Hi prepaid smsen 9 cent

Ik hed de t for telecom folder nu ook ontvangen, heb even een foto van de tabel met nieuwe tarieven ge-upload.

tabel

› reageer

Vanochtend las ik in de Metro een advertentie dat je bij Hi Prepaid tegenwoordig altijd voor 9 cent kunt sms'en.
Hopelijk is dit het startsein voor de sms-oorlog zodat eindelijk alle providers hun sms-tarief naar beneden schroeven

Hier staat het op de Hi-site

› reageer

Dat is inderdaad een behoorlijke knuppel in het hoederhok door de grootste aanbieder... En zeer goede zaak.

De eerste WAVE van vandag is ingezet

Hopelijk volgen er vanavond nog wat meer.

› reageer

Hi prepaid is volgens mij nog gewoon 6 maanden geldig terwijl KPN Mobile prepaid vanaf vandaag onbeperkt geldig is (bij minimaal eens in de 6 maanden gebruiken ervan). Al met al moest KPN volgens mij dus een reden verzinnen waardoor mensen hun Hi prepaid niet massaal overboordgingen zetten. SMS voor 9 cent lijkt mij inderdaad een goede reden!

Het kan nu 2 kanten op: zodra niet meer tussen Hi en KPN-Mobile prepaid te wisselen is gaan de prijzen voor sms omhoog, of dit zorgt voor een sms prijzenoorlog. Vooral met die gratis Hi prepaid simkaarten zou het best wel eens dat laatste kunnen worden!

(nog meer reden dat voor veel mensen een abonnement zonder toestelprovisie duurder is dan prepaid, de provisies op abonnementen zullen dus voorlopig moeten blijven om abonnementen verkocht te krijgen. (of ALLE prijzen moeten omlaag!).

› reageer

nee, Hi prepay is 12 maanden geldig,

› reageer

Ik zag tot mijn verbazing vanmorgen ook dat er 12 maanden geldigheid is toegekend aan mijn (Hi-)prepay. Foutje?!

› reageer

mooie bal !!

› reageer

Budje > Nee hoor geen foutje kijk maar op 12 maanden

› reageer

@Koen
Met het laatste wat je schreef, ben ik het helemaal eens. Het is op het moment apart hoe je om de oren wordt gegooid met 'gratis' abonnementen, gsm's en prepaidkaarten. Zou het niet handiger zijn wanneer voor iedereen en alle diensten 'normale' prijzen werden berekend?
Wie op dit moment nog prepaid belt (omdat hij of zij toch maar weinig belt) is wel een hele grote dief van zijn eigen portemonnee.
Ik ben benieuwd wat volgt. Zeker wat betreft het tarief voor sms!

› reageer

Met je Hi-abonnement of prepaid kun je ook 15 sms-jes GRATIS per dag vanaf internet versturen. Da's dus nog billiger dan 9 cent......

Edit: Per week bedoel ik.......(zie hieronder)

› reageer

15 sms per week bedoel je?

› reageer

@marian

Mensen met een bijstand uitkering kunnen niet gebruik maken van cashdeals omdat het dan inkomsten zijn die van de uitkering wordt afgetrokken.

Ik ken iemand die hartstikke blij was met de € 5,- actie van Orange voor een Free 30, die kreeg die korting namelijk direct en dan zijn het geen inkomsten waardoor die gene toen wel mee kon profiteren zoals al die anderen.

Een pre pay is een veiligheid voor mensen die bang zijn om (per ongeluk) te veel te bellen. Ook komt het nog regelmatig voor dat mensen de toetsblokkering vergeten waardoor een telefoon in bijvoorbeeld een handtas iedereen kan opbellen. Tevens zijn er mensen die geen abonnement willen, maar alleen maar bereikbaar willen zijn en/of voor nood 112 willen kunnen bellen.

Ik vind het een goed, mooi en vriendelijk gebaar van KPN.

› reageer

@ Casper

Noem de bron maar eens, want ik weet dat ze over dergelijke informatie niet eens KUNNEN beschikken. Mocht je en bijstandsuitkering hebben en zo dom zijn om je neckerman rekening niet op tijd te voldoen, ja dan is dat je eigen schuld, hoe arm je ook bent, op tijd rekeningen betalen moet iedereen.

De enige die wel vraagt over wat voor inkomsten je beschikt is Vodafone. Het valt me wel op dat Vodafone bijzonder vaak mensen met uitlsuitend een bijstandsuitkering accepteerd, terwijl Vodafone de moeilijkste is als het gaat om credit checks.

Ik zie vaak in de blik van klanten al dat ze 't kunnen schudden zodra ik vraag naar hun inkomstenbron (wat uberhaupt een absurde vraag is die wij wel MOETEN stellen voor voldoende kans op een goedkeuring).

Met andere woorden, ook met een bijstandsuitkering kun je bij een willekeurige provider terecht.

› reageer

@DeSteef

Mensen met een bijstand uitkering moeten alle inkomsten opgeven, dus jaarlijks hun bankpapieren overleggen als controle middel bij de socialendienst.

Ik zeg dus niet dat ze niet geaccepteerd worden, maar dat ze het geld via de socialendienst kwijt kunnen raken omdat het op hun rekening gestort wordt.

Ik ben zelf afgekeurd en heb dus geen werkgever, dus als ik een aanvraag doe geef ik altijd op dat ik wel een vast inkomen heb. Als bewijs stop ik dan de bankafschrift waar mijn inkomsten opstaan erbij.

Ze willen dus weten of je inkomsten hebt zodat je de rekening gaat betalen wat mij normaal lijkt.

Ik vind dat ze moeten vragen of je een vast inkomen hebt, want iemand die werkt kan dik in de schulden zitten terwijl iemand in de bijstand helemaal niet rood hoeft te staan.

› reageer

@ Caspar
Ik bedoel ook niet dat prepaid helemaal geen functie meer zou hebben. Het is geweldig voor jongeren (en alle anderen) die hun belgedrag niet in de hand hebben of jonge kinderen. Ik vind het ook een goede zaak dat mensen met financiele problemen tegen zichzelf beschermd worden en geen abonnement meer kunnen afsluiten.

OVerigens kan het voor mensen met een bijstandsuitkering veel voordeliger zijn om de vaste aansluiting eruit te gooien en in de plaats daarvan een goedkoop mobiel abonnement af te sluiten.

Ik bedoelde meer de mensen die menen dat ze weinig bellen en toch regelmatig opwaarderen. Die zouden vaak beter af zijn met een of ander gratis abonnement. Deze mensen hebben niet eens in de gaten voor hoeveel geld zij nog opwaarderen.
Ik vind deze actie van KPN een geweldige actie en heb er ook een besteld. Al was het alleen maar om die sim in een oude gsm te leggen voor gelegenheden waarbij je je dure gsm met abonnement beter thuis kunt laten.

› reageer

KPN is nu als een prijsbreker bezig.

Een goed teken omdat ze hun markt aandeel willen behouden.
Als je nu moet kiezen tussen een orange/telfort of kpn prepaid
Is de keuze snel gemaakt, ook omdat de netwerk van kpn net wat beter schijnt te zijn...(ikzelf heb daar geen ervaring mee)

› reageer

@marian

OVerigens kan het voor mensen met een bijstandsuitkering veel voordeliger zijn om de vaste aansluiting eruit te gooien en in de plaats daarvan een goedkoop mobiel abonnement af te sluiten.

Ik ben dat wel met je eens, maar het probleem ligt bij de meestal forse cashdeals. Je krijgt het bedrag op je rekening gestort, als je pech hebt ziet een medewerker van de socialendienst dat als inkomsten.

› reageer

En wat ik bedoel is dat de operators alweer maanden roepen van de hoge provisies af te willen. Sweet dreams: met de huidige abonnementstarieven zit half Nederland zonder de provisie zo weer op prepaid! Kortom: zo lang er provisie bestaat zijn abonnementen nog handig en voordelig, als die er voor meer dan 50% vanaf gaat zonder de gesprekstarieven omlaag te doen, dan merken de providers dat vast meteen in de aanvragen. (en momenteel is het natuurlijk voor zolang als het duurt luilekkerland in de aanbiedingen: gratis abonnementen, gratis dure toptoestellen en zelfs gratis prepaidkaarten zoals uit deze draad blijkt!)

› reageer

@acgjong

KPN heeft het beste netwerk, dat klopt.

KPN is ook het duurste netwerk!

De geldigheidsduur is weer langer geworden en nu de sms-jes minder zijn gaan kosten begint het ergens op te lijken.

De gartis en gevulde simkaartjes zij natuurlijk altijd welkom.

› reageer

<off topic>
@Koen, nou wil ik toch echt eens weten of je nou KPN aandelen hebt of niet ? Je bent altijd zooooo positief over KPN.
</off topic>

› reageer

casper

Het zou best kunnen dat KPN de duurste is. Blijkbaar vonden ze dat voor betere kwaliteit meer gevraagd mag worden. En als je marktaandeel constant hetzelfde is, dan is kpn een dief van zijn eigen zak. Nu kpn steeds meer aandel verliest gaan ze volop in de aanval..vergelijkt dat ook met Nokia.

Ik zei ook al....kpn wordt een prijsbreker en de keuze voor kpn zal wellicht wat makkelijker worden.

› reageer

Caspar en de Steef
In het geval van een uitkering zou je ook nog een simonly kunnen nemen. Dan heb je de hoge vaste lasten niet meer van de KPN aansluiting. Verder heb je ook niet het risico dat je cashback al op is en je nog wel de maandelijkse lasten moet betalen.

› reageer

Ik begrijp het. Je kunt de shop wellicht verzoeken het bedrag op rekening van iemand zonder uitkering te storten. Ik heb zelf wel eens een abonnement op naam van de zaak gezet en de cashback op prive laten storten. Was een (omgerekend) gratis abonnement uiteindelijk, maar ik verdiende bovendien aan de btw zullen we maar zeggen

Inmiddels heb ik geen toko meer, maar we dwalen af... laat het geld van je cashback gewoon op andere rekening storten als je bang bent voor de (a)sociale dienst.

› reageer

We raken off-topic.
Ik heb dit topic geopend voor het goedkoop sms'en bij Hi en de mogelijke gevolgen bij andere providers.

› reageer

Ff voor alle duidelijkheid, ik heb er zelf niet mee te maken, want ik hoef dat niet af te dragen, maar ik kan mij voorstellen dat mensen die dat wel moeten er anders over denken.

Je kunt de shop wellicht verzoeken het bedrag op rekening van iemand zonder uitkering te storten.

Klopt, maar dat moet die shop ook willen. Ik denk dat veel shops een automatische website hebben die dat met de administratie verwerkt, want dat is wel zo makkelijk.

off-topic, dat klopt:

Back to the 9 eurocent!!!

› reageer

Ik verwacht dat hoogstens Vodafone gaat reageren door haar sms bundel voor prepaid goedkoper te maken. Meestal volgen ze bij Vodafone de acties van KPN binnen 2 weken met een tegenactie die weer net iets voordeliger uit zou kunnen vallen als je dat ook echt altijd gebruikt. (zo is een sms of bel voorraad eigenlijk nooit voordeliger als je heel af en toe belt of sms't. Het is dan meer te vergelijken met de minimum omzet die in Duitsland bij goedkope abonnementen geëist wordt.)

Van de andere operators verwacht ik niet zoveel. Telfort rekent toch maar 15 cent bij samenbellen en biedt toch ook bundels aan bij prepaid? Wie weet in dat laatste onderdeel nog een kleine verandering. (zou tijd worden!)

@de steef: ik ben over het algemeen positief ingesteld, dus stijgen nu mijn Telfort aandelen dan?

› reageer

zou nu ook het tarief van de mobielplus bundels omlaag gaan?
dit is namelijk nog steeds belachelijk hoog voor zowel sms als bellen en i-mode/gprs.

› reageer

Ik verwacht namelijk niet dat de operators (en vooral KPN niet) de abonnementstarieven aan gaan passen nav. de Hi 9 cent sms actie. Het is zelfs al jaren zo dat je op prepaid in de daluren voor 10 cent per minuut belt en bij KPN en Vodafone zitte de losse belminuut prijzen boven je bundel in de daluren op zo'n 24 tot 30 cent per minuut op hetzelfde tijdstip! Daarbij heeft het T-Mobile afterschool tarief al daluren vanaf 15:00 uur in de middag. Dalurenbellers zijn met een abonnement dus nu ook vaak al niet zo voordelig uit als men wel voor doet komen (behalve als het 100% gesponsord is natuurlijk.)

Dan neem je toch een ander abonnements type! Zonder hoge provisies hoef je voor het voordelig bellen zowieso al niet naar KPN, Vodafone of Orange te gaan. Zelf ben ik van een Hi abonnement naar KPN-Mobile plus gegaan. Nadeel is inderdaad dat de weergegeven minuut en sms prijzen belachelijk hoog zijn (zelfs met voordeelnummerkorting!) en dat je steeds je nieuwste bundel eerst op maakt.

Voordeel: bij mijn Hi abonnement hield ik vaak belminuten over en moest dan vervolgens nog even fors bijbetalen voor GPRS en Imode gebruik en bellen in het buitenland. (of hield de ene maand minuten over en moest 2 maanden later minuten bijbetalen.) Daar ben ik u van af. Ik heb een nogal sterk wisselend bel sms en GPRS gedrag, waardoor een Hi bundel moeilijker rendabel te maken is. Bij Mobile plus is de bundel met de eerder genoemde beperking van nieuwe bundel eerst gebruiken 3 maanden geldig. (ipv. 2 maanden bij Hi).

Ondanks de hoge tarieven betaal ik nu in totaal minder (je moet doordat alles uit 1 bundel gaat nu een veel grotere bundel afnemen als voorheen om uit te komen, doordat hogere bundels wel weer in verhouding iets lagere minuutprijzen hebben en wel alles uit die bundel komt kan je dus bij een hogere maandprijs tov. voorheen toch per saldo voordeliger uit zijn). Verder staat of valt alles bij dit soort abonnementen met de toestelsubsidies. Zijn die laag, dan prijst het abonnement zich uit de markt en zijn andere aanbieders vele malen goedkoper. Zijn de provisies hoog dan is het mobile plus abonnement mogelijk een optie aangezien je je maandelijkse bundel dan weer als toestelkorting terug krijgt.

Trouwens: ik hoop natuurlijk wel dat deze 9 cents actie iets bij de concurrentie teweeg brengt.

› reageer

hmm...Ik heb een abonnement bij Hi lopen, weet iemand of het nu ook mogelijk is om op te zeggen? Het is tenslotte een tariefswijziging...

Ik heb dit abonnement genomen omdat ik mijn telefoon vooral gebruik om te sms'en en dit was goedkoper met dit abbo (Hi20, 100sms/minuten voor €20, vroeger met prepaid: 100*0.23=€23 dus duurder) maar nu het sms tarief van Hi is gewijzigd is prepaid in een keer weer een stuk goedkoper! 100*0.9=€9, prepaid is nu dus meer dan een keer zo goedkoop in mijn geval!!

› reageer

Ik heb het gevoel dat dit maar het begin is van de veranderingen bij kpn en dan voornamelijk bij HI. En vertrouw mijn gevoel maar ;-)

› reageer

hmm...Ik heb een abonnement bij Hi lopen, weet iemand of het nu ook mogelijk is om op te zeggen? Het is tenslotte een tariefswijziging...

Zou het gewoon doen, heeft de medewerker die je brief behandelt tenminste ook nog een momentje om te lachen...

Er is helemaal geen sprake van een tariefswijziging bij de abonnementen. En zo'n vergelijking gaat natuurlijk niet op.

› reageer

Had niet anders verwacht, maar wist het niet 100% zeker, dus was het proberen waard

› reageer

Het kan nog goedkoper!!

Vanaf volgende week sms-en voor 8 ct per sms bij Qick!!

Vanaf 21 juni meer nieuws....

› reageer

@kingrichard47:
Echt zielig, dat je dit meteen alweer als een mogelijkheid ziet om op te zeggen. Sommige mensen willen ook overal beter van worden...

› reageer

Tsja...9 cent kan geen enkele bundel tegenop, tis te hopen dat andere providers volgen
Gepost door panter1976 op 18/06/2004 22:20 Rating: 0
Het kan nog goedkoper!!

Vanaf volgende week sms-en voor 8 ct per sms bij Qick!!

Vanaf 21 juni meer nieuws....
Nieuwe dienst van de Belcompany zo te zien

› reageer

Voor je abonnement heb je gewoon een contract getekend voor de prijzen die toen aan je aangeboden werden. Daarmee (en dit geldt vooral voor 2 of 3 jarige abonnementen) heb je voor lief genomen dat er intussen wel eens betere aanbiedingen kunnen komen. Wat ik als ik jou was wel zou overwegen is om aan het einde van je contract je simkaart naar een Hi prepaid simkaart om te laten zetten (kost een paar euro admnistratiekosten, waar je weer beltegoed voor terug krijgt en je behoud je huidige simkaart en nummer).

Ik verwacht dat KPN nu begint met haar prepaid en abonnements prijsplannen duidelijker in 2 kampen op te delen en daarbij vooral met Hi prepaid op de veel gsm gebruikende jongere gaat mikken die nog niet aan een abonnement toe is. Ik verwacht dat over een tijdje ook op de Hi abonnementen wel meer/andere voordelen geboden gaan worden dan nu het geval is en dat Hi het onderscheidende merk gaat worden binnen KPN. (meer een eigen merk wat door het publiek minder aan KPN wordt gekoppeld, maar vooral aan een levensstijl of iets dergelijks.) Vanaf november kan je niet meer wisselen tussen Hi prepaid en KPN-mobile prepaid. Dan zullen echt de grote veranderingen wel komen. De eerste veranderingen zie je al op de Hi site (voordelen voor geregistreerde Hi klanten) en nu het lagere sms tarief.

KPN heeft de laatste paar jaar toch min of meer roofbouw gepleegd op diensten en mogelijkheden om maar geld te besparen. Prijsverhoging op prijsverhoging en service die vooral voor prepaid minder werd. Nu gaan ze proberen je meer te laten gebruiken en anderen ook naar KPN te halen aangezien sms zo goedkoop is. (in gesprekstarieven zijn ze nog steeds duurder op KPN en Hi prepaid)

› reageer

Ik heb eens al die prepay tarieven naast elkaar neergelegt; en eigenlijk is het volgens mij 1 pot nat. Tarieven zijn nagenoeg allemaal hetzelfde toch?

Het enigste waar een behoorlijk verschil zit nu, dat is nu die verlaging van SMS bij Hi.

En het "spectaculaire" [NOT] Quik prepay wat eraan zit te komen heeft gewoon dezelfde tarieven als Hi prepay met vast tarief (geen piek/dal). Dus O oo o... (maar geen gratis SMS vanaf de website bijvoorbeeld)

Dat Quik lijkt me een beetje een flater, maar goed misschien doen ze andere leuke dingen. Belcompany zal ze wel bij de klant up the ass shuffe..

› reageer

Nederland loopt sowieso hopeloos achter met SMS. In Engeland heb je bij abo´s ook al SMS va 3p per maand, en dingen als 500 smsjes per maand gratis. Hopen dat deze oorlog inderdaad nu hier ook uitbreekt!

› reageer

Je betaalt nu dus meer voor een smsje met een (niet al te duur) KPN Mobile abonnement, dan met Hi-Prepay!

Verlaging van het nationaal sms-tarief is een goede zaak, maar roaming is duurder dan het ooit geweest is (ook bij KPN).

› reageer

Als ik het even zo volg ben je dus goedkoper uit met een hi pr.p.
Dat is leuk voor de gebruikers daarvan maar nadelig voor de mensen met een abbo., die nu duurder uit zijn, terwijl ze dat abbo. waarschijnlijk genomen hebben ivm die kosten. Zou toch gaan overwegen als het zo blijft bij de eerste mogelijkheid om te zetten of te beeindigen.

› reageer

T-Mobile is ook een onderscheidende provider in prepaid met het "afterschool" tarief. SMS vanaf 17 cent (niet spectaculair), maar voor bellen al daluren vanaf 15:00 uur in de middag.

Q van het oude Telfort had daluren vanaf 16:00 uur, maar is helaas weggesaneerd in de prijzen race om de prepaid tarieven maar zoveel mogelijk op te schroeven.

In de daluren zijn KPN en Vodafone 5 cent per minuut duurder dan de andere providers (op Orange na). Orange heeft zelfs alleen maar een standaardtarief in haar aanbod van 0,35 per minuut. Wat wel weer OK is is dat je bij Orange GPRS kan laten activeren tegen dezelfde tarievan als bij abonnementen.

Opmerking 2: veel aanbieders hadden hun kaarten voorheen bij de activering op het standaardtarief staan, waardoor veel bellers in de daluren veel duurder bellen dan ze verwachtten. Wisselen naar peik en dal tarieven deden alleen diegenen die hiervan op de hoogte waren. (check dit eens op jouw kaart!) Nieuwe kaarten worden volgens mij tegenwoordig wel standaard op piek en dal geactiveerd of niet?

› reageer

KPN ontketent prijzenslag met sms

Uitgegeven: 19 juni 2004 09:31
Laatst gewijzigd: 19 juni 2004 13:14

DEN HAAG - Telecomconcern KPN heeft de prijs voor het versturen van een sms-bericht bij Hi Prepay verlaagd naar 9 cent. Normaal gesproken kost het versturen van zo'n bericht (per prepay) ongeveer 23 cent.

De Consumentenbond zei vorig jaar al dat het versturen van tekstberichten in Nederland veel te duur is. Eind vorig jaar bleek dat de prijs van het versturen van dergelijke korte tekstberichten in Nederland het hoogst is van Europa. Een Nederlandse abonnementhouder betaalde gemiddeld 21 cent.

Concurrentie

De concurrentie houdt zich vooralsnog gedeisd. De nummer twee in de markt Vodafone ziet in de stap van KPN vooralsnog geen aanleiding om te reageren. "We hebben het gezien en nemen het serieus. Ik wil echter niet spreken over een prijzenslag. We hanteren zelf ook lagere tarieven, maar dan moeten er bundels van berichten worden afgenomen."

T-Mobile is intern bezig met de vraag of de stap al dan niet moet worden gevolgd. "We bekijken het", zei een woordvoerder zaterdag. "We hebben zelf vaak acties waarbij de prijzen beduidend lager liggen." Ook Orange ziet geen aanleiding tot prijsaanpassingen. "Als wij vinden dat we moeten reageren, dan doen wij dat op onze eigen manier." Telfort was zaterdag onbereikbaar.

Bundel

Verschillende telecombedrijven bieden net zoals Vodafone wel goedkope berichten aan. Dan moet de beller echter een bundel van berichten kopen, dat kan oplopen tot honderden per maand. Bij de inkoop van grote bundels hanteren de verschillende belbedrijven aanzienlijk lagere tarieven.

De markt voor mobiele telefonie groeit nog steeds. Vorig jaar jaar ging er volgens onderzoeksbureau Telecom.Paper 5,4 miljard euro in om. Eind vorig jaar waren er 13,1 miljoen mensen met een mobiele telefoon tegen 11,8 miljoen een jaar eerder. Alleen bleven de datadiensten achter. Van de totale omzet van 5,4 miljard euro heeft KPN 2,4 miljard euro. Hiervan ging slechts 192 miljoen om in sms en andere datadiensten als mms (het versturen van plaatjes).

Nederland heeft vijf aanbieders voor mobiele telefonie. Vorig jaar zagen de twee grootste bedrijven, KPN en Vodafone, klanten weglopen. Het marktaandeel van KPN was eind vorig jaar 38,4 procent tegen 41 procent het jaar ervoor.

De afgelopen week werd de strijd verder opgevoerd. Vodafone introduceerde snelle internetverbindingen (UMTS ) met de mobiele telefoon. KPN volgt later. Met de snelle verbindingen is het mogelijk televisie te kijken op een mobiele telefoon.

www.nu.nl

› reageer

ja idd,

die shit sms bundels van t-mobile......

Hi prepaid is natuurlijk vrijblijvender en beter.
Qua belminuten is kpn nog steeds duur maar daar komt vast en zeker
verandering in. Kpn is nu al goedkoper dan vroeger en zolang de marktaandeel daalt, kan kpn lekker stunten.

› reageer

In providerland hebben ze weer een hele grote mond, maar wacht maar af.

› reageer

Het klinkt allemaal fantastisch, 9 cent voor een SMS bij KPN HI prepay, maar als je veel SMSt naar het buitenland dan ga je er alleen maar op achteruit!

SMS-en naar het buitenland is voortaan 29 cent!!! Da's DUURDER dan dat het was :-(

Zouden de KPN dat misschien ook even met grote letters in de reclame kunnen aanprijzen?

Iemand een goede suggestie voor een andere provider? Hopelijk begint die prijzenslag voor SMS nu, en wordt het _echt_ beter.....

*kijkt sip*

;-)

› reageer

Even voor mijn beeldvorming :-)

Met HI pp was het zo dat je vanaf 60 stuk/maand het tarief zakte, maar welk tarief is nu 9cent ? Het tarief na 30/60 stuks of het standaard sms tarief (was 22 of 23 cent) ?

wie weet het ?

› reageer

Het standaard tarief is nu 9 cent. Vandaar dat het hier dan ook als "Hot news" onthaald wordt. Hopen dat de concurrentie niet echt zo suf is als ze zich voordoen. Na jaren van prijsverhogingen zijn wel nu weer aan wat fatsoenlijkere tarieven toe toch! (ook voor abonnementen).

› reageer

Het klinkt allemaal fantastisch, 9 cent voor een SMS bij KPN HI prepay, maar als je veel SMSt naar het buitenland dan ga je er alleen maar op achteruit!

SMS-en naar het buitenland is voortaan 29 cent!!! Da's DUURDER dan dat het was :-(

Zouden de KPN dat misschien ook even met grote letters in de reclame kunnen aanprijzen?

Iemand een goede suggestie voor een andere provider? Hopelijk begint die prijzenslag voor SMS nu, en wordt het _echt_ beter.....

*kijkt sip*

uhh...volgens mij kost het sms'en NAAR het buitenland nog altijd niks extra? Dit omdat jij niet KAN weten waar die telefoon waar jij naartoe sms't zich op dat moment bevind..

Het sms'en VANUIT het buitenland is daarintegen altijd wel erg duur...maar als dat nu 29ct is is het behoorlijk goedkoper geworden, het was altijd iets van +€50ct, bij vodafone zelfs iets van €70ct

› reageer

uhh...volgens mij kost het sms'en NAAR het buitenland nog altijd niks extra? Dit omdat jij niet KAN weten waar die telefoon waar jij naartoe sms't zich op dat moment bevind..

Naar een NL nummer betaal je hetzelfde maar als jij bv naar een vriendin in spanje smst die daar leeft, dus een SP nummer heeft, dan betaal jij dus wel meer dat bedoelen ze daar mee :-)

Dus je kan gerust naar paps en mams smsen voor 9 cent van de zomer

› reageer

SMS berichten versturen vanuit het buitenland kost met Hi Prepaid €0,75. Of als je met de actie meedoet €0,57. En dus geen €0,29.

› reageer

Ging het hem niet juist om een sms versturen naar een buitenlandse mobiele aansluiting? Dit kost 0,29 Euro per bericht. Als je met Hi prepaid een bericht naar een Nederlands mobiel nummer stuurt, terwijl dit nummer in het buitenland is, dan kan je dat met de Hi prepaid kaarten waar het in dit topic om gaat wel gewoon voor 9 cent per bericht doen.

› reageer

deze is echt erg sterk:

quote van nu.nl:
..."Telfort was zaterdag onbereikbaar."

› reageer

Ik bedoelde inderdaad SMS-en met HI Prepay naar een buitenlands nummer/buitenlandse mobiele aansluiting, bv. +43 1234 567 890.

Da's nu dus idd 29 cent, en duurder dan wat het was... Ik ben de advertenttie daarvoor nog steeds niet tegegekomen...

*kijkt nog steeds sip*

;-)

› reageer

lees net op de vodafone site dat ook bij hun per 1 juli de prijs voor een sms naar en internationale nummer van 23 naar 30 cent gaat bij prepaid

› reageer

Kunnen we weer met z'n allen onze vodafone prepaid op gaan zeggen :-)

› reageer

Als dat tot gevolg heeft dat de binnenlandse Vodafone SMS prijs net als bij Hi prepaid ook naar 9 cent kan vind ik het prima.

Dit bericht kreeg ik net binnen via "Planetmultimedia":

"Mogelijk meer sms-tariefverlagingen op komst

De door KPN en nieuwkomer Qick van Belcompany begonnen
prijzenslag voor sms krijgt vooralsnog geen navolging van
Vodafone en Orange. T-Mobile en Telfort onderzoeken of ze
meegaan met de prijsverlaging."

@Roel:[OT]Prepaid tegoed is niet hetzelfde als echt geld was ooit een uitspraak. Dit klopt, maar ik heb ooit van de consumentenbond oid. begrepen dat het wijzigen van prepaid tarieven de enige reden is je prepaid af te laten sluiten en je beltegoed cash uit te laten betalen wegens contractbreuk. Zal heel veel werk zijn om dat voor elkaar te krijgen denk ik (= onmogelijk) Voer voor een nieuw draadje misschien? [/OT]

› reageer

Ik bedoelde dit opzeggen van prepaid maar lollig :-)

› reageer

Koen zie topic Telfort sms! dat berichtje van jou is dus nu oud nieuws! overigens niet verkeerd bedoeld hoor

› reageer

Nu wel, maar vanmiddag dus nog niet! Hoe snel kan het gaan in telecomland. Wanneer zullen de tarieven weer stijgen?

› reageer

Kreeg gisteren een tfortelecom-folder met alleen maar Hi-aanbiedingen. En wat blijkt: de SMS-prijs voor HI-abo is ook gedaald.
HI 20 is al EUR 0,08 per SMS standaard en dat loopt dan op tot
HI 40/60/80 voor EUR 0,06 per SMS. En niks extra bundels ofzo!!!
Bij-HI abo is het nu 1 belminuut = 2 smsjes!

› reageer

Kun je nagaan hoeveel jaren we zijn uitgebuit!!! Ook nu zullen ze nog heel veel winst maken erop.. In tjechie is sms-en (omgerekend) maar 2 eurocent, dus ik verwacht dat de prijzen in NL ook nog wel zullen dalen.... Wel lullig voor Hi, in elk bushokkie hangt 'De goedkoopste van Nederland, 9 cent sms-en' hehe

› reageer

@Amido:

Dat is goed nieuws! Heb ik net een Hi-abonnement, terwijl ik me suf sms tijdens voetbalwedstrijden. Nog meer sms'en, want dat heeft gister wel geluk gebracht voor het Nederlands elftal tegen Zweden

Bij een Hi-abonnement na gebruik van je bundel, kun je ongeveer beter sms'en dan bellen trouwens: voor 1 minuut bellen, kun je dan 4 smsjes sturen ...wel een rare verhouding trouwens: binnen de bundel kost het meer dan erbuiten...

› reageer

vandaag op televisie, telfort heeft de prepaid sms tarieven ook verlaagd, de standaardprijs bedraagt daar nu 8 cent en op het eind werd zelfs nog iets vermeld van in de zomer 4 cent, dus die hebben zo te merken het voorbeeld van hi gevolgd

› reageer

de SMS-prijs voor HI-abo is ook gedaald

Ks weet van niets, de site geeft ook niets aan hierover.

› reageer

Je hebt helemaal gelijk dat het niet op internet staat voor wat betreft de HI-Abo.
Maar ik heb dat blaadje van TforTelecom echt thuis!!!!
Ik weet het niet ....

› reageer

Een willekeurige tfortelecom gebeld. Blijkt dat de folder op bepaalde plaatsen te vroeg is verspreid. Die gaat in op 1 juli.
De medewerkster zei dat er inderdaad "iets" gaat veranderen voor de Hi-abbo's maar wist niet precies wat. Ondertussen is er al een nieuw topic gestart over de abbo kosten.
Toch vreemd dat de ks nog niets wist.

› reageer

Ik hed de t for telecom folder nu ook ontvangen, heb even een foto van de tabel met nieuwe tarieven ge-upload.

tabel

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.