T-MobileGratis abonnement uit 1999

In 1999 heb ik bij T-Mobile een gratis abonnement afgesloten waarbij dan de bel- en sms tarieven vrij hoog waren.In het begin heb ik dat kaartje nog wel eens gebruikt maar na verloop van tijd verdween het simmetje in een la.Maakte niet uit want het abonnement was toch gratis.Wie schetst mijn verbazing toen er in januari ineens geld werd afgeschreven door T-Mobile.De klantenservice wist mij te vertellen dat al deze abonnementen per 1 januari zijn omgezet naar sim-only abonnementen waarvoor dus maandelijks betaald moet worden.Ze hadden mij over deze wijziging schriftelijk bericht zeiden ze.Niet dus.Bij verder navragen bleek dat ze de de wijziging hebben gestuurd naar een adres waar ik al jaren niet meer woon.Heel vreemd want de adreswijziging is wel doorgevoerd op twee andere abonnementen.Het nu al afgeschreven geld (21,95) kan ik volgens de ks niet vergoed krijgen.Als coulance,pff, hebben ze het abonnement wel gelijk beëindigd zonder de gebruikelijke maand opzeggingstermijn in acht te nemen. Kortom, t.v.ers, controleer je giro goed als je ooit ook zo'n gratis abo hebt afgesloten.

› reageer

Had je ook voor dit gratis abonnement je adres wel gewijzigd dan? Verder een voorspelbare stap van T-Mobile, past wel een beetje in het plaatje van abonnementen opzeggen van mensen die teveel data verbruiken.

› reageer

Ook jaren zo'n abonnement gehand, maar kreeg er enkele jaren terug een top verlengingsaanbod op als ik naar een gewone bundel wisselde. Toen gewisseld. Toch ben ik wel erg nieuwsgierig wat T-Mobile uitvreet met dit soort abonnementen: Naar welke simonly tariefvorm werd je overgezet? En weet je wat ze je in de brief hebben aangeboden?

Wat mij ook opviel is dat T-Mobile opeens kosten berekent voor de rekeningspecificatie per post. Jaren verlengd, zonder dat dit veranderde. Op zich logisch, maar toch raar dat dit zonder enige kennisgeving gebeurt. Bij bellen met de klantenservice wilde men de kosten wel terugbetalen mits ik direct overging naar online rekening.

› reageer

Wat mij ook opviel is dat T-Mobile opeens kosten berekent voor de rekeningspecificatie per post. Jaren verlengd, zonder dat dit veranderde. Op zich logisch, maar toch raar dat dit zonder enige kennisgeving gebeurt.

In het T-Mobile aansluitsysteem heeft hier wel nadrukkelijk een waarschuwing voor gestaan bij het uitvoeren van verlengingen. Er wordt echter heel veel niet verteld. Ik durf te wedden dat 99% van de klanten die het afgelopen jaar hun T-Mobile abonnement hebben verlengd niet verteld is dat het beltegoed volgens LIFO gebruikt wordt ipv volgens FIFO, dat T-Mobile per kwartaal 2,50 euro Sim Basis Service in rekening brengt voor het gebruik van de simkaart, en overige tariefsvoorwaarden als betalen per minuut, buiten bundel tarief, etc. etc.

Aan de andere kant vragen veel mensen ook niet naar de geldende voorwaarden bij een nieuw abonnement.

› reageer

Zonder enige kennisgeving 21,95 van je bankrekening laten plukken door een telco, zou ik niet accepteren!
Schandalig zou om te gaan met gratis abonnementen, had hem dan gewoon omgezet naar een Prepaid. Onder het mom van meer van deze tijd.

› reageer

Je kunt het bedrag laten storneren door je bank (via ing.nl kunt je het zelf doen in het menu betalen, incasso). Het bedrag is onterecht afgeschreven dus ze hebben er geen recht op.

› reageer

Je kunt het bedrag laten storneren door je bank (via ing.nl kunt je het zelf doen in het menu betalen, incasso). Het bedrag is onterecht afgeschreven dus ze hebben er geen recht op.

En dan? Dan heeft TS straks de onmogelijkheid om nog andere abonnementen aan te vragen. Wellicht heeft T-Mobile zelfs wel recht hierop, als TS inderdaad zijn adreswijziging voor dit abonnement niet correct heeft doorgegeven.

› reageer

@nicobart
Ik heb ook overwogen om het geld te storneren maar heb besloten dat niet te doen. Geen zin om ineens een incassobureau op mijn dak te krijgen en een bkr registratie te riskeren. Er is al een brief onderweg met daarin het verzoek om het geld terug te storten. De adres wijziging heb ik correct doorgegeven en hebben ze ook bij mijn andere abonnementen goed verwerkt.Alleen bij dit gratis abo hebben ze de wijziging niet goed ingevoerd.Wellicht waren ze dit abo zelf ook vergeten.

› reageer

Voor zover ik weet is het wettelijk niet toegestaan om een gratis dienst zonder instemming om te zetten in een betaalde dienst. Juist om misbruik van lokkertjes door bedrijven te voorkomen.

› reageer

Onderstaande reactie ontvangen. Ben benieuwd.

Beste klant,

Deze ontvangstbevestiging is u automatisch toegezonden door T-Mobile. Wij hebben uw bericht goed ontvangen en geven u hierop binnen 5 werkdagen een reactie.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

@RemcoLeiden Ik heb jouw opmerking er nog aan toegevoegd.

› reageer

De brief zou in november verstuurd zijn. Dit las ik verder op het T-Mobile Forum:Had een Ben intro '98. EUR0,00 per maand. Nieuwe voorstel zou 7,95 per maand gaan kosten. Op basis van mijn gemiddelde gebruik de afgelopen 6 maanden (0 minuten en 0 sms ;-) ) lag dat het dichtst bij. Heb ook maar opgezegd, dacht trouwens dat ik dat al gedaan had...En ondertussen kan het kennelijk wel voor Online-klanten van T-Mobile::T-Mobile Start is een 1-jarig abonnement exclusief voor Online-klanten. Hierbij betaalt u alleen de daadwerkelijke verbruikskosten en geen vaste abonnementskosten. T-Mobile Start is af te sluiten voor het hele gezin want er kunnen tot vijf simkaarten besteld worden. Zo is iedereen altijd mobiel bereikbaar, zonder vooraf vastgelegde kosten.

› reageer

Gisteravond werd ik gebeld door de klantenservice dat ze het onterecht afgeschreven geld NIET gaan terugstorten. Wordt dus vervolgd.
En volgens hun ben ik naar uiterste tevredenheid geïnformeerd. Ha ha humor hebben ze wel.

Betreft: Bevestiging telefonisch contact

Beste klant,

Hierbij bevestigen wij dat ondergetekende vandaag telefonisch contact met u heeft gehad naar aanleiding van uw mailbericht. Wij vertrouwen erop dat u naar uiterste tevredenheid door ons bent geïnformeerd.

Heeft u nog andere vragen? Dan verwijzen wij u graag naar Help & Support op onze website.

Met vriendelijke groet,

› reageer

@ikkenietweet: Als je je vraag stelt op het T-Mobile Forum kunnen wij bij je gegevens en het exact voor je nakijken . Maak je een forumaccount aan dan is deze automatisch gekoppeld aan jouw My T-Mobile account. De T-Mobile moderators hebben dan toegang tot je gegevens en kunnen je daardoor van de juiste informatie voorzien.

Kim
T-Mobile Webcare

› reageer

Vraag inmiddels gesteld op het t-moble forum. Ben benieuwd.

› reageer

Na de vraag op het t-moble forum gesteld te hebben kreeg ik binnen 24 uur een reactie.
Het geld is inmiddels volledig teruggestort.Complimenten voor T-Mobile.

› reageer

Na de vraag op het t-moble forum gesteld te hebben kreeg ik binnen 24 uur een reactie.
Het geld is inmiddels volledig teruggestort.Complimenten voor T-Mobile.

Dit is geen "complimenten" waard, het is juist schandalig dat veel bedrijven pas na PUBLIEKELIJK klagen doen wat ze direct hadden moeten doen. Klantenservice is zo volledig vervangen door online schandpalen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.