Problemen met Hollandsnieuwe i.v.m. contracten en nummerbehoud

Zijn er meer mensen die problemen hebben met Hollandsnieuwe?

Het gaat met name over het contract en nummerbehoud.

Mocht het iets anders zijn, dan hoor ik dat ook graag, want dan weet ik waar ik mij op moet voorbereiden.

› reageer

Ik heb Hollands Nieuwe intussen opgezegd, want zo'n Veronica-
stuntje is natuurlijk eenmalig en zal niet verlengd worden...
Maar daarom zijn we zo gezellig hier samen:
òp naar de volgende aanbieding!
>>>

› reageer

Haarlem is vrijwel om de hoek, heeft iemand toevallig een adres voor mij i.p.v. een postbusnummer?V.z.i.w. zit in haarlem alleen een ingehuurd callcenter, "2contact" (2C Holding B.V.), de rest is denk ik eigenlijk gewoon vodafone (wsl. vestiging A'dam?). Adres van beiden is zo gevonden, maar of je daar wat mee opschiet is een tweede.

Heb zelf een paar weken geleden opgezegd, wel nette reactie op gehad dat ze het doorgestuurd hadden naar deze of gene afdeling, maar vooralsnog kennelijk nog niet verwerkt. We zien wel.

› reageer

Ik zie nu als ik inlog staan dat het is opgezegd. Hou het in de gaten! Overigens 3 dagen later dan wanneer mn contract afloopt.

Wel problemen gehad om dit voor elkaar te krijgen. Eerst was ik te vroeg, daarna zou het doorgestuurd worden en nou lijkt het eindelijk voor elkaar.

› reageer

Het probleem is dat ze wel beloven, maar er vervolgens een rommeltje van maken.

Buiten de bundel betaal je door betaal ideaal meteen de hoofdprijs die je niet terug kan krijgen en waarschijnlijk niet in 3 dagen op kan maken.

Bij het callcenter gaat het blijkbaar al mis, vandaar dat ik een adres zoek.

Nummer uit porteren is waarschijnlijk erg moeilijk, want daar gaat het mis i.c.m. het contract.

› reageer

Nummer uit porteren is waarschijnlijk erg moeilijk, want daar gaat het mis i.c.m. het contract.Zelf probleemloos nummerbehoud naar T-Mobile prepaid aangevraagd, nummer gaat 3 dagen nadat ik de laatste bundel krijg naar T-Mobile. Ik heb dus nog een paar dagen om de laatste 5 euro tegoed van de Veronica actie op te maken.

› reageer

Net de bevestiging van m'n opzegging binnengekregen.
Keurig, hoor.

› reageer

Waarom zou niet rechtstreeks overgaan op het einde van je abo. naar prepaid van Hollandsnieuwe, en dan een goede aanbieding afwachten ?

› reageer

Hun normale tarieven zijn voor 'n beetje beller niet interessant.
Ik had het abo voor dit prijsje erbij, voor als m'n vrouw eens uitgebreid
met een vriendin wil bellen - of om m'n zoon te helpen als ie halverwege
de maand al ver boven z'n bundel zit...

› reageer

Waarom zou niet rechtstreeks overgaan op het einde van je abo. naar prepaid van Hollandsnieuwe, en dan een goede aanbieding afwachten ?

Omdat ik net nog van de Simyo actie aanbieding gebruik maak, maar waarin het telefoonnummer moet gaan overlopen.

› reageer

Je kan niet langs een kantoor gaan bij hollands nieuwe (dat is het hele idee, lage kosten, lage tarieven). Je kan ook niet terecht bij Vodafone. Het is een compleet losstaande dochterbedrijf.

› reageer

Hollansnieuwe heb ik hier nog niet als account gezien, maar op het forum van TrosRadar zitten ze wel en heb daar dus een berichtje achtergelaten en een persoonlijk bericht verstuurd.

Verder:

Inmiddels is er dubbel contact geweest, mijn problemen zijn opgepakt, het is tot het einde van de week even afwachten of het laatste probleem is opgelost, er wordt dus wel degelijk aan gewerkt.

Wordt vervolgd:

› reageer

Net contact gehad met klantenservice van Hollandsnieuwe over vraag om abonnement op einde contractsperiode om te zetten naar prepaid. Ik kreeg het volgende antwoord:
"Het is helaas niet mogelijk je abonnement met hetzelfde nummer om te zetten naar een prepaid.
Aan het eind van je contractsdatum word je op de hoogte gehouden van een nieuw aanbod."

Dat aanbod wacht ik niet af. Ik heb meteen nummerportering naar andere aanbieder aangevraagd.

› reageer

Vervolg:

Inmiddels is het laatste probleem volgens afspraak opgelost, waar precies de fout gezeten heeft weet ik niet, maar mijn vermoede is dat er iets in het aanvraagformulier voor nummerbehoud tijdens de aanmelding op internet bij Simyo het probleem was. Ik weet dat niet zeker, maar ik werk niet in de telecomsector, ik zit er wel boven op. zie: www.telecomvergelijker.nl

Contact met Hollandsnieuwe gaat soms nog niet helemaal goed, ik denk dat het o.a. te maken heeft met een paar flinke Veronica aanbiedingen die binnenkort aflopen, die waren toch wel heel erg leuk. Ik denk dat er nog wat zaken in het systeem niet goed zitten door deze acties, maar dat zal vast op orde komen als de Veronica aanbiedingen weg zijn.

Ik hoop toch dat er straks weer leuke aanbiedingen komen, want op een netwerkstorinkje na waar iedereen ook nog voor gecompenseerd is en waar anderen aanbieders goed van mogen leren, ben ik verder uiterst tevreden. Helaas voor HollandsNieuwe heb ik een voor mij interessante aanbieding gevonden, maar zoals ik al aangaf, heeft HollandsNieuwe voor mij weer leuke aanbiedingen, dan zal ik daar zeker naar kijken.

› reageer

Even een update: het overzetten van mijn HN- nummer naar een T-Mobile prepay simkaart is vorige week prima verlopen. Abonnement is uit de lucht!

› reageer

Ik denk dat ik ook maar nummerbehoud ga aanvragen om mn abonnement op te zeggen, dan heb ik het tenminste in eigen hand voor mn gevoel.

› reageer

@ 123456,

Maar dan heb je toch niet het hele jaar van je contract uitgediend als je nummer al is geporteerd?

› reageer

Helaas is hier toch weer een probleem opgetreden, 1 van de 3 aansluitingen zijn deze maand niet in rekening gebracht, maar er is ook geen beltegoed bijgeschreven.

Ik wacht alweer een week op antwoord van Hollandsnieuwe, dat is niet best.

Als van alle toestellen het nummerbehoud maar goed gaat, dan ben ik als er geen rekening meer komt tevreden.

Ik blijf er bij dat het systeem van Hollandsnieuwe verreweg niet goed functioneert, hopelijk gaat dat in de toekomst beter.

› reageer

@ 123456, Maar dan heb je toch niet het hele jaar van je contract uitgediend als je nummer al is geporteerd?Tsja, dat snap ik ook niet. Het abonnement is 11 maanden en 1 week actief geweest.

› reageer

Ik weet het echt niet meer met Hollandsnieuwe.

Op mailtjes krijg ik geen reactie, laat staan duidelijkheid of er nou echt is opgezegd.

Als ik inlog zie ik dit:
voorafvoordeel 75 12 maanden

je abonnement loopt af op 08 januari 2012

Wordt de boel dan beëindigd? Of mag ik dan gaan betalen en zit ik niet meer aan een contracttermijn vast?

› reageer

Ik heb via mail een bevestiging van mijn opzegging gekregen. Ik had mijn abonnement per brief opgezegd. Bij mijn hollandsnieuwe zie ik daar niets van terug.

› reageer

@hugo boss. Dan ga je waarschijnlijk de normale prijs betalen.

› reageer

Vandaag eindelijk een duidelijke reactie. Opzegging is goed gegaan, die tekst die zichtbaar is betekent volgens de mail wel echt een beëindiging van het abonnement. We wachten af of ie uit de lucht gaat.

› reageer

Mijn opzegging is helemaal afgewerkt. Mijn nummerbehoud is vandaag zonder problemen uitgevoerd.

› reageer

Mijn abonnement is sinds zondag geloof ik ook uit de lucht, misschien dat het maandag was ivm weekend.

› reageer

Mijn opzegging is helemaal afgewerkt. Mijn nummerbehoud is vandaag zonder problemen uitgevoerd.@ tjw,

Mijn nummer wordt morgen afgesloten als alles goed gaat. Nu dacht ik dat hollandsnieuwe mijn nummer nog een maand beschikbaar moet houden om eventueel te porteren. Maar als de sim morgen wordt gedeactiveerd valt er toch niets meer te porteren?

› reageer

@dreumes

Je kunt je nummer toch nog behouden door het mee te nemen naar een andere provider, bijv. naar een prepaid . Zie
http://www.telecomvergelijker.nl/gidsen/1482/nummerbehoud.html

› reageer

Je kunt je nummer toch nog behouden door het mee te nemen naar een andere provider, bijv. naar een prepaid . Zie
http://www.telecomvergelijker.nl/gidsen/1482/nummerbehoud.html
@ tjw,

Het is duidelijk. De regelgeving OPTA per 1 maart 2008 zorgt ervoor dat de provider het nummer, na beeindigen contract, een maand beschikbaar moet houden. Portering is dus nog mogelijk.
Om te porteren had ik vorige week een prepaid sim van Simyo besteld en deze gister ontvangen. Portering bij Simyo is bij mij altijd goed verlopen. Als het dit keer niet lukt is het jammer. Het 'tijdelijke' nummer van Simyo is ook niet verkeerd. Begint met viermaal 2.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.