VodafoneVodafone internet: Sizz vs Hollands Nieuwe

Ik wil graag een abonnement op het Vodafone netwerk, maar zie dat er bij de verschillende providers verschillen zijn in de internetsnelheid:
Sizz: tot 7,2 mbps
Hol. Nieuwe: tot 2,0 mbps

Mijn vraag is nu: In hoeverre maken ze hum beloofde snelheid waar/ merk je eigenlijk wel verschil? Of zijn dit gewoon loze getallen en zijn ze uiteindelijk toch allemaal even snel/ traag?

› reageer

De vraag of de hogere snelheid voordelen heeft voor je, is afhankelijk van je gebruik. Bij het inladen van een pagina van 1 Megabyte zou je dat (in theorie) inladen in iets meer dan een seconde (+ connectietijd) bij Sizz, en in vier seconden (+ connectietijd) bij HN. De index van TV.nl is bijvoorbeeld bijna 400 KB. Je zou bij Sizz dan een snelheidsvoordeel behalen van 1 seconde.

Ik denk dat je het verschil pas daadwerkelijk merkt op het moment dat je bijvoorbeeld video gaat streamen (de snelheid waarmee een filmpje gebufferd wordt)

› reageer

En als je een browser als Opera Mini of Mobile gebruikt, zal je bij normaal surfen niets merken van het snelheids verschil.

Opera browsers voor mobiel comprimeren website namelijk tot 90% waardoor website 10 x sneller worden geladen, bovendien verbruik je tot 10 x minder data bij internetgebruik.

http://www.androidworld.nl/33826/opera-mini-5-1-browser-gelanceerd/

› reageer

Ok, dus als ik op jullie ervaringen/ bevindingen af mag gaan maakt het vrijwel alleen uit bij zware content (youtube/ streaming tv/ heel grote websites). Dan lijkt 2,0 Mbps me prima.
Ik heb nu het 'oude' abonnement van T-Mobile i300, daarbij heb ik volgens mij een maximum van 1,0 Mbps. Met mijn iPhone 3GS gaat het de laatste tijd erg traag. Ook met de opera browser.
De beste deals die ik kan vinden op het Vodafone netwerk (icm iPhone 4S 16GB) zijn (met minstens 350 minuten):
- Hollands Nieuwe 550 minuten: Totaal 24 * 29,95 + eenmalig 336,- + 10,- = 1065 euro voor 2 jaar (studentmobiel)
- Sizz Star 400 minuten: Totaal 22 * 55,- = 1210 euro voor 2 jaar (Sizz.nl)

Dus dan is Hollands Nieuwe 145 euro goedkoper (wat nog op zal lopen omdat bij Sizz sms niet uit de bundel gaat). Het enige nadeel is een ietwat trager internet. Denk dat ik dan toch liever Hollands Nieuwe bestel.

› reageer

De i-bundels van T-Mobile hebben max. 2 Mbps. Echter zijn netwerk en de combinatie OS - processor ook van belang.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.