Faillissement van provider Simpel.nl ???

Ik kwam het volgende bericht tegen op www.besteproduct.nl , howel het mij niet zou verbazen, lopen er nog steeds reclames in overvloed op TV, maar als ik ervaringen op www.bellen.com lees, dan lijkt het een enorme chaos. Weet iemand wat er echt gaande is, of is er een curator bezig?



Faillissement van provider Simpel.nl

Door Eelko Wester op vrijdag 4 mei 2012 om 16:12

Treurig nieuws voor mobiele bellers met een abonnement van Simpel. Donderdagavond was het faillissement van het telecombedrijf.

Simpel timmerde de afgelopen jaren met diverse marketingcampagnes stevig aan de weg, maar we vreesden al dat het verkeerd zou aflopen. De campagne ?Bel je schor? met René Froger was bijvoorbeeld zó overduidelijk in scène gezet dat hij weer flauw werd. Ook presenteerde het bedrijf zich als hoofdsponsor van eredivisieclub FC Utrecht. Dat kan. Maar toen Simpel ook het shirt van Vitesse sierde, fronsten we onze wenkbrauwen. Fan zijn van twee voetbalclubs, dat is op z?n minst opmerkelijk. Maar Simpel.nl hield van alle twee evenveel, beweerde het bedrijf.

Dinsdag diende zich de rampspoed aan. Simpel lanceerde een speciale telefoon mét abonnement voor dieren. Daarmee kon je bellen met je hond of kat. We moesten lachen, maar besloten toch Simpel te bellen. Daar hield de marketing manager van Simpel, Brigitte Hop, bij hoog en bij laag vol dat het ?echt geen grap is?. We hebben het haar drie keer gevraagd, hoorden een haan kraaien, maar ze bleef bij haar verhaal. Ze was geen liegbeest.

Donderdagavond gaf de telecomprovider toe ?gespeeld te hebben met de waarheid?. Een beetje voor de dieren, maar vooral voor Simpel zelf. In een telefonische reactie laat Hop weten dat de ze de aandacht die ze voor ogen hadden ruimschoots hebben gekregen. Dat wij ons voor hun karretje gespannen voelen maakt niets uit. "Gelukkig hebben we nog andere media tot onze beschikking om onze proposities over de brug te gooien", aldus Hop.
Met als gevolg: het definitieve faillissement van de geloofwaardigheid van Simpel.
En dat is geen grap.

Bron: www.besteproduct.nl

› reageer

@casper: je meot het bericht eens goed doorlezen. Voglens mij wordt faillisement hier een beetje misbruikt wat overigens erg verwarrend is. Wat de schrijver lijkt te stellen is dat simpel zijn betrouwbaarheid heeft verloren. Donderdagavond werd hij gebeld met de mededeling dat er toch geen campagne voor dieren kwam en dat was voor hem omdat het alleen maar om de aandacht ging het faillisement van simpel marketingtechnisch gezien. Sompel kan volgens mij amper failliet gaan omdat het volleig is overgenomen door t-mobile al geloof ik dat het bedrijf nog wel een zelfstandige bv heeft. Sinds die overname zij ook de reclamecampagnes zo uitgebried op tv. Ik geloof niet in een faillisement.

› reageer

Het is inderdaad erg tegenstrijdig, maar de klachtenstroom die ik op internet zie blijft maar doorgaan.

Ik begrijp er werkelijk niets meer van.

› reageer

Het geciteerde bericht is van 4 mei 2012

› reageer

@Casper: Ik heb je allang en breed uitgelegd dat het kvk nummer op de website van Simpel het kvk nummer van T-Mobile is en dat een faillisement van Simpel dusook het faillisement van Ben en T-Mobile betekent.

› reageer

Slotje? en misschie ook verbergen want dit is verwarrend voor google-resultaen mb.t. simpel

› reageer

Verwarrend topic en stennis makerij.
bij deze dicht en ook verwijderen?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.