Kom deze net tegen in de AH koopjeskelder. Een oudje,wel een degelijke.
Alleen al voor de accu.
Nokia 2600
Van de bestelling met bonuskaartnummer is wel een bevestigingsmail binnen gekomen.
Ook zonder kaartnummer besteld en betaald maar geen bevestiging gekregen.
1 per klant en geen portokosten.
Bonuskaartnummer nodig. Willekeurig telefoonnummer ingevuld.
Simlock (Telfort?) zou gratis te verhelpen moeten zijn?
Dank je wel voor de tip! Ik heb er meteen eentje besteld. Kreeg ook per omgaande een bevestigingsmail.
Een degelijk reservetoestelletje is nooit weg en zo'n oude Nokia is waarschijnlijk vrij simpel te unlocken. Trouwens, voor dat prijsje kun je je geen buil vallen.
ook bedankt !
Ook maar even een besteld, handig telefoontje om in de auto te leggen voor nood, die oude dingen hebben tenminste nog accu's die het langer volhouden dan 1 dag !
Ik zie trouwens niet staan dat er een simlock opzit. Was het niet zo dat AH telefoons alles slikken wat op KPN netwerk zit ?
Ze hebben trouwens wel een lekker actueel assortiment daar bij de AH zeg, de Nokia 1600 en 2310 ook nog gewoon leverbaar, volgens mij heb ik die zo'n 5 jaar geleden al voor die prijs bij debitel gekocht...
thanks voor de tip
› reageerThanks, hier ook even besteld. Makkelijk als reservetoestel of om een keer weg te geven ...
Ik ga er vanuit dat 'ie simlockvrij is. Zo niet, dan wordt het tijd voor de aloude Trycktill site, kiezen voor de 1100 als ik me goed herinner.
Leuke actie!
Thx! Je moet het maar wéér vinden.
Lol ook besteld, totaal niet nodig heb zat toestellen, waarom gekocht
› reageerBedankt voor de tip, heb er net ook eentje besteld!
Komt goed uit, want ik had vandaag een oude SE W302i laten unlocken, althans, dat dacht ik dus. Maar die simlock blijkt bij nader inzien er nog steeds niet vanaf te zijn. Kan die Nokia dus wel goed gebruiken. Morgen verhaal halen bij die tent. Ga ervan uit dat de 2600 geen simlock heeft en anders is ie er makkelijk af te krijgen aangezien het een DCT4 toestel is waar je dus met een calculator de boel kunt vrijmaken
Inderdaad een oudje, maar komt hier ook goed uit: gebruik op vakantie nog steeds een Nokia 6230i, waarvan de accu op was en laat nou net toevallig de accu van deze ook op de 6230i passen ;-) ...los van het feit dat de 2600 gewoon een leuk noodtoestelletje is. Bedankt voor de tip!
› reageerInderdaad handig, een goedkope reservebatterij en een verse headset voor een oud toestel. TS bedankt.
› reageerthanks!
› reageerBedankt voor de tip. Ook even besteld.
› reageerBesteld en bevestigingsmail binnen. Telefoontje roept herinneringen op aan de goede oude tijden van Telecomvergelijker.
› reageerIk heb trouwens zonder bonuskaartnummer besteld en gewoon de bevestigingsmail gekregen. Niet direct, want ik heb gisteren rond 23:00 uur besteld en een uur later had ik nog niks in mijn mailbox. Maar zojuist kwam het mailtje binnen, dus het duurt in bepaalde gevallen eventjes
Vind het een mooie deal (goede noodtelefoon) die inderdaad aan de gouden tijden van de mobiele telefonie doet denken.
Een degelijk telefoontje met dito accu voor minder dan 5 euro, het is iets wat je niet snel meer tegenkomt.
Ik heb het ook net besteld maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wel alvast betaald.
› reageerOok besteld en direct een bevestigingsmail ontvangen. Ben benieuwd hoeveel van deze toestellen er nog op voorraad zijn om aan alle bestellers te kunnen leveren
› reageerOok maar besteld en gelijk een bevestigingsmail gekregen.
Bedankt voor de tip.
Dank, wrob! Hier ook besteld. En betaald, maar nog geen bevestigingsmail.
En als je op koopjeskelder klikt, staat ie er ook niet meer op. Dus uitverkocht...?
@Gypsy
Net voor iemand anders nog eentje besteld.Voor beide een bevestigingsmail ontvangen. Tussen mijn twee bestellingen zat 44 minuten. Het tweede bestelnummer is 14 hoger dan het eerste. Ze gaan dus redelijk snel.
Ik heb alleen een ordernummer van Ideal binnen.
Kan dat iets als dit zijn: ORDER ID33218 05011X XXXX?
Ook besteld. Bedankt voor de tip!
› reageer@gypsy Het AH bestelnummer bestaat alleen uit 5 cijfers.
› reageerNee, nog niet binnen.
› reageeroeps dubbel
› reageerIk heb ook nog geen bevestiging binnen. Alweer 3 uur voorbij
› reageerDe link in de post van topicstarter geeft nu een prijs aan van 0,00 euro. Als je vervolgens via de link gaat bestellen rolt er weer de prijs van 4,95 euro uit.
@ Gypsy,
33218 is je ordernummer.
Hier voor 3 mensen voor alleen de verzendkosten besteld, dus 0 euro + 4,95 euro verzendkosten is 4,95 euro per stuk.
Ik had de bevestigingen vrijwel direct binnen, morgen worden ze bezorgd aldus de melding als er voor 15 uur besteld is.
Ik heb er ook maar 1 besteld voor 4,95, dat is natuurlijk een koopje! Ik heb overigens zonder Bonus-nummer besteld.
› reageerVoor het eventuele unlocken: klik
› reageerMooie link, alleen kan ik op die site geen Nokia 2600 vinden.
› reageerHier gratis te unlocken.
http://www.123unlock.nl/gratisunlocken/
@HW: als je de 1600 kiest, werkt het ook Althans, dat was zo toen deze toestellen nog actueel waren ...
› reageer@HW: als je de 1600 kiest, werkt het ook Althans, dat was zo toen deze toestellen nog actueel waren ...
Actueel of niet, het is geen koelkast of surfplank. ;-)
p.s. ik zal wel iets fout doen of over het hoofd zien, maar ik zie de smiletjes niet en wat ik plaats pakt niet. Ik gebruik Firefox 9.01, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
Er staat nu weer 4,95, ik weet nu niet of de verzendkosten daar nog bij komen.
edit:
In mijn eerdere bevestigingsmail staat dat het toestel 4,95 kost en de verzendkosten 0,00 zijn.
Let op, er moet door de besteller getekend worden.
Is er eigenlijk nòg iemand die geen bevestiging heeft gehad?
› reageerVoor degenen die hem nog willen bestellen: hij was even weg, maar nu staat de aanbieding er weer!
Heb behalve de bevestiging nog niks gekregen over eventuele aflevering. Heb gisterenavond besteld, dus ga ervan uit dat PostNL morgen aan de deur staat. Anders zal het wel zaterdag worden.
Ben benieuwd...
Ook 1 tje besteld, dank u !
› reageerSjit, net 5 minuten te laat. Daarvoor 4,95, nu 24,95
------------------
@hieronder
Thanks, het bleek aan mijn browser te liggen. Het is toch gelukt
Hij staat er anders nog steeds voor 4,95, hoor: http://telecom.ah.nl/ahm/RAPRL/Koopjeskelder/1040.html
› reageer@ u-serv,
24,95 euro kost de nokia 1600.
Ah, ok, mijn fout? Met een andere browser is het wel gelukt.
› reageerHeb net besteld, 2 min geleden. 4,95 moest ik bij iDeal afrekenen.
› reageerIs het nou alleen het toestel? Op de pagina ervoor staat
"+ incl. max. € 10 beltegoed" ?
Ook maar eentje besteld, en meteen bevestigingsmail van AH. Geen idee wat ik er eigenlijk mee moet maarja 4,95 en geen portokosten en ook nog eens max 10 Euro beltegoed, dat laat je ook niet liggen.
› reageerToch heeft TV zijn nut bewezen voor mij in al die jaren. Deze tip kon ik niet voorbij laten gaan en heb ook eentje besteld._/-\o_
Zodra de leveringen binnen zijn verzoek ik de wizzards ons te helpen hoe we simpel gratis kunnen unlocken zonder brokken.....>
@TeleSur:
Op pagina 2 van dit draadje staan twee links, gepost door Pinokkio en kor.
@Marly:
Ik had die twee links al gezien maar de eerste doet het volgens mij niet. Nokia 2600 komt niet voor in de lijst. De tweede was ik er nog niet uit.
@ spambam,
De bezorging is gratis. Gratis bezorging geldt voor toestellen in combinatie met AH Mobiel. Dus ja er zit een simkaart bij met maximaal 10 euro beltegoed
Ik heb gisterenochtend besteld en betaald, maar heb nog steeds geen bevestigingsmail ontvangen. Iemand zelfde probleem?
› reageerHier precies hetzelfde. Ook gisterochtend besteld,
ook nog geen bevestiging ontvangen...
Ik heb wel een bevestigingsmail ontvangen, alleen stond er op de site dat indien er voor 15.00 besteld was, de volgende geleverd zou worden. Echter staat mijn bestelling nog steeds in behandeling. Ik heb maar even gebeld, helaas met het betaalnummer 0900-2025290, ik kon geen ander (goedkoper) nummer vinden. Men zou een email sturen naar de hoofdafdeling (??) en ik word teruggebeld.
Ik vind het nogal raar dat de actie nog steeds niet uitverkocht is. Er is flink besteld. Kan me niet voorstellen dat ze een paar honderd van die toestellen hebben.
› reageer@TeleSur:
Heb zelf jaren geleden meerdere 2600's met hulp van Trycktill van hun slotje bevrijd , gewoon de 1600 selecteren, zoals door Pinokkio ook al aangegeven.
Overigens is het ooit eens een keertje met een 1600 van AH Mobiel niet gelukt, weet niet, wat de oorzaak was, mogelijk nieuwere software versie?
Nieuwe software op een Nokia 1600? Die werkt toch op stoom! >
› reageerNieuwe software op een Nokia 1600? Die werkt toch op stoom! >
Maakt niet uit, ze werken in ieder geval wel! mijn vrouw belt al 4 jaar met zo'n ding, nog steeds zonder problemen, terwijl ik meestal binnen het jaar weer andere telefoon heb....
kreeg net een mailtje binnen met een tracktrace nr. dat pakket vandaag verstuurd is met tntpost.
› reageer@ telek
Wanneer heb jij besteld ??
@ telek
Wanneer heb jij besteld ??
Woensdagavond 4-1 , om 21.22 uur
donderdag rond 12 uur savond besteld
nog niks en ook geen track en trace
komt het nog denk je?
Woensdag avond drie keer besteld op drie verschillende adressen. Vandaag rond 15:00 uur heb ik voor alle orders 331XX de track&trace code ontvangen.
› reageerIk heb order 332XX en donderdag om 10.30 uur besteld en direct bevestigingsmail ontvangen. Ik heb nog geen tracktrace nummer. Maar ik ben dan ook nog niet aan de beurt!
Aanvulling: zojuist mailtje ontvangen van AH dat bestelling onderweg is en morgen wordt afgeleverd.
Zojuist maar weer gebeld met 0900-2025290, nu werd er opgenomen door de Online Pakket Service, die konden me niet helpen en verwezen me door naar 0900-24662435 van AH Mobiel, dat hetzelfde nummer is als 06-16001200. En die konden me ook niet verder helpen en verwezen me weer terug naar het eerste nummer ... (iets met kastjes en muren ... ) en kunnen me dus ook niet verder helpen, en proberen mij met standaard antwoorden af te schepen, maar die vlieger gaat mooi niet op, nu wordt het langzamerhand een principe-kwestie.
Track&Tracecode ook binnen. Morgen dus weer even terug in de tijd. Leuk....en dat voor 4,95.
› reageer@ H-W,
Je hebt zonder bonus-nummer besteld. Wel een bevestigingsmail van je bestelling ontvangen. Maar wellicht afgewezen i.v.m. ontbreken bonus-nummer? Het gaat uiteindelijk om een bonus-aanbieding.
Heb drie maal besteld op zelfde adres en verschillende namen. Steeds zonder bonusnummer en heb gewoon kunnen betalen en heb keurig een email gehad ter bevestiging.
Het geld is vooralsnog niet teruggestort.
Wij benne benieuwd!
Track & Trace ontvangen. Besteld donderdag om 09.10 uur
› reageer@ hpahpa,
Bij mij staat in de mail die ik van AH kreeg geen track&trace code. Bij jou wel?
Ik heb gisteravond besteld en ook nog geen bevestigingsmail binnen. Als je wel een bevestgigings hebt gehad, moest je dan nog je aankoop bevestigen? Of wordt het toestel nu gewoon opgestuurd?
Inderdaad zijn de 5 eerste nummers je ordernummer en daar staat in ieder geval wel de bestelling als zijnde geplaatst.
@ JosLimburg,
Na ontvangst van je bevestigingsmail hoef je je aankoop niet te bevestigen.
Misschien had AH niet zo'n run verwacht op dit ietwat belegen toestel
› reageerPaar uur geleden een mailtje van AH gehad met Track&Trace code en de mededeling dat het pakket onderweg is. Morgen zal PostNL denk ik wel op de stoep staan met die oude meuk
Overigens heb ik zoals eerder gezegd zonder bonuskaartnummer besteld en geen enkel probleem gehad. Voor zo'n oud toestel gaan ze echt niet vragen naar je bonuskaart.
Denk dat het een restpartij of iets in die richting moet zijn wat ze nu dus voor een dumpprijs wegdoen.
Ik heb in elk geval een degelijk telefoontje erbij voor als m'n iPhone het niet doet of ik naar een plek moet waar die grote kans loopt ongezien van eigenaar te verwisselen. Alleen al daarom was het een goed idee om dat oude beestje te bestellen
Overigens heb ik zoals eerder gezegd zonder bonuskaartnummer besteld en geen enkel probleem gehad. Voor zo'n oud toestel gaan ze echt niet vragen naar je bonuskaart.
Aan de Bonuskaartnummer zitten airmiles gekoppeld.
En ontvangen!
Thanks TS
Toestellen hadden een simlock.........
TS bedankt.
Alleen jammer dat de simkaartjes het niet meer doen
Deze zijn verlopen:simkaart registratie mislukt.
@Kor,
Heb je al een poging gedaan om de telefoon te unlocken en zo ja, waarmee? De site van 123unlock wil niet verbinden....
Hoogst irritant. Ik probeerde een mail naar KS te sturen omdat ik verder
helemaal niets had gehoord, maar kreeg een foutmelding!
Ik heb het pakketje nog niet ontvangen en bij Track&Trace staat er dat de zending niet gevonden is. Maar dat is wel vaker het geval bij PostNL.
Zo te lezen zit er dus een simlock op en een verlopen simkaart. Zoals ik al vermoedde moet het dus een restpartij zijn.
Wel een 'schande' trouwens dat zo'n oud toestel nog een lock heeft en een simkaart die het niet doet. Dat had AH beter kunnen doen. Aan de andere kant: voor die prijs moet je niet te moeilijk doen aangezien dat toestel relatief makkelijk te unlocken is.
Ben benieuwd of ik een afwijkend exemplaar krijg (zonder simlock oid). We zullen zien!
AH doet dit denk ik niet zelf, maar zal uitbesteed zijn aan een externe partij. Zo'n simlock vind ik niet raar. Wel dat ze wellicht verlopen simkaarten uitleveren en dat ze misschien wel 100 a 200 van dit soort oude toestellen hebben liggen..
› reageerEn de telefoon is binnen! Iedereen kan het pakketje aannemen, moet wel voor getekend worden.
Telefoon bevat zoals al aangekondigd een Telfort simlock, via http://www.lur.nu/unlock/nokia_eng.php heb ik zojuist simlock succesvol verwijderd.
Selecteer als type telefoon Nokia 2600, voor de rest gewoon stappenplan volgen. Kind kan de was doen.
Aangezien het om een hele oude partij gaat, zouden we het kunnen proberen om gratis de unlockcode van de helpdesk te krijgen.
Uiteraard moet je als koper je klacht indienen vwb het vervallen €10 tegoed.
Allemaal een printout van de actie maken en in je claim toevoegen zou ik zeggen.
@TweakersOnly: moet je op die site bij DCT4 of DCT3 de code genereren?
@hpahpa
Via 123unlock ja.
vrijdag avond besteld
wel zonder bonusnummer
bevestiging gekregen, maar geen track en trace gehaad.
het bedrag is wel afgeschreven
en als ik inlog op ah site, dan staat er bestelling is geplaatst.
wat moet ik nou doen?
@ m113 Hier ongeveer hetzelfde. Van 1 bestelling bericht gekregen dat het pakket naar tnt is maar de track and trace link werkt niet.
Van de tweede bestelling wel een bevestigingsmail gekregen maar verder niets meer vernomen.
Ik wacht gewoon af en ga niemand bellen.
Geen wonder dat de tracktrace niet werkt, de code in de link van ah klopt niet met wat op het pakket staat.
› reageerEr zijn volgens mij zoveel bestellingen gedaan, dat ze het niet in 1 dag kunnen verwerken. Ze hebben zoveel niet eens in huis, mogelijk krijg je bij op een beter alternatief als ze het betreffende toestel niet meer kunnen leveren.
AH heft de actie waarschijnlijk onderschat, maar AH heeft een goede naam, dus wat dat betreft zal het allemaal wel goed komen.
Wat de bevestiging betreft, in de spambox?
Je krijgt altijd een bevestiging van betaal ideaal, dus bewijs dat je wat gekocht heb is wel duidelijk.
Ik zou mij er niet druk om maken, maar dat is mijn mening.
Hier toestel ook binnen, donderdag besteld.
Dat unlocken lukt mij nog niet echt.....
Leuk reserve toestel voor 5 euro - met gratis headsetje.
Hier Nokia ook ontvangen. Bij mij correspondeerde barcode op pakket ook niet met barcode in e-mail van AH. Ik heb een oude nog actieve Telfort kaart geplaatst.
@ TweakersOnly,
Welke van de 7 codes heb je ingevoerd om toestel te unlocken?
De codes gegenereerd door lur.nu zijn niet hetzelfde als de codes die ik krijg bij unlock123. Vreemd
Het is binnen thanks voor tip . Maar 2 unlockcode geen resultaat. Wil niet naar unlocker dus als iemand goeie kan vinden met imei nmr graag
› reageerdubbel
› reageerIk heb de eerste van de 7 codes gebruikt, meteen succesvol.
› reageerOok bij mij werkte de track&trace-link niet. Toch heb ik de Nokia vanmorgen ontvangen. De simkaart werkt niet. Het unlocken ging prima, via 123unlock.nl>.
@ TweakersOnly,
1e code gebruikt. Niet gelukt. Code error. De eerste poging zit erop. Even wachten op meerder reacties. Dan maar weer een poging wagen.
Zover ik weet moet je altijd de eerste en de zevende code hebben, waarom die andere codes er staan is mij een raadsel.
Nog in afwachting van mijn telefoon.
unlocken gelukt 123unlock.nl _/-\o_
› reageer@ TweakersOnly,
1e code gebruikt. Niet gelukt. Code error. De eerste poging zit erop. Even wachten op meerder reacties. Dan maar weer een poging wagen.
Heb je ook de serial box aangepast naar 32779 (telfort /orange + Nokia 1600)
Hier is het pakketje inmiddels ook afgeleverd, ondanks dat ie volgens Track&Trace niet bekend was. Blijkt dat de link van AH naar de site van PostNL een anderecode dan die op het pakket zelf bevat waardoor die hem niet kan vinden. Maar dat zegt dus verder niks.
Aangezien ik zo dadelijk bezoek krijg, kan ik nu niet kijken wat erbij zit. Dat zal wel vanavond of anders morgen worden.
Ga ervan uit dat de bijgeleverde simkaart verlopen is en dus niet werkt. Beetje slordig van AH, maar zoals iemand anders hier al eerder zei, doen ze die telecomzaken waarschijnlijk niet zelf en gaat het hier dus om een oude restpartij die ze even snel kwijtmoeten.
Ik hoef die simkaart verder niet, dus daar zal ik niet moeilijk over doen. Moet alleen de eventuele simlock eraf halen, iets wat wel zal lukken als ik de verhalen erover lees.
Ben in elk geval blij met het oude beestje!
Unlocken gelukt via 123unlock. Succes gewenst voor alle anderen.
› reageerIk kijk even een paar dagen niet op deze site, en ik heb meteen iets gemist zie ik. Dacht bij het zien van de titel aan een heel oud topic, zeker doordat het topic al 5 pagina's is, maar slechts van 4 januari dit jaar.
Ook ik heb alsnog even besteld, ben erg benieuwd of ze nog toestellen hebben. Ik kan trouwens nergens vinden dat er uberhaupt een simkaart van Telfort bijzit.
Het ding heeft zeker geen Bluetooth? Voor mn carkit...
Edit: helaas niet, dan maar de 4 MB geheugen volzetten.
@ TweakersOnly,
Gelukt met 1e code van lur.nu. Phone restriction off. Code is nu wel hetzelfde als de code van 123unlock. Ik had gister een oud draadje doorgelezen over het unlocken van de 2600 en was nu vergeten de box serial aan te passen. Dit omdat de 2600 er gewoon tussen stond.
@ Casper,
Die 7 codes hebben alle een functie. Code 1 t/m 4 hebben hun eigen functie om beperkingen op te heffen. Code 5 heft de beperkingen van code 1 en 2 tegelijk op. Code 6 heft de beperkingen van code 3 en 4 op en code 7 de beperkingen van code 1 t/m 4 in één keer. Code 7 moet vaak gebruikt worden als een toestel dubbel gelockt is (provider lock en netwerk lock).
De 2600 heeft blijkbaar alleen een netwerklock waardoor code 1 volstaat.
@ Hugo Boss,
De simkaart is AH Mobiel (geel), maar wel eentje uit 2005! Het formulier nummerbehoud heeft een datum van oktober 2005.
Kan iemand even een stappenplan maken hoe hij precies unlocked heeft, mij lukt het niet.
Diegene die dit wil, dat is de beste voor vandaag
@ kilogram
Ga naar http://www.gsmliberty.net/shop/nokia_unlock.php en alles wijst zichzelf.
Als operator moet je Telfort nemen.
Sorry ik krijg het niet voor elkaar om de link beter neer te zetten.Misschien kan een moderator dat even doen.
@ kilogram,
Nog een optie.
Ga naar www.lur.nu.
Unlock Nokia
Vul je imei-nr. in
Country and operator: Netherlands - Telfort/Orange
Phone: Nokia 1600 [RH-64] Box Serial 32779
In volgende vakje box serial 33820 veranderen in 32779.
Generate code.
Code 1 voldeed bij mij.
De code van lur.nu en van 123unlock voor mijn Nokia zijn identiek.
Ik heb de code bij gsmliberty ook nog even gegenereerd en die wijkt af en zou dus voor mijn Nokia niet hebben gewerkt.
Dreumes jij bent de beste,
Het is gelukt, mijn dank is groot.
@ kilogram,
Nog een optie.
Ga naar www.lur.nu.
Unlock Nokia
Vul je imei-nr. in
Country and operator: Netherlands - Telfort/Orange
Phone: Nokia 1600 [RH-64] Box Serial 32779
In volgende vakje box serial 33820 veranderen in 32779.
Generate code.
Code 1 voldeed bij mij.
De code van lur.nu en van 123unlock voor mijn Nokia zijn identiek.
Ik heb de code bij gsmliberty ook nog even gegenereerd en die wijkt af en zou dus voor mijn Nokia niet hebben gewerkt.
@ kilogram,
En met dank aan TweakersOnly!
Vanmiddag bezorgd, blij als een klein kind.
Eerst een gratis simkaartje van Vodafone erin om te kijken of er echt een lock opzit.
Batterij heeft nog genoeg spanning!
Ja, heb geluk
Batterij eruit, kaartje eruit, batterij er weer in.
http://www.123unlock.nl/gratisunlocken/
imei nummer ingevuld
Network: Netherlands - AH Mobiel Geel
Nokia model: 2600(RH-59) staat op sticker in batterijvak.
Krijg code 1 en 7
Aanbevolen code 7
Simlock vrij zegt ie in het Engels
Vodafone sim erin en vraagt om pincode.
Krijg meteen sms voor internetinstelling.
"kan bericht hier niet tonen"
Andere keuze: Telfort met 1600 gaf dezelfde code
Ben verheugd als topicstarter met de vele lovende reacties.
Al veel jaren veel plezier gehad, veel geleerd en voordeel behaald met dit forum. Ben blij dat ik zo ook iets kan terugdoen.
Hier vandaag ook ontvangen ... maar wat me nog nooit gebeurd is, unlocken mislukt, toestel (denk ik) gebricked ... Heb door de jaren toch al heel wat simpele toestelletjes ge-unlocked, maar ik ben dit keer waarschijnlijk te ongeduldig geweest.
Ik krijg nu de melding "niet toegestaan", bij het invoeren van de code. Iemand nog een tip waarmee het alsnog kan? Of heb ik nu EUR 4,95 vernield ...
Op normale dag bij 123unlock worden er enkele telefoons gratis unlockt.
Teller staat nu al op 35.Allemaal 2600...?
Uit nieuwsgierigheid net even gekeken. Mijn 2600 heeft als fabricagedatum 002003, oftewel januari 2003. Toestel is inmiddels dus exact 9 jaar oud. Als je mij in 2003 verteld had, dat ik in 2012 nog een keer zo'n Nokia 2600 zou kopen, had ik je voor gek verklaard. Maar ja..........je bent telefoonfreak of niet....
› reageerHier inmiddels ook binnen en geunlocked. Dank voor de tip @wrob :
› reageerVoor degene die wil unlocken via de trycktill site:
Klik op link in post van Pinokkio d.d. 05/01/12 16:05 uur.
Klik op het Engelse vlaggetje.
Bij model 3100 invoeren.
Bij netwerk: 20412 (Telfort | TELFORT B.V.).
Bij boxserial: 32779 | Original codes.
Nog even 'Agree by checking the checkbox' aanvinken.
Generate codes.
Code 1 voldoet om de lock van de 2600 te verwijderen.
Hmm...al veel geprobeerd, maar krijg em niet ge-unlockt. Krijg steeds 'not allowed' in beeld. Iemand advies?
› reageerHoe vaak heb je al geprobeerd? Waarschijnlijk teveel pogingen en is hij nu geblokkeerd.
Januari 2003, ongelooflijk dat ze die nog hebben liggen en al helemaal dat ze die nog gaan verkopen! Weggooien zou toch bijna goedkoper zijn zou je zeggen dat kosten voor ideal, bezorgkosten ed.
Krijg steeds 'not allowed' in beeld. @ Pat-rick,
Ook bij je eerste unlockpoging?
Bij de eerste 5 foutieve pogingen verschijnt er 'code error' in het scherm. Pas bij je 6e foutieve poging 'not allowed'.
Bezoek is weer pleite, dus het pakket net opengemaakt . Het blijkt hier, zoals verwacht, om het oude AH Prepaid met de gele kleur te gaan. Bijgeleverde simkaart werkt inderdaad niet, waarschijnlijk omdat die is gemaakt voor het oude Telfort-netwerk (van voor de overname door KPN) en dus niet geschikt voor het netwerk van KPN (andere instellingen).
Vind het geen probleem, was toch al niet van plan om die simkaart te gebruiken.
Verder zit er een simlock op; de telefoon is gelockt op het oude Telfort-netwerk. KPN-simkaart werkt er niet op, nieuwe Telfortkaart ook niet.
Heb via 123unlock twee codes gekregen, de onderste (code 7) werd aanbevolen en hij werkte direct. Simlock is er nu mooi af, ik heb een degelijk extra telefoontje voor noodgevallen of uitstapjes naar plaatsen waar je smartphone niet veilig is
Uiteraard ook gebruik gemaakt van deze actie (donderdag, 5 januari om 13.30 uur) echter tot op heden is mijn bestelling geplaatst en voor de rest niets. Gewoon met Ideal betaalt en van mijn rekening afgeschreven.
Leuke actie, alleen nu maar afwachten of ik hem daadwerkelijk geleverd krijg.
Vanaf morgen werk ik weer elke dag, telefoon zou bij mij thuis geleverd worden alleen dan is er dus helemaal niemand meer thuis, kunnen ze hem eventueel ook op zaterdag leveren, of 's avonds?
Heb blijkbaar meer dan 5 keer geprobeerd te unlocken!
Nu krijg ik steeds een vage melding.
Is nu de telefoon definitief onbruikbaar geworden?
Kan ik m weggooien?
Volgens mij moet je naar zon unlock stalletje toe, die kunnen hem wel unlocken. Probeer de manier wat Dreumes heeft geschreven, die lukte bij mij in 1 keer.
Kan ik m weggooien?
@bertV Bij mij was het pakket geeneens te volgen via Track&Trace en toch is de bestelling gewoon geleverd. AH heeft een goede naam, dus het zal wel loslopen. Ze moeten nu er een onverwachte run op die oude Nokia is ontstaan een langere orderlijst afwerken waardoor het langer duurt voor je wat hoort. Waarschijnlijk komt je pakketje morgen of anders dinsdag. Ben je niet thuis, dan laat PostNL een briefje voor je achter waarop staat bij welk postkantoor je het pakket dan kunt ophalen.
Ik zou dus nog even wachten voor je contact met AH opneemt, grote kans dat een dezer dagen de boel geleverd gaat worden.
Ik ben wel heel benieuwd hoe AH het gaat oplossen met het TELFORT prepaid pakket waar je niets mee kunt.
AH belooft immers AH Mobiel met beltegoed.
Zou AH voorstellen om, voor degenen die dit nog niet hebben gedaan, de toestellen gratis via haar klantenservice te unlocken en iedereen vervolgens een ander prepaid pakket na te sturen ?!
Lijk mij toch wel zo netjes van ...
DE GROOTSTE DIE OP DE KLEINTJES BLIJFT LETTEN
Kan ik m weggooien? @ donkervoort,
De telefoon zou nog steeds bruikbaar zijn met de bijgeleverde AH simkaart ware het niet dat deze is verlopen. Een oude actieve sim van Telfort werkt ook. Toen ik mijn exemplaar kreeg heb ik als eerste een oude nog actieve sim van Telfort uit 2001 (Postbank actie Siemens M35i) geplaatst. Die werkte. Daarna heb ik het toestel lockvrij gemaakt. Eigenlijk vind ik dat AH een ondeugdelijk produkt heeft geleverd. Met de bijgeleverde verlopen simkaart kun je niets met het toestel.
Waarschijnlijk komt je pakketje morgen of anders dinsdag. @ Harddiskjockey,
Niemand krijgt morgen een Nokia geleverd. TNT levert op maandagen geen pakketten.
@dreumes Op maandag worden wel pakketten bezorgd, maar alleen 2e bestellingen. Was dat even vergeten (en dat terwijl ik zelf bij de post werk )
Zal voor @Bertv dus dinsdag worden en anders even contact opnemen met AH.
even serieus nu
ik wacht al sinds donderdag avond en ik heb besteld zonder bonus nummer en heb alleen een bevestiging gehad. verder niks.bedrag is wel afgeschreven en als ik inlog op de site staat er bestelling is geplaatst.
dit kan toch niet?!?!?!?!?!!!1
Ik heb nota bene niet eens een bevestiging gehad (wèl betaald) !!
› reageerecht raar dit....
› reageerIk heb 2 keer geprobeerd een mail te sturen naar KS van de webshop,
maar krijg steeds een foutmelding. Dus nu ten einde raad maar een mail
naar KS van AH Algemeen...
even serieus nu
ik wacht al sinds donderdag avond en ik heb besteld zonder bonus nummer en heb alleen een bevestiging gehad. verder niks.bedrag is wel afgeschreven en als ik inlog op de site staat er bestelling is geplaatst.
dit kan toch niet?!?!?!?!?!!!1 @ M113,
Ben je niet een beetje te ongeduldig? Ik heb donderdag om 10.30 uur bestelling geplaatst. Dit is voor 15.00 uur en ik heb het toestel met één dag vertraging zaterdag ontvangen. Jij bestelt donderdag tegen middernacht. Dat is dus vóór vrijdag 15.00 uur en dan zal je 'm met één dag vertraging morgen ontvangen (op maandag geen leveringen). En als er veel bestellingen zijn kan de vertraging best oplopen tot 2 dagen. Als je woensdag nog niets hebt ontvangen mag je je zorgen gaan maken.
dreumes
je zegt dat hij MISSCHIEN morgen komt, maar hoe kan ik hem morgen krijgen als ik geen track en trace heb?
Donderdag 5 februari 2012 voor 15 uur besteld, ik wacht morgen nog even af.
Daarna klagen over de maximaal 10 euro die niet bereikbaar is.
@ M113,
Track&trace is maar een hulpmiddel. Als je het track&trace-nummer niet krijgt wil dat niet zeggen dat er niet geleverd wordt. Ik kreeg de mail dat TNT ging leveren vrijdag eind van de middag. Wellicht jij vandaag eind van de middag. Aan het track&trace-nummer heb je niets. Komt niet overeen met de barcode op het pakket.
@ Casper,
Mijn ordernummer is 3320X.
Zojuist telefoon ontvangen. Ook hier werkt de simkaart niet. Krijg melding "registratie sim mislukt" en als ik het simkaartje in een andere simlockvrije telefoon doe blijft ie "netwerk zoeken" weergeven.
Even een klachtenformulier ingevuld op AH Telecom. Ik wacht de reactie van AH af voordat ik iets anders ga doen.
Hier zijn de telefoons vannochtend voor de 2e keer aangeboden en nu waren we wel thuis.
Bedankt voor de unlock linkjes.
Over de simkaarten, dat laat ik maar zo. AH Mobiel is toch niet concurrerend. En dan hoef ik me niet schuldig te voelen dat ik ze nooit opgewaardeerd heb.
De telefoon is nog steeds te bestelllen op de site btw: http://telecom.ah.nl/ahm/RAPRL/Koopjeskelder/1040.html
Hier ook vandaag binnen, wel leuk dingetje voor me pa.
› reageerBest irritant: donderdagnacht besteld en nog steeds geen TNT. Ik had hem al vandaag verwacht. Geen TNT mail nog gehad.
Maar we wachten geduldig af.
Ook ik heb donderdag besteld (voor 15:00 uur). Nog niets gehoord behalve de bestel/betaal bevestiging. Zijn er anderen die op donderdag in de loop van de dag besteld hebben die hun toestel al binnen hebben?
› reageer@Koen:
Ben je nòg goed af. Ik heb ook diezelfde donderdag voor 15.00 uur besteld
en zelfs nog niet eens een bevestiging gehad, ondanks mails naar KS!
Misschien duurt het bij jullie langer omdat ze er bij jullie wel een werkende sim bij willen doen..
› reageer@Koen
Ik heb donderdag om 09.10 uur besteld en gistermiddag het toestel ontvangen.
Ook donderdag besteld en nog niks, maarja zit er ook niet echt om te springen en stilletjes hoop ik dat ze zometeen uitverkocht zijn en er een iets duurdere 1600 voor in de plaats wordt geleverd. Wie weet.
› reageer@ Koen,
Ik heb donderdag 10.30 uur besteld en zaterdag het toestel ontvangen.
Gisteravond een tweede bestelling gedaan voor mijn dochter, maar of dit keer geleverd gaat worden ... Misschien weer zaterdag
Bij 4 bestellingen nog niets binnen zien komen, ik denk dat ze wakker aan het worden zijn dat de verkeerde simkaart er in zit.
3 oplossingen:
1. op = op , maar dan ga je het nu nog steeds niet aanbieden.
2. Een nieuwe order met juiste simkaart leveren, waar halen ze die vandaan?
3. Een vergelijkbaar of beter toestel tegen de zelfde prijs leveren, de tijd zal het leren!
Bestel je nu krijg je als order#: 33706. Er zijn ongeveer 400 telefoontjes besteld nadat ik mijn eerste order had geplaatst afgelopen donderdag.
Ik vermoed dat AH wakker is geschrokken.
Maar het blijft spannend. Ik ga vooralsnog nergens emailen en bellen om te vragen waar ze blijven.
Om een beetje precies te zijn: 618 orders hebben ze gekregen in nog geen week.
Hoeft natuurlijk niet allemaal de 2600 te zijn en enkele annuleringen zullen er ook zijn.
2. Een nieuwe order met juiste simkaart leveren, waar halen ze die vandaan? Die juiste simkaarten zijn er niet en die komen er ook niet. Als er een pallet van deze prepaid pakketten op voorraad is kan AH beter eerst de locks laten verwijderen, er een actuele simkaart bij doen en dan uitleveren.
Zelf ga ik niet koeren over de verlopen simkaart. De lock was er snel af. En dan vind ik 4,95 euro voor een lockvrij toestel zonder beltegoed nog steeds een koopje. Maar als je de lock er niet af krijgt heb je niets aan het toestel tenzij je een oude actieve Telfort sim of een oude actieve AH Mobiel sim hebt.
Hier ook nog niks, behalve de bevestigingsmail.
Uw bestelling is geplaatst. Zodra wij uw order verwerkt hebben voor verzending met TNT vindt u hieronder aanvullende informatie.
Order 33xxx
Besteldatum
05/01/12
Status
Uw bestelling is geplaatst Wij zullen uw order zo snel mogelijk verwerken.
BESTELDE GOEDEREN
Order detail
Nokia 2600 4.95
Bezorgkosten 0.00
Totaal 4.95
En de actie is nu weg. Ze zijn wakker geworden, gelukkig. Nu kunnen ze me snel beleveren.
› reageerEn de actie is nu weg. Ze zijn wakker geworden, gelukkig. Nu kunnen ze me snel beleveren.@ TeleSur,
Niet té optimistisch. Actie is al een keer eerder een paar uur van de site geweest.
Ik heb maandagavond 9-01 een tweede bestelling geplaatst. Ordernummer 3364X. Denk dat ik niet meer geleverd krijg.
Nog altijd 4 wachtende mensen, AH is niet de snelste.
Nog altijd 4 wachtende mensen, AH is niet de snelste.
Hier ook nog niks binnen. Besteld op 05/01
Kennis heeft vandaag gebeld met de HELL-desk en kreeg te horen dat ze hun best gaan doen om de status te updaten. Voor de rest kon de medewerker niets zinnigs meer zeggen.
› reageerKennis heeft vandaag gebeld met de HELL-desk en kreeg te horen dat ze hun best gaan doen om de status te updaten. Voor de rest kon de medewerker niets zinnigs meer zeggen.
Hell-desk is een goeie! Kunst dat ze niets zinnigs meer kunnen zeggen...
[quote]Nog altijd 4 wachtende mensen, AH is niet de snelste.
[/quote]
Hier ook nog niks binnen. Besteld op 05/01
Hier ook op 05-01-2012 voor 15 uur besteld.
Ik denk dat ze een alternatief moeten gaan aanbieden, want geld terugstorten en nu pas annuleren, dat is wel erg laat op een binnen 24 uurs levering.
Hier ook totale windstilte, op 5 januari besteld. Zelfs geeneens een statusupdate. Erg onprofessioneel allemaal.
› reageerMisschien een leuk alternatief aanbieden :0)
› reageerOok ik heb na bevestiging op 5 januari 2012 niets meer vernomen.
Order
Order33273
Besteldatum05/01/12
Status
Zo snel mogelijk staat er. Hoe snel is zo snel mogelijk?
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden. Nog steeds helemaal niets ontvangen, zelfs geen bevestiging! Contact met KS van de webshop lukt niet (steeds foutmeldingen), mail aan KS van AH algemeen wordt niet beantwoord. Zouden ze zich nou zó verslikt hebben??!
› reageerHier ook nog steeds niets gehoord. Volgens mij had ik vorige week donderdag besteld. We wachten af en anders is het erg jammer van de 5 euro
Kan het ze toch niet kwalijk nemen, ze hadden tenslotte ook niet verwacht waarschijnlijk dat er zoveel mensen zouden bestellen.
Hier ook nog steeds niets gehoord. Volgens mij had ik vorige week donderdag besteld. We wachten af en anders is het erg jammer van de 5 euro@ Hugo Boss,
Niets jammer van de 5 euro. Ik mag aannemen dat als er niet wordt geleverd je betaling wordt gerestitueerd.
AH zal nu ze niet kunnen leveren waarschijnlijk met een alternatief komen waarin je kunt kiezen voor een ander toestel of anders teruggave van je geld.
Denk niet dat ze mensen voor die 5 euro gaan oplichten, want dan zal er (terecht in dit geval) een stroom aan klachten komen en krijgen ze een slechte naam. Lijkt me sterk dat een bedrijf zoals AH dat risico zou nemen.
Overigens heb ik dus wél twee dagen na mijn bestelling op 05/01 het toestel gekregen.
Ze hebben zich zo te zien verkeken op de vraag ernaar.
Ben benieuwd hoe het zal aflopen.
Over mijn tweede bestelling (op mijn werkadres) heb ik niets meer gehoord. Ook op de klacht die ik via de website heb ingediend over het beltegoed nog geen antwoord gekregen.
In de koopjeskelder staat de aanbieding niet meer maar via de link van de ts lukt het nog steeds. Een kennis heeft hem net nog besteld en kreeg direct een bevestigingsemail.
We wachten maar rustig af.
Ik vind dat we nu wel recht hebben op een top toestel, één met wifi een 12 megapixel camera en Android Software.
De rente loopt nu hard op.
Ik ben bang dat het een pak melk gaat worden.
ik had 2 telefoons besteld eerste had ik met een pa dage binne ma de laaste laat wel heel lang op zich wachten schiet echt niet op zo traag als een slak die 2de telefoon van AH triest
› reageerDonderdag 5 januari om 13.30 uur de bevestigingsmail ontvangen en tot op heden nog helemaal niets. Ik vind de communicatie van AH niet echt goed. Ik lig er verder niet wakker van maar toch!
› reageerDinsdag is er weer een nieuwe kans dat het toestel mogelijk afgeleverd gaat worden, misschien moet AH hun bestel systeem eens nakijken.
Ik wil nu wel een zware i7 laptop met 17,3 inch LED scherm als schade vergoeding. :
En een jaar gratis winkelen als geestelijke tegemoetkoming van al die nachtenlang wakker blijven, met die gedachte waar blijft mijn Nokia
Dinsdag is er weer een nieuwe kans dat het toestel mogelijk afgeleverd gaat worden, misschien moet AH hun bestel systeem eens nakijken.
Ik wil nu wel een zware i7 laptop met 17,3 inch LED scherm als schade vergoeding. :
Gratis laptops zijn in dit soort kwesties al heel gebruikelijk inmiddels.
Wij nemen dan ook zeker niet meer genoegen met iets eenvoudigs als
een villa met zwembad aan de Costa Blanca, hoe dicht aan zee dan ook.
Nee. Mijn advocaten zullen inzetten op alle aandelen van AH, natuurlijk
met inbegrip van de buitenlandse belangen (o.a. in de Verenigde Staten).
Als wisselgeld hebben wij dan eventueel de PLUS, met die dikke meid erbij. >
vlgens mij gaat ah rentenieren op deze centen en late ze de mensen een beetje in de steek ma des te groter het bedrijf des te grotere bende is het vaak is vaak bij grote bedrijfen raar ma waarrrrr
› reageernohg steeds niks....
› reageerDat kan ook niet, want op maandag worden er geen pakketten bezorgd.
› reageerHeeft iemand misschien een emailadres van AH Telecom...?
› reageerHeeft iemand misschien een emailadres van AH Telecom...?
Nee, maar wel een contactformulier:
Hier klikken
Het rijtje helemaal aan de linkerkant op contact klikken.
Klik vervolgens op: Ik heb een overige vraag
En je kan je beklag doen.
Ik heb vorige week maandag 9-01 een tweede bestelling gedaan. Vandaag het 0900-nummer dat genoemd staat in de algemene voorwaarden gebeld. Medewerker kon geen info geven over stand van zaken en zou een mail naar betreffende afdeling sturen. Morgen word ik teruggebeld. Ja, ja, dat heb ik vaker gehoord. Eigenlijk wil ik de order annuleren omdat ik ervan uitga dat er niet meer geleverd gaat worden. Maar de kans dat de 4,95 euro gerestitueerd wordt is volgens mij net zo klein als het ontvangen van de Nokia.
@ Casper,
Jouw link werkt bij mij niet. Ik krijg de mededeling: De pagina die u zocht is niet gevonden.
Ik heb al eerder geprobeerd te mailen naar de klantenservice maar er wordt gevraagd om een AH mobiel nummer en dat heb ik dus niet. Gevolg: formulier wordt niet verstuurd.
Ze zijn in onderhoud, kijk maar:.
In de nacht van maandag 16-01-2012 op dinsdag 17-01-2012 vinden er tussen 21:00 en 09:00 uur onderhoudswerkzaamheden plaats aan ons klantenservice systeem. U kunt tijdens deze werkzaamheden geen of beperkt gebruik maken van:
- de online klantenservice
- Mijn Telfort/Zakelijk beheer
- het webformulier
- de online shop (deze is alleen niet bereikbaar tussen 00:00 en 05:00 uur)
Ik ga er ook niet meer vanuit dat ik iets krijg, heb ook geen zin om er nog moeite voor te gaan doen. Het was het proberen waard voor 5 euro bestellen, maar helaas.
› reageerDat is natuurlijk de makkelijkste weg. Maar ik heb gewoon iets besteld en daar 4,95 voor betaald. Dan wil ik òf iets geleverd krijgen òf excuus en m'n geld terug, dat is niet meer dan fatsoenlijk toch?
Of vind jij het normaal, dat men maar geld stort waar niets tegenover staat...?
En @ Casper:
Dank, maar je link werkt ook hier niet helaas.
@Casper..
Hier werkt die ook niet!!!
Waardeloze link zeg!!!!
Wat doen ze daar bij AH?
Zitten ze hele dag te slapen ofzo?
Er gaat iets fout met de link, ik had het niet getest, doen we het even anders:
Klik bovenaan op "klantenservice".
Klik links op "Vragen over ah.nl".
Klik links op "contact".
Klik op "Ik heb een overige vraag".
Invullen en verzenden.
Goh, dat had ik nog niet bedacht. Maar dan krijg je dit terug:
Geachte heer ... ,
Hartelijk dank voor uw bericht van 13-1-2012.
Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u nog niets vernomen heeft van uw bestelling. U kunt telefonisch contact openen met de AH Telecom klantenservice 0900-2025290. Ook kunt u via de website www.ah.nl/telecom naar de optie: waar blijft mijn bestelling.
Met vriendelijke groet,
Wendy Denie
Albert Heijn Klantenservice
Van het kastje naar de muur dus.
In de algemene voorwaarden van ah mobiel staat (helemaal onderaan) nog een antwoordnummer vermeld. De ""klantenservice"" via die formulieren op de website kan blijkbaar niks ("een ordernummer van twee dagen geleden? Wij kunnen niks vinden" en "is het geleverde toestel defect? Dan bestelt u toch gewoon een nieuwe!" en dient kennelijk alleen om mensen af te wimpelen richting een duur 0900-nummer. Waar je vervolgens van het kastje naar de muurhet volgende 0900-nummer wordt gestuurd na een kwartier in de wacht.
› reageerIk vind dit eigenlijk supergrappig. Hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot..
AH Mobiel is overduidelijk uitbesteed aan een externe partij. Die hebben het absoluut niet op orde gezien:
De uitlevering van nutteloze toestellen (want verlopen simkaart)
Mensen geen geld teruggeven
Niet reageren op serviceverzoeken.
Ook ik wacht al een week op een reactie op mijn ingezonden klacht.. Wanneer wordt AH wakker en geeft ze die AH Mobiel gasten opdracht om het een en ander fatsoenlijk op te lossen.
Echt ongelooftlijk hoe zo'n groot bedrijf zijn naam te grabbel gooit met zo'n onbelangrijke opruimingsaanbieding..
Ook ik wacht alweer ruim een week op een antwoord op mijn contactformulier "wij streven ernaar deze binnen 5 werkdagen te beantwoorden".
Zou een twitterbericht wel helpen?
Zojuist ook de mail van de klantenservice ontvangen.
Mailadres: internetklantenservice@ah.nl
? dubbel bericht
› reageerLangzaam dan maar eens gaan mailen.
@ gouryella,
Bedankt voor het mailadres. Ik heb gelijk een mailtje verstuurd.
Omdat mijn hollandsnieuwe abo 23 januari eindigt en ik nog belminuten heb gebruik ik ze om die 0900-nummers van AH te bellen. Bij 0900-20 25 290 krijg je op de vraag waar de Nokia blijft als antwoord: we zullen uw vraag doorspelen naar de betreffende afdeling waarna u wordt teruggebeld.
Een tweede antwoord kan zijn: u moet een ander nummer bellen, nl. 0900-24 66 2435. Die 5 hoort er niet eens bij en dit nummer is de prepaidlijn van AH Mobiel waar men absoluut geen informatie heeft over bestellingen.
Na een week wachten was dit de reactie op de niet werkende sim:
Geachte heer X,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan AH Mobiel omtrent uw bestelling.
Voor deze vraag wil ik u vriendelijk verzoeken omt telefonisch contact op te nemen met de AH Webshop. U kunt hen bereiken via het nummer 0900-2025290.
Onze excuses voor het ongemak.
AH Mobiel vertrouwt erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Klik op onderstaande link om te reageren op deze e-mail.
Puur om AH Mobiel te testen ga ik ze wel ff bellen morgen..
Geachte heer X,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan AH Mobiel omtrent uw bestelling.
Voor deze vraag wil ik u vriendelijk verzoeken omt telefonisch contact op te nemen met de AH Webshop. U kunt hen bereiken via het nummer 0900-2025290.
Puur om AH Mobiel te testen ga ik ze wel ff bellen morgen..
AH heeft ook nog gratis antwoordnummer die betaalt ,men met het geld vd mobieltjes
antwoordnummer 30573
3030wb
rotterdam
...
Mag ik dit nomineren voor de stommiteit van de maand? Iemand klaagt dat-ie niet kan bellen, en ze vragen je te bellen... Wat is het nut van een klantenservice online als ze alleen naar een telefoon verwijzen?
Voor deze vraag wil ik u vriendelijk verzoeken omt telefonisch contact op te nemen met de AH Webshop. U kunt hen bereiken via het nummer 0900-2025290. @ DeLange,
Vergelijk dit nummer eens met het nummer dat genoemd staat in de bijbehorende brief van het geleverde pakket. Wat staat er voor telefoonnummer bij Pakket incompleet? 0900 - 202 590! Bewuste fout?
wat is dit voor onzin van ah?
ik ga klacht indienen
ik wil mijn geld terug of een alternatief
en ik ga geen 0900 nummers bellen
wat een oplichters daar
Ik heb vanavond rond 19.00 uur gemaild naar internetklantenservice@ah.nl en rond 20.00 uur kreeg ik onderstaande reactie.
Geachte heer XXXX,
Hartelijk dank voor uw email van 17-1-2012. Het antwoord op uw vraag hebben wij op dit moment niet. Daarom hebben wij uw vraag gesteld aan de verantwoordelijke afdeling binnen onze organisatie. Zodra wij een antwoord hebben gekregen laten wij u dit weten.
Uw vraag is bij ons bekend onder nummer: XXXXXX
Met vriendelijke groet,
Precies die reactie heb ik later ook gekregen. Ik stel voor, dat wij allemaal bij
AH blijven doorvragen, tot we uiteindelijk een bevredigende oplossing hebben!
>
Hier ook een e-mail gestuurd waar de telefoons blijven, ook dat is doorgestuurd.
Hier ook een e-mail gestuurd. Nog niks terug. word vervolgd....
› reageerOok maar even een mail richting AH gestuurd. Nu maar afwachten ...
› reageerNa 2 contactformulieren nu ook nog een mail gestuurd (over de onbruikbare simkaart). Ben benieuwd naar de reactie.
› reageerDubbel geplaatst!
› reageerHier ook een 3e ! email verstuurd, op geen van alle antwoord. Belachelijk zeg.
› reageerGister eveneens een mail naar klantenservice gestuurd. Vrij snel een mailtje terug ontvangen met de vraag om het ordernummer door te geven om een en ander uit te kunnen zoeken. Ordernummer stond toch echt vermeld in mijn mail!
Ook de prepaid lijn nog een keer gebeld. Medewerkster constateerde dat de simkaart was verlopen. Mij werd voorgesteld een nieuw startpakket in de winkel aan te schaffen. De simkaart te activeren en daarna de klantenservice te bellen. Het aankoopbedrag van het startpakket zou gecrediteerd worden en in de vorm van beltegoed worden bijgeschreven. Ze beweerde dat de nieuwe AH sim zou werken in de Telfort gelockte Nokia. Ik geloof er niets van. Mijn Nokia is inmiddels lockvrij en heb geen behoefte aan een AH sim.
@dreumes: "Naar de bekende weg" vragen kom ik tegenwoordig steeds vaker tegen bij bedrijven. Zo vaak dat je bijna zou gaan denken dat het beleid is om op die manier de klant te ontmoedigen om verder te vragen.
Niet werkend simkaarten bij telefoons leveren is trouwens ook niet erg slim. Om vervolgens klanten via foutieve telefoonnummers het bos in te sturen.
Met al dit geblunder lijkt deze actie bijna geknipt voor Tros Radar.....
@123456
Bijna geknipt voor Tros Radar ?
Ik zit al een hele tijd mee te lezen en denk maar 1 ding ondertussen:
jongens aanpakken dat zootje.
De publiciteit zoeken.
Ze willen het blijkbaar niet anders.
Zo ga je toch niet met je klanten om.
Van het kastje naar de muur sturen en verder op geen enkele manier communiceren met de klanten nadat bij hun zelf van alles mis is gegaan.
mocht je ander mobiel uitzoeken drweumes?
› reageerOnderstaande treurige reactie gekregen!
Geachte heer XXX,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan AH Mobiel.Vragen over een bestelling worden afgehandeld door de Webshop van AH Mobiel. Wij kunnen u via deze weg niet van dienst zijn. Hiervoor kan ik u doorverwijzen;Webwinkel AH MobielAH Mobiel vertrouwt erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Klik op onderstaande link om te reageren op deze e-mail.Let op! Na zeven dagen is het niet meer mogelijk om via de link op deze e-mail te reageren. Na zeven dagen kunt u alleen nog reageren door een nieuwe vraag in te sturen via het contactformulier op.
Dit wordt echt een kastje naar de muur geval. Wederom een klaagmail gestuurd.
Ik heb onderstaande reactie ontvangen:
Geachte heer/mevrouw ,
Hartelijk dank voor uw email van 17-1-2012. Het antwoord op uw vraag hebben wij op dit moment niet. Daarom hebben wij uw vraag gesteld aan de verantwoordelijke afdeling binnen onze organisatie. Zodra wij een antwoord hebben gekregen laten wij u dit weten.
Met vriendelijke groet,
Nu maar wachten of ik net als bertV een tweede mailtje krijg waarin ook ik van het kastje naar de muur gestuurd ga worden.
@ M113,
mocht je ander mobiel uitzoeken drweumes?Ik begrijp je vraag niet.
Of we gaan ze via een omweg bellen:
Albert Heijn Hoofdkantoor
klantenservice(gratis bellen) 0800-0305
vreemd genoeg komt mijn bericht soms dubbel?
Deze kan verwijderd worden.
Ik heb de AH ook een mail gestuurd, kreeg ook onderstaande reactie.
Geachte heer/mevrouw ,
Met vriendelijke groet,
Net nog even boodschappen gedaan bij 's lands grootste kruidenier, en maar even tussen neus en lippen door gevraagd of er nog andere nummers waren van AH, kreeg ik het nummer van het hoofdkantoor in Zaandam, die ga ik dus morgen bellen.
Oh ja, ik zal morgen ook een topic openen over dit geval op het Radar Forum.
Ook al is het slechts een klein bedrag,AH zou er goed aan doen om op zijn minst de mensen te informeren.Het stilzwijgen hoort mi niet bij een winkel als AH.
Of je stort het geld terug of je geeft aan dat aangenaam verrast bent door de hvh bestellingen en komt met een alternatief.
@HW:welk nummer heb je gekregen ?
Anders maar eens op Twitter een account openen en de zaak onder de aandacht brengen.
ze heben 3 opties:
1. geld terug
2. alternatief geven
3. gewoon leveren
Ik heb gebeld met 075-6599111 (AH Zaandam) die hebben me doorverbonden met de klantenservice van AH (niet mobiel overigens) en die hebben weer een call aangemaakt om mij terug te bellen ...
› reageerIk krijg net een berichtje binnen dat mijn bestelling onderweg is, dus hopelijk morgen binnen.
Ik krijg net een berichtje binnen dat mijn bestelling onderweg is, dus hopelijk morgen binnen. @ Casper,
Heb je ook je orderstatus bekeken?
Dit kan via de link in de eerste post van topicstarter.
@Casper: Heb je een ordernummer dat hoger is dan 3336x?
› reageer[quote]Ik krijg net een berichtje binnen dat mijn bestelling onderweg is, dus hopelijk morgen binnen. [/quote]@ Casper,
Heb je ook je orderstatus bekeken?
Dit kan via de link in de eerste post van topicstarter.
Nee, ik heb bericht via e-mail gehad, het duurt een aantal uur voor ik het na kan trekken.
Ik heb ook een berichtje ontvangen. We zullen morgen zien ...
(Ter info: orderstatus op site ongewijzigd! Ordernummer is 3327. van 05/01/2012.)
Ik heb ineens ook een bericht dat het toestel onderweg zou zijn, hopelijk arriveert het morgen. Zou ik dan toch iemand bij AH wakker geschud hebben?
› reageerIk heb ook een berichtje ontvangen. We zullen morgen zien ...
(Ter info: orderstatus op site ongewijzigd! Ordernummer is 3327. van 05/01/2012.) @ johnwent,
De orderstatus op de site zal niet meer aangepast worden. De herstart van uitleveren zal wel een ander traject volgen. Ben benieuwd of er nu een werkend simkaartje bij het toestel geleverd wordt. Mijn tweede bestelling van 9-01 heeft ordernr. 3364X. De kans dat ik nog geleverd krijg lijkt mij nihil. Ga ik me focussen om 4,95 euro terug te krijgen.
Die van mij ordernr. 3369X. Dus nog 50 toestellen later.
Nog geen reaktie op m'n mailtje naar klantenservice.
Een leuk aanbod voor een touchscreen of tablet mag natuurlijk ook.
(Er is veel veranderd in GSM aanbiedingenland.
Vroeger en goede aanbiedingen en zelden gedoe. Nu zelfs gedoe bij AH....
Hier nog steeds geen antwoord op drie ! berichten.
› reageerOok hier nog niks gehoord. Alleen dat ik de klantenservice maar moet bellen.
› reageerIk heb gebeld, en vandaag een verzendbevestiging ontvangen.
› reageerKunnen degenen die vandaag beleverd zijn, bevestigen of ze nog steeds de 2600 en een werkende sim hebben gehad?
Ik heb gebeld met 075-6599111 (AH Zaandam) die hebben me doorverbonden met de klantenservice van AH (niet mobiel overigens) en die hebben weer een call aangemaakt om mij terug te bellen ...Ik heb zojuist naar het nummer 075-6599111 gebeld en kreeg daar te horen het gratis nummer 0800-0305 te bellen. Ik ben dus niet doorverbonden.
Medewerkster van dit gratis nummer heeft mijn gegevens opgenomen en ook een call aangemaakt. Ik word teruggebeld. Ben benieuwd of ik geleverd krijg of dat het betaalde bedrag wordt teruggeboekt.
Pakketje is om 10 uur bezorgd, maar zoals verwacht, "Registratie SIM-Kaartt mislukt", wat nu?
Welk telefoonnummer of e-mail adres kan ik gebruiken?
Ik heb begrepen dat het toestel met een andere nieuwe simkaart van AH gelokt is, klopt dat?
Net bezorgd. Ga vanavond aan de slag, moet nu weg.
› reageer@Casper, hiervoor zou ik gewoon de AH Telecom even contacten.
› reageerZojuist onderstaande mail ontvangen van internetklantenservice:
Geachte XXX,
Hartelijk dank voor uw bericht van 17-1-2012.
De leverancier heeft de Nokia 2600 tijdelijk niet leverbaar gehad. Hier is in hun communicatie naar de klant helaas iets mis gegaan.
Inmiddels hebben zij de toestellen weer op voorraad en bestellingen zullen alsnog uitgeleverd worden. Wij hebben hen verzocht hierover alsnog kontakt met de klant op te nemen.
Met vriendelijke groet,
XXX
Pakketje is om 10 uur bezorgd, maar zoals verwacht, "Registratie SIM-Kaartt mislukt", wat nu?
Ik heb begrepen dat het toestel met een andere nieuwe simkaart van AH gelokt is, klopt dat? @ Casper,
Simkaart maar vergeten en unlocken zoals in dit topic beschreven?
Als een KPN sim niet werkt in de 2600 zal een nieuwe AH sim (KPN netwerk) evenmin werken. Toestel is Telfort gelockt.
Zojuist onderstaande mail ontvangen van internetklantenservice:
Geachte XXX,
De leverancier heeft de Nokia 2600 tijdelijk niet leverbaar gehad. Hier is in hun communicatie naar de klant helaas iets mis gegaan.
Inmiddels hebben zij de toestellen weer op voorraad en bestellingen zullen alsnog uitgeleverd worden. Wij hebben hen verzocht hierover alsnog kontakt met de klant op te nemen.
Met vriendelijke groet,
XXX
[quote]Pakketje is om 10 uur bezorgd, maar zoals verwacht, "Registratie SIM-Kaartt mislukt", wat nu?
Ik heb begrepen dat het toestel met een andere nieuwe simkaart van AH gelokt is, klopt dat? [/quote]@ Casper,
Simkaart maar vergeten en unlocken zoals in dit topic beschreven?
Als een KPN sim niet werkt in de 2600 zal een nieuwe AH sim (KPN netwerk) evenmin werken. Toestel is Telfort gelockt.
Het eerste bericht heb ik vandaag ook ontvangen, maar het toestel was al onderweg sinds gisteren.
Ik ben wel een Hollander, dus voor die 10 euro ga ik voor de lol nog even achteraan, ik wil alleen geen kosten maken naar een 0900 telefoonnummer en een nieuwe simkaart die niet gaat werken.
Via e-mail lijkt mij het beste, dan kan ik meteen duidelijk maken dat een nieuwe simkaart niet zal werken i.v.m. Telfort lock en dat de nieuwe AH simkaart alleen met KPN werkt.
Ik ben wel een Hollander, dus voor die 10 euro ga ik voor de lol nog even achteraan, ik wil alleen geen kosten maken naar een 0900 telefoonnummer en een nieuwe simkaart die niet gaat werken. Dat wordt dan mailen naar internetklantenservice@ah.nl of bellen naar 0800-0305
› reageerVolgens mij krijgt men bij AH inmiddels een aardig punthoofd van de TV-ers. Maar ik ga ook zeker nog stennis schoppen over de niet-werkende simkaart, uiteindelijk heeft 2 weken zeuren ook een toestel opgeleverd!
[quote]Ik ben wel een Hollander, dus voor die 10 euro ga ik voor de lol nog even achteraan, ik wil alleen geen kosten maken naar een 0900 telefoonnummer en een nieuwe simkaart die niet gaat werken. [/quote]Dat wordt dan mailen naar internetklantenservice@ah.nl of bellen naar 0800-0305
Ik ga straks ook ff bellen, heb een paar toestellen op 07.01 besteld en ook nog niets ontvangen...
[quote]Ik ben wel een Hollander, dus voor die 10 euro ga ik voor de lol nog even achteraan, ik wil alleen geen kosten maken naar een 0900 telefoonnummer en een nieuwe simkaart die niet gaat werken. [/quote]Dat wordt dan mailen naar internetklantenservice@ah.nl of bellen naar 0800-0305
Tnx, inmiddels voor 3 mensen een melding gedaan, met het hele verhaal daarbij wat hier in het topic staat. Ik dacht ze duidelijk te maken dat het om de hele serie gaat, maar ondanks dat, moet per ordernummer worden doorgegeven.
Het betreft hier om ordernummers van 5 januari 2012 in de middag.
@ Casper
Wil je de tekst van die brief hier plaatsen ? _/-o_
ìk heb net die 0800 gebeld, maar ze gaven me een 0900 nummer.
wat kan ik nu het beste doen?
mailen?
Net een mailtje gestuurd naar internetklantenservice@ah.nl.
Via de website alleen nietzeggende mails teruggehad...
Er ook maar een linkje naar dit topic bij gedaan.
Kijken hoe dat aankomt...
Net een mailtje gestuurd naar internetklantenservice@ah.nl.
Via de website alleen nietzeggende mails teruggehad...
Er ook maar een linkje naar dit topic bij gedaan.
Kijken hoe dat aankomt...
Van de zogenaamde "internetklantenservice" hoeft men kennelijk niet al te veel te verwachten. Kreeg namelijk dit bericht binnen met het verzoek telefonisch contact te leggen met een duur 0900 nummer:
Hartelijk dank voor uw bericht van 20-1-2012.
U kunt telefonisch contact openen met de AH Telecom klantenservice 0900-2025290. Ook kunt u via de website www.ah.nl/telecom naar de optie: waar blijft mijn bestelling.
Met vriendelijke groet,
J A C
Zojuist onderstaande mail ontvangen:
Geachte heer xxxxxxx,
Wij hebben uw klacht met betrekking tot het leveren van de toestellen voorgelegt aan de verantwoordelijke afdeling en het volgende vernomen:
De leverancier heeft de nokia 2600 tijdelijk niet leverbaar gehad. Hierbij is in hun communicatie naar de klanten helaas iets mis gegaan.Inmiddels hebben zij de toestellen weer op voorraad en bestellingen zullen alsnog uitgeleverd worden. Wij hebben de leverancier verzocht hierover alsnog kontakt met onze klanten op te nemen. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
xxxxx xxxxxxxxxx
AH gaat dus alsnog leveren na een halve maand van oorverdovende stilte.
Had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht van zo'n groot en bekend bedrijf. Probleem was dus de communicatie toen hun leverancier die toestellen tijdelijk niet op voorraad had. Gebeurt wel vaker bij die grote tenten. Geen onoverkomelijk iets, wel storend vanwege de onzekerheid omtrent je bestelling en de levering daarvan. Maar dat lijkt nu dus allemaal opgelost.
Wat die simkaart betreft zou ik niet te moeilijk doen. Uiteraard vind ook ik dat die zou moeten werken, maar aangezien het hier om een oude restpartij gaat zal het voor AH waarschijnlijk niet de moeite lonen om daar dan nieuwe simkaarten bij te gaan leveren. Erachteraan gaan kost waarschijnlijk meer dan de aanschafprijs van het toestel, dus stel jezelf de vraag of je die moeite wel wilt doen.
Wellicht dat je met wat doorzetten gratis een nieuwe sim in een van hun filialen kunt ophalen, maar veel meer dan dat zou ik niet verwachten van AH. Ze zijn toch niet concurrerend in de telecommarkt en die simlock heb je zó van dat toestel af na een bezoekje aan een van de eerder in dit topic vermelde sites.
Ik ben in elk geval tevreden over mijn exemplaar van de Nokia 2600
Dat deze aanbieding uit de koopjeskelder komt doet niets af aan de verplichting om een werkend toestel en simkaart te leveren. Hoe laag de prijs ook was en hoe eenvoudig het voor sommigen is om het simlock te verwijderen.
Ook hier is het toestel binnen. Simkaart nog niet geprobeerd, maar waarschijnlijk zal deze ook niet werken (gezien de andere reacties).
› reageerDat deze aanbieding uit de koopjeskelder komt doet niets af aan de verplichting om een werkend toestel en simkaart te leveren. Hoe laag de prijs ook was en hoe eenvoudig het voor sommigen is om het simlock te verwijderen.Hier ben ik het wel mee eens. Echter, AH heeft niet de mogelijkheid een werkende simkaart te leveren omdat die er gewoonweg niet zijn voor dit Telfort gelockte toestel. Dan kan je als consument besluiten dit incomplete pakket aangetekend (8,05 euro) retour te sturen om je 4,95 euro terug te krijgen. Tel uit je verlies! De beste optie is lock eraf en als AH een nieuwe simkaart als compensatie wil leveren is dat mooi meegenomen.
› reageer@ Casper
Wil je de tekst van die brief hier plaatsen ? _/-o_
Mijn excuus voor het late reageren, ik was net weg en net thuis.
Dat is geen brief geweest.
Ik heb het 0800 nummer gebeld, uiteraard wilde men mij het 0900 nummer laten bellen, maar ik zei dat het geen zin had omdat hier al eerder geschreven was dat het fout gaat.
Zoals hier in het topic is geschreven bel je naar het 0900 nummer en daar zeggen ze dat je een nieuw prepaid pakket bij AH moet kopen, maar dat ze het in beltegoed willen bijschrijven.
De simkaart die je koopt is een KPN simkaart waar AH op staat, dat is een ander type simkaart van AH dan waar de simlock op staat, want dat is Telfort en gaat dus niet werken.
Dit is een partij telefoons van dat AH nog op Telfort zat en Telfort nog niet van KPN was, dat is namelijk het grote probleem waar ze niet bij nagedacht hebben.
De kosten voor het 0900 nummer lopen snel op, en het beltegoed kan niet worden bijgeschreven, want dan moet AH de telefoon eerst simlockvrij maken.
Ik wacht op een oplossing.
Mijn toestel is ook binnen, maar zoals hierboven al meer te lezen is, werkt bij mij de sim ook niet. Dus morgen maar weer bellen, mailen en vooral klagen bij de AH.
› reageerNog steeds geen verzendbevestiging. GRRRRR
› reageerOndanks de verplichtingen van Albert Heyn lijkt menig user hier er een extra voordeel uit te willen slaan. Dat de toestellen alsnog geleverd worden is ineens geen meevaller meer. Dat de simlock eenvoudig te verwijderen is doet er ook niet toe. Dat alles voor een toestel van 4,95. Als men zo door blijft gaan met zeuren, dan zal dit soort koopjes ook niet snel meer terugkomen, dan wordt het goedkoper voor AH om die toestellen naar de recycleboer te sturen dan ze alsnog te verkopen.
› reageerOndanks de verplichtingen van Albert Heyn lijkt menig user hier er een extra voordeel uit te willen slaan. Dat de toestellen alsnog geleverd worden is ineens geen meevaller meer. Dat de simlock eenvoudig te verwijderen is doet er ook niet toe. Dat alles voor een toestel van 4,95. Als men zo door blijft gaan met zeuren, dan zal dit soort koopjes ook niet snel meer terugkomen, dan wordt het goedkoper voor AH om die toestellen naar de recycleboer te sturen dan ze alsnog te verkopen.
Waar baseer jij deze onzinnige opmerking op? Een extra voordeel uit te willen slaan? AH Mobiel bied dit toestel aan voor 4,95 incl simkaart met beltegoed. AH begint pas na 3 weken bestellen met leveren na een oorverdovende stilte en dan blijkt de bijgeleverde simkaart ook nog een verlopen te zijn. Nee, AH mobiel dient het bestelde en betaalde prepaid pakket tijdig en met werkende simkaart te leveren en zijn excuses aan te bieden voor het het vertraagt leveren zonder daarover te communiceren.
[quote]Ondanks de verplichtingen van Albert Heyn lijkt menig user hier er een extra voordeel uit te willen slaan. Dat de toestellen alsnog geleverd worden is ineens geen meevaller meer. Dat de simlock eenvoudig te verwijderen is doet er ook niet toe. Dat alles voor een toestel van 4,95. Als men zo door blijft gaan met zeuren, dan zal dit soort koopjes ook niet snel meer terugkomen, dan wordt het goedkoper voor AH om die toestellen naar de recycleboer te sturen dan ze alsnog te verkopen.[/quote]
Waar baseer jij deze onzinnige opmerking op? Een extra voordeel uit te willen slaan? AH Mobiel bied dit toestel aan voor 4,95 incl simkaart met beltegoed. AH begint pas na 3 weken bestellen met leveren na een oorverdovende stilte en dan blijkt de bijgeleverde simkaart ook nog een verlopen te zijn. Nee, AH mobiel dient het bestelde en betaalde prepaid pakket tijdig en met werkende simkaart te leveren en zijn excuses aan te bieden voor het het vertraagt leveren zonder daarover te communiceren.
Dit en niets anders
[quote]Dat deze aanbieding uit de koopjeskelder komt doet niets af aan de verplichting om een werkend toestel en simkaart te leveren. Hoe laag de prijs ook was en hoe eenvoudig het voor sommigen is om het simlock te verwijderen.[/quote]Hier ben ik het wel mee eens. Echter, AH heeft niet de mogelijkheid een werkende simkaart te leveren omdat die er gewoonweg niet zijn voor dit Telfort gelockte toestel. Dan kan je als consument besluiten dit incomplete pakket aangetekend (8,05 euro) retour te sturen om je 4,95 euro terug te krijgen. Tel uit je verlies! De beste optie is lock eraf en als AH een nieuwe simkaart als compensatie wil leveren is dat mooi meegenomen.
Als de verkopende partij fouten maakt, hoef je niet zelf op te draaien voor de retourkosten.
Ondanks de verplichtingen van Albert Heyn lijkt menig user hier er een extra voordeel uit te willen slaan. Dat de toestellen alsnog geleverd worden is ineens geen meevaller meer. Dat de simlock eenvoudig te verwijderen is doet er ook niet toe. Dat alles voor een toestel van 4,95. Als men zo door blijft gaan met zeuren, dan zal dit soort koopjes ook niet snel meer terugkomen, dan wordt het goedkoper voor AH om die toestellen naar de recycleboer te sturen dan ze alsnog te verkopen.
AH moet gewoon leveren wat ze adverteren en netjes communiceren. Het doet er niet toe of het product een "koopje" is. Regels zijn regels en van AH verwacht de klant een actievere rol in deze.
Aan de andere kant: dit is een mooi gebaar naar de klant en enigszins naar het milieu toe om het product te slijten ipv te recyclen.
Wisten jullie maar eens hoeveel nieuwe i.e. nooit gebruikte in verpakking zijnde dure gadgets, tv's etc gerecycled worden? Fabrikanten besluiten vaker en sneller "oude" modellen na 1 jaar al van de markt te halen. Het kost de fabrikant veel meer om op de markt te "dumpen" dan te recyclen.
Bij mij nu het volgonde toegevoegd:
"
Status
"
Dwz dat ze hem heel snel gaan leveren. _/-\o_
Zijn er nu nog mensen die nog niks gehoord hebben behalve de bevestiging van de bestelling (behalve ik)?
› reageerZijn er nu nog mensen die nog niks gehoord hebben behalve de bevestiging van de bestelling (behalve ik)?
Hier ook eentje ja, ben het zo langzamerhand wel meer dan zat...
Ze zijn vandaag weer verder gegaan met het uitleveren:
naar ik heb begrepen zijn ze "al" bij de bestellingen, gedaan vanaf donderdag 5 januari, na 15.00 uur.
IK heb ook nog niets gehoord sinds 5 januari (bevestigingsmail).
› reageerZe zijn vandaag weer verder gegaan met het uitleveren:
naar ik heb begrepen zijn ze "al" bij de bestellingen, gedaan vanaf donderdag 5 januari, na 15.00 uur.
Hoe kom je aan deze informatie?
[quote]Zijn er nu nog mensen die nog niks gehoord hebben behalve de bevestiging van de bestelling (behalve ik)?[/quote]
Hier ook eentje ja, ben het zo langzamerhand wel meer dan zat...
Njet, hier ook nog niks. Besteld op 5 januari na 15.00
Ik heb op 6 januari 2 bestellingen gedaan en alleen bevestiging van de bestelling ontvangen.
› reageerHier ook nog steeds niets ontvangen, zelfs geen bevestiging!
› reageerYep, ik ook. Besteld op 5 januari, netjes een bevestiging ontvangen. Sindsdien niets meer gehoord, bij status check op de website is te zien:
"Uw bestelling is geplaatst. Wij zullen uw order zo snel mogelijk verwerken."
Ik heb zondag een mail naar de klantenservice gestuurd, maandag is deze doorgestuurd naar de betreffende afdeling en maandagmiddag is mijn bestelling verzonden. Volgens mij doen ze het niet helemaal op volgorde van bestelling, als je er een mail achteraan stuurt
(mijn bestelling is van 5 januari rond 20u)
Net weer een mailtje gestuurd, ben benieuwd wat ik nu te horen krijg...
› reageerVandaag een verzendbevestiging gehad, besteld op 5/1.
› reageer(Zucht) Ze weten wéér niks beters te bedenken dan me naar een duur
0900 nummer te sturen:
Geachte heer XXX,
Vervelend te vernemen dat u geen bevestiging heeft ontvangen. U kunt het beste telefonisch contact openen met de AH Telecom klantenservice 0900-2025290, zij kunnen voor u nakijken of uw bestelling correct is doorgekomen.
Met vriendelijke groet,
Ingrid van den Broek
Ik word nou zo langzamerhand toch echt kwaad!
Die van mijn vader is vandaag binnen gekomen, en jawel, het zelfde probleem, alleen heeft de AH klantenservice nu een storing om door te kunnen schakelen, want verstand hebben ze er niet van.
Als je de mail natrekt van "AH-Telecom" blijkt dit uit te komen bij Reviva Groep:
http://www.revivagroep.nl/
Vandaag dit antwoord gekregen van de AH Internetklantenservice op mijn onderstaande mail.
"Wij hebben uw mail doorgezet naar de leverancier. Zij nemen kontakt met u op en handelen dit rechtstreeks met u af"
De tekst van mijn mail
"Geachte mevrouw ...,
Bedankt voor uw antwoord. Helaas is mijn vraag daarmee nog niet beantwoord.
Bij mij gaat het niet over een niet ontvangen bestelling, maar om een
uitgeleverde bestelling. Ik heb wel de bestelde Nokia 2600 ontvangen maar de
simkaart werkt er niet in.
Ik krijg de melding "registratie simkaart mislukt". Als ik die simkaart in een
andere simlockvrije telefoon blijft die 'netwerk zoeken' weergeven.
Het betreft mobiel nummer ... en Simkaart nummer .....
Het ordernummer van dit prepaidpakket was nummer .....
Ik heb al op enkele forums gekeken en daar wordt vermeld dat de simkaart
verlopen moet zijn. Het zou gaan om een simkaart van Telfort terwijl AH Mobiel
momenteel gebruik maakt van het KPN-netwerk. De Nokia 2600 zou een simlock van
het Telfortnetwerk hebben."
Gisteren een e-mail en vandaag de telefoon. De link naar het Track en Trace nr verwees nog naar TNT Post, ipv PostNL. Nog stommer was dat het nummer helemaal niet klopte.
Geunlocked via de code op http://www.lur.nu/ . Heel eigenwijs eerst begonnen code nr 1, in plaats van 7, maar dat werkte niet of ik heb een typfout gemaakt. Daarna toch maar code nr 7 en klaar. .
Je moet redelijk vlot typen, omdat je anders opnieuw moet beginnen. Niet prettig als je enigszins traag van begrip bent en wetende dat je maar 5 pogingen hebt. Enige klacht is dus dat ik graag wat meer tijd gehad om het nummer te controleren.
Geunlocked via de code op http://www.lur.nu/ . Heel eigenwijs eerst begonnen code nr 1, in plaats van 7, maar dat werkte niet of ik heb een typfout gemaakt. Daarna toch maar code nr 7 en klaar. .
Je moet redelijk vlot typen, omdat je anders opnieuw moet beginnen. Niet prettig als je enigszins traag van begrip bent en wetende dat je maar 5 pogingen hebt. Enige klacht is dus dat ik graag wat meer tijd gehad om het nummer te controleren. @ u-serv,
Waarschijnlijk heb je een typefout gemaakt bij het invoeren van code nr. 1.
Als het toestel halverwege het intoetsen van de unlock-formule naar de stand by modus springt wordt dit niet als een foutieve poging geteld. Als na het intoetsen van het slothekje "code error" op het scherm verschijnt mag je gaan tellen.
Omdat de Nokia zonder simkaart in het toestel moet worden unlockt moet de unlockformule niet te snel maar ook niet te langzaam worden ingevoerd.
Dit omdat de "p", de "w" en de "+" na het intoetsen even uit het scherm verdwijnen en daarna weer zichtbaar worden.
Yep, ik ook. Besteld op 5 januari, netjes een bevestiging ontvangen. Sindsdien niets meer gehoord, bij status check op de website is te zien:
[quote]"Uw bestelling is geplaatst. Wij zullen uw order zo snel mogelijk verwerken."[/quote]Update: hij is zojuist in goede orde bezorgd. Heb hem kunnen unlocken met de aanbevolen code op http://www.123unlock.nl/gratisunlocken (eindigend op +7). Netwerk selecteren op Nederland - Telfort, IMEI-nummer invoeren en klaar is kees. Kind kan de was doen. Bijgeleverde simkaart werkt niet, maar dat maakt mij niet zoveel uit voor die E.4,95 >
TS hartelijk dank! Zo blijft telver nog een beetje in leven. We moeten letten op de kleintjes in deze tijd hè?
[quote]Yep, ik ook. Besteld op 5 januari, netjes een bevestiging ontvangen. Sindsdien niets meer gehoord, bij status check op de website is te zien:
[quote]"Uw bestelling is geplaatst. Wij zullen uw order zo snel mogelijk verwerken."[/quote][/quote]Update: hij is zojuist in goede orde bezorgd. Heb hem kunnen unlocken met de aanbevolen code op http://www.123unlock.nl/gratisunlocken (eindigend op +7). Netwerk selecteren op Nederland - Telfort, IMEI-nummer invoeren en klaar is kees. Kind kan de was doen. Bijgeleverde simkaart werkt niet, maar dat maakt mij niet zoveel uit voor die E.4,95 >
TS hartelijk dank! Zo blijft telver nog een beetje in leven. We moeten letten op de kleintjes in deze tijd hè?
Om 1u 's nachts bezorgd??
Vandaag dit antwoord gekregen van de AH Internetklantenservice op mijn onderstaande mail.
"Wij hebben uw mail doorgezet naar de leverancier. Zij nemen kontakt met u op en handelen dit rechtstreeks met u af"
De tekst van mijn mail
"Geachte mevrouw ...,
Bedankt voor uw antwoord. Helaas is mijn vraag daarmee nog niet beantwoord.
Bij mij gaat het niet over een niet ontvangen bestelling, maar om een
uitgeleverde bestelling. Ik heb wel de bestelde Nokia 2600 ontvangen maar de
simkaart werkt er niet in.
Ik krijg de melding "registratie simkaart mislukt". Als ik die simkaart in een
andere simlockvrije telefoon blijft die 'netwerk zoeken' weergeven.
Het betreft mobiel nummer ... en Simkaart nummer .....
Het ordernummer van dit prepaidpakket was nummer .....
Ik heb al op enkele forums gekeken en daar wordt vermeld dat de simkaart
verlopen moet zijn. Het zou gaan om een simkaart van Telfort terwijl AH Mobiel
momenteel gebruik maakt van het KPN-netwerk. De Nokia 2600 zou een simlock van
het Telfortnetwerk hebben."
Ik had ook zo'n mail gestuurd naar de AH en kreeg dezelfde reactie terug, maar ff afwachten dus.
Quote:
Zojuist onderstaande mail ontvangen van internetklantenservice:
Geachte XXX,
Met vriendelijke groet,
XXX
Albert Heijn Klantenservice Vorige week naar 0800-0305 gebeld en gemeld dat de status van mijn order maar niet verandert. Een en ander zou doorgegeven worden aan de afdeling die erover gaat. Ik zou worden teruggebeld. En zowaar, vandaag een telefoontje gekregen van een medewerkster van AH. Zo'n grote run op de Nokia had AH niet voorzien. De leverancier had te weinig toestellen op voorraad. Inmiddels is die voorraad aangevuld en het is de bedoeling dat een ieder die besteld heeft de Nokia krijgt. AH heeft de leverancier opdracht gegeven rechtstreeks met de klant te communiceren.
Nu vind ik de leverancier niet erg vlot met leveren van Nokia's. Maar het zou zomaar kunnen dat de status nog steeds aangeeft: 'bestelling geplaatst', terwijl de postbode al tweemaal aan de deur is geweest.
Zojuist is er een status-update doorgevoerd:
"
Wij hebben momenteel helaas uw toestel niet op voorraad. Deze is in bestelling bij de leverancier. Zodra deze bij ons is afgeleverd zal deze direct naar u worden doorgestuurd en zult u per mail op de hoogte worden gesteld van de verwachte leverdatum. Normaal gesproken kunnen wij de order alsnog binnen 3 werkdagen versturen. Ook indien het toestel niet meer leverbaar is zullen wij zo snel mogelijk contact met u opnemen.
"
Dat wordt wederom wachten of toch geld retour.
http://www.telecomvergelijker.nl/nieuws/142/ah-telefoon-werkt-helemaal-niet.html
› reageerZojuist is er een status-update doorgevoerd:
"
Wij hebben momenteel helaas uw toestel niet op voorraad. Deze is in bestelling bij de leverancier. Zodra deze bij ons is afgeleverd zal deze direct naar u worden doorgestuurd en zult u per mail op de hoogte worden gesteld van de verwachte leverdatum. Normaal gesproken kunnen wij de order alsnog binnen 3 werkdagen versturen. Ook indien het toestel niet meer leverbaar is zullen wij zo snel mogelijk contact met u opnemen.
"
Dat wordt wederom wachten of toch geld retour.
Niet als het aan mij ligt. Er is een koopovereenkomst die is betaald. AH Mobiel dient te leveren het exact bestelde item of een vervangend gelijkwaardig produkt,
Hier wordt 4 maal gewacht op een telefoontje van de leverancier, wel voor 4 verschillende mensen.
AH besteed het uit aan een onprofessionele organisatie, want voor elke telefoon moest apart contact worden opgenomen.
Op het advies dat waarschijnlijk alle uitleveringen verkeerd zijn gegaan en daar op actie te ondernemen, daar kan AH niets mee.
@Casper:
Het lijkt me wel consequent dat je voor elke telefoon apart kontakt moet opnemen, het was immers "één toestel per klant"
Ik wacht intussen nog op de bestelling van 6 januari. Op mails krijg ik alleen ontvangstbevestigingen, maar geen inhoudelijk antwoord.
Vanmiddag krreg ik dezelfde status-wijziging te zien als Tele Sur. Maar vanavond was de status opeens weer:
Het blijft allemaal ondoorgrondelijk!
@Casper:
Het lijkt me wel consequent dat je voor elke telefoon apart kontakt moet opnemen, het was immers "één toestel per klant"
Ik wacht intussen nog op de bestelling van 6 januari. Op mails krijg ik alleen ontvangstbevestigingen, maar geen inhoudelijk antwoord.
Vanmiddag krreg ik dezelfde status-wijziging te zien als Tele Sur. Maar vanavond was de status opeens weer:
Het blijft allemaal ondoorgrondelijk!
Wat nu weer???
Geachte heer XXX,
Hartelijk dank voor uw bericht van 24-1-2012.
Naar aanleiding van uw melding kunnen wij u als volgt informeren:
De Nokia 2600 is per 13 december uit onze webwinkel verwijderd.
Helaas is ons gebleken dat via een link op een niet-AH site alsnog de mogelijkheid bestond om dit toestel via een AH-platform te bestellen.
Dit betreuren wij ten zeerste. Wij hebben niet meer de beschikking over dit toestel en kunnen het de klant helaas niet meer aanbieden.
Wij zullen er voor zorgdragen dat alle klanten, die een niet afgeleverde bestelling hebben gedaan en betaald, het aankoopbedrag op hun rekening krijgen teruggestort.
Met vriendelijke groet,
YYY
Ze maken er echt een vreselijke puinhoop van!!
Waarschijnlijk wordt men bij AH een beetje moe van alle klachten over de levering en verdere afhandeling van dit toestel en probeert met een vaag verhaal onder zoveel mogelijk claims af te komen.
Ik heb in elk geval nog maar een mail gestuurd, dat de leverancier nog steeds geen contact met mij heeft opgenomen.
Niet als het aan mij ligt. Er is een koopovereenkomst die is betaald. AH Mobiel dient te leveren het exact bestelde item of een vervangend gelijkwaardig produkt,
Je mag vinden wat je wilt, maar de wet is hier heel duidelijk in.
Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval
binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden.
Art. 46f lid 2 BW 7
http://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel46f
@Gypsy
"De Nokia 2600 is per 13 december uit onze webwinkel verwijderd"
Ik heb nog een schermafdruk van 9-1-2012 waarop de Nokia 2600 duidelijk op de site staat.
Omdat ik van de servicedesk AH Telecom alleen maar ontvangstbevestigingen krijg en geen inhoudelijke antwoorden, heb ik maar eens een mailtje gestuurd naar de algemene servicedesk van AH. Niet dat ik denk dat dit de zaak veel verder zal brengen, maar ik maak me er ontzettend kwaad over hoe AH ons met een kluitje in het riet stuurt. Ik ben dan ook van plan het er niet bij te laten zitten en schrijf desnoods de directie van AH aan. Het gaat al lang niet meer om een telefoontje, maar over de manier waarop met klanten wordt omgegaan.
Zie hieronder antwoord en vraag:
Hartelijk dank voor uw bericht van 20-1-2012.
Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u geen contact krijgt met AH Mobiel. Graag willen wij een en ander voor u uitzoeken. Kunt u ons het ordernummer doorgeven en aangeven welk type toestel u besteld heeft en of u deze al betaald heeft?
Met vriendelijke groet,
XXX
Geachte heer, mevrouw,
Ik heb een klacht over uw dochter. Op 6 januari heb ik een GSM gekocht bij haar webwinkel, maar ik heb er nooit meer wat van gehoord. 11 januari heb ik via een contactformulier geïnformeerd, maar behalve een ontvangstbevestiging, geen enkele reactie gehad, 19 januari j.l. heb ik uw dochter weer laten weten dat dit toch echt niet kan, maar ik heb nog alleen een ontvangstbevestiging dat er binnen 5 werkdagen antwoord komt. Kunt u uw dochter niet eens tot de orde roepen en aangeven dat haar "van het kastje naar de muur sturen " niet AH-waardig is?
met vriendelijke groet.
XXXXX
@Gypsy
Ik heb nog een schermafdruk van 9-1-2012 waarop de Nokia 2600 duidelijk op de site staat.
Toen stond de aanbieding nog geen eens op tv.nl :')
ik heb hem nog steeds niet binne nou al 3weke de zesde besteld wat een ongeregeld zooitje daarrr niet te geloven des te grote de firmaa des te groter de bende kwa administratie al keer zelf gemaild na internetwinkel alberthijn ma heeft totaal geen zin zal er ook nooit meer wat bestellen en ook andere mense iest bestellen bij alberthijn zekers afraden komen de verplichtingen niet na tege over de mense wat waardeloos bedrijffff
› reageerik heb hem nog steeds niet binne nou al 3weke de zesde besteld wat een ongeregeld zooitje daarrr niet te geloven des te grote de firmaa des te groter de bende kwa administratie al keer zelf gemaild na internetwinkel alberthijn ma heeft totaal geen zin zal er ook nooit meer wat bestellen en ook andere mense iest bestellen bij alberthijn zekers afraden komen de verplichtingen niet na tege over de mense wat waardeloos bedrijffff
› reageer[quote]@Gypsy
Ik heb nog een schermafdruk van 9-1-2012 waarop de Nokia 2600 duidelijk op de site staat.[/quote]
Toen stond de aanbieding nog geen eens op tv.nl :')
HA, een FOK!ker :') ^:')
Ook hier nog niks binnen. Toestel op 09/01 besteld en al 4 keer gebeld met 0900...
Er was een terugbel afspraak genoteerd..............en bij noteren is het tot op heden nog gebleven.
Niks meer vernomen door AH mobiel. Geen reclame voor ze.
Ik had de pagina op 7 januari opgeslagen, die heb ik ze
nu dus maar opgestuurd èn nogmaals de Ideal-gegevens.
Met het dringende verzoek nu geen verdere uitvluchten
meer te verzinnen!
AH kronkelt zich inderdaad in steeds vreemdere bochten. . Vandaag ook een zelfde mailtje ontvangen als Gypsy:
............Helaas is ons gebleken dat via een link op een niet-AH site alsnog de mogelijkheid bestond om dit toestel via een AH-platform te bestellen.
Dit betreuren wij ten zeerste. Wij hebben niet meer de beschikking over dit toestel en kunnen het de klant helaas niet meer aanbieden. ...............
Ik heb de aanbieding na de bestelling nog op de site van AH gezien en daarop ben ik toen niet via een link gekomen.
En zelfs al zou er gelinkt zijn naar een niet meer geldige pagina, dan is het toch onvoorstelbaar dat men daar - na bijna 4 weken radiostilte- nu opeens achter komt. En hoe kan het dat er bestellingen
tot 5 januari gedaan toch zijn uitgeleverd? En hoe kan het dat mensen bericht hebben gehad dat de levering vertraagd was omdat de leverancier ze niet direct op voorraad had?
Ik laat het er niet bij zitten. Er gaat opnieuw een bericht naar de klantenservice..Daarnaast een brief naar de directie over hoe hun klantenservice met hun klanten omgaat.(hopelijk heeft dit enig effect op hun functioneren) en een nominatie voor de koude douche bij Tros Radar.
Onderstaande brief verstuurd:
Aan de directie van Albert Heijn
Antwoordnummer 250
1500 VC Zaandam
Geachte directie,
Al ruim 25 jaar klant zijnde bij Albert Heijn had ik over die organisatie best een hoge pet op. Maar na wat ik nu meegemaakt heb is dat beeld totaal veranderd. De manier waarop door de klantenservice met klanten wordt omgegaan is zo klant-onvriendelijk , zo bizar en zo surrealistisch dat Franz Kafka zich bij zo’n verhaal de vingers zou afgelikt hebben.
Op 6 januari j.l. heb ik bij de webshop een telefoontje besteld. Ik betaalde met Ideal en kreeg direct een ontvangstbevestiging. Mooi, ik kon via internet ook zien dat mijn bestelling in behandeling was en volgens de beschrijving in de webshop zou levering na het weekend plaats moeten hebben . (zie bijlage)
Omdat de levering uitbleef heb ik 11 januari geïnformeerd bij AH mobiel kantenservice. Ik kreeg een ontvangstbevestiging en de verzekering binnen 5 werkdagen antwoord te krijgen. Omdat dit antwoord na die 5 dagen uitbleef heb ik opnieuw gereageerd en ik kreeg daarop weer een ontvangstbevestiging en de verzekering binnen 5 werkdagen een antwoord te krijgen. U kunt het misschien raden, maar opnieuw kreeg ik geen reactie.
Omdat ik al bijna 3 weken door AH mobiel klantenservice met ontvangstbevestigingen van het kastje naar de muur was gestuurd en geen antwoord had gekregen, heb ik ten einde raad een reactie gestuurd naar AH internet klantenservice gestuurd. . Van hen kreeg ik bijna 4 weken na dato eindelijk een inhoudelijk bericht:
Geachte heer XXX
Helaas hebben wij de Nokia 2600 niet meer op voorraad. Excuses hiervoor.
Wij hebben geconstateerd dat er op het internet via een link op de site
www.telecomvergelijker.nl nog toestellen besteld konden worden.
Deze telefoons zijn al sinds 12 december 2011 verwijderd uit onze webwinkel.
Wij zullen nu een procedure in gang zetten en ervoor zorgen dat alle gedupeerde
klanten hun geldbedrag teruggestort krijgen.
De verwachting is dat u het betaalde bedrag binnen 2 maanden op uw bankrekening
teruggestort krijgt.
Met vriendelijke groet,
Alexander Gillesse
1. Dat antwoord is werkelijk te bizar voor woorden. Ik heb via de webshop besteld (niet via een link) en ik heb de aanbieding de dag erna ook nog ook nog op de webshop gezien (weer niet via een link).
2. Als er al sprake was van een link naar een niet geldige pagina, dan is AH daar toch zwaar de fout ingegaan als er via die link toch bestellingen konden worden gedaan, per Ideal betaald kon worden en orderbevestigingen werden verstuurd. Bovendien is het toch ongehoord als men daar na 4 weken oorverdovende radiostilte naar de klant toe pas achter komt!
3. Via een internetforum heb ik gelezen over de problemen die er zijn met de levering van het toestel. Dat is met de meeste bestellers uitermate slecht gecommuniceerd. Het forum staat vol met mensen met dezelfde problemen als ik over een niet reagerende klantenservice. Een aantal gelukkigen kreeg ná 17 januari echter nog het volgende mailtje:
Met vriendelijke groet,
XXX
Op het forum lees ik tevens dat bestellingen gedaan tot de dag voordat ik bestelde,uiteindelijk (met grote vertraging) wel zijn uitgeleverd. Er was dus sprake van een niet toereikende voorraad en er was geen sprake van een niet meer geldige link! Dat verhaal van die link is dan ook een grote smoes. die er nu, bijna 4 weken na besteldatum, opeens bijgesleept wordt.
Een klantenservice is er om klanten die vragen of problemen hebben te helpen. Echter de AH mobiel klantenservice heeft daar andere opvattingen over. Vier weken lang hebben zij totaal niet inhoudelijk gereageerd op mijn vragen/klachten (en ook bij een flink aantal andere mensen). Ik denk dat wat bijscholingen in communicatie en klantvriendelijkheid op die afdeling hoog nodig zijn. Ik hoop dat mijn relaas er toe bijdraagt dat deze afdeling in de toekomst naar de klanten beter –en AH-waardiger- zal functioneren.
Daarnaast houdt die afdeling klanten voor de gek. Ik heb besteld via de webshop en niet via een link. Tot 17 januari is naar andere klanten geschreven dat de uitlevering vertraging had, maar spoedig weer ter hand genomen zou worden. Tot 5 januari bestelde telefoons zijn ook uitgeleverd en nu wordt na 4 weken opeens als smoes een verhaal van de verlopen pagina erbij gesleept. Hier wordt de klant bewust wat voorgelogen en dat had ik nooit bij een organisatie als AH gezocht.
Ik zou mij kunnen voorstellen dat het toestel inderdaad niet meer leverbaar is. Maar dan zou het AH sieren – gezien de non-communicatie c.q. onware communicatie- de tientallen klanten die hun bestelling niet geleverd krijgen een vervangend aanbod voor een vergelijkbaar toestel te doen. Daarmee zou in ieder geval wat goodwill teruggewonnen kunnen worden, nu lees ik op internet alleen maar negatieve berichten over AH mobiel.
Met vriendelijke groet,
Goeie actie! Moeten we misschien allemaal maar gaan doen?
› reageerWat een leugens van die klantenservice. Ik heb ook via de site besteld en dat was niet via telecomvergelijker.
En dan nog een procedure in gang zetten waarbij binnen 2 maanden het geld terug gestort wordt. Binnen 2 maanden. Kan dat dan niet wat sneller?
ER WORD GEWOON GELD GESTOLEN DOOR DIE WINKELIER VISERIKKEN ASOOSSSSS LIJKE WEL NIET GOEC WIJS DIE ALBERTHIJN IDIOTEN
› reageerDIT IS EGT TE GEK VOOOR WOORDEN WAT ALBERTHIJN HIER HEEL VEEL MENSE FLIKT TE GEK VOOR WOORDEN TOCHHHHHH HBE NOG NOOIT ZO IETS MEEGEMAAKT DAT JE IETS BESTELD EN DAT BIJ EEN HEEL BEKENDE WINKELIER EN DAT JE GEWOON BESTOLEN WORD DIT IS TE GEK VOOR WOORDENNNNNHBE ZE AL KEER GEMAILD MA ZE ZEGGE DAT ZE REAGEREN MOOI NIET MIJN BESTELLING STAAT ZWART OP WIT WAT DOEN WE HIER AAN MENSE ER WORD GELD GESTOLEN VAN MENSE DOOR ALBERTHIJN HIER LIJKT WEL EEN MAFFIA BENDE DIE ALBERTHIJN IDIOTENNN
@jos56:
Je Caps Lock staat per ongeluk nog aan... >
Ik geloof niet dat AH verkeerde simkaarten expres verstuurd, maar het is wel duidelijk dat het aan een extern bedrijf is uitbesteed.
Wat niet erg slim is dat AH geen maximum bestellingen aan de website aanbiedingen gekoppeld heeft, dus op = niet meer kunnen bestellen.
Wat het externe bedrijf betreft, die moet nog steeds bellen hoe ze het probleem gaan oplossen, dat mag wat mij betreft wel wat sneller dan van het kastje naar de muur.
@Snoopy: goeie actie!
Misschien dat ik aan een standaardbrief ga werken die we allemaal kunnen gebruiken zodat AH ziet dat we niet met weinig zijn.
Indien AH meeleest: sommige mensen die ook deze bestelling hebben gedaan, hebben misschien een mail gestuurd waar hun bestelling blijft, en nu een klachtenbrief gestuurd; maar het gros wacht af wat de uitkomst van deze zaak zal zijn, en hoe AH deze zal oplossen.
Dus het aantal reacties die hier op TV gedaan zijn, zijn maar het tipje van de ijsberg.
Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat het Appie zou sieren (en strategisch een goede zet zou zijn) om met een nette oplossing te komen.
Tip: Op dinsdag 17 april is de Aandeelhouders Vergadering van Ahold. Kunnen jullie direct jullie ongenoegen kenbaar maken aan het Raad van Bestuur
› reageerIk bel ze wel even met m'n nieuwe... >
› reageerVandaag maar weer eens 0800-0305 gebeld. Vorige week donderdag werd ik door een medewerkster van AH teruggebeld met de mededeling dat de leverancier de Nokia's weer op voorraad had en ze spoedig zou uitleveren.
Vandaag kreeg ik te horen dat de Nokia niet meer leverbaar is en dat een ieder die besteld had het bedrag binnen 2 maanden teruggestort krijgt op zijn rekening.
Als iemand komende dagen toch geleverd krijgt laat het hier dan weten!
Ik zie net op m'n rekening dat de 4,95 is teruggestort.
Geen reaktie gehad op m'n mails.
Geen aankondiging van terugstorten.
Helemaal geen communicatie....
02-02-2012 486029875 KN: NONREF
ALBERT HEIJN BV RETOUR ORDER 336xx 4,95
Raarrrrrr om zo met klanten om te gaan.
Inderdaad, het geld is retour. Kolere AH.
› reageerOok 4,95 retour gestort.
› reageerNet mijn bankrekening gecheckt en bij mij is het bedrag ook teruggeboekt.
KN: NONREF
ALBERT HEIJN BV
RETOUR ORDER 3364X
Mijn bestelling was van 9 januari.
Ik denk dat diegenen die hem wel binnen hebben gehad in hun handjes mogen klappen en geen aanspraak meer kunnen maken op een eventuele unlockcode of vervanging van het simkaartje wat niet werkt.
Reviva, aan wie het uitbesteed is zal vanaf nu TV wel in de gaten houden.
Maar ìk lijk verdorie aan de pan te blijven hangen,
heb zelfs nooit een bevestiging van die schurken ontvangen!!
Ik heb alleen een ordernummer van Ideal binnen.
Kan dat iets als dit zijn: ORDER ID33218 05011X XXXX? @ Gypsy,
Het betalingsbewijs van Ideal lijkt me voldoende om het betaalde bedrag terug te eisen en te krijgen. Dat je geen orderbevestiging hebt gehad doet niet ter zake. Je ordernummer voor de Nokia is 33218. Dat moet voldoende zijn. >
Ja, dat zeg jij. Maar de firma Heijn intussen kennende
ben ik er niks gerust op!
Na deze mail van de AH Internetklantenservice niets meer gehoord. Maar weer eens een mail terug gestuurd met de onderstaande tekst.
Inmiddels is weer ruim een week verstreken en heb ik nog steeds geen reactie of bericht van de leverancier gehad. Helaas geen reclame voor AH Mobiel en zeker geen motivatie om vrienden of kennissen aan te raden AH Mobiel te gaan gebruiken.
Wilt u er alsnog spoed achter zetten?
Heb ook netjes 4,95 euro op mijn bankrekening retour ontvangen.
1x netjes een Nokia 2600 ontvangen en 1x geld retour.
Wijze les denk en hoop ik voor AH ?!
Heb ook netjes 4,95 euro op mijn bankrekening retour ontvangen.
1x netjes een Nokia 2600 ontvangen en 1x geld retour.
Wijze les denk en hoop ik voor AH ?!
Hier geen geld terug. Wel weer een ontvangstbevestiging met een registratienummer en de belofte ernaar te streven mijn vraag binnen vijf werkdagen te beantwoorden.
Ik heb onderstaande reactie gekregen nadat ik heb aangegeven dat de sim niet werkt.
Hartelijk dank voor uw bericht van 30-1-2012.
Het spijt ons te moeten vernemen dat de simkaart niet werkt. Wij hebben dit intern besproken en wij kunnen u mededelen dat de leverancier u een nieuwe werkende simkaart zal toesturen en een kadobon van 10 euro als atttentie ter compensatie voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Hah! ze zijn volgens mij doorgeslagen..... @Norge; toestel geleverd én geld terug?!
Voor de simkaartjes een nette oplossing...... Staat in schril contrast met hoe de rest is afgehandeld.
Hier trouwens ook geld teruggestort gekregen. Maar van communicatie hebben ze nooit gehoord blijkbaar.
@bertV
Welk e-mailadres/webformulier heb je gebruikt voor het versturen van je bericht?
internetklantenservice@ah.nl
› reageer@bertV
Gepost op 03/02/12 om 15:04 uur:
Het spijt ons te moeten vernemen dat de simkaart niet werkt. Wij hebben dit intern besproken en wij kunnen u mededelen dat de leverancier u een nieuwe werkende simkaart zal toesturen en een kadobon van 10 euro als atttentie ter compensatie voor het ongemak.
bertV:
Heb jij misschien aan AH gemeld dat jij de Nokia zelf simlock vrij hebt gemaakt ?
Een nieuw werkende simkaart en een kadobon is natuurlijk leuk, maar AH rept namelijk in haar reactie totaal niet over een oplossing voor de gelockte Nokia.
Wij weten (ondertussen) wel hoe je zo'n ding moet unlocken, maar een niet TV-er zal met deze Nokia 2600, normaal gesproken, zelfs met een andere simkaart, niets kunnen beginnen.
Dan lijkt het mij toch, dat AH dit ook dient op te lossen ?!
Bij mij ook teruggestort op mijn rekening. Het is toch ongelofelijk onklantvriendelijk dat er geen enkele vorm van communicatie is geweest naar de klanten. Tis dat ik op dit forum het een en ander kon volgen anders was ik tot op heden nog in het ongewisse gebleven. Weet ik in ieder geval dat ik daar nooit meer iets hoef te bestellen. Wat een rampfirma.
› reageerKlantonvriendelijk? In dit geval wel. Maar meestal valt het bij de Zaandamse Grootgrutter nogal mee. Telefoons is bovendien niet hun core-business.
En ik denk dat vooral (alleen?) telefoonsfreaks (zoals TV-ers ) in 2012 nog geïnteresseerd zijn in een Nokia 2600; ongeacht de prijs.
En het vertwijfeld uitroepen "ik koop daar nooit meer!" herken ik goed. Maar als AH morgen een Nokia 6300 in de uitverkoop doet voor een tientje.......
Ehh, ik heb alleen gerept dat ik de phone kado zou doen aan mijn vader. Ik heb ook gezegd dat de sim niet werkt en dat ik teleurgesteld ben in AH. Daarnaast heb ik 2 links doorgegeven namelijk van dit draadje en van het draadje dat dit nieuws is op telecomvergelijker. Ik weet ook dat de nieuwe sim niet gaat werken mare dat ga ik weer mailen als ik de nieuwe sim heb. Voor mij is het nog effe afwachten
› reageerHet nieuws is ook opgepikt door de website MobileCowboys:
Link: AH Mobiel slaat plank mis met prepaid Nokia 'aanbieding'
Hier ook het geld retour ontvangen, verbaast me uiteindelijk nog hoe snel, want in de mail hadden ze binnen twee maanden beloofd.
› reageerEen paar dagen niet op TV geweest en nu lees ik van de retour stortingen.
Bij mij gecheckt en jawel hoor, €4,95 eergisteren retour. Verder behalve de orderbevestiging nooit iets gehoord.
Ook bij mij na nul communicatie geld teruggestort. Een boze mail geschreven; niet leveren is vervelend, niet communiceren is onbeschoft.
Krijg net een mail terug met excuus en de toezegging dat ze een 10 euro tegoedbon gaan opsturen!
Hah! ze zijn volgens mij doorgeslagen..... @Norge; toestel geleverd én geld terug?!
@NetGez
Als je er 2 besteld hebt dan valt dat nog wel mee toch ?
oh dat had ik verkeerd begrepen. Dacht dat je 1 bestelling, 1 toestel en 1x retour geld. Daarom dacht ik dat ze doorgeslagen waren en niet weten wat ze doen.
Ook hier eindelijk een reactie:
Wij hebben de leverancier gevraagd u alsnog een nieuwe werkende simkaart toe te sturen, u ontvangt deze zo spoedig mogelijk. Daarnaast sturen wij u ter compensatie van het ongemak een AH Cadeaubon van 10 euro.
Wij danken u voor de door u genomen moeite om ons van uw ervaring en bevindingen op de hoogte te stellen.
Bij mij hetzelfde verhaal. Ik ben nog nooit zo waardeloos behandeld als door deze actie. Zelfs een mailtje is teveel gevraagd, ze moeten zich echt heel heel heel erg diep schamen, dat in deze tijd klanten zo behandeld worden.
› reageerDat het telefoontje op enig moment niet meer leverbaar zou zijn, is jammer maar helaas en daar kan ik niet wakker om liggen.
Maar de manier waarop met klanten wordt omgegaan en het totale gebrek aan communicatie door de "klantenservice" vind ik schandalig. Ik vind het belangrijk dat dit aan de kaak gesteld wordt en dat de zaak bij de "klantenservice" eens flink op de schop gaat, zodat anderen in de toekomst weer niet tegen hetzelfde aanlopen.
Daarom heb ik een papieren brief naar AH geschreven . Niet dus opnieuw naar de "klantenservice"geklaagd, want dan ga je bij de duivel te biecht. Door naar Zaandam te schrijven heb ik de (misschien ijdele) hoop dat er door andere ogen nog eens naar het eigen functioneren bij AH mobiel wordt gekeken. Dan heb ik in ieder geval het gevoel dat ik het mijne gedaan heb.
Voor iedereen die ook zijn hart eens wil luchten zonder er ook nog een postzegel aan te spenderen:
Albert Heijn
Antwoordnummer 250
1500 VC Zaandam
Ook hier eindelijk een reactie:
Wij hebben de leverancier gevraagd u alsnog een nieuwe werkende simkaart toe te sturen, u ontvangt deze zo spoedig mogelijk. Daarnaast sturen wij u ter compensatie van het ongemak een AH Cadeaubon van 10 euro.
Wij danken u voor de door u genomen moeite om ons van uw ervaring en bevindingen op de hoogte te stellen.
Ik heb een hele andere reactie gekregen.
Ik heb ze gemaild via het webformulier, maar krijg een verzoek hen terug te bellen. Ja dag, ik ga geen 20 cpm verspillen om aan de lijn te hangen.
AH:
Hartelijk dank voor uw e-mail aan AH Mobiel waarin u aangeeft problemen te hebben met het activeren van uw simkaart.
Zojuist - tot mijn stomme verbazing - ongevraagd een nieuwe en werkende simkaart van AH toegestuurd gekregen. Ik was al blij met m'n overjarige 2600, maar nu dit uiteindelijk ook een werkende simkaart heeft opgeleverd, heeft AH het toch nog naar behoren afgehandeld.
› reageerOok hier een pakket geleverd door postnl pakketdienst.
Kan alleen niet testen of hij het doet.(simlock eraf).
Tevens ontvang ik nog een AH bon t.w.v. 10 euro.
Ik heb mijn bestelling ontvangen met een niet werkend simkaart. Na het lezen van de hele after-sales afhandeling heb ik afgelopen maandag (6 febr.) maar ook een email/klacht gewaagd naar de AH Mobiel Klantenservice. Gisteren (7 febr.) kreeg ik dus een email reactie terug van hun:
[artelijk dank voor uw e-mail aan AH Mobiel.
Vragen over een bestelling worden afgehandeld door de Webshop van AH Mobiel. Hiervoor kan ik u doorverwijzen:
Webwinkel AH Mobiel
Zoals jullie kunnen lezen, wat is dit voor ongein antwoord zeg. Maar ik heb goed nieuws! Net viel er een briefenvelop door de voordeur. Er zat een AH mobiel prepaid simkaart in en een brief met excuses en van AH Klantenservice ontvang U nog een kadobon t.w.v 10 euro als compensatie van het ongemak (moet nog krijgen)
Dus zo te zien heeft het geklaag op TV en email klachten gewerkt en zijn ze zo te zien actief de klanten aan het benaderen die een bestelling hebben ontvangen. Hebben andere mensen ook die brief vandaag ontvangen??
Nou, ik heb nog niets gehoord, dus maar weer eens naar KS gemaild:
Om het nu even kort samen te vatten: ik heb bij uw firma
iets besteld èn vooraf betaald. Dat is nu meer dan een maand geleden.
Maar ik heb sindsdien helemaal niets van u gehoord, laat staan
dat het bestelde geleverd is. Dit kàn toch niet!!?
Benieuwd of er nu eindelijk eens wat van komt!
Net een brief met simkaart pakket voor maximaal 15 euro beltegoed binnen gekregen, is kijken of de simkaart in de nog steeds gelockte telefoon werkt, maar anders is die er zo af. Op mijn naam na is de brief volledig over getypt:
Geachte DHR Casper,
Kort geleden heeft U van ons een Nokia 2600 pakket geleverd gekregen. Een aantal van deze pakketten, bleek te zijn voorzien van een SIMcard die niet meer geactiveerd kan worden. Hier voor bieden wij U onze welgemeende excuses aan. Bij deze ontvangt u een nieuwe AH Mobiel-simkaart welke zeker geschikt is voor gebruik in uw Nokia
Van de AH Klantenservice ontvangt U nog een AH kadobon ter waarde van € 10,= als compensatie voor het ongemak.
Wij wensen u veel belplezier met AH Mobiel.
Met vriendelijke groet,
AH Mobiel
Dit is wel heel erg netjes van AH afgehandeld.
Als ik deze verhalen lees besef ik des te meer hoe schandelijk
ze mij daar laten bungelen bij Albert Heijn!!
Vandaag eindelijk een fatsoenlijke reactie in de vorm van een aangetekende brief met dezelfde inhoud als bij casper twee posts hierboven, inclusief een verse simkaart. Enerzijds ongelofelijk dat zoiets simpels zolang moest duren, anderzijds: waar koop je nog zoveel entertainment voor €4,95? :
› reageer@Casper (en de rest >)
Ik ben nou toch wel heel benieuwd:
werkt deze nieuwe AH Mobiel simkaart wel in de nog steeds gelockte Nokia ?
Geen idee. Had de Nokia - uiteraard - al ge-unlocked.
› reageerHier ook vandaag een verse simkaart.
Heb gister toevallig ook een klachtenbrief de deur uitgedaan.
Inmiddels ook een mail terug na een klacht van mijn kant, 10 euro + nieuwe simkaart.
Ik bestel hier in ieder geval nooit meer,
Zie het maar als een leermomentje.
Net een brief met simkaart pakket voor maximaal 15 euro beltegoed binnen gekregen, is kijken of de simkaart in de nog steeds gelockte telefoon werkt, maar anders is die er zo af. Op mijn naam na is de brief volledig over getypt:
[quote]Geachte DHR Casper,
Kort geleden heeft U van ons een Nokia 2600 pakket geleverd gekregen. Een aantal van deze pakketten, bleek te zijn voorzien van een SIMcard die niet meer geactiveerd kan worden. Hier voor bieden wij U onze welgemeende excuses aan. Bij deze ontvangt u een nieuwe AH Mobiel-simkaart welke zeker geschikt is voor gebruik in uw Nokia
Van de AH Klantenservice ontvangt U nog een AH kadobon ter waarde van € 10,= als compensatie voor het ongemak.
Wij wensen u veel belplezier met AH Mobiel.
Met vriendelijke groet,
AH Mobiel
[/quote]
Dit is wel heel erg netjes van AH afgehandeld.
Hier idem ! Kun je idd niks van zeggen !
Hier ook dezelfde brief van AH als die van Casper ontvangen. Ik heb aangaande mijn eerste bestelling niet geklaagd over de niet werkende simkaart. Ik was al blij met de lockvrij gemaakte telefoon.
In de envelop zat een prepaid pakket maar geen cadeaubon. Wordt die bon apart toegestuurd? Verder was de envelop maar met een klein plakbandje dichtgeplakt.
Het gewicht van de envelop met brief en startpakket is ca. 50 gram.
Bij tracktrace wordt een gewicht van 565 gram vermeld!
Verder ben ook ik benieuwd of iemand de nieuw toegestuurde simkaart werkend krijgt in de gelockte Nokia.
Hier ook 2 simkaarten bezorgd, nadat bleek dat de meegeleverde sims inactief waren vond ik dat geen probleem, ook omdat de telefoons makkelijk te unlocken waren.
Dus zonder enige (re)actie van mij uit toch zomaar 2 simkaarten bezorgd, nu nog wachten op de toegezegde cadeaubonnen. Dan vind ik het helemaal leuk, dan heb ik per saldo 2 x € 5 toegekregen op deze actie.
Wel sneu dat degene die hem later hebben besteld niks krijgen, ook geen cadeaubon, die hadden ze wat mij betreft beter aan hen kunnen geven.
Vandaag ook die brief gehad met sim. Zat inderdaad met klein plakbandje vast.
Mijn 2600 is al lockvrij, dus kan niet testen of hij in een gelockte ook werkt.
Volgens mij is het addertje hier dat je alleen bij nummerportering nog vijf euro krijgt. Dus 5 na activatie, 5 na het invullen van je NAW en 5 na nummerporteren.
Volgens mij is het addertje hier dat je alleen bij nummerportering nog vijf euro krijgt. Dus 5 na activatie, 5 na het invullen van je NAW en 5 na nummerporteren.Het tweede addertje: het beltegoed van deze 2x 5 euro is slechts een maand geldig (wordt als bonus aangemerkt). Bijschrijving verloopt niet vlekkeloos waardoor de klantenservice moet worden gebeld. Daarna wordt het tegoed handmatig bijgeschreven. Voordeel: de bonussen worden nu bij het reguliere beltegoed opgeteld en het totale tegoed is 9 maanden geldig.
› reageerIk heb ook onverwacht een andere sim ontvangen, AH "bruin" zogezegd. Die werkte wel in mijn nog steeds gelockte Nokia 2600. Via de mail loopt nog correspondentie of ik mijn geld terug krijg of niet.
› reageerVandaag de cadeaubon van 10 euro ontvangen. Cadeaubon dient wel in een keer besteedt te worden, bij gedeeltelijke besteding wordt er geen geld terugbetaald. Cadeaubon is een papieren versie.
Alhoewel er staat 'AANTEKENEN' boven mijn adres is het met de reguliere post gekomen
Na meer dan een maand komt AH dus eindelijk met een oplossing. Een halve oplossing wel te verstaan, want velen hebben zonder ervan op de hoogte te zijn gesteld plotseling hun geld teruggekregen en meer ook niet. Nogal slordig van een bedrijf dat over het algemeen goed bekend staat. Het feit dat ze grotendeels niet konden leveren maakt het er niet beter op.
Ik hoor bij degenen die de telefoon wél hebben ontvangen, de rest van het verhaal is bekend.
Aangezien ik momenteel in het buitenland ben weet ik niet of ook ik een nieuwe simkaart en eventueel cadeaubon heb gehad. Heb ook niet geklaagd bij AH over de verlopen simkaart, maar het zou dus kunnen dat er nu iets in de bus ligt.
Eind goed, al goed zou je zeggen. Maar het is en blijft zuur voor degenen die niks geleverd hebben gekregen. Laten we hopen dat dit een wijze les is geweest voor AH en hun leverancier, want het is natuurlijk om van te huilen dat er eerst een maand lang aan de bel getrokken moet worden voor ze eens wat ondernemen
Ik ben benieuwd hoe de eerstvolgende uitverkoop zal gaan verlopen _/-o_
Ik hoor zojuist dat er vandaag in de post een kadobon van 10 euro van ome Appie lag bedoeld als compensatie voor geleden "ongemak". Heb de brief niet gelezen dus ik weet niet wat er precies in staat.
Voor de record: Ik heb dus besteld en niets geleverd gekregen. Dus niet alleen mensen met een fout simkaartje krijgen een kadobon maar blijkbaar iedereen (?) die aan deze actie heeft meegedaan.
Ben deze forum enige tijd aan het volgen en lees dat er veel mensen klagen (begrijpelijk) bij niet levering van nokia 2600.
Mijn ervaring is toch anders had destijds ook een bestelling geplaatst. Binnen een week toestel met wat beltegoed ontvangen. Gelijk simlockvrij gemaakt beltegoed opgemaakt en sim weggeooid.
Deze week weer een nieuwe simkaart ontvangen (ongevraagd) beltegoed opgemaakt en sim weggeooid.
Vandaag een cadeaubon t.w.v. 10 euro (ongevraagd) ontvangen.
Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen ....
Lol,
2 bestellingen geplaatst, 1 telefoon gekregen. Gisteren een nieuwe simkaart ontvangen en vandaag 2 waardebonnen. uiteindelijk 5 euro betaald voor een gsm + 20 euro aan waardebonnen
Ook hier is vandaag de cadeaubon bezorgd.
› reageerVandaag ook hier 2 cadeubonnen, voor het ongemak van de 2 niet werkende simkaarten.
Zeer coulant opgelost van AH! al had de communicatie duidelijke gekund.
@telefoonboy
Haha, dat is helemaal mooi, jij was dan wel een van de weinige die een simkaart bij de telefoon had gekregen die nog actief was.
@telefoonboy
Haha, dat is helemaal mooi, jij was dan wel een van de weinige die een simkaart bij de telefoon had gekregen die nog actief was.telefoonboy heeft het over zijn bestelling destijds. Waarschijnlijk in 2006 toen de sim nog niet was verlopen. >
Ook hier vandaag onaangekondigd de cadeaubon ontvangen van een tientje. Netjes opgelost, terugstorten van het bedrag was ik in principe ook al tevreden mee geweest dus dit is mooi extra
› reageerZojuist onderstaande mail ontvangen van internetklantenservice:
Ik ben wel een Hollander, dus voor die 10 euro ga ik voor de lol nog even achteraan, ik wil alleen geen kosten maken naar een 0900 telefoonnummer en een nieuwe simkaart die niet gaat werken.
We blijven toch Hollanders die klagen, maar blijkbaar werkt dat ook, zie eerdere brief en de brief met bon die ik gisteren binnen kreeg:
Datum: 8 februari 2012
Referentie .../......
Betreft: simkaart Nokia 2600
Geachte Hr. Casper,
Onlangs hebt u bij AH Mobiel een Nokia 2600 besteld. Helaas is deze aan u geleverd met een niet werkende simkaart. Hiervoor bieden wij u onze welgemeende excuses aan. Inmiddels hebt u van onze leverancier een nieuwe simkaart ontvangen.
Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring met het bestellen van een mobiele telefoon via onze webwinkel hebt gehad. Daarom willen wij u graag als tegemoetkoming in het ongemak een attentie aanbieden. Wij zijn zo vrij dit te doen in de vorm van een waardebon.
Wij gaan ervan uit dat wij u hiermee van dienst zijn en zien u graag snel weer in een van onze winkels.
Met vriendelijke groeten,
ALBERT HEIJN MOBIEL
Bijlage: 1 AH Cadeaubon van 10 euro
AH weet hoe een echte Hollander in elkaar zit. >
Ik heb nu maar eens een klacht ingediend via Thuiswinkel.org (waar ze schijnbaar niet eens bij aangesloten zijn, dat zegt ook wat):
Te gek voor woorden. Op 5 januari (!) bestelde ik hier een prepaid telefoon en betaalde vooruit met Ideal. Gegevens: KN: 42enz. 05-01-12 11:05 ORDER ID33218enz. ALBERT HEIJN B.V. -4,95 Ik heb tot nu toe helemaal niets ontvangen, zelfs geen bevestiging! Als reactie op talloze mails word ik voortdurend van het kastje naar de muur gestuurd of probeert men mij naar een duur 0900 nummer te laten bellen. Op kosten jagen dus, terwijl de fout overduidelijk bij hun ligt: besteld en betaald, niet geleverd!
Kijken of er nu eindelijk eens wat van komt!
Afgelopen vrijdag kwam ik terug uit het buitenland en toen vond ik zowel een envelop met nieuwe simkaart als een excuusbrief met cadeaubon van €10. Heb zoals eerder gezegd geen klacht of iets dergelijks ingediend, vind het dus netjes van AH dat ze het zo afgehandeld hebben.
Het zou wel beter moeten qua communicatie, want die leek nergens naar. Maar: eind goed, al goed in mijn geval
Laten we hopen dat AH hiervan heeft geleerd en dat alle gedupeerde klanten hun geld terug hebben gekregen of dat nog krijgen. Ben benieuwd naar hun volgende uitverkoop _/-\o_
Mijn vriendin heeft de bon gebruikt maar er was iets aparts. Zij had wat gekocht voor €13,40 dus bijbetalen zou je denken. Bon werd gescand en er kwam €20,00 te staan. Moeder en mijn vriendin keken elkaar raar aan maar zeiden niets. Ze kregen dus €6,60 terug, haha.
› reageerMijn vriendin heeft de bon gebruikt maar er was iets aparts. Zij had wat gekocht voor €13,40 dus bijbetalen zou je denken. Bon werd gescand en er kwam €20,00 te staan. Moeder en mijn vriendin keken elkaar raar aan maar zeiden niets. Ze kregen dus €6,60 terug, haha.Dubbel mazzel! Bon (in jullie geval 20 euro) diende in één keer te worden besteed. Bij gedeeltelijke besteding had geen geld terug moeten worden gegeven. >
› reageerEr is mij ook een bon beloofd, zat echter niet bij de simkaart. Krijg ik een brief of alles netjes aangekomen is, niet dus. Ik bellen met klantenservice, de bon zou nagestuurd worden, moet hem nu nog ontvangen. ( 5 dagen later )
Zooitje prutsers.
Ik heb de kadobon ook niet gehad. Maar ook de brief erna niet.....kan ik ergens klagen? Staat er een mailadres of telefoonnummer in die brief?
› reageerEr is mij ook een bon beloofd, zat echter niet bij de simkaart. Krijg ik een brief of alles netjes aangekomen is, niet dus. Ik bellen met klantenservice, de bon zou nagestuurd worden, moet hem nu nog ontvangen. ( 5 dagen later )
Vervangende simkaart ontvangen. Dag later de cadeaubon maar geen brief of alles netjes is aangekomen.
Verder is de website van AH Mobiel al 3 dagen niet bereikbaar wegens aanpassingen.
Vanochtend een mailtje:
Geachte heer Gypsy,
Hartelijk dank voor uw bericht van 19-2-2012.
Wij vinden het vervelend te vernemen dat u niets gehoord hebt van de contactpersoon bij onze Telecom Webwinkel. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan. Omdat wij u hiervan niet langer de dupe willen laten zijn, zullen wij u van hieruit compenseren. Wij doen dit in de vorm van waardebonnen. U zult deze een dezer dagen aangetekend ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Marjan Schoon
Aangetekend nog wel. Ben zéér benieuwd! >
Zojuist zijn per aangetekende post 3 cadeaubonnen van AH
bezorgd voor in totaal 30 euro. Geen gekke ruil voor die 4,95!>
ik heb nooit de brief of het mailtje m.b.t. de kadobon gehad.......kan ik ergens snel 'mijn recht' halen? heeft er iemand een nummer waarop je direct wordt geholpen? of een mailadres waarvandaan men wel adequaat reageert?
› reageerik heb nooit de brief of het mailtje m.b.t. de kadobon gehad.......kan ik ergens snel 'mijn recht' halen? heeft er iemand een nummer waarop je direct wordt geholpen? of een mailadres waarvandaan men wel adequaat reageert?
Je kan mailen naar : internetklantenservice@ah.nl
Ik heb net ook gemailt, had ook niets gehoord van de terugstorting en heb ook niets ontvangen
Maar ik was wel een beetje een uitzondering: ik had wèl betaald,
maar niet eens een bevestigingsmail van de bestelling ontvangen.
Er is dus kennelijk iets fout gegaan - bij Ideal of bij AH Telecom,
daar wil ik even af zijn. Dus in ruim anderhalve maand niet eens
de zekerheid dat die bestelling wel was dóórgekomen! '
Nou ja, dat is dan eigenlijk wel die 30 euri's waard... >
Vandaag per aangetekende post een waardebon ontvangen.