onverklaarbaar dataverbruik Blackberry Playbook

Ik gebruik al geruime tijd een Blackberry toestel met Vodafone Blackberry Blox. Daar zit standaard 250 MB internet bij, waarvan ik er normaliter nog geen 30 gebruik. (alleen e-mail).
Vorige maand heb ik een Blackberry Playbook aangeschaft. Sindsdien is het data verbruik geëxplodeerd, er komen dag verbruiken voor van meer dan 500MB. Het meeste data verbruik werd geregistreerd om 00.00 uur, volgens de KS van Vodafone gaat het dan om verbindingen die doorlopend open staan en die per dag worden afgerekend.
Ik heb geen idee om wat voor applicaties het zou kunnen gaan, en volgens Vodafone is het dataverbruik zo afgeschermd dat ik zelfs met een rechterlijk bevel geen inzage kan krijgen in mijn eigen dataverbruik, zo goed waken ze over mijn privacy.

Het vreemde is dat al het onverlaarbare dataverbruik heeft plaatsgevonden tussen 11 april en 21 april, daar voor en daarna is het verbruik normaal, en blijft het op maandbasis ruimschoots binnen de 250 MB van mij bundel.
Heeft iemand anders hier ervaring mee?

› reageer

Bijzonder dat het van de bundel afgaat. Volgens de voorwaarden mag je de Blackberry niet als modem gebruiken, maar dat terzijde. Laat je de Blackberry Playbook dag en nacht aanstaan en verbonden zijn met je telefoon? Gezien het tijdstip lijkt het mij het meest logische dat applicaties geüpdate worden, of geanonimiseerde gegevens verstuurd worden (al weet ik niet of Blackberry dat doet).

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.