Youfone - nieuwe vorm van misleiding?

Beste Mensen,

Wil je internetten met een fantastische snelheid van Youfone met bijvoorbeeld 3,6 Mb per seconde en je betaalt hiervoor slechts € 14,95.
Echter de fair use policy van Youfone is 30 mb, dat betekent dat je maximaal 30 x je gmail of 1 x youtube film kan kan openen en dan wordt je terug gebracht tot jawel
128 kb / s. Hiermee kun je een google starpagina openen tussen 2-3 minuten. Andere zaken zijn niet meer te openen vanwege time-out. Of je nu een duur of goedkoop abonnement neemt . paar keer je mail openen en je kunt de hele maand niets meer.
Bel met de helpdesk zij zullen die verifiëren.

Een nieuwe vorm van oplichting. In de voorwaarden staat nergens vermeldt dat zij na 30 Mb dataverkeer de snelheid zodanig terug brengen tot het tijdperk van analoge lijnen. Advies blijf ver ver ver weg van Youfone

› reageer

Ik vindt het heel naar voor je, maar oh zo mooi gevonden van die oplichters :0

› reageer

Providerreview? Wellicht gaat dit om een split-maand?

Ps: Als het oplichting is moet je bij de politie aangifte gaan doen of een civiele zaak beginnen tegen Youfone. Doe je dat niet, dan is het geen oplichting.

Ps2: Volgens de website gaat de snelheid na 1,5 maal gebruik van het gemiddelde verbruik omlaag naar 64 Kbit/s, het staat dus wel op de website.

Ps3: Als het inladen van www.google.nl (171 Kbit) 2-3 minuten duurt heb je een snelheid van 1 Kbit/s, dan zal het toch aan iets anders liggen.

› reageer

Ik ben al bezig sinds 9 Januari om een aansluiting te krijgen. Ik heb op bellen.com mijn hele relaas neer gezet. Ik heb nu EINDELIJK een reactie gekregen dat mijn simkaart wordt verstuurd na de 9de Maart ivm een nieuwe systeem bij Youfone. Dan moet mijn nummerbehoud nog worden aangevraagd en dan zijn we weer een tijdje verder. Kortom dan ben ik 3 maanden bezig geweest. ik heb al heel wat aanbieders gehad maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Hoe mijn internetsnelheid zal gaan is dan nog maar afwachten.

› reageer

Begrijpelijk dat mensen van Youfone zich verschuilen achter gebruikersnamen en proberen er zich uit te redden

Datalimiet van 30 MB staat nergens vermeldt. Onlangs heeft T-Mobile voor een eenvoudig abonnement van € 7,50 haar data limiet verhoogt tot 1000 MB.

Fair Use Policy ligt rond de 500 MB per maand. Als Youfone op de site plaatst dat je na 30 MB terug gebracht wordt tot 128 kb/s per seconde dan neemt niemand dit abonnement , dat is een vorm van oplichting of achterhouden van informatie.

Mijn vodafone zakelijk , kpn zakelijk doen het perfect. Ook Youfone is perfect geconfigureerd. Helpdesk geeft zelf aan , ja meneer wij erkennen het probleem , 30 mb is erg weinig.

Heb mijn Youfone sim kaart al doorgeknipt. Ze mogen die € 17,50 per maand afschrijven en zal ervoor zorgen dat ze die € 200 die ze aan mij verdienen met een veelvoud aan slechte legitimiteit "terug verdienen". Heb twee gesprekken opgenomen van de helpdesk Youfone. In het eerste gesprek geeft helpdeskmedewerker van Youfone zelf aan: Ja meneer u had net zo goed het goedkoopste abonnement kunnen nemen het wordt meestal toch na 1/2 dagen internet gebruik teruggebracht naar 128 kb/s.Dit is voor mij een principe kwestie, heb ze al aangeboden om het contract te ontbinden. Geen reactie dan neem ik andere maatregelen. Ik zal mijn gebruikersgroep van 200.000 mensen binnenkort informeren met de opname van Youfone.

› reageer

Het zou ook goed kunnen zijn dat op de plekken waar U internet het T-Mobile netwerk dermate zwak is dat de snelheid niet boven de 64kb (geen UMTS-dekking) uitkomt.

Wanneer ik hier internet via het T-Mobile netwerk, waar T-Mobile heel beperkt UMTS signaal geeft (1 tot 3 streepjes) gaat het ook erg langzaam, zowel niet.

› reageer

Ik zal het nog 1 keer uitleggen.

Youfone werkt perfect omdat zij het KPN netwerk gebruiken echter als je 30 MB verbruikt het aan dataverkeer wordt je abonnement van in mijn geval 3,6 mb/s terugknepen naar 128 kb/s. Hoe moeilijk is dit te begrijpen?

30 MB data verkeer is GEEN Fair Use Policy.
- Youfone geeft aan dat alles over KPN net werk verloopt.
Ik begrijp hoe je simkaarten moet configureren en ik begrijp de streepjes.
Ja ik heb volle dekking van Youfone maar het wordt dichtgeknepen.

- Zelf heb ik 1 particulier abonnement , 2 zakelijke abonnement en nu 1 Youfone abonnement.

Op dezelfde plek werkt:
1. KPN goed
2. Voda Fone goed
3. T-Mobile goed (niet op alle plaatsen).
4 Youfone goed, als je binnen 30 Mb blijft in een maand.

Helpdesk Youfone geeft ook aan:
: Ja we hebben u afgeknepen omdat u de 30 mb bent gepasseerd. Met 3,6 mb/s gaat dat heel snel klopt.

Resumerend: Ik koop een auto en daar krijg ik twee jaar garantie op echter ik mag er niet meer dan 1000 km per jaar mee rijden. Dit is hetzelfde dat Youfone doet. het heet Simonly Eindeloos maar dan wel gemiddeld 4 uurtjes per maand of 20 x je gmail openen. Ik heb drie abonnementen (vanwege meerdere tablets . notebook etc) alles gaat perfect maar dit blijft een vorm van oplichting. Ik neem geen millimeter terug , zoek gerust naar klachten van Youfone op het net je zult gelijkende klachten vinden over het direct terugschroeven van internet gebruik.. Ik heb het nog niet eens over de verkeerde factuur die ze sturen en die ik heb betaald , geld was niet het probleem. Wilde eens een nieuwe partij een kans geven maar zie hier het resultaat. Als Youfone nu schrijft in GROTE LETTERS ,
Internet 30MB dan ben ik benieuwd hoeveel klanten ze zullen aantrekken.
Zolang ze dit niet doen en in haar voorwaarden schrijft Fair Use Policy blijft dit een vorm van oplichting. Ook de eigenaars/investeerders achterYoufone weten donders goed dat 30 MB dataverkeer voor snelheden van 3,6 mb/s geen fair use policy. Dat valt niet voor de rechter te verdedigen.

› reageer

Zie onder soortgelijke verhalen met exact dezelfde strekking, ik ben niet de enige die de gesprekken opneemt. Deze komen van bellen.com

Rene | 15-2-2012, 10:58

Ik heb inderdaad ook de indruk dat er gespeeld wordt met de snelheid.
Ik merkte deze maand na 6 dagen dat mijn snelheid (eigenlijk onterecht) naar 128 kbit ging, maar nu constateer ik dat ik slechts 64 kbit krijg (althans, als ik test haal ik met de speedtest app zo`n 50 a 60 kbit). En dit is geen moment opname want de laatste 5 dagen heb ik dagelijks getest. Dus zelfs de 128 kbit waar je al veel te snel naar terug wordt gezet is geen eerlijk verhaal. Je gaat namelijk vervolgens naar 64 kbit (ik hoop dat dat de bodem is )

Ik heb net een medewerker van youfone gesproken die toegaf dat het dure abonnement onzin is. Ik heb de snelheid nooit gehaald van 3,6 mb/s De medewerker gaf aan dat deze al na 30 mb wordt teruggezet. Maar sterker nog, deze hoge snelheid wordt nu helemaal niet meer vrijgegeven. Je kunt beter het goedkoopste abonnement nemen en zelfs die snelheid moet je delen door 4. Ik neem altijd mijn telefoon gesprekken op , dus deze gaat naar trosradar.
Ik ben erg blij met de eerlijkheid van deze medewerker. Liegen was voor deze persoon ook niet meer houdbaar.

Patrick | 15-2-2012, 09:34

Ik heb net een medewerker van youfone gesproken die toegaf dat het dure abonnement onzin is. Ik heb de snelheid nooit gehaald van 3,6 mb/s De medewerker gaf aan dat deze al na 30 mb wordt teruggezet. Maar sterker nog, deze hoge snelheid wordt nu helemaal niet meer vrijgegeven. Je kunt beter het goedkoopste abonnement nemen en zelfs die snelheid moet je delen door 4. Ik neem altijd mijn telefoon gesprekken op , dus deze gaat naar trosradar.
Ik ben erg blij met de eerlijkheid van deze medewerker. Liegen was voor deze persoon ook niet meer houdbaar.

› reageer

Dan nog is dat geen oplichting,
Wij begrijpen je klacht, alleen is het voor mij ook moeilijk te begrijpen dat je na 30MB al aan de FUP zit, een FUP is natuurlijk een heel ruim begrip en een provider kan hier daarom zelf een limiet in bepalen.

Je kan een officiële klacht indienen bij Youfone zelf, de OPTA of je kan ook de geschillencommissie proberen.

› reageer

Trosradar heeft mijn oproep onder het kopje lotengenoten goedgekeurd kijk dan bij overige. Dit ivm het nu al bijna 2 maanden duren van het krijgen van mijn simkaart. Kortom heb je problemen bij Youfone?? Zet je verhaal er neer ik zal de CEO van Youfone de url meegegeven zodat ook hij weet dat het geplaatst is. Hopelijk kunnen we er wat potten mee breken!!!

› reageer

Toen ik mij aan het oriënteren was op een nieuw abonnement kwam ik ook Youfone als goedkope aanbieder tegen.

Naast de ervaringen op dit forum ook even via Google gezocht, daar kwam ik al voldoende tegen om niet met deze sub provider in zee te gaan.

Ze zullen vast iets in hun AV hebben staan, maar of dat rechtmatig is, dat is nog maar de vraag.

Kijk eerst rond voordat je met dit soort bedrijfjes in zee gaat, want dat bespaard je een hoop ellende.

› reageer

Ik zit nu een jaar bij Youfone en alleen nog maar ellende gehad: foute facturen, incassobureau achter je aan terwijl de fout bij hen ligt, onbeschofte behandeling en volslagen gebrek aan contact.

BETREED DEZE HEL NIET EN GA LIEVER VOOR EEN PAAR KWARTJES EXTRA NAAR EEN ECHTE PROVIDER.

Dit bedrijf is overigens een doorstart van een failliete voorganger, dit kan ook niet lang goed gaan!!

› reageer

Geen ervaring met hen, echter als je via google zoekt naar Youfone, zie je alleen maar slechte ervaringen.

Triest dat sommige bedrijven zo laag gaan om geld binnen te harken.

Echter, aan de andere kant: heb je de voorwaarden wel goed gelezen en wat was de reactie van Youfone nadat je hen terecht op hun fout had gewezen?

Zelf heb ik ook een slechte ervaring gehad met WirelessCircle, ook zo'n een MVNO. Ze traineerden opzettelijk mijn overstap naar een andere provider.

Daarnaast, je kan beter ietsjes meer betalen en naar een 'betere' provider gaan dan bedrijven als Youfone, Wireless Circle, etc.

› reageer

Zelf heb ik ook een slechte ervaring gehad met WirelessCircle, ook zo'n een MVNO. Ze traineerden opzettelijk mijn overstap naar een andere provider.

Ik heb ooit bij Beena gezeten, maar toen ik over wilde stappen deden ze ook zo moeilijk terwijl het heel eenvoudig op te lossen is.

Het is namelijk een bedrijfsabonnement die op hun naam gezet is, maar zetten ze de betreffende simkaart om in een prepaid kaart, dan staat het niet meer op naam en kan je alle kanten ermee op.

Ik heb dat zelf allemaal uit moeten zoeken, want anders moet je het contract overnemen wat zonder KvK niet kan en behoorlijk duur is.

De firma waar ik over spreek was daar wel erg blij mee, want dat scheelde ook met nieuwe klanten een hoop geld.

Wat Youfone betreft, ze waren een keer bij ik meen Trosradar of Kassa, hebben een hoop beloofd, maar of dat werkelijk gebeurd, de tijd zal het leren.

› reageer

Goede service en zeer goed bereik. Geen problemen echte aanrader hoor

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.