Vodafoneklanten verslapen zich door verkeerde tijdzone

AMSTERDAM – Een deel van de mobiele klanten van Vodafone heeft zich dinsdag verslapen omdat de provider de verkeerde tijdzone had ingesteld.
Foto: ANP

Dat bevestigt Vodafone desgevraagd tegenover NU.nl. Het gaat maximaal om 25 procent van de klanten.

Door een aanpassing in één van de knooppunten in het mobiele netwerk van Vodafone werd de verkeerde tijd doorgegeven aan de klanten die de tijd op hun telefoon automatisch laten aanpassen aan de juiste tijdzone.

In dit geval versprong de klok één uur waardoor op internet veel klachten verschenen over mensen die zich een uur verslapen hadden.

Oplossing

“Onze technische afdeling is druk bezig het probleem op te lossen, maar daarvoor moet het knooppunt opnieuw opgestart worden en dat kan niet voor middernacht in verband met de impact”, legt een woordvoerder uit.

“Klanten kunnen of de klok even op handmatig zetten of de telefoon herstarten waarna er mogelijk verbinding wordt gemaakt via een ander knooppunt.”

Bron: Nu.nl

› reageer

Als ik op mijn toestel voor tijdzone Amsterdam de automatische update aanzet, dan stond de klop altijd 1 uur te vroeg/te laat. Zou Vodafone nu dus de tijd eindelijk goed hebben gezet?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.