Einde contractdatum Vodafone verschoven

Ik heb in febr.2010 mijn contract opgezegd per einddatum april 2010. Medio maart zag ik een nieuwe aanbieding bij Vodafone en toen kon ik het contract verlengen. Ik heb in februari jl opgezegd en vermeld dat de einddatum omstreeks medio maart. is. Ik ben toen overgestap naar Hol. Nieuwe. Ik kreeg netjes een bevestiging van de opzegging met jammer blablabla. Onlangs zag ik een rekening van € 33,24 door Vodafone geincasseerd. Het blijkt dat men de oorspronkelijke datum van april heeft aangehouden en vandaaruit de "bruto" abo.prijs van € 46,00 gehanteerd heeft.
1) heeft Vodafone niet de verplichting om de juiste einddatum te benoemen als die afwijkt van wat de consument aangeeft?
2) Het is niet toch zo, als men een contractverlenging aangaat, met een andere prijs/bundel dat dit de nieuwe start/einddatum wordt?
3) men dat op z'n minst de afgesproken maandprijs van € 22,50 met naar ratio de verstreken tijd in rekening brengt ipv € 46,00?
Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben gehad?

› reageer

Ik heb in febr.2010 mijn contract opgezegd per einddatum april 2010

Ben je niet lichtelijk laat hiermee, er zit maar liefst meer dan 2 jaar tussen.
En je verhaal klopt voor geen meter. Is het nu opgezegd per maart of april. Uiteraard moet je na de actietarieven na einde contract de normale tarieven betalen. Ik snap dus niet wat je klacht is.

› reageer

Even kijken of ik het snap:
Als het gaat om dit abonnement dan is het aangevraagd in maart 2010 en is het direct ingegaan d.m.v. verlenging van een ouder abonnement. Het toestel werd echter pas later geleverd (april 2010?). Hierdoor loopt het abo langer, maar vervalt de korting al in maart 2012.

› reageer

2: Nee, de ingangsdatum is de oorspronkelijke einddatum van het contract. Anders zouden ze je maanden cadeau gaan geven. Vodafone past echter wel binnen een paar dagen de bundel aan naar de nieuwe situatie, omdat zij er vanuit gaan dat die situatie passend is.
3: Is die 46 euro niet berekend over het laatste gedeelte van april? Doorgaans incasseert Vodafone een hele maand abonnementskosten, ook al loopt het abonnement halverwege de maand af. Het teveel geïncasseerde bedrag wordt de maand erop verrekend met buiten bundel kosten, en dan teruggestort op rekening.

› reageer

@123456 heeft gelijk.
Ik heb medio 2010 de aanbieding van de N97 genomen waarbij het vorige contract liep tot eind april 2010. Vanaf maart 2010 ben ik de bundel/prijs ( was hoger als het vorige contract) van € 22,50 gaan betalen. Ik was daarmee dus in de veronderstelling, 2 jaar later, medio maart 2012 dat mijn contract afliep. Het klopt inderdaad dat de toestellen iets later zijn geleverd, maar de bundel ging wel gelijk in.
Ik heb dit contract in janauri/februari jl. opgezegd en aangegeven dat deze liep (naar mijn mening) tot medio maart 2012. Daar ik bij hun ben weg gegaan ( naar Hol. Nieuwe) krijg ik dus een navordering van € 33,24 zijnde de resterende periode van ergens eind maart tot medio april 2012 met het basis tarief van € 46,00. KS Vodafone zegt nu daarop dat het contract liep tot eind april. Vandaar mijn vraag ook of Vodafone geen alameringsverplichting heeft als je dus blijkbaar een maand tevroeg je contract wilt ontbinden
.@mobiemo je hebt gelijk over de data. Wat voor mij logisch ( vanuit de geschiedenis) lijkt, is voor een ander verwarrend.

› reageer

Zonet een 3e mailtje terug gehad dat ze begrijpen dat e.e.a. verwarrend kan werken, maar de verantwoordelijkheid over einddatum bij de gebruiker ligt en hij dit in "My Vodafone" kan nakijken. Ik noteer altijd van alle abo's begin, opzeg en einddatum. UIt coulance gaan ze het bedrag terug storten. Eind goed al goed zullen we maar zeggen.

› reageer

Je moet geen datum in de brief zetten, maar per einde contract. Als de datum volgens jou die toegestuurd wordt niet klopt, dan ga je pas in discussie.

Ik heb het altijd zo gedaan, slechts 1 maal een probleem gehad met Hollandsnieuwe, maar daar hebben ze denk ik wel van geleerd, want per einde contract is per einde contract en niet eerder.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.