Vodafone gratis bellen/SMS 2-5 mei

Vodafone geeft alle Vodafone, Sizz en Blyk-klanten van 2 t/m 5 mei a.s gratis bellen en SMS'en binnen Nederland als gebaar naar aanleiding van de brand vorige week in het datacentrum van Vodafone.Vraag en antwoord
Wat voor gebaar gaat Vodafone aan haar klanten bieden?
Alle Vodafone-klanten kunnen op 2, 3, 4 en 5 mei in Nederland gratis sms'en en bellen naar Nederlandse nummers. Dit gaat in op 2 mei om 00.00 uur en eindigt op 5 mei om 23.59 uur.

Waarom gratis bellen en sms'en en geen geld terug?
Niet iedereen heeft evenveel last gehad van de storing (ongeveer een kwart van onze klanten). Daarbij verschilt de impact van de storing van klant tot klant. Daarom hebben we gekozen om een universeel gebaar te maken waar zoveel mogelijk klanten iets aan hebben en ook technisch en operationeel uitvoerbaar is.

Waarom biedt Vodafone geen gratis mobiel internet aan?
We willen dat klanten dezelfde netwerk service ervaren als op een andere willekeurige dag. Het aanbieden van gratis diensten legt een enorme druk op ons netwerk. Wanneer een sms-bericht later aankomt, wordt dat anders ervaren dan wanneer het beeld hapert bij het bekijken van een online video via de mobiele telefoon. We hebben daarom gekozen voor vier dagen gratis bellen en sms'en in plaats van mobiel internet waarbij massaal gebruik een grotere impact heeft op de gebruikerservaring. Hier hebben zoveel mogelijk klanten iets aan.

Geldt het ook voor MMS?
Nee.

Geldt het ook voor Premium sms?
Nee.

Geldt het ook voor internationaal bellen en sms'en?
Nee.

Geldt het gratis bellen en sms'en ook voor klanten van telecombedrijven die hun mobiele telefoniediensten via het Vodafone-netwerk aanbieden?
Het gebaar geldt alléén voor Vodafone, Sizz en Blyk-klanten. Klanten van andere telecombedrijven die ook gebruik maken van het Vodafone-netwerk adviseren wij om contact op te nemen met het telecombedrijf waar ze hun aansluiting hebben afgesloten.
Bron: http://www.vodafone.nl/herstel/gebaar/

› reageer

Zo te zien geldt het aanbod ook voor nieuwe klanten :-p

› reageer

Inderdaad, voor iedereen met een Vodafone nummer.

› reageer

Een week na de brand liep mijn Vodafone-abonnement af. Ik heb nog geen reactie van Vodafone gehad hoe ze mij en andere oud-Vodafoneklanten, die ook gedupeerd zijn door de brand, gaan compenseren...

› reageer

Iemand nog legale tips, om een slaatje te slaan uit die onbeperkte smsjes en belminuten?

Het is idd vreemd om enkele weken later dit aan te bieden, klanten die dan net zijn overgestapt hebben er niks aan. En nieuwe klanten, hebben er eigenlijk geen recht op, zou je zeggen.

› reageer

http://www.trendcall.com/NL/download/Tarieven%20TrendCall%20FreeRider.pdf
zoiets

› reageer

@evdm, je kan een gratis sim bestellen via de website of ophalen in een Vodafone winkel. Hiermee kun jij ook gratis bellen+smsen en heb je dus dezelfde compensatie als alle andere klanten.

› reageer

Netwerk overbelast DUHHHH

› reageer

Voor de mensen die overwegen zich suf te bellen naar hun TrendCall Freerider. Je krijgt sinds 1 mei maximaal de inkomende minuten vergoed die je ook uitgaand hebt. Heb je 1000 inkomende en 50 uitgaande minuten, dan krijg je dus maar een vergoeding voor 50 inkomende minuten.

› reageer

Aan iedereen,

Doe mij een plezier en bel je suf naar een KPN nummer. Kunnen mijn KPN aandeeltjes omhoog LOL.

Weet je wat nadelig is met het veel bellen met de gratis Vodafone Prepay sim, ik hou straks minuten over op mijn niet-Vodafone abonnementen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.