Beltegoed verlopen-Nummer kwijt.

Op 07 februari heb ik mijn nummer naar een t-mobile prepaid laten porteren.
Ik had een oud t-mobile prepaid simmetje. Een maand geleden heb ik nog een sms gestuurd om het beltegoed actief te houden.

Nu is plots sinds 11 februari de registratie sim-kaart niet mogelijk.
En m'n nummer geeft de melding buiten dienst te zijn.

Ik vrees het ergste.

Na 4 dagen is mijn nummer verknalt door t-mobile.

Los van de afhandeling van deze ramp, heb ik de volgende vraag:

Moet T-mobile mijn nummer 1 maand gereed houden voor een nieuwe portering?
Zo ja, betekent dit dat ik m'n nummer kan behouden wanneer ik snel ga porteren naar een andere provider?

Of ben ik 100% zeker m'n nummer kwijt?

› reageer

Al contact opgenomen met de klantenservice van T-Mobile waarom je nummer is gedeactiveerd als je een maand geleden nog hebt gesms't?
Bij mij is ooit ook een nummer uit de lucht gehaald ondanks het feit dat ik in 6 maanden één gesprek had gevoerd. Het systeem had dit gesprek 'over het hoofd gezien'. Nummer is opnieuw geactiveerd maar ik heb daar diverse keren voor moeten bellen.
De gemaakte kosten voor het bellen met de klantenservice werden ruimschoots vergoed in de vorm van beltegoed.

› reageer

Dit klinkt mij helaas ook bekend in de oren, T-Mobile sluit weinig gebruikte simmetjes weleens eerder af, dan na zes maanden inactiviteit, maar, zoals dreumes al zegt, is er vaak nog wel iets aan te doen. Heb je dat smsje, dat je vorige maand verstuurde, nog in de telefoon staan, zodat je precies weet, op welke dag 't verstuurd werd ?
Dan kun je, hiermee gewapend, de KS bellen.
Heb ik zelf ook gedaan, toen een bejaarde tante door T-Mobile afgesloten werd, terwijl ze zeker wist 4 maanden tevoren nog gebeld te hebben, i.v.m. de verjaardag van een neef. Doordat ik een exacte datum had, konden de technische mensen het laatste gebruik checken en de aansluiting van mijn tante werd weer hersteld. Oude simkaart heractiveren was blijkbaar niet mogelijk, ze ontving twee weken later een brief met een nieuwe sim, met het oude nummer en beltegoed en 5 euro extra, voor het ongemak.

Een tweede, soortgelijk geval leverde helaas geen resultaat op, een bejaarde oom wist zeker, drie maanden terug, tijdens zijn vakantie, nog gebeld te hebben, maar hij wist de datum niet meer precies en toen gaf de KS van T-Mobile aan, niets voor hem te kunnen doen.

› reageer

Helaas lijkt dit niet een uitzondering te zijn, maar zeer vaak voor te komen. Ook al meld je de klantenservice met datum en tijdstippen het laatste gebruik, ze zeggen dat ze in het systeem niets zien. Duhh...
Er rest dan niets anders dan je te melden bij de geschillencommissie. Vreemd genoeg zien ze dan ineens wel het gebruik in het systeem opduiken, en precies de tijdstippen die je eerder al doorgaf aan de klantenservice, doch die bij hoog en laag beweerden geen gebruik te zien.
Wie willen ze nu eigenlijk voor de gek houden?

T-Mobile zegt in deze alleen... FOUTJE.... bedankt.
Zonder verdere uitleg waarom het mis is gegaan, en zo blijven deze problemen maar voortbestaan.

› reageer

Maar ik weetdus niet meer exact wanneer ik een sms gestuurd heb.

De Opta heeft toch voorgeschreven dat de provider je nummer tot 1 maand na beëindiging van je abo, beschikbaar moet houden voor een nummerportering?

Oh en via de site van t-mob kan ik wel een sms met mijn nummer als afzender sturen. Waar duidt dat op?

Is het dan een idee om snel mijn nummer te porteren?

› reageer

Normaal als je nummer is afgesloten kun je ook niet meer gebruik maken van my T-Mobile diensten, dat jij nog wel kan inloggen lijkt er dus op dat er toch iets anders aan de hand is.

Ik zou even de klantenservice bellen op 06-24001200, kijken of zij je meer kunnen vertellen, anders is overstappen natuurlijk een optie.
off-topic: Als je nummerbehoud naar Telfort (via gratis Prepaid) aanvraagt weet je binnen een paar uur (max. 1 dag) of je nummer overgezet wordt.

› reageer

Super bedankt voor je advies over de portering naar Telfort. Toevallig heb ik zo'n kaartje liggen.
Het klopt dus dat ik tot 1 maand zou moeten kunnen porteren.

Voor mij draait alles om m'n nummer.

› reageer

Het klopt dus dat ik tot 1 maand zou moeten kunnen porteren. Is juist.

Mijn hollandsnieuwe abo eindigde 12 januari.
Op 10 januari een simyo prepaid geactiveerd, op 11 januari nummerportering aangevraagd en op 26 januari is het nummer geporteerd.
Dus een gedeactiveerd nummer kan nog geporteerd worden.

› reageer

Er is duidelijkheid.

Ik heb toch op tijd de geldigheid van m'n tegoed verlengd volgens de technische dienst. Een nieuw simmetje met 5 euro tegoed voor het ongemak komt mijn kant op.

Ben ik even blij!!

Dank voor alle support.

› reageer

Begin deze maand heb ik een T-Mobile prepaid simkaart geactiveerd, naar 1244 gebeld en welkoms-sms ontvangen.
Nu geeft deze simkaart aan: "Registratie simkaart mislukt"

Eerst leek het erop dat Webcare dit wou oplossen, er werden immers steeds meer aanvullende vragen gesteld. Vandaag zit daar iemand anders en die zegt kortweg dat de simkaart niet meer geheractiveerd kan worden. En stelt dat de simkaart al ver voor maart geactiveerd zou zijn, volgens het systeem..

Treurig dat T-Mobile zich verschuilt achter een niet functionerend systeem, je kan nog beter een harde vervaldatum hebben dan dit vage gedoe.

› reageer

Op het T-Mobile forum je probleem al gemeld? Dikke kans dat je via die weg wel nog iets kunt regelen.

› reageer

Via twitter @tmobile_webcare ben ik echt bedroevend slecht geholpen,
doorvragen zonder het doel een oplossing te vinden, maar eerder zichzelf in te dekken dat ze niets fout gedaan zouden hebben.

Via het forum werkt niet, want heb geen my T-Mobile account bij dit verlopen nummer. (tenzij ik met een ander my T-mobile account inlog, maar dat geeft verwarring)
Verder wordt er op het forum slecht of soms nooit gereageerd door T-Mobile, is mijn ervaring.

@Dnrm
Hoe heb jij je simkaart weer actief gekregen?

› reageer

Dit lijkt me geen moeilijke kwestie. Als je een sms hebt met tijdstip en datum van ontvangst heb je bewijs. Dan kun je gelijk naar de geschillencommissie, omdat ze je klacht reeds behandeld heeft en geen tevredenstellend antwoord hebt ontvangen.

› reageer

@ Dnrm:

Als je je vraag stelt op het T-Mobile Forum kunnen wij exact voor je nakijken wanneer de sms verstuurd is en waarom je dan alsnog afgesloten bent. De T-Mobile moderators hebben dan toegang tot je gegevens en kunnen je daardoor van de juiste informatie voorzien.

Kim
T-Mobile Webcare

› reageer

@ Dnrm:

Als je je vraag stelt op het T-Mobile Forum kunnen wij exact voor je nakijken wanneer de sms verstuurd is en waarom je dan alsnog afgesloten bent. De T-Mobile moderators hebben dan toegang tot je gegevens en kunnen je daardoor van de juiste informatie voorzien.

Kim
T-Mobile Webcare

Wordt er dan niet eerst een sms gestuurd voor iemands nummer wordt afgesloten? En waarom krijgt een klant niet bijvoorbeeld vijf jaar de tijd, voordat zijn nummer wordt afgesloten? Want dat nummer kan toch niet aan een ander worden gegeven, lijkt me. Ik vind dit geen klantvriendelijk systeem.

› reageer

Een nummer mag -zo ver ik weet- na 9 maanden weer uitgegeven worden. Een sms lijkt mij nogal doelloos gezien de meeste mensen die dit overkomt het toestel in de kast hebben liggen.

› reageer

Ondanks dat T-Mobile zegt dat je simkaart onbeperkt geldig blijft, mits je hem eens in de 6 maanden gebruikt.
Is dit veruit de minst betrouwbare Prepaid provider, i.v.m. het afsluiten van je simkaart.

Het zou beter zijn als T-Mobile een geldigheidsdatum aan het tegoed koppelt, die telkens met 6 maanden wordt verlengd, wanneer er actief gebruik wordt gemaakt van de simkaart. Dan weet naast T-Mobile ook de gebruiker waar die aan toe is.

@T-Mobile Webcare
Dnrm heeft ze simkaart weer actief gekregen, hem vragen iets op het T-Mobile Forum te plaatsen is dan ook zinloos.
mij is het helaas niet gelukt, ondanks dat is hem geactiveerd had door te bellen naar 1244, is de simkaart een paar weken daarna afgesloten.

› reageer

Ondanks dat T-Mobile zegt dat je simkaart onbeperkt geldig blijft, mits je hem eens in de 6 maanden gebruikt.
Is dit veruit de minst betrouwbare Prepaid provider, i.v.m. het afsluiten van je simkaart.

Het zou beter zijn als T-Mobile een geldigheidsdatum aan het tegoed koppelt, die telkens met 6 maanden wordt verlengd, wanneer er actief gebruik wordt gemaakt van de simkaart. Dan weet naast T-Mobile ook de gebruiker waar die aan toe is.

@T-Mobile Webcare
Dnrm heeft ze simkaart weer actief gekregen, hem vragen iets op het T-Mobile Forum te plaatsen is dan ook zinloos.
mij is het helaas niet gelukt, ondanks dat is hem geactiveerd had door te bellen naar 1244, is de simkaart een paar weken daarna afgesloten.

Bij Orange was het door alleen naar 1244 te bellen mogelijk om de simkaart actief te houden, maar dat heeft T-Mobile veranderd zonder dat ik daar ooit iets van vernomen heb, pas toen ik daar naar informeerde bij T-Mobile, kwam ik daar achter.

Het werkt al een tijdje zo dat je binnen een half jaar een betaald SMS-je en / of telefoontje moet plegen.

Tip:

Zorg dat als je een telefoonnummer parkeert of zeer weinig gebruikt, dat je naar een ander telefoonnummer die je ook gebruikt een SMS-je verstuurd, dan heb je keihard bewijs in handen dat je een betaalt SMS-je verstuurd hebt. Op het moment dat het nummer uit de lucht raakt, dan heb je datum en tijd op van het opgeslagen SMS-je op de simkaart van de ge-SMS-te telefoonnummer staan, dus wis niet pas bij het volgende SMS-je.

Ik heb alleen met het overzetten van Orange prepaid naar T-mobile prepaid problemen gehad met één prepaid telefoonnummer die wel veel gebruikt werd en nog steeds wordt, 20% van de simkaarten die toen overgezet werden vielen uit de lucht omdat er iets fout in het systeem van T-Mobile zaten en die dat niet herkende. Ik heb toen 3 maal naar de T-Mobile shop geweest om mijn telefoonnummer weer in de lucht te laten komen via een nieuwe simkaart van T-Mobile zelf. Ik heb nog steeds oude werkende, maar overgezette Orange telefoonnummers in de lucht.

Het enige verschil, maar het is een verschil, is dat je een betaald SMS-je en of telefoontje in het half jaar moet plegen, mijn voorkeur gaat naar een SMS-je uit voor duidelijke registratie.

› reageer

@Allen:

Wanneer je Prepaid simkaart is komen te vervallen doordat de periode van een half jaar voorbij is, kunnen we altijd kijken naar mogelijkheden om je nummer opnieuw te activeren. Wanneer je er op tijd bij bent, kan dit bijna altijd worden gedaan. Dan heb je in ieder geval wel je nummer weer terug

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.