Ook inflatiecorrectie bij T-Mobile

Ik las net op de site van T-Mobile dat ze nu ook, dezelfde boevenstreken uithalen als de concurrent, om, nadat KPN er vorig jaar ook al mee begonnen was, jaarlijks je abonnement verhogen , de zgn. inflatiecorrectie.

De prijzen van producten en diensten stijgen ieder jaar als gevolg van inflatie. Ook de prijzen waar T-Mobile mee te maken heeft stijgen. T-Mobile voert daarom inflatiecorrectie door, door de vaste maandelijkse kosten van abonnementen één keer per jaar (in januari) te verhogen met het inflatiepercentage van het laatste half jaar.

In 2011 was de inflatie 2.3% wat betekent dat de inflatiecorrectie ook 2.3% is. Dit wordt via de factuur aan u gecommuniceerd.
Voor het bepalen van de inflatiecorrectie volgt T-Mobile de door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekende inflatie; het CBS Consumentenprijsindexcijfer.

De inflatiecorrectie geldt voor alle T-Mobile klanten die na 5 december 2010 (en langer dan drie maanden geleden) een Relax, Smart, i-Abonnement, Bel & Sms, Mobiel Internet of Voordeelsim-abonnement hebben afgesloten of vernieuwd. De inflatiecorrectie geldt níet voor aanvullende bundels en diensten. Ook worden de tarieven voor bellen naar en in/vanuit het buitenland hier niet op aangepast.
Als u gebruikmaakt van één van de bovengenoemde abonnementen, staat in de voor u geldende prijslijst het volgende: "T-Mobile zal ieder jaar in januari de tarieven aanpassen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de stijging van het Consumentenprijsindexcijfer van het CBS over het voorafgaande jaar van 1 juli tot en met 30 juni."

bron :t-mobile site

Ik ben blij dat ik nog een paar oude Flex-simonly's bij ze heb lopen van voor die tijd. Zolang ze die niet eenzijdig stopzetten, ga ik niets meer verlengen..

› reageer

Vodafone heeft het ook -zover ik weet-.

› reageer

Vodafone heeft het ook -zover ik weet-.
O, dat wist ik niet, maar bij vodafone heb ik geen abo's lopen, dus daar ben ik niet zo mee op de hoogte.
Ik ben benieuwd hoe lang de mensen dit nog allemaal accepteren, al die verhogingen en kleine lettertjes.
aansluitkosten,Inflatiecorrectie, elk kwartaal sim bijdrage, internetbundels bundels steeds kleiner, tarieven steeds hoger, afronding per minuut, belbundels na een maand kwijt enz. Er is een hoop veranderd de laatste tijd . terwijl een jaar geleden abo's tussen 15-25 euro/maand zaten, zie ik nu al een hoop bundels voorbijkomen voor rond de 40 euro/maand bij de 3 telecomjongens. Mij krijgen ze niet zo gek...

› reageer

En als de inflatie daalt, dan daalt de prijs van het abonnement natuurlijk ook mee, maar eerst zien en dan geloven.

› reageer

hebben wij bij een inflatiecorrectie recht op vroegtijdig beeindigen van contract?

› reageer

hebben wij bij een inflatiecorrectie recht op vroegtijdig beeindigen van contract?
Vast niet, het heeft al in de kleine lettertjes gestaan hebben op het moment dat je het contract aangegaan bent, onderaan de tarievenlijst. Ze hebben het alleen nog niet eerder echt toegepast, want het is dus vorig jaar op de prijslijsten verschenen, en ze passen het toe per 1 januari. Alleen als je dus voor 5-12-2010 het abonnement hebt afgesloten en niet tussentijds hebt verlengd, geldt het voor jou niet.

› reageer

Dit staat niet in de algemene voorwaarden van T-mobile. Bij het aangaan van de overeenkomst ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden, maar niet met de voorwaarden, welke onder de tarievenlijst staan. (Corrigeer mij als ik het fout heb.)

› reageer

Voeren ze dit ook echt uit dan? Mijn eerste factuur van januari was nog zonder inflatiecorrectie,
er staat ook ergens op de prijslijst dat ze elk kwartaal € 2,50 in rekening brengen voor netwerkkosten of zoiets. Daarvan heb ik gelukkig ook nog nooit wat gemerkt, want van dit soort truukjes wordt je natuurlijk misselijk als consument.
Dus allemaal een telecomwens sturen: http://www.consumentenbond.nl/campagnes/telecomplicaties/home/

› reageer

Van die 2.50 per kwartaal heb ik ook nog niets gemerkt, van de inflatiecorrectie wel. Die zat er op de laatste nota bij.

› reageer

Waardeloos zeg, maar ik was er wel al een tijdje van op de hoogte. Volgens mij doen echt alle providers dit nu zo ongeveer. Gelukkig hier ook nog een abonnement uit juli 2008

› reageer

Inmiddels hebben de providers ook weer een nieuwe methode gevonden om geld te verdienen: Je kan bij diverse providers je overgebleven minuten meenemen naar de volgende maand, echter maak je ze wel op tegen buiten bundel tarief.

› reageer

Inmiddels hebben de providers ook weer een nieuwe methode gevonden om geld te verdienen: Je kan bij diverse providers je overgebleven minuten meenemen naar de volgende maand, echter maak je ze wel op tegen buiten bundel tarief.

Lekker achterbaks, om welke provider(s) gaat dit?

› reageer

Ik weet dat KPN dit toepast

› reageer

KPN past dit al toe, bij Hi, Telfort en T-Mobile wordt nadrukkelijk in de prijslijst benoemd dat meegenomen belminuten tegen binnenbundeltarief worden afgerekend, wat er -in mijn ogen- op duidt dat dit naar verwachting de volgende negatieve voorwaarden verandering is bij deze telco's. Vodafone rept er niet over, Tele 2 kent überhaupt het woord 'meenemen' niet.

› reageer

Ik heb contact gehad met de klantenservice van T-mobile,
Ik had aangegeven, dat mijn abonnement, die in januari vroegtijdig is verlengd (april officiele datum) stond nergens iets van de inflatie correctie.
Dit is pas bekend gemaakt bij de nieuwe prijs lijst vanaf oktober 2011.
Hij kon voor mij niks doen, qua annulering, van de kosten, zie conpensatie, maar gaf mij aan een mail te sturen, naar de t-mobile.
Dit gedaan maar nog geen antwoord,
Maar hij zei dat dit FOUT is wat Tmobile doet!
Maar daar hebben we natuurlijk niks aan, maar als iedereen een klacht daarover stuurt, komt het nog wel goed waarschijnlijk.
Als iedereen ook de consumentenbond, en kassa of radar mailt hierover zullen zij zich er dan wel mee zouden bemoeien.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.