abo voor beeldbellen, internet en sms gezocht

Ik zoek voor mijn dove zusje een abonnement.

Zij gebruikte altijd voornamelijk sms en ping tot nu toe, maar hoeft geen BB meer nu whatsapp veel meer gebruikt wordt.
Ook is een eis dat beeldbellen mogelijk moet zijn via oa skype, oovoo, tango, gtalk ed.

Ik heb ergens gelezen dat je voor beeld-voip het liefst 300k up en down nodig hebt.

We zoeken dus een provider die een hoge FUP heeft, onbeperkt internet of een hoge internetbundel. Daarnaast verwacht ze max 150 sms per maand te gebruiken.

Bliep leek me eerst ideaal, maar helaas kan je daarmee geen smsjes naar het buitenland sturen (in het buitenland wel trouwens), dus die valt af.

Iemand een idee?

› reageer

Wat is een hoge internetbundel? Onbeperkt bestaat niet meer. Het gaat zo'n beetje tot de 2 a 2,5 GB.

› reageer

Ja dat is lastig inschatten.
Ik weet niet hoeveel mb in praktijk je verbruikt met beeldbellen.
Maar stel dat je 20 min per dag verbeld en het is 1 mb / minuut, kom je op 600 mb
Tel daar bij op alle youtube filmpjes, browsen, whatsapp, mail, updates ed ed zou min 1,5 gb toch wel nodig zijn...?

› reageer

Gaat beeldbellen van je datategoed af of wordt het apart in rekening gebracht???? Net zoals een MMS - naar ik meen - niet onder het dataverkeer valt en apart in rekening wordt gebracht.

Of zit ik helemaal fout???

› reageer

Beelbellen via de provider wordt apart in rekening gebracht (vaak 50 cpm), maar ik heb het over beelbellen via skype ed, welke over de dataverbinding gaat.

› reageer

Ik zou hier eens naar kijken:
http://www.tele2.nl/mobiel/abonnement/sim-only-abonnement.html
Voor € 18 per maand, gedurende 12 maanden (daarna wel opzeggen of verlengen, anders wordt het duurder):

- 200 SMS (100 + verdubbelaar)
- 1.5 GB

› reageer

Ik geloof dat Skype voor beeldbellen 3 MB per minuut gebruikt ongeveer. Met 20min per dag bellen kom je dan al een heel stuk hoger uit, afhankelijk van hoe vaak zij de beschikking heeft over WiFi.

Je bent overigens niet alleen afhankelijk van de internetsnelheid van het abonnement, maar ook 3G/umts dekking is een vereiste. Via het 2G/gsm netwerk is beeldbellen niet mogelijk.

› reageer

Video call 4MB per minute (240MB per hour) 500kbit/s
http://cow.neondragon.net/index.php/skype-smartphone-3g-data-usage-restrictions

Ik heb zelf het idee dat die 4MB nog in het meest gunstige geval wordt gebruikt en dat het in de praktijk met een goede verbinding hoger ligt. 4MB is namelijk een 70 Kbit, bijna hetzelfde als met voice via de codec G711 wordt gebruikt.

Let er wel op dat er vaak nog wat overhead is en voor het actief houden van de verbinding. Dus een ruime bundel is zeker benodigd.

Misschien moet je eens kijken naar http://www.t-mobile.nl/mobiel-internet (dan SIMOnl, waarbij het bellen vrij duur is maar niet benodigd.
SMS kun je er dan uit gooien via bijv http://progx.ch/home-voip-smsbetamax-3-1-1.html Kijk wel even of de verbinding van Tmobile op de locatie van je zus goed is.

› reageer

Dank jullie voor de tips.
Goeie link die neondragon. Het lijkt idd dan meer 3 tot 4 MB te worden.

Die t-mobile was ik ook al over ah denken, maar de smsjes zijn schreeuwend duur.
Daar is mobile-voip en een betamax provider een goeie oplossing voor.

Ik zal haar eens de mogelijkheden voorleggen.
Die Tele2 kan ook interessant zijn.
Nog andere mogelijkheden?

› reageer

Ik zag dat youfone ook een onbeperkt internet bundel heeft (1,5 gb full speed en daarna 64 kbps)
Iemand ervaring met hen?

3 mogeljkheden dus voor zover:
-t-mobile
-tele2
-youfone

Daarnaast wil ze een toestel dat niet te groot is en een frontcamera heeft
Ik zit te denken aan de Samsung Ace 2

iemand nog tips voor andere abo's / toestellen?

› reageer

Youfone zit op het KPN netwerk, bereik hoor ik weinig klachten over van onze klanten. Tarieven zijn vrij goed, klantenservice iets minder....

› reageer

@voordeelmobiel
Ik heb zo'n idee gekregen dat de Tele2 optie het voordeligste is.
Heb jij een mooie tv aanbieding met een smartmix 100 + sms verdubbelaar + internet 1,5 gb met de Galaxy Ace 2 of vergelijkbaar toestel?
Het mag zowel een abo-gsm combi zijn als simonly-los toestel
(1 jarig)
Youfone kan eventueel ook met 80 sms

› reageer

@birdie: ik kan je een aanbieding maken. Mail me even op info (at) voordeelmobiel.nl

(edit) ik zie al een mail van je in de mailbox

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.