Citytel stopt ermee.

Ik wilde net nummerbehoud aanvragen, maar trof deze tekst op de website:
Het is helaas niet meer mogelijk om je nummer te porteren naar een Citytel nummer, omdat Citytel binnenkort gaat stoppen.
Je ontvangt binnenkort meer informatie per mail en SMS.

› reageer

Goh, blijkbaar toch niet zo'n goed verdien model dat gratis beltegoed ontvangen voor elke sms.

Volgens mij zijn ze daar nog niet eens een jaar actief mee op de markt, daarvoor waren ze er ook al maar toen helemaal niet concurrerend, nu wel maar blijkbaar niet rendabel.

Ik heb overigens wel 2 sims met ongeveer € 60 beltegoed. Maar flink mee gaan leegbellen dus..

wel jammer dit

› reageer

Ben benieuwd wat ze gaan doen met het opgebouwde beltegoed. Heb op Oudejaarsdag behoorlijk veel gratis met KPN ge-sms't.

› reageer

Ik heb deze week net mijn Hollandsnieuwe nummer naar Citytel geporteerd. Ook mijn partner belt met Citytel.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

› reageer

Idee: het uitstaande saldo op mijn bankrekening storten. Lijkt mij een prima oplossing

› reageer

Tja, was te verwachten toch enigszins. Inkomend geld opbouwen kan tegenwoordig blijkbaar echt niet meer.

› reageer

Hoop dat ze opgaan in een andere provider, met behoud van het beltegoed. Heb namelijk nog 100 euro aan beltegoed erop staan.

› reageer

Inmiddels staat ook op de hoofdpagina dat citytel stopt. Helaas staat er ook dat je je beltegoed kan gebruiken tot 29 februari, daarna kan je geen gebruik meer maken van je simkaart. Wat ik persoonlijk raar vindt. Citytel maakt gebruik van het kpn-netwerk via 6gmobile, een logische keuze had mij geleken dat zij de klanten overnamen in een nieuw concept 6gmobile prepaid ofzoiets met behoud van tegoed. Maar blijkbaar dus niet en wordt het contract gewoon beeindigd. dus mensen met veel beltegoed moeten flink gaan bellen.

› reageer

Normaal kun je overstappen of wordt het bestand overgedaan aan een ander. Denk aan easyMobile enzo. Raar en irritant. Net vorige week smstegoed van abonnement opgemaakt richting CityTel, om de SIM van de vakantie te kunnen gebruiken. Wat nu te doen met het tegoed... Opmaken op 090x-nummers (newsservers, bestellingen) zit er niet in...

› reageer

Vanmorgen een e-mail gehad:
Beste Citytel klant,

Helaas moeten we je hierbij melden dat Citytel gaat stoppen.
Vanaf 1 maart 2012 kun je geen gebruik meer maken van de diensten van Citytel.

Je kunt tot en met 20 februari je Citytel beltegoed opwaarderen via www.Citytel.nl en dit tot en met 29 februari gebruiken. Tot en met 29 februari krijg je ook nog gewoon beltegoed voor iedere ontvangen SMS.
Vanaf 1 maart is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van je Citytel SIM kaart.

We willen je bedanken voor het in ons gestelde vertrouwen.
Excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groet,
Citytel

› reageer

Weet er iemand een alternatief voor Citytel...

› reageer

Hangt er vanaf wat je wilt. Lycamobile biedt nu bij 10 euro opwaardering 22,50 en bij 20 euro 50 euro beltegoed. 300mb gratis internet de tariebven op de site moet je door 2.5 delen om te weten wat je werkelijk betaald(doordat je meer beltegoed krijgt dan je koopt)

› reageer

Voor als je veel sms't (en onder de 27 bent, geloof ik) is www.blyk.nl het alternatief!
(jongerenmerk van Vodafone)

› reageer

Ik wil puur het nummer behouden met af en toe bellen en smssen.... iemand daarvoor een idee.

› reageer

@sandra: wat ej vraagt is erg breed. Als je eisen alleen zij je nummer meenemen en af en toe bellen/smssen kan elke provider je dat bieden. Ik zou zeggen als je het ze heel makkelik wil maken neem dan kruidvat, zit op hetzelfde netwerk(6gmobile op kpnnetwerk). Neem als je dat niet wilt omdat je soms wil internetten Lycamobile.

› reageer

@dsterk
Klopt je verhaal echt? Ik dacht dat je alleen met T-mobile het beltegoed (en nummer) houdt, als je tenminste eens per halfjaar actief gebruik maakt van de simkaart (bellen of sms).
Bij de andere providers moet je toch tenminste eens per jaar opwaarderen.

Dit laatste hoeft bij T-mobile niet. Zo kun je je "mooie" nummer lang behouden.

› reageer

Dat kan bij Simyo en Lycamobile ook, eens in de 6 maanden gebruik maken is genoeg om je aansluiting actief te houden.
Bij Simyo en Lyca heb je ook nog eens inzicht in je verbruik, Simyo stuurt je per mail een reminder om je aansluiting actief te houden.

› reageer

Tsja, is de Nederlandse tekst van de Lyca website geldig?Geldigheidsduur
Wanneer je gedurende een periode van zes maanden geen gebruik maakt van je beltegoed wordt je beltegoed bevroren.
Je hebt dan drie maanden de tijd om je beltegoed op te waarderen waarna je beltegoed weer zal worden vrijgegeven. Wanneer je je beltegoed niet binnen drie maanden opwaardeert zal je nummer worden geblokkeerd en zul je geen gebruik meer kunnen maken van je simkaart.
Of de Engelse tekst op dezelfde Lyca-NL website?Validity Period
If you do not make any calls or SMS within a 3 month period your credit will be frozen.
If your credit has been frozen you have one month in which to top up again, in which case your old credit will be reinstated. If you do not top up within this period your number will be frozen permanently and you will not be able to use your SIM.

› reageer

Even een reminder:
Nog t/m woensdag 29 februari a.s. is citytel beltegoed te gebruiken. Vanaf 1 maart is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van je Citytel SIM kaart.

Dus nog 1 week om het tegoed op te maken.

› reageer

Even een reminder:
Nog t/m woensdag 29 februari a.s. is citytel beltegoed te gebruiken. Vanaf 1 maart is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van je Citytel SIM kaart.

Dus nog 1 week om het tegoed op te maken.

Heb de kaart maar aan iemand cadeau gedaan, zat nog 100 euro tegoed op wat ik eigenlijk voor in het buitenland wou gebruiken. Nu heb ik het aan iemand gegeven die er mee naar curacao belt. Dus dat tegoed is er zo door en zelf had ik het niet kunnen opmaken.

› reageer

Vanaf 1 maart is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van je Citytel SIM kaart.
Mijn Citytel SIM is nog in de lucht en kan nog gebeld worden, uitbellen kan ik niet testen. Beltegoed is namelijk op tijd opgemaakt.

› reageer

Uitbellen/smsen/Internetten lukt niet meer. Er is bij mij nog (klein beetje) beltegoed aanwezig (opvragen lukt nog). Bij uitbellen hoor ik dat het nummer om administratieve redenen is afgesloten.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.