Welke telefoon heeft alarmknop en camera?

Ik zoek een telefoon met een alarmknop om blind 112 te bellen in een panieksituatie. Bestaat zoiets in combinatie met een qwerty-toetsenbord of touchscreen?

Hoe voorkom ik dat een telefoon met alarmknop per ongeluk gaat broekzakbellen naar 112? Is het daarvoor nodig dat het een inklapbare of inschuifbare telefoon is, met de alarmknop aan de binnenkant? Of bestaan daarvoor andere oplossingen?

Het draaien van het alarmnummer kan nodig zijn bij bijvoorbeeld een ongeluk, medisch noodgeval of bij geweld of inbraak. En dan wil ik snel en blindelings een makkelijk vindbare alarmknop in kunnen drukken, zonder te moeten denken en kijken welke toetsen ik moet hebben. .

Ik zou daarvoor een seniorentelefoon kunnen kopen, maar ik wil ook graag een fotocamera met minimaal 3 MP erin en een videocamera, maar die video hoeft niet goed te zijn. En graag een voicerecorder erin en uitbreidbaar geheugen met een geheugenkaartje.

Ik zou misschien een seniorentelefoon kunnen gebruiken zonder sim-kaart, om 112 te bellen. En daarnaast een aparte een telefoon met meer geavanceerde functies, zoals een touch screen of qwerty-toetsenbord, enz.

Maar ik heb natuurlijk liefst en telefoon die geschikt is voor al die taken.. Bovendien kan ik daar dan een sim-kaart indoen en daarmee kan ik eventueel ook andere voorgeprogrammeerde sos-nummers bellen. Ik denk dat er voor zoiets mogelijk ook een app bestaat.

› reageer

Kan je al je vragen niet bundelen in één algemene topic in de trant van Cornelius zoekt een telefoon?

› reageer

cornelius,

bij mijn weten bestaat een telefoon met de gewenste specs niet.
wat je zou kunnen doen is aan android telefoon nemen en een aantal alarm nummers op het homescreen plaatsen.

Met een app kan je het aantal schermen reduceren naar 1 zodat je niet hoeft te scrollen door de schermen.
Met een andere app kan je personen toevoegen op het scherm (eventueeel met foto) die je direect vanaf het scherm kunt bellen.

› reageer

Is het risico zo groot dat je in een noodsituatie terecht komt dan? De alarmknop is specifiek ontworpen voor mensen die niet goed snappen hoe een mobiel werkt en zit zo ver ik weet enkel op seniorentelefoons.

› reageer

Kan je al je vragen niet bundelen in één algemene topic in de trant van Cornelius zoekt een telefoon? Dat kan, maar dan vind ik de discussie niet meer overzichtelijk. Want het zijn allemaal heel verschillende aspecten, waar je op zich interessant over kunt discussiëren.

› reageer

Is het risico zo groot dat je in een noodsituatie terecht komt dan? De alarmknop is specifiek ontworpen voor mensen die niet goed snappen hoe een mobiel werkt en zit zo ver ik weet enkel op seniorentelefoons.
Bedankt voor jullie reacties. In een normale situatie kan ik goed met een mobiele telefoon overweg.

Het risico dat ik ooit een alarmknop nodig heb, is niet makkelijk in te schatten. Maar je kunt je allerlei verschillende noodsituaties voorstellen, waarbij je politie, ambulance of brandweer nodig hebt.

Ik wil sowieso graag een alarmknop, omdat je in een heel ernstige spoedeisende noodsituatie soms geen mogelijkheid hebt, om je snel je telefoon te zoeken, telefoonetui open te doen, telefoon blindelings aan te zetten (5 seconden), dan blindelings 112 te kiezen, dan blindelings op de opbelknop te drukken, wachten op verbinding, verstaan en begrijpen wat er gezegd wordt en dan nog duidelijk kunnen uitleggen wat het probleem is, waar je bent en welke hulp je nodig hebt.

Dat klinkt allemaal heel simpel, als je vanuit een normale situatie redeneert, maar tijdens een ernstige noodsituatie kan het op één van die punten misgaan, of op al die punten. Bijvoobeeld door brand, duisternis, regen, rook, medische noodsituaties, bloed, paniek, geweld, enz. En iedereen hoopt natuurlijk dat je dat nooit meemaakt.

Soms telt elke seconde in een situatie van leven of dood, maar gelukkig komt dat maar heel zelden voor. En ik stel ik deze vraag niet alleen voor mijn eigen situatie.

Ik wil het liefst een mobiele telefoon, die ik met de alarmknop ook direct kan aanzetten. Of een telefoon met een heel makkelijk vindbare aan-knop en aparte alarmknop.

Bovendien wil ik dat de aan-knop en de alarmknop beide zijn beveiligd met een klepje of schuifje, want ik wil niet naar 112 gaan broekzakbellen. En dat schijnt vaak te gebeuren met een alarmknop. En ik wil ook niet dat de telefoon vanzelf aan gaat, als ik dat niet wil, zodat ongemerkt mijn batterij kan leeglopen.

Ik begrijp uit de reacties in deze discussie dat alleen seniorentelefoons een alarmknop hebben, Als dat klopt, wil ik in elk geval een seniorentelefoon.

De aanknop en alarmknop kan ik daarbij afschermen met een klepjesmodel oftewel clamshell, of met een schuifmodel of met een candybar in een stijf etui. En dat stijve etui moet dan ook op de plaats van de alarmknop een klepje hebben. Want ik heb gezien dat de alarmknop vaak achterop zit, maar niet altijd, geloof ik.

Een bijkomend voordeel van zo'n alarmknop is dat ik ongezien 112 kan bellen, terwijl ik een headset in mijn oor heb met een data-kabeltje of met Bluetooth-verbinding naar mijn telefoon. De telefoon hoef ik daarbij niet aan mijn oor te houden en kan bijvoorbeeld in mijn jaszak blijven zitten.

Ik kan eventueel een seniorentelefoon bij me dragen zonder SIM-kaart, voor de alarmknop en los daarvan een mobiele telefoon voor de andere functies, met sim-kaart en qwerty-toetsenbord of touchscreen, radio, camera enz.. En liefst ook een aansluitign voor een extern toetsenbord. Of ik kan eventueel naast die seniorentelefoon een tablet of notebook bij me dragen. En dan stop ik m'n sim-kaartje in de seniorentelefoon.

Ook drie verschillende alarmknoppen is misschien handig, mits die heel duidelijk op de tast te vinden zijn. Maar andere nummers dan 112 kan ik alleen bellen, als er een sim-kaart in die telefoon zit.

Ik heb gelezen dat verschillende seniorentelfoons allerlei verschillende mogelijkheden hebben voor alarmering. Bijvoorbeeld met vooraf ingesproken boodschappen, vooraf opgeslde sms-jes, direct spreekcontact en soms zelfs een luid alarm. Maar zo'n luid alarm is natuurlijk niet in alle gevallen gewenst.

Ik kan me trouwens voorstellen dat er misschien ook een telefoon is met alarmknop, die is gemaakt voor mensen met gevaarlijke beroepen. En die telefoons hebben dan misschien wel wat meer functies dan een seniorentelefoon. Maar het is ook niet mijn bedieling om met een heel dure rugged phone van bijvoorbeeld 500 euro te gaan rondlopen.

Ik hoor graag al jullie reacties en ervaringen.

› reageer

cornelius,

bij mijn weten bestaat een telefoon met de gewenste specs niet.
wat je zou kunnen doen is aan android telefoon nemen en een aantal alarm nummers op het homescreen plaatsen.

Met een app kan je het aantal schermen reduceren naar 1 zodat je niet hoeft te scrollen door de schermen.
Met een andere app kan je personen toevoegen op het scherm (eventueeel met foto) die je direect vanaf het scherm kunt bellen.
Bedankt voor deze tip. Dat lijkt me handig voor een tweede mobiele telefoon, die ik bij me draag.

Maar ik wil in elk geval ook een telefoontje bij me hebben, waarop ik blindelings een alarmknop kan indrukken. En ik begrijp dat dat niet kan bij de oplossing die jij nu aandraagt. Of begrijp ik je verkeerd?

› reageer

Een batterij loopt ook altijd wat leeg als de telefoon uitstaat. Als het je echt om een paar seconden tijdwinst gaat, dan zal je de telefoon sowieso aan moeten zetten. Bij voorkeur met simkaart erin, zodat de kaart al op een netwerk geregistreerd is.

› reageer

Als het je echt om een paar seconden tijdwinst gaat, dan zal je de telefoon sowieso aan moeten zetten. Bij voorkeur met simkaart erin, zodat de kaart al op een netwerk geregistreerd is.Ik zet de telefoon liefst alleen aan als er meer kans is dat ik 112 moet bellen. Bijvoorbeeld als ik in het donker naar een minder veilige plek toe moet.

Maar in andere gevallen wil ik de mobiele telefoon liefst uit hebben. Want dan hoef ik hem veel minder vaak op te laden, dan wanneer hij altijd aan staat.

Hoeveel seconden duurt het extra om 112 te bellen, als er geen sim-kaart in de telefoon zit ten opzichte van de situatie met sim-kaart in de telefoon?

› reageer

Sowieso moet je , zoals hierboven ook al gezegd is, je telefoon in ieder geval aan laten staan, wanneer je zo bang bent, in situaties terecht te komen, waarin elke seconde telt. Wat boeit 't, dat je hem dan wat vaker moet opladen ?

Ik kan me trouwens voorstellen dat er misschien ook een telefoon is met alarmknop, die is gemaakt voor mensen met gevaarlijke beroepen. En die telefoons hebben dan misschien wel wat meer functies dan een seniorentelefoon.
Wanneer je hierbij denkt aan bijv. politie, brandweer en beveiliging, dan kan ik je uit de droom helpen, ze gebruiken gewone standaard telefoons, maar de mobilofoons en portofoons, waarmee ze in direct contact staan met hun meldkamer, zijn voorzien van een noodknop.

› reageer

Sowieso moet je , zoals hierboven ook al gezegd is, je telefoon in ieder geval aan laten staan, wanneer je zo bang bent, in situaties terecht te komen, waarin elke seconde telt. Wat boeit 't, dat je hem dan wat vaker moet opladen ?

Bedankt voor je advies! Je zet me wel aan het denken. Het opstarten van mijn telefoon duurt maar liefst zes seconden. En het is ook simpeler als ik alleen maar 112 hoef in te drukken, plus de opbeltoets. Misschien moet ik mijn telefoon inderdaad dag en nacht aanhouden en om de paar dagen gaan opladen, en dan moet ik bij de aankoop van een volgende telefoon extra letten op de batterijduur in rust. Ik zal het gaan uitproberen.

Maar ik zie wel een paar nadelen bij het permanent aan hebben van mijn telefoon:
~ Ik moet dan tientallen jaren lang, elke paar dagen mijn telefoon opladen. En ik moet dan elke dag de batterij controleren voor dat ene levensreddende telefoontje ooit in mijn leven.

~ Ik kan dan vergeten dat de batterij moet worden opgeladen en daardoor af en toe een lege batterij hebben. Een oplossing daarvoor is misschien om er een dagelijks ritueel van te maken. Bijvoorbeeld elke ochtend als ik wakker word, eerst even m'n telefoon opladen. Of ik zou elke dag de batterij om kunnen wisselen voor één die is opgeladen, maar ik geloof dat ik dan wel telkens de instellingen van mijn telefoon kwijt raak.

~ Ik kan de telefoon dan niet permanent op mijn lijf dragen. En als ik tijdens het opladen niet direct in de buurt ben van mijn telefoon, kan ik niet 112 bellen. Bijvoorbeeld door een medische crisissituatie.

~ Er zijn geruchten dat het niet gezond is om permanent je mobiele telefoon aan te hebben, in verband mogelijke risico's van radiostraling. Hoewel dat geloof ik nooit bewezen is. En daar staat natuurlijk wel tegenover dat ik in een extreem noodgeval meer kans heb dat ik tijdig en levensreddend 112 kan bereiken, ook al maak ik dat misschien maar één keer in mijn leven mee.

[quote]Ik kan me trouwens voorstellen dat er misschien ook een telefoon is met alarmknop, die is gemaakt voor mensen met gevaarlijke beroepen. En die telefoons hebben dan misschien wel wat meer functies dan een seniorentelefoon.[/quote]
Wanneer je hierbij denkt aan bijv. politie, brandweer en beveiliging, dan kan ik je uit de droom helpen, ze gebruiken gewone standaard telefoons, maar de mobilofoons en portofoons, waarmee ze in direct contact staan met hun meldkamer, zijn voorzien van een noodknop.

Ja dat soort beroepen bedoel ik. Soms gebruiken die misschien wel een 'rugged phone', zoals bijvoorbeeld van het merk Sonim.

› reageer

Nog even over die "rugged" phones, bijv. van Sonim, dit zijn toestellen, die hoofdzakelijk door bouwvakkers etc. gebruikt worden en in andere beroepen, waar ze veel risico lopen, met stof, water, etc. in aanraking te komen.
Politie, brandweer e.d hebben, zoals ik al eerder (uit eigen ervaring) schreef, "normale", zakelijke telefoons, vroeger bijv. Nokia 6310i.

En dan 't opladen van de batterij, tsja, voor ons is dat gewoon normaal, de telefoon staat aan, de batterij loopt leeg, bij veelvuldig gebruik wat sneller, dan bij weinig gebruik en bij de huidige touchscreen smartphones gaat 't heel snel. Bij veelvuldig gebruik kun je dan blij zijn, wanneer je het einde van de dag ermee haalt, bij alleen stand-by zullen ze 3 of 4 dagen halen, ook afhankelijk van de sterkte van het netwerk.
Maar de meeste mensen laden hun telefoon 'snachts op, dan is hij de volgende morgen weer gebruiksklaar, dat kun je toch ook doen, dan hoef je hem nooit te missen, wanneer je de deur uitgaat.
Aangezien je prepaid hebt, ga ik ervan uit, dat je niet veel ermee belt en dus thuis nog een vaste telefoon hebt, waar je in noodgevallen mee kunt bellen, dat gaat ook sneller, bij je vaste telefoon krijg je n.l. meteen de centralist van de meldkamer van jouw regio aan de lijn, bij bellen vanaf mobiel, krijg je eerst "Driebergen", waarna je dan, nadat je aangegeven hebt, van waaruit je belt, doorgeschakeld wordt naar de regio-meldkamer.

› reageer

En dan 't opladen van de batterij, tsja, voor ons is dat gewoon normaal, de telefoon staat aan, de batterij loopt leeg, bij veelvuldig gebruik wat sneller, dan bij weinig gebruik en bij de huidige touchscreen smartphones (vooral Android) gaat 't heel snel. Bij veelvuldig gebruik kun je dan blij zijn, wanneer je het einde van de dag ermee haalt, bij alleen stand-by zullen ze 3 of 4 dagen halen, ook afhankelijk van de sterkte van het netwerk.
Maar de meeste mensen laden hun telefoon 's nachts op, dan is hij de volgende morgen weer gebruiksklaar, dat kun je toch ook doen, dan hoef je hem nooit te missen, wanneer je de deur uitgaat. Aangezien je prepaid hebt, ga ik ervan uit, dat je niet veel ermee belt en dus thuis nog een vaste telefoon hebt.
Ik zou eventueel één normale mobiele telefoon kunnen nemen met daarin mijn sim-kaart en met daarop een camera, radio, qwerty-toetsen of touch screen, enz. Die houdt ik dan standaard uit staan. En daarnaast kan ik een seniorentelefoon gebruiken, zonder sim-kaart. Dan is er altijd minstens één opgeladen. En dan hoef ik er ook niet steeds aan te denken of ik de telefoon wel meeneem, als ik het huis uitga, want dan hangt er standaard altijd één op mijn lichaam, zelfs als ik slaap.

En misschien is het handig als ik een seniorentelefoon vind, die af en toe piept als indicatie dat de batterijen leeglopen, ook als ik er niet mee bel.

› reageer

Gewone telefoons piepen gewoonlijk ook, wanneer ze bijna leeg zijn, maar dan moeten ze wel aanstaan, natuurlijk

› reageer

Is er niet een app voor een gewone mobiele telefoon met touch screen, waarbij het hele beeldscherm één grote 112-knop is? En die 112-functie zou je dan uit kunnen zetten, door bijvoorbeeld op bepaalde punten te drukken in een bepaald patroon, of met een speciale schuifknop ofzo.

Dan kan ik die telefoon eventueel dag en nacht aan laten staan en heb ik aan één telefoon genoeg. En dan hoef ik niet altijd ook een aparte seniorentelefoon bij me te hebben. En daarbij kan ik broekzakbellen naar 112 voorkomen door die touch screen-telefoon te bewaren in een hard etui.

› reageer

Misschien een rare vraag, maar waarom wil je zo graag snel 112 kunnen bellen? Is er een verhoogde kans dat je ze nodig hebt?

Mijn schoonmoeder had een seniorentelefoon van Emporia met een verzonken programmeerbare alarmknop (deze). Voor zover ik me kan herinneren maakt deze telefoon wel geluid bij het indrukken van de alarmknop, maar wellicht is dat ook programmeerbaar.

Je vraagt hier heel veel dingen, maar nergens blijkt uit dat je zelf ook onderzoek doet of iets probeert uit te zoeken. TV is geen helpdesk, we helpen wel graag maar verwachten van de vraagsteller ook enig initiatief

/edit: als je een beetje op Google zoekt, kom je best veel tegen ... Zo is er een app van Inshared voor zowel iPhone als Android die wellicht doet wat je zoekt.

› reageer

Misschien een rare vraag, maar waarom wil je zo graag snel 112 kunnen bellen? Is er een verhoogde kans dat je ze nodig hebt?Dat weet ik niet goed, maar ik vraag dit niet alleen voor mezelf. Ik ken mensen die een heel slechte gezondheid hebben.

Mijn schoonmoeder had een seniorentelefoon van Emporia met een verzonken programmeerbare alarmknop (deze). Voor zover ik me kan herinneren maakt deze telefoon wel geluid bij het indrukken van de alarmknop, maar wellicht is dat ook programmeerbaar.Bedankt voor de tip. Als ik zie dat iemand beroofd wordt, kan dat noodgeluid inderdaad beter uitblijven, en als ik een ambulance nodig heb, mag dat noodgeluid aan.

Je vraagt hier heel veel dingen, maar nergens blijkt uit dat je zelf ook onderzoek doet of iets probeert uit te zoeken. TV is geen helpdesk, we helpen wel graag maar verwachten van de vraagsteller ook enig initiatief Ik weet veel minder over mobiele telefoons, dan veel deelnemers op dit forum, en ik vind het allemaal behoorlijk ingewikkeld en alles verandert zo snel op ICT- gebied, maar ik lees er wel veel over.

En als ik jullie advies vraag, vind ik het een beetje onbescheiden, als ik daarbij mijn beperkte kennis over mobiele telefoons zou etaleren. Bovendien lijkt dat me ook niet altijd nuttig voor de discussie. Ik ben erg blij dat hier mensen zijn, die met me mee willen denken.

› reageer

als je een beetje op Google zoekt, kom je best veel tegen ... Zo is er een app van Inshared voor zowel iPhone als Android die wellicht doet wat je zoekt.Bedankt. Ik ga ook zoeken op: 911 app.

› reageer

Ik lees tegenstrijdige dingen.

Je telefoon waarbij je zonder na te denken een speciale knop kan vinden om 112 te bellen. Maar tegelijkertijd wil je ook andere voorgeprogrammeerde sos-nummers/vrienden kunnen bellen.

Bij dat tweede moet je al kunnen nadenken, Dan kun je dus ook 112 intikken.

Hiervoor kun je snelkeuzenummers gebruiken, wat de meeste telefoons wel kunnen, maar dan moet je dat in zo'n noodsitutatie maar net weten te herinneren.

Eenvoudig, maar wil je weer geen eenvoudig toestel, want je wilt wel foto's/video's kunnen maken.
Dat is nogal tegenstrijdig, dus twee apparaten lijkt me sowieso een betere optie. Dan zou ik voor echte noodgevallen inderdaad voor een senioren of kindertelefoons gaan als deze:

http://www.dealextreme.com/p/i-baby-mini-0-8-lcd-screen-quadband-gsm-children-cell-phone-20348

Slechts 4 nummers, panic button, silence als je inbrekers niet wilt waarschuwen. Nadeel is gevaar op "broekzakbellen" heel groot is bij deze.
Aan de andere kant zou een etuitje zou dom zijn, want nogmaals, als je tijd en nog het vermogen hebt iets uit een etui te halen, dan kun je ook best 112 bellen. Of snelkeuzetoets x en dial.

Als je specifiek denk aan gezondheidsgerelateerde noodmomenten, dan zijn er ook andere oplossingen, zoals
http://www.zorgvoorsenioren.nl/thuiszorgdwaaldetectie.htm
http://www.zorgvoorsenioren.nl/valalarm.htm#334

Touchscreen oplossing
http://www.redpanicbutton.com/features.php
Maar als ik jouw denktrant een beetje doortrek is een touchscreen in sommige gevallen ook niet handig. De meeste mobiele telefoons hebben doorgaans een capacitief scherm (niet drukgevoelig). Met een handschoen om is dat lastig bedienen.
Dus welke scenario's lijkt je nog realistisch?

› reageer

Wel fijn dat door mensen die dergelijke oplossingen willen hebben, de echte dienst verlening in de problemen kan komen. Als steeds meer mensen een dergelijke scherm hebben, zeker met de technische kunde zoals beschreven, zullen de centrales overbelasten. Of in het geval van een echte noodzaak zullen ze niet meer op bepaalde telefoonnummers reageren. Het is met reden al afgekort tot 112, als je die 3 seconden niet hebt zogenaamd, dan vraag ik mij af of het uberhaupt zin heeft om te bellen met de huidige aanrijtijden.

En echt open óf één topic, óf zoek eens zelf wat uit. Het nut voor andere TVers ontgaat mij om alles in meerdere topics te doen, waarom zou je het dan niet op Kassa of 65+ forum gaan proberen waar meer het publiek zit.

› reageer

Ik lees tegenstrijdige dingen.

Je telefoon waarbij je zonder na te denken een speciale knop kan vinden om 112 te bellen. Maar tegelijkertijd wil je ook andere voorgeprogrammeerde sos-nummers/vrienden kunnen bellen.

Bij dat tweede moet je al kunnen nadenken, Dan kun je dus ook 112 intikken.

Hiervoor kun je snelkeuzenummers gebruiken, wat de meeste telefoons wel kunnen, maar dan moet je dat in zo'n noodsitutatie maar net weten te herinneren.

Eenvoudig, maar wil je weer geen eenvoudig toestel, want je wilt wel foto's/video's kunnen maken.
Dat is nogal tegenstrijdig, dus twee apparaten lijkt me sowieso een betere optie. Dan zou ik voor echte noodgevallen inderdaad voor een senioren of kindertelefoons gaan als deze:

http://www.dealextreme.com/p/i-baby-mini-0-8-lcd-screen-quadband-gsm-children-cell-phone-20348

Slechts 4 nummers, panic button, silence als je inbrekers niet wilt waarschuwen. Nadeel is gevaar op "broekzakbellen" heel groot is bij deze.
Aan de andere kant zou een etuitje zou dom zijn, want nogmaals, als je tijd en nog het vermogen hebt iets uit een etui te halen, dan kun je ook best 112 bellen. Of snelkeuzetoets x en dial.

Touchscreen oplossing
http://www.redpanicbutton.com/features.php

Als je specifiek denk aan gezondheidsgerelateerde noodmomenten, dan zijn er ook andere oplossingen, zoals
http://www.zorgvoorsenioren.nl/thuiszorgdwaaldetectie.htm
http://www.zorgvoorsenioren.nl/valalarm.htm#334
Bedankt voor je reactie.

› reageer

Het nut voor andere TVers ontgaat mij om alles in meerdere topics te doen, waarom zou je het dan niet op Kassa of 65+ forum gaan proberen waar meer het publiek zit.Ik denk dat ook verkopers van mobiele telefoons soortgelijke vragen kunnen krijgen van klanten, als in deze discussie worden besproken. En zulke verkopers zijn mogelijk wel aanwezig op dit forum.

› reageer

Gelukkig heb ik het nog nooit hoeven te gebruiken, maar volgens mij krijg je meteen de alarmcentrale 112 aan de lijn als je op je mobiele telefoon het cijfer 1 enkele seconden indrukt.
Zelfs zonder simkaart in de telefoon.

› reageer

volgens mij krijg je meteen de alarmcentrale 112 aan de lijn als je op je mobiele telefoon het cijfer 1 enkele seconden indrukt. Zelfs zonder simkaart in de telefoon.Bedankt, maar bij mijn mobiele telefoon lukt dat niet. Ik heb het 20 seconden lang geprobeerd, met en zonder SIM-kaart.

› reageer

Ik heb reviews gelezen van smartphones. Daaruit krijg ik de indruk dat een smartphone van onder de 150 euro te traag is en te vaak vastloopt voor mijn doel. En mijn doel is het betrouwbaar en snel opstarten van de telefoon en snel bellen van 112. En de batterij van een Android telefoon schijnt vrij snel leeg te raken, vooral als je GPS aan hebt staan.

Misschien is een senioren-telefoon voorlopig dus de beste oplossing voor mij. En dan koop ik die smartphone misschien over twee jaar voor 100 euro, als ze dan sneller zijn.

Ik heb wel een aantal apps gevonden op het gebied van het alarmnummer bellen. En dat systeem geeft op zich wel enorme mogelijkheden, die je heel erg kunt aanpassen aan je persoonlijke wensen en aan de specifieke situatie. Bijvoorbeeld je kunt dan vooraf een alarmprogramma kiezen, dat naar bepaalde contacten een vooraf opgestelde nood-sms stuurt met je gps-locatie, als je op de alarmknop drukt. En je kunt automatisch je speaker, videocamera en een sirene laten activeren of niet, en automatisch 112 laten bellen, enz.

› reageer

Maar als ik jouw denktrant een beetje doortrek is een touchscreen in sommige gevallen ook niet handig. De meeste mobiele telefoons hebben doorgaans een capacitief scherm (niet drukgevoelig). Met een handschoen om is dat lastig bedienen.Dat is waar. Maar als je handschoenen draagt, kun je misschien de grote alarmknop op een touch screen van een emergency app aanraken met je neus.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.