het T-Mobile netwerk naar het netwerk van KPN, maar ook of hun administratie op orde is. Ik lees dat ze soms onterecht geen incasso kunnen uitvoeren, waardoor men afgesloten wordt voor bellen en op kosten worden gejaagd. Verder is het krijgen van goed contact slecht, je moet lang wachten op de simkaart.

Zijn de problemen en service van Youfone nog steeds zo slecht?

› reageer

Ik lees toch wel erg veel klachten over Youfone, dan schiet die korting niet echt op als ik overal achter aan moet rennen met alle kosten vandien, ok activeringskosten door middel van een telefoontje naar een 0900 nummer, lekker klantvriendelijk.

Simyo zit op KPN, klopt het dat je dan geen ontvangstbevestiging krijgt bij een afgeleverde SMS? Hier kan je telefonisch het beltegoed opvragen.

Ben zit op T-Mobile, krijg je daar wel een SMS bevestiging van aflevering? En hoe zit het bij het opvragen van het overgebleven beltegoed via de telefoon?

Nog even en ik kan de verleningskosten opvragen, even afwachten of het interessant is.

Ik zit ook nog te kijken via een KvK nummer, zijn zakelijke abonnementen nog interessant?

› reageer

Over het algemeen zijn zakelijke abonnementen duurder dan particulier.

Youfone waren veel problemen, maar ik heb begrepen dat daar wel veel van opgelost is. Netwerk is gewoon goed. Ze zijn alleen niet zo snel. Aansluitproces duurt lang.

Ontvangstbevestiging voor een afgeleverde SMS :
Algemeen vond ik het volgende: De meeste gsm's kunnen zo worden geprogrammeerd dat automatisch een afleverrapport wordt ontvangen zodra een verzonden sms bij de bestemmeling wordt afgeleverd.

Voor Simyo heb ik het volgende gevonden: http://www.veit.nl/535000-simyo-bevestiging-afgeleverd-sms-je

Over Youfone kan ik nog even niks vinden....

› reageer

qua abonnementen heb je Simpel nog niet genoemd. Kan ook interessant zijn.
Alleen vraag ik me af, als je zo weinig belt per maand kan prepaid interessanter zijn. Zlefs als je wel redelijk wat belt en internernet tegenwoordig trouwens. Sinds ik mij tringg abonnement niet meer heb bel ik via Lycamobile. Het vervelende daar is de ondoorzichtigheid van de tarieven(beltegoed wordt verdubbeld en daardoor moet je alle tarieven op de site omrekenen)
maar dar krijg je:
(al deze tarieven zijn al omgerekend, als je 10 euro koopt krijg je 20 euro beltegoed)
- bellen naar vast 0.005 met een starttik van 0.095 (na de starrtik van 9.5 cenht bel je dus voor eenh halve cent per minuut naar vast)
- bellen naar mobiel 0.045 met starttik van 0.095
- elkaar (een half uur per gesprek gratis met een starrtik van 12 cent)
- gratis voicemail(kan ook uit maar afluisteren is gratis)
- beltegoed opvragen via 1244 en *101#
- op vodafone netwerk
- gratis 300mb per maand internet(alleen als je elke maand opwaardeert) maar bij geen gebruik van internet hoeft dat dus niet
- beltegoed 6 maanden houdbaar
Kan ook interessant zij bij wienig bellen.

› reageer

Over het algemeen zijn zakelijke abonnementen duurder dan particulier.

Youfone waren veel problemen, maar ik heb begrepen dat daar wel veel van opgelost is. Netwerk is gewoon goed. Ze zijn alleen niet zo snel. Aansluitproces duurt lang.

Ontvangstbevestiging voor een afgeleverde SMS :
Algemeen vond ik het volgende: De meeste gsm's kunnen zo worden geprogrammeerd dat automatisch een afleverrapport wordt ontvangen zodra een verzonden sms bij de bestemmeling wordt afgeleverd.

Voor Simyo heb ik het volgende gevonden: http://www.veit.nl/535000-simyo-bevestiging-afgeleverd-sms-je

Over Youfone kan ik nog even niks vinden....

Dat zijn als ik het goed heb geen ervaringen, maar meer info.

De klachtenstroom loopt zelfs nog steeds, 9-11-2011 is nou niet bepaald lang geleden.

De aanbieding is leuk, maar niet op de manier dat je een 0900 nummer moet bellen om je abonnement te activeren en eindeloos aan de lijn wordt gehouden.

Met *0# in een SMS kan je op het KPN netwerk een ontvangstbevestiging krijgen, waarom ze dat op het KPN netwerk nooit eenvoudig gemaakt hebben is mij een raadsel.

Het kan bij instellingen in het toestel ingesteld worden, maar dat blijkt per toestel verschillend te zijn, ik heb er geen ervaring mee.

Ik vraag me af hoe lang de kortingen bij Simyo en Ben blijven lopen, een jaar, of zo lang je aangesloten blijft?

› reageer

qua abonnementen heb je Simpel nog niet genoemd. Kan ook interessant zijn.
Alleen vraag ik me af, als je zo weinig belt per maand kan prepaid interessanter zijn. Zlefs als je wel redelijk wat belt en internernet tegenwoordig trouwens. Sinds ik mij tringg abonnement niet meer heb bel ik via Lycamobile. Het vervelende daar is de ondoorzichtigheid van de tarieven(beltegoed wordt verdubbeld en daardoor moet je alle tarieven op de site omrekenen)
maar dar krijg je:
(al deze tarieven zijn al omgerekend, als je 10 euro koopt krijg je 20 euro beltegoed)
- bellen naar vast 0.005 met een starttik van 0.095 (na de starrtik van 9.5 cenht bel je dus voor eenh halve cent per minuut naar vast)
- bellen naar mobiel 0.045 met starttik van 0.095
- elkaar (een half uur per gesprek gratis met een starrtik van 12 cent)
- gratis voicemail(kan ook uit maar afluisteren is gratis)
- beltegoed opvragen via 1244 en *101#
- op vodafone netwerk
- gratis 300mb per maand internet(alleen als je elke maand opwaardeert) maar bij geen gebruik van internet hoeft dat dus niet
- beltegoed 6 maanden houdbaar
Kan ook interessant zij bij wienig bellen.

Met Simpel heb ik heel slechte ervaringen opgedaan, maar nog steeds zie ik klachten voorbij komen: 10-11-2011 dat is ook al zo kort geleden.

Lycamobile, heeft inderdaad leuke prepaid mogelijkheden, maar ook hier weer recente klachten: 17-9-2011

Bellen onderling wat vaker gebeurd dan daar buiten, is bij meestal korte gesprekken een dure grap. Lange gesprekken van nog net geen 30 minuten is weer goedkoop, maar dan is het alleen leuk voor een tweede simkaart.

› reageer

Pas op met Youfone!!!

Helaas heb ook ik negatieve ervaringen met Youfone.De medewerkers geven me telefonisch allen gelijk maar bevestigen doen ze helaas niets...
Ik heb daarom mijn automatische incasso ingetrokken en gezegd dat ik het abbonement per direct opzeg. Ook ik heb enorm veel spijt dat ik met Youfone in zee ben gegaan. Hiervoor heb ik jarenlang zonder problemen bij Telfort gebeld, was ik daar nu maar gebleven. Maar ook ik heb me laten lokken door hun abbonementen die zeer goedkoop zijn. Om een voorbeeld te geven: Ik heb een smsbundel van 1000 smsjes en toen ik 125 smsjes had verstuurd zijn ze al boven de bundel gaan rekenen. Eveneens met mijn belminuten: Ik heb een bundel van 450 minuten en bij 56 minuten gingen ze al boven de bundel rekenen. Vandaar dat ik flinke bedragen zag op myyoufone. Dit meerdere keren aangegeven, het standaard anwoord is dan:``U heeft volledig gelijk dat is een foutje we sturen het door naar de juiste afdeling` waar dan vervolgens niets gebeurd. Gelukig heb ik een rechtsbijstandsverzekering en ben ik bereid dit hoog op te spelen. Heb de gesprekken opgenomen en alles uitgeprint. Ben benieuwd hoe Youfone dit op gaat lossen. Nu ze vandaag geen incasso konden doen heb ik een brief ontvangen waarin staat deze binnen 9 dagen te voldoen, dat het niet; deze oplichters krijgen van mij geen cent. Eerst maar eens reageren op mijn aangetekende brieven voordat ze dit soort mails gaan sturen.
Ben inmiddels weer bij mijn vertrouwde provider, telfort. Heerlijk om weer fatsoenlijk te woord gestaan te worden, zo hoort het natuurlijk ook!

› reageer

Pas op met Youfone!!!

Helaas heb ook ik negatieve ervaringen met Youfone.De medewerkers geven me telefonisch allen gelijk maar bevestigen doen ze helaas niets...
Ik heb daarom mijn automatische incasso ingetrokken en gezegd dat ik het abbonement per direct opzeg. Ook ik heb enorm veel spijt dat ik met Youfone in zee ben gegaan. Hiervoor heb ik jarenlang zonder problemen bij Telfort gebeld, was ik daar nu maar gebleven. Maar ook ik heb me laten lokken door hun abbonementen die zeer goedkoop zijn. Om een voorbeeld te geven: Ik heb een smsbundel van 1000 smsjes en toen ik 125 smsjes had verstuurd zijn ze al boven de bundel gaan rekenen. Eveneens met mijn belminuten: Ik heb een bundel van 450 minuten en bij 56 minuten gingen ze al boven de bundel rekenen. Vandaar dat ik flinke bedragen zag op myyoufone. Dit meerdere keren aangegeven, het standaard anwoord is dan:``U heeft volledig gelijk dat is een foutje we sturen het door naar de juiste afdeling` waar dan vervolgens niets gebeurd. Gelukig heb ik een rechtsbijstandsverzekering en ben ik bereid dit hoog op te spelen. Heb de gesprekken opgenomen en alles uitgeprint. Ben benieuwd hoe Youfone dit op gaat lossen. Nu ze vandaag geen incasso konden doen heb ik een brief ontvangen waarin staat deze binnen 9 dagen te voldoen, dat het niet; deze oplichters krijgen van mij geen cent. Eerst maar eens reageren op mijn aangetekende brieven voordat ze dit soort mails gaan sturen.
Ben inmiddels weer bij mijn vertrouwde provider, telfort. Heerlijk om weer fatsoenlijk te woord gestaan te worden, zo hoort het natuurlijk ook!

Dat had ik voor het zoeken al in de gaten, kijk voor de gein eens bij Trosradar.nl , daar kom je ook van alles over deze provider tegen.

Ik ben op een tijdelijke aanbieding van Simyo ingegaan (5,99 voor 250 belminuten per maand), maar door nummerbehoud is het sinds maandag actief.

Jammer alleen dat ze geen *101# ondersteunen, want dat was wel de bedoeling.

Ik zit niet aan ze vast, dus kan ook zo weer vertrekken.

› reageer

Ik ben op een tijdelijke aanbieding van Simyo ingegaan (5,99 voor 250 belminuten per maand), maar door nummerbehoud is het sinds maandag actief. @ Casper,

Vind je het niet vervelend dat bij Simyo abonnementen overgebleven minuten niet kunnen worden meegenomen naar de volgende maand?

› reageer

[quote]Ik ben op een tijdelijke aanbieding van Simyo ingegaan (5,99 voor 250 belminuten per maand), maar door nummerbehoud is het sinds maandag actief. [/quote]@ Casper,

Vind je het niet vervelend dat bij Simyo abonnementen overgebleven minuten niet kunnen worden meegenomen naar de volgende maand?

Nee, dat is een keuze geweest, of een leuke aanbieding met veel minuten, of duurder en minder minuten, maar dan wel meenemen, het enige wat ik waardeloos vindt is dat *101# niet wordt ondersteund. Hollandsnieuwe had even wat eerder met leuke aanbiedingen moeten komen, dan had ik met ze verder gegaan, maar bij Simyo zit ik niet langer dan een jaar. i.v.m. dat dan de aanbiedingsprijs verloopt.

Daar komt bij dat er straks nieuwe netwerkproviders op de markt gaan komen, dus het wordt vanzelf goedkoper.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.