Soort Open Brief aan de baasjes van deze site.

Ik heb nu binnen een paar dagen een stuk of vier "modbreaks" gehad en ben het zat. Daarom nu voor iedereen ter inzage mijn laatste reactie in het Moderatie Forum:

Wat willen jullie nou, een levendig forum met dagelijks flink wat bezoekers en reacties of een droge site waar (het recente verleden heeft het bewezen!) geen sterveling verder nog maar enige belangstelling voor heeft!

Nu krijg ik dìt weer voor m'n neus geschoteld:

Privé bericht (1 van 1)
In deze discussie heeft een moderator een wijziging aangebracht in één van je berichten. Het betreft het volgende bericht:
Misschien hebben onze vriend(inn)en van Castle-e en/of Voordeelmobiel nog een aardige zomerverrassing in de hoge hoed zitten...?
Modbreak
Zie de topicstart, speculaties zijn niet gewenst.
Om er zeker van te zijn dat je hiervan op de hoogte gesteld wordt, laten we je dit bericht nu zien.
Klik hier om te bevestigen dat je dit bericht gelezen en begrepen hebt. Indien je het er niet mee eens bent, laat dan een berichtje achter in het Moderatie Forum

Weer een modbreak dus en weer die lullige mededeling op m'n scherm, dat ik op een knoppie moet drukken dat ik begrijp waarom de juf me straf geeft.

Luister goed allemaal: ik ben een volwassen en weldenkend mens en wens niet langer door jullie zo betutteld te worden. Bedenk goed: als we het experiment gaan uitvoeren dat ik een paar weken niets post, dan weten jullie van tevoren de gevolgen al.

Dus geef mij een beetje de ruimte, daar wordt iedereen beter van!

Ik raad jullie ten sterkste aan om een en ander ook eens met de financier(s) te bespreken, want een langzaam wegkwijnende site, waar eigenlijk alleen nog wat schamper om gelachen wordt - nee, daar zit toch ècht niemand op te wachten!
Ook is het wel verstandig als de mods hun tijd eens wat meer besteden aan het opsporen en publiceren van telecom-nieuws, want gemiddeld hooguit 1 berichtje per week of nog minder, terwijl er zo veel gebeurt in de wereld - nee, dat kan je toch echt niet met een serieus gezicht verkopen!

Ik plaats deze reactie ook in een nieuw topic op het forum: we zijn hier naar ik aanneem democratisch en ik denk, dat jullie wel willen weten hoe andere gebruikers hier over denken. Of zouden ze allemaal zo bang voor jullie zijn dat ze zich maar stilhouden?

› reageer

Kan me er wel bij aansluiten, heb er ook net een weggeklikt waarvan ik dacht van tja.. Ik klik maar om die melding uit beeld te halen.

› reageer

Gyspy is momenteel de enige die deze site weer een beetje laat lijken op wat het was voor de "vernieuwing" van de layout. Sindsdien is vrijwel iedereen afgehaakt, tesamen met het wegvallen van aanbiedingen. En face it: aanbiedingen zijn de reden dat mensen hier kijken!

› reageer

Zolang de Forum Richtlijnen er zijn, moet daar naar gehandeld worden. In mijn optiek in ieder geval. Volgens de Forum Richtlijnen hoort jouw speculatie er niet tussen, en vervuilt die enkel het topic. Ik heb persoonlijk liever een druk forum, echter wel een forum waarbij niet de helft van de posts offtopic is en over bakjes koffie gaat en dergelijke. Een ander voorbeeld wat in mijn ogen anders kan, zijn de aanbiedingen die je plaatst. Voorbeeld: Het topic "wie van cadeautjes en van T-Mobile houdt". Er staat enkel een link in het topic, en is maar zo wazig als maar zijn kan. "T-Mobile Extra actie" als titel, en dan een uitleg van de actie in het topic, dat is hoe ik een aanbieding wil lezen. Niet eerst moeten doorklikken naar de aanbieding om achter de details te komen. Ik hou graag van duidelijkheid daarin. Sommige forum richtlijnen kunnen best heroverwogen worden, echter heeft een strakke regie wel mijn voorkeur. Het bevordert de leesbaarheid van een forum enorm. Dat neemt overigens (voor de duidelijkheid) niet weg dat ik je activiteit wel waardeer Gypsy.

› reageer

Ik begrijp totaal niet wat er mis is met de formulering in het gemodereerde voorbeeld van Gypsy. Duizendmaal liever dit soort postings dan helemaal geen postings meer en daar zag het toch lange tijd naar uit. Dit forum was - en is misschien nog steeds - terminaal.

Daarnaast is de inbreng van de moderatoren v.w.b. het plaatsen van nieuws etc. vrijwel nihil en dat bevreemdt mij al jaren. Kortom, ze zijn niet actief om deze site actueel te houden of nieuw leven in te blazen. Dat mag - en moet - je ze hoogst kwalijk nemen.

Dat ze vervolgens wel het lef hebben om iemand die wel een positieve inbreng in deze site heeft meerdere malen te modereren is in mijn optiek schandalig. Als je zelf weinig of niets inbrengt....hoe kun je dan het lef hebben om anderen die dat wel doen op hun vingers te tikken.

Voor mij volstrekt onbegrijpelijk en bovenal verwerpelijk.

› reageer

@Allen:
Dank voor jullie reacties tot dusverre. Het steunt me en sterkt me in m'n mening.
Wat ik gisteravond in m'n kwaadheid misschien niet voldoende duidelijk heb gemaakt is waar het me ècht om gaat: de "reglementen" moeten veranderen. Het kan niet zo zijn, dat volwassen en wèldenkende mensen om een kleinigheid door de mods als een soort kleuterjuf in een hoek worden gezet.
Als iemand nu een overduidelijke stomkop is of een ongelooflijke leuteraar, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Het zal iedereen zijn opgevallen, dat allebei in mijn geval niet aan de orde is.
En nog even over die "gewraakte" en "off-topic" opmerking: die had meer met het onderwerp te maken dan op het eerste gezicht lijkt. Het was een prikkeling van mijn kant om de retailers te bewegen nog eventjes in augustus met een lekkere nieuwe aanbieding te komen. En dié kant moeten we op!
Dus niet meer van: Let Wel, Het Is Niet Toegestaan enz. enz.!

› reageer

Ik had dat berichtje ook toen ik in discussie was met castle e, dacht toch netjes gebleven te zijn maar wel zon kinderachtig wegklik berichtje. Ze mogen blij zijn dat we nog wat neerzetten. Ik kan mij nog herrineren dat de mods en anderennheel erg druk waren met deze site, het werd beter. Paar maanden later is er nog niets verandered. De laatste revieuw van een telefoon is van maart dit jaar. Dat kan en mag toch niet. Denk dat die veranderingen die toegezegd zijn er ook niet meer gaan komen.

Valt me trouwens wel op dat er nog geen enkele mod gereageerd heeft op je.

› reageer

Ja ik ben het helemaal met topicstarter eens. Ik ben ook al weggemod een twee weken geleden, na een berichtje waar niks mee mis was. Het lijkt er op dat er alleen 'Hallelujah' berichtjes worden geplaatst.
Wat ook vervelend is: je berichtje verdwijnt gewoon, zonder dat in de thread aangegeven wordt dat er een bericht verwijderd is. Zo krijgt de bezoeker van deze site een vertekend beeld van de discussies. Alleen postieve berichten blijven staan.
Telecomvergelijker gaat naar de knoppen, er zijn geen echt sterke aanbiedingen meer te melden en de paar posters worden weggemod.....

› reageer

@kilogram:
Ik denk, dat ze even in "spoedberaad" zijn met ook de geldschieters enz. Want je denkt toch niet, dat er eentje op persoonlijke titel durft te reageren?
En dan komt er vast zoiets halfslachtigs uit als "we zullen de richtlijnen wat verruimen, maar een goede moderatie blijft nodig, dus zullen de mods indien nodig..."
En dan blijven ze dus gewoon op eigen houtje kinderjuf spelen.

› reageer

Dat gebeurde bij mij ook, iemand wijzigde zijn berichtje en dat weet ik voor 100% zeker. Daarna kreeg ik dat weg klik berichtje. Lekker makkelijk. Ze zullen het wel merken als steeds minder mensen deze site bezoeken, vernieuwend is deze site al lang niet meer. Nieuwemobiel en tweakers doen het wat dat betreft tochnbeter.

Ja ik ben het helemaal met topicstarter eens. Ik ben ook al weggemod een twee weken geleden, na een berichtje waar niks mee mis was. Het lijkt er op dat er alleen 'Hallelujah' berichtjes worden geplaatst.
Wat ook vervelend is: je berichtje verdwijnt gewoon, zonder dat in de thread aangegeven wordt dat er een bericht verwijderd is. Zo krijgt de bezoeker van deze site een vertekend beeld van de discussies. Alleen postieve berichten blijven staan.
Telecomvergelijker gaat naar de knoppen, er zijn geen echt sterke aanbiedingen meer te melden en de paar posters worden weggemod.....

› reageer

Mods staan nooit ter discussie he, bezoekers wel

@kilogram:
Ik denk, dat ze even in "spoedberaad" zijn met ook de geldschieters enz. Want je denkt toch niet, dat er eentje op persoonlijke titel durft te reageren?
En dan komt er vast zoiets halfslachtigs uit als "we zullen de richtlijnen wat verruimen, maar een goede moderatie blijft nodig, dus zullen de mods indien nodig..."
En dan blijven ze dus gewoon op eigen houtje kinderjuf spelen.

› reageer

Ik lees een hoop aannames en speculaties en dat is wellicht een deel van het probleem.

De bedoeling van dit forum is het uitwisselen van feiten, waarbij het voor een deel van belang is om deze feigen later te kunnen raadplegen. Hiervoor is het van belang om een en ander leesbaar te houden. Daar zijn in het verleden de [tvr] voor bedacht. Iedereen die deel wenst te nemen aan dit forum, wordt geacht zich aan deze [tvr] te houden.

Het posten van een weinig zeggende titel en vervolgens alleen een linkje in bericht is, ondanks de ongetwijfeld goede bedoelingen, niet wat we graag zien. Persoonlijk zie ik liever geen bericht, dan zo'n enkel linkje. Hoe moeilijk is het om iets te knippen en plakken zodat het, ook als de link dood loopt, nog te achterhalen waar het over ging. Kortom, we stellen bepaalde eisen aan de kwaliteit.

Dat is exact de reden dat ik zelf geen aanbiedingen of nieuwtjes post. Ik heb geen tijd en gelegenheid om kwalitatief goede postings te maken. Ik heb wel af en toe tijd om threads te lezen en hier en daar te modereren. Ik ben niet van de nieuwtjes, maar van de moderaties.

Ook ik zie de 'teloorgang', maar eerder is al vastgesteld dat dit niet komt door de [tvr], maar door het gebrek aan goeie aanbiedingen en andere onderwerpen waar voorheen levendig over werd gepost. Ook ik ervaar de huidige website om verschillende redenen niet als optimaal, maar heb begrepen dat hier wel hard aan wordt gewerkt.

Zelf besteed ik minder tijd aan TV dan voorheen. Ik doe dit vrijwillig en naar eer en geweten. Ik heb geen contacten met de financiers en volg geen spoedberaad, ik zit lekker op een Italiaans strand en geniet van de zon en mijn gezin. En erger me met mate aan sommige erg kortzichtige bijdragen in deze thread

/edit: over de verdwijnende berichtjes: berichten worden zeer incidenteel maar verwijderd, als iets echt niet door denbeugel kan. User wordt dan ook gebanned. Andere, bijvoorbeeld off topic, berichten worden gehide met een modbreak waarin de reden staat aangegeven. Je kunt bij een moderatie natuurlijk altijd om opheldering vragen in het [tv_mf] of via de email. Een gehide bericht zie je niet meer in de thread, tenzij je op "toon verborgen berichten" drukt. Soms wordt een thread getrashed, maar ook dat komt weinig voor, vooral bij spam en dergelijke. Zoals gezegd, we willen het graag overzichtelijk houden. Ik lees hieronder iets over Tweakers. Het moderatiebeleid bij Tweakers is een stuk strenger dan bij ons, zelf denk ik dat dit juist een van de redenen van hun succes is ... Ik mag Tweakers graag volgen, juist vanwege de leesbaarheid en zichtbaarheid van de mods.

› reageer

Jammer dat TV zoveel tijd verknald aan discussies als deze. Topics interessant houden door af en toe een net even naast het potje te piesen moet kunnen. Vroeger was TV voor mij de site die ik bezocht als ik een leuke aanbieding zocht maar dat de laatste jaren door de mods echt verdwenen.
Als het politie zou zijn zouden we zeggen ga boeven vangen en anders zou ik denken als je thuis of op je werk niets te vertellen heb probeer dan hier niet de "baas" uit te hangen.

Zo en dat wilde ik even kwijt. Nu nog een screenshot om te zien wat er van overblijft.
Ik ga weer lekker genieten van het mooie weer. De mazzel.

› reageer

haha, ik heb weer zon leuk wegklik berichtje. Maar goed ik zoek mijn heil wel op een betere site.

Als de mod dit leest, hierbij het vriendelijke verzoek mijn account te deleten.

het gaat uw allen goed.

› reageer

Goh, vond het juist weer wat leuker worden hier met Gypsy... Wel wat veel ziekenhuis verhalen, narcose, operaties, verpleging, overleg met arts, röntgenfotos, pijn, heup uit kom, voet scheef, geprobeerd terugduwen, spalk in schoen, terug naar OK, narcose, etc etc, wat ik hier niet thuis vind horen, en in bijna elke treath wel reclame voor ene shop, maar voor de rest juist weer wat 'flame'. Want dat vlammetje van TV zelf brand, zoals velen al melden, steeds minder...

› reageer

Uit de reactie van Pinokkio blijkt duidelijk, dat hij niet snapt wat er onder veel TV-ers leeft. Ik zou zeggen...trek dan nu meteen de stekker er maar uit

Als je als moderator niet snapt, dat het gemodereerde bericht dat Gypsy als voorbeeld geeft geen enkele moderatie nodig heeft - sterker nog, stuur de man een bedankje voor dit soort bijdragen - dan ben je totaal ongeschikt om het wel en wee van dit forum in de gaten te houden.

Het riekt naar het moedwillig om zeep helpen van TelecomVergelijker.

› reageer

Het staat iedereen vrij om dit forum te bezoeken, mits de [tvr] worden nageleefd. Het staat ook iedereen vrij om dit forum niet te bezoeken, als de [tvr] hem of haar niet aanstaan.

TV moest het altijd hebben van de vergelijker. Deze is helaas al enige tijd wat aan de roestige kant. Op korte termijn komt daar verbetering in. Daarnaast moet Tv het hebben van he forum. Maar posten van berichten is geen doel, een post moet wel enige zin en waarde hebben. Als een bericht dat - in de ogen van iemand van de crew - niet heeft, wordt dit bericht gemod. En daar kan inhoudelijk best over gediscussieerd worden in het moderatieforum. Voor het overzicht is het dan wel zo prettig als per ongewenste moderatie een thread wordt geopend, liefst met de TR functie.

Volgens mij worden moderaties altijd respectvol toegepast. Het is dan ook mooi als we met respect met elkaar kunnen omgaan. Het valt me op dat dit voor sommige users kennelijk teveel is gevraagd, getuige ook de titel van deze thread. "baasjes" klinkt aanmatigend en is ongetwijfeld zo bedoeld. Ik ben hier niet van gediend en kan dan ook weinig respect opbrengen voor de wijze waarop TS zijn punt probeert te maken.

Ik lees hier en daar dat "de modjes" dit of dat moeten. Als je zoiets post, snap je dus niet wat de taak van moderator inhoudt. Ik kom hier vrijwillig, pas de [tvr] toe en moet verder helemaal niks.

Mogelijk zijn de [tvr] toe aan herziening. Zelf denk ik van niet, maar kennelijk denken somige users hier anders over. Kom met een voorstel, dan kijken we er naar.

› reageer

De kritiek die Pinokkio heeft op mijn bijdragen zouden natuurlijk heel eenvoudig via een PB of zo op een positieve manier kunnen worden benaderd: leuk dat je je best doet, maar als je het nu nèt even iets anders formuleert of post... o.i.d. Dàn ben je goed bezig en stimuleer je de bijdragen èn het bezoek aan dit forum. Door met de botte bijl te hakken en je te verschuilen achter "de regeltjes" ben je gewoon heel kortzichtig en (daar komt het begrip weer ) kinderjuffig bezig.
Ik zou zeggen: als Pinokkio vanaf z'n Italiaanse strand namens z'n collega's & de webmaster en/of de financiers (de site is toch kort geleden overgenomen, herinner ik me? Dat doe je dan toch om er iets móóis van te maken?!) spreekt, dan moeten we misschien met z'n allen eens een paar weekjes vakantie nemen van Telecom- vergelijker. Eens kijken of dan de regels wat aangepast worden...

@Zephur:
Ik laat het zeer bewust altijd niét bij vermelding van alleen die éne shop, die jij denkelijk bedoelt. Maar als je alle posts van de laatste tijd nog eens terug leest, dan zul je zien, dat heel veel TV'ers maar wàt blij zijn met die shop (en de korting en service die ze daar ontvangen, wat elders nog wel eens ontbreekt!). >

› reageer

Pinokkio spreekt - vanaf het Italiaanse strand - uitsluitend voor zichzelf en Pinokkio is een grote jongen van vlees en bloed, die zelf heel goed kan kiezen voor vakantie van TV of niet. toevallig was er een bericht dat mijn aandacht trok en had ik zelf iets te melden in een ander deel van het forum, verder ben ik al een paar weken weinig actief hier ...

@Gypsy: je hebt toch al heel wat Modbreaks gehad sinds je je hier hebt aangemeld en nog vertoon je hetzelfde gedrag. Hadden we het dan lief moeten vragen? Over kinderjufferig gesproken ...

/edit: wat smileys uit m'n post gehaald, deze werden anders weergegeven dan bedoeld ...

› reageer

Pinokkio, droom lekker weg aan je strandje. Je snapt er helemaal niéts van.

› reageer

Kijk, dat zijn tenminste argumenten ...

› reageer

TV moest het altijd hebben van de vergelijker. Deze is helaas al enige tijd wat aan de roestige kant. Op korte termijn komt daar verbetering in.
Is korte termijn vanavond, morgen of overmorgen. Of toch op lange termijn?

› reageer

Zover ik weet, ga je bij het aangaan van een lidmaatschap op TelecomVergelijker.nl onder andere akkoord met de Forum Richtlijnen. Hoe kan het dat je daar bij het lid worden wel akkoord mee bent, en nu niet meer?

Moderators als Pinokkio doen dit vrijwillig voor TelecomVergelijker.nl. Blijkbaar wordt dat dusdanig gewaardeerd door sommige gebruikers, dat het nu nodig is om te flamen naar Pinokkio. Ook al plaats je tien aanbiedingen per dag, dan nog heb je je aan de Forum Richtlijnen te houden. De reacties die je nu op dit topic geeft Gypsy, zijn van een niveau dat het er helaas op lijkt dat je een kinderjuf nodig hebt. Kan deze discussie niet constructief voortgezet worden? Gewoon een paar dingen concreet aanhalen uit de Forum Richtlijnen die je anders zou willen zien, waarbij de kwaliteit wel geborgd blijft.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de status van de vernieuwingen aan TelecomVergelijker.nl.

› reageer

Pinokkio schreef:
"Kijk, dat zijn tenminste argumenten ..."

Nee, maar het feit dat ik al "zoveel" modbreaks heb gehad, dàt snijdt hout! Of zou het misschien betekenen dat jullie al jarenlang zijn stil blijven staan en alleen maar pennenlikkerig hebben gehandeld?
Waar zit jullie creativiteit, jullie motivatie, jullie enthousiasme! Is toch allemaal niets (meer) van te merken, zie dat nou toch man. De site was niet voor niets een paar maanden geleden op sterven na dood. En in plaats van eens actie te ondernemen om het schip vlot te trekken blijven jullie uitsluitend neuzelen over de regeltjes. En nog op een domme manier ook, want juist mijn laatste Juffrouw-Pennewip-break was een schoolvoorbeeld van hoe het eigenlijk zou moeten zijn. Dus niet "in dit topic mag dit niet en mag dat niet" , maak er toch meteen een uitdaging van! Iets van "als u per ongeluk nog geen aanbieding hééft, dan heeft u nog een kleine week om dat goed te maken"! > Snap je wel?
Dàt is actie, dàt is uitdagen, dàt is met je poten in de maatschappij van 2012 staan!

› reageer

Dubbel gepost in m'n woede om zoveel onbegrip.

› reageer

Vernieuwingen...... men kent het woord, maar wat is er het afgelopen jaar van toezeggingen in die richting terechtgekomen?????

Wie het weet mag het zeggen.

› reageer

Ik denk dat deze discussie aan een tussentijdse samenvatting toe is. Op persoonlijke titel op elkaar reageren dient het doel van de discussie niet.
Gypsy en anderen stellen:
- een soepeler oderatiebeleid te willen, niet meer op details maar alleen bij belediging e.d.
- de houding van de moderators niet democratisch te vinden
- dat de regels hierin moeten worden gewijzigd
blabla en Pinokkio stellen:
- dit zij de forumrichtlijnen en daar houden we ons aan.

mijn mening:
- De crew steekt voornamelijk tijd in moderatie en niet in nieuwsvoorziening en aanbiedingen, dat is echter wel wat de bezoekers willen.
- de meeste bezoekers vinden het huidige moderatiebeleid niet ok. Stellen jullie dat wedan pech hebben en jullie die bezoekers liever kwijt zijn en daarmee de levendigheid van het forum, of zijn jullie beried de regels te schrappen als de meerderheid dit wil?

› reageer

Ik zit wel een beetje met verbazing naar mijn geliefde TV te kijken en had eerlijk gezegd nooit verwacht dat er zo'n discussie zou zijn (ik ben er vanaf het begin bij).

mooi samengevat dsterk.

Wellicht tijd voor de admins om hun licht er op te laten schijnen?

› reageer

Dat is te kort door de bocht dsterk. Ik sta open voor alle veranderingen in de forum richtlijnen. Echter is handhaving ervan het belangrijkste. Als je de richtlijnen niet handhaaft, dan is het einde zoek. Dus zolang de richtlijnen zijn zoals ze nu zijn, dienen ze volgens die filosofie nageleefd te worden.

Daarbij kan ik mij vinden in veel zaken die in de forum richtlijnen staan. Ik ben dan ook benieuwd waarom Kilogram de forum richtlijnen van Tweakers beter vind, en hier vind dat er te streng gemodereerd wordt. Ik heb net beide richtlijnen vergeleken, en Tweakers is toch echt een stuk strenger dan TelecomVergelijker. Kan één van jullie nu eens iets concreets noemen uit de Forum Richtlijnen, wat er uit zou moeten?

› reageer

Ik maak hier in principe geen beleid, ik voer het bestaande beleid uit, noem het handhaven of hoe je wil. Over elk beleid valt te praten, maar het eventuele nieuwe beleid is pas van toepassing is, als het van toepassing is (duh). Ik heb al eerder aangegeven dat het best zou kunnen dat delen van de [tvr] mogelijk aan aanpassing (of vernieuwing, als dit het toverwoord is) toe zijn. Kom vooral met voorstellen, maar wel graag concreet. Vernieuwend is toch kennelijk niet mekkeren wat er fout is, maar aangeven hoe het wel moet?

Ik mag ook een mening hebben en vind het jammer dat mijn mening hier kennelijk niet door iedereen wordt gerespecteerd. Ik kan wel zeggen dat me dit mateloos irriteert en persoonlijk raakt.

Het is nu vakantietijd, niet de meest ideale periode voor overleg. JanJaap is er bijvoorbeeld niet, als admin geen onbelangrijke speler in deze. Maar mag ik de critici nogmaals uitnodigen om gewenste aanpassingen van de [tvr] aan te leveren? Ik ben niet in de positie om toezeggingen te doen over het overnemen van deze wensen, moge dat duidelijk zijn. Maar als het aanpassingen zijn waar ik me in kan vinden, zal ik uiteraard mijn beperkte invloed hierop los laten. Overigens geldt dit ook voor aanpassingen waar ik me niet in kan vinden ...

/edit: by the way, de nieuwe vergelijker zou mogelijk medio 1 september live gaan. Het is normaal gesproken niet aan mij om dit soort zaken naar "buiten" te brengen, maar misschien is dit wel een goed moment.

/edit 2: in twee posts van Gypsy in het Moderatieforum heb ik gereageerd. Kritiek op moderaties is prima, maar het moet geen zoekplaatje worden. In beide gevallen is het mij niet duidelijk welke moderaties zijn toegepast. Daarnaast is het gebruikelijk dat de moderator die de betwiste moderatie heeft toegepast, als eerste de gelegenheid krijgt om te reageren. Een topic-report heeft de voorkeur, of een link naar desbetreffende bericht. Als niet duidelijk is waarom er gemodereerd is, kan je dit altijd vragen.

Natuurlijk willen we graag een actief forum met veel users. Maar geen vrijstaat, slowchat of veel off topic geneuzel. Een bericht moet morgen of over drie maanden ook nog iets toevoegen en, met alle respect, voor veel bericht en geldt dat niet.

› reageer

Ik vind dat er strenger gemodereerd wordt dan vroeger, naar mijn mening, iets te streng. Ik zeg niet dat het niet nodig is, maar zou het op prijs stellen dat het iets rustiger kan zoals vroeger.

Ik ben door ingrepen terughoudender geworden, niet omdat ik het hier niet leuk vindt, maar wel dat het voor gevorderden op bepaalde gebieden ik informatie zie en vraag dat mij als zeg maar dummy met mij te delen. Google is je vriend zeggen veel gevorderden, maar het lukt mij helaas niet..

Ik zou een hoekje voor dummy's erg op prijs stellen, gewoon stap voor stap een uitleg krijgen /discussiëren, maar dan wel op een goede volgorde hoe dat moet. Als iedereen door elkaar gaat schrijven zie ik door de bomen het bos niet meer, dan is goede moderatie echt op z'n plaats.

Door mijn vele problemen ziet het er naar uit dat ik nooit mijn dromen kan waar maken, dat doet verschrikkelijk veel pijn. Ik wil er niet te veel op in detail gaan, maar qua denkniveau zitten er bij mij veel pieken, maar helaas ook flinke dalen. De dalen zijn hard, uitputtend en zwaar, maar ik krijg eindelijk sinds eind vorig jaar begeleiding waar ik het hoop mee te redden om mijn leven nog aangenaam te maken..

Als ik dan eens een vraag stel waarbij ik al op Google gekeken heb, maar dat voor mij onduidelijk is, dan is het geen fijn gevoel een scherm in het gezicht geworpen te krijgen wegens onmacht aan mijn zijde.

Voorheen was dat niet zo'n probleem, maar sinds de verandering is het merkbaar zwaarder gaan wegen dat we allemaal een hoog IQ gehalte moeten hebben. Sorry, die van mij is niet in balans en de dalen zijn helaas diep. Ik doe mijn best om dingen die bij mij in de dalen liggen te begrijpen, want het is erg lastig voor mij. Juist daar zat de kracht van Telecomvergelijker, want de meeste mensen beginnen als dummy.

Kort gezegd, ik mis het sociale karakter van het oude Telecomvergelijker.

› reageer

Dank je wel, Casper. Dit is een heel duidelijk en begrijpelijk verhaal. En dat vertelt ook meteen, dat het niet de forumleden moeten zijn die de regels opstellen, hooguit suggesties geven. En daar moet dan actief en creatief mee aan de slag worden gegaan, ik denk dat Casper hier al wat aanstipt!

@Pinokkio:

Ik was een half uurtje geleden aan een uitvoerige reactie op jouw laatste post bezig toen net m'n computer van de kook raakte. Tja, het zijn soms net mensen... > Het gaat me te ver om op dit uur van de nacht daar nog eens van voren aan mee te beinnen, maar ik wil wel even zeggen dat ik respect heb voor de manier waarop je reageert. We zijn het duidelijk in lang niet alles met elkaar eens, maar jij durft tenminste op te staan en voor je mening uit te komen - iets wat ik bij al je collega''s tot nu toe mis. Ja, ze zijn op vakantie. Maar dat ben jij toch ook, aan dat Italiaanse strand? Ik denk dat ze eerder bang zijn voor hun hachie of bang zijn in een nieuwe opzet niet meer mee te mogen doen als juf of zo. Ik noem geen naam, maar jij weet wie ik (o.a.) bedoel. Hij is er meen ik als laatste als mod bijgekomen...
Wordt ongetwijfeld vervolgd, slaap lekker allemaal!

› reageer

Sommige modjes modde(re)n nu eenmaal graag en als ze zich daar goed bij voelen moeten ze dat vooral doen.

Ik zie ook wel eens moderaties waarvan ik dacht: "tjongejonge, moet je daar nu moeilijk over doen?'.

Groetjes
rvh

Ohnee, geen groetjes, want dat krijg je de opmerking dat dat niet gewenst is...

› reageer

Ik denk dat ze eerder bang zijn voor hun hachie of bang zijn in een nieuwe opzet niet meer mee te mogen doen als juf of zo. Ik noem geen naam, maar jij weet wie ik (o.a.) bedoel. Hij is er meen ik als laatste als mod bijgekomen...

Dit suggestieve stukje, vol met aannames en stemmingmakerij, maakt me echt misselijk. Je hebt geen flauw idee ervan waarom die mods niet gereageerd hebben, los ervan dat ze er niet eens verplicht tot zijn. Hou dit alsjeblieft gewoon voor jezelf.

› reageer

@Allen:
Dank voor jullie reacties tot dusverre. Het steunt me en sterkt me in m'n mening.
Wat ik gisteravond in m'n kwaadheid misschien niet voldoende duidelijk heb gemaakt is waar het me ècht om gaat: de "reglementen" moeten veranderen. Het kan niet zo zijn, dat volwassen en wèldenkende mensen om een kleinigheid door de mods als een soort kleuterjuf in een hoek worden gezet.
Als iemand nu een overduidelijke stomkop is of een ongelooflijke leuteraar, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Het zal iedereen zijn opgevallen, dat allebei in mijn geval niet aan de orde is.
En nog even over die "gewraakte" en "off-topic" opmerking: die had meer met het onderwerp te maken dan op het eerste gezicht lijkt. Het was een prikkeling van mijn kant om de retailers te bewegen nog eventjes in augustus met een lekkere nieuwe aanbieding te komen. En dié kant moeten we op!
Dus niet meer van: Let Wel, Het Is Niet Toegestaan enz. enz.!

gipsy zo zate ze bij mij ook al eem pa x keer commentaar te geve ben het spuugzat die gasten hier pffff ....

› reageer

Het voorbeeld van een gemodereerd bericht van Gypsy:

Gypsy schreef: ,,Misschien hebben onze vriend(inn)en van Castle-e en/of Voordeelmobiel nog een aardige zomerverrassing in de hoge hoed zitten...?"

Als dat niet mag - volgens de richtlijnen - dan is er iets grondig mis met die richtlijnen. En elke weldenkende moderator moet toch ook inzien, dat dit soort teksten op geen enkele wijze afbreuk doet aan TelecomVergelijker.

Kortom, ook al zou het bovenstaande strikt genomen volgens de richtlijnen niet mogen....dan nog moet je het als moderator gewoon laten staan.

› reageer

@blabla:
We weten zo langzamerhand aan welke kant je staat. Daar is op zich niets mis mee, dat mag. Maar je wekt een beetje de indruk dat je denkt dat de mods zichzelf niet goed kunnen verdedigen...?

› reageer

Ik ben het 100% eens met dsterk.
Al eerder heb ook ik aangegeven dat deze site steeds minder interessant is geworden. De beloofde verbeteringen zijn er nog steeds niet en de site is niet actueel. Jammer, ik kwam hier altijd graag.

› reageer

Als dat niet mag - volgens de richtlijnen - dan is er iets grondig mis met die richtlijnen. En elke weldenkende moderator moet toch ook inzien, dat dit soort teksten op geen enkele wijze afbreuk doet aan TelecomVergelijker.

Ik weet niet of je inmiddels bekend bent met de topics "Wat brengt ... " maar dit is al jaar en dag een regel. Staat er notabene in.

› reageer

@Checkie:
Dat is nu juist het hele punt: die regels moeten hoognodig op de schop! En dan nòg moeten ze met soepelheid en creativiteit gebruikt worden. De tijd van "de meester zegt dat het zó moet, dus moet het zo" is voorbij. Dat past ècht niet meer anno 2012.
Als voorbeeld ook nog even deze reactie: dat aanmatigende toontje. "Wèl met twee woorden spreken, Gypsietje! Ik ben niet met jou op school geweest!"

› reageer

Ik stel toch duidelijk, dat er iets grondig mis is met die richtlijnen als zo'n zinnetje niet mag.

› reageer

Ik stel toch duidelijk, dat er iets grondig mis is met die richtlijnen als zo'n zinnetje niet mag.
Trek het je niet aan, was niet aan jou gericht maar reactie op Checkie!

› reageer

Ik heb het volledige forumregelemet doorgelezen.
Pinokkio: helaas moet ik je melden dat je de regels hebt overtreden;-) de hebt je ergernis (irritatie) geuit over de manier waarop je mening werd beandeld, dit mag alleen in het moderatieforum volgens de regels. Verder vind ik persoonlijk je reactie als mod onprofessioneel: je werkt als vrijwilliger, dat doet niet terzake wij steken ook vrijwillig onze tijd in deze site. Je word door gebruikers aangevallen, maar niet op je persoon want die kennen ze niet dus is de aanval gericht op jou als moderator. Als je dit persoonlijk raakt heb je niet de juiste proffessionele afstand.
over de regels: de eeste regels zijn logisch en ok. de regel over speculaties snap ik wel maar de door Gypsy genoemde speculatie is een oproep aan de verkopers, ik vind dat kunnen. De manier waarop met offtopic en speculaties word omgegaan is wat krampachtig, een modbreak vanwege beleefdheden als groetjes of een alledaagse beleefenis als gezellige tussenopmerking houd de glimlah op je gezicht. Zeker bij lange threads word de stof zonder zulke tussenopmerkingen erg droog en vermoeiend, ik vind dit geen kwaliteitsverlies. Als hier niet spepeler ee omgegaan kan worden pleit ik voor verwijdering van de regels over groetjes en speculaties. Daarnaast kan de regel over het niet mogen verkoepn van mobieltjes in elk geval weg, daar is nu zelfs een subforum voor die regel moet nog stammen van daarvoor.

› reageer

Het staat iedereen vrij om dit forum te bezoeken, mits de [tvr] worden nageleefd. Het staat ook iedereen vrij om dit forum niet te bezoeken, als de [tvr] hem of haar niet aanstaan.
Ik had de richtlijnen al een tijdje niet bekeken, maar als ik zo naar de kwaliteit ervan kijk ben ik niet de enige... Niet-werkende plaatjes en een groot deel van de tekst is onderstreept (on-mouse-over verdwijnt dat), "je" en "u" wordt door elkaar gebruikt, spelfouten, etc. Dit getuigt niet van veel "onderhoud" en maakt het slecht leesbaar. En er zijn ongetwijfeld al niet veel mensen die "voorwaarden" doorlezen...

Hoe moeilijk is het om iets te knippen en plakken zodat het, ook als de link dood loopt, nog te achterhalen waar het over ging. Kortom, we stellen bepaalde eisen aan de kwaliteit.
Hoewel dit op internet vrij standaard is, en ik het zelf ook regelmatig doe, is het botweg kopieren van een heel artikel nog steeds een schending van het auteursrecht. Een link met een samenvatting is dat niet.

De manier waarop met offtopic en speculaties word omgegaan is wat krampachtig, een modbreak vanwege beleefdheden als groetjes of een alledaagse beleefenis als gezellige tussenopmerking houd de glimlah op je gezicht. Zeker bij lange threads word de stof zonder zulke tussenopmerkingen erg droog en vermoeiend, ik vind dit geen kwaliteitsverlies.

Een voorbeeld:
Hoi
Ik heb iets te zeggen
Groetjes,
Remco

^^ Bovenstaande hoeft van mij niet, en is op heel veel fora ongewenst. Het voegt namelijk niets toe. Daarentegen bedankjes vallen gewoon onder alledaagse beleefdheid, zeker als iemand je een oplossing aanbiedt voor een probleem. Op gentoo.org werd dat zelfs in de richtlijnen aangeraden om te doen, het komt de "leefbaarheid" van het forum ten goede.

› reageer

Of iets on topic of off topic is, wordt in eerste aanleg bepaalt door de openingspost. Als ik bijvoorbeeld een "Wat brengt de maand augustus" topic open en aangeef dat speculaties niet gewenst zijn, zijn speculaties dus off topic. Als er juist staat dat ook speculaties van harte welkom zijn, zullen deze ook niet worden gemod.

Als ik als mod word aangevallen, kan me dat best als mens raken. In dit topic mag ik daarop reageren, omdat het in mijn beleving on topic is. Het topic gaat over een soort open brief aan de baasjes van Telecomvergelijker, gemakshalve ga ik er vanuit dat ik me aangesproken mag voelen.

Het moderatiebeleid is de afgelopen jaren niet strenger geworden. Sommige users posten een bericht, waar ik na drie woorden in Google tikken al het antwoord heb. Dan geef ik een modbreak, dat Tv geen helpdesk is. Een aantal jaren terug hebben we een helpdesk subforum gehad, maar dat is een stille dood gestorven. Wellicht is het zinnig om dit weer nieuw leven in te blaen.

@Casper: ik modereer veel van jouw berichten, maar help je ook vaak genoeg de goeie kant op. de reden hiervoor is dat je zelf vaak genoeg hebt aangegeven wat je beperkingen zijn. Volgens mij heb je niets te klagen, voor zover het om Telecomvergelijker gaat.

Het zou mooi zijn als er nog iets constructiefs uit deze thread komt. Ik lees vooral veel ongefundeerde adhesiebetuigingen van users die "tegen" zijn en kritiek op bestaande zaken. Ik heb nog niet of nauwelijks concrete verbetervoorstellen gelezen. @RemcoLeiden: ik nodig je van harte uit om de [tvr] te herschrijven of redigeren, kennelijk is daar behoefte aan.

› reageer

@Pinokkio:
Ontroerend hoe je steeds uit het verre, warme en mooie Italië zo je best doet om toch maar begrip te vragen en/of gelijk te krijgen. Ik wacht echter op een officiële reactie. Van wie moet die komen als ik vragen mag: de (nieuwe) eigenaar, of toch....?
Jij blijft het kennelijk o.k. vinden dat moderators een soort badinerend toontje tegenover forumleden aanslaan. Jij verdedigt te vuur en te zwaard het strikt blijven toepassen van verouderde regeltjes. En jij vindt kennelijk niet, dat een forum als dit in deze tijd pro-actief zou moeten zijn, bij de tijdgeest moet horen.
Ik wil hier wel eens de mening van de leiding over horen, want zoals je weet: "Players come and go, Managers stay!"

› reageer

Had ik al gevraagd naar concrete verbetervoorstellen?

Wat heet badinerend ... Als er ergens een bordje staat dat je niet op het gras mag lopen en je doet dat toch, is het dan raar dat er iemand zegt "He, je mag niet op het gras lopen, dat staat op dat bordje daar" ... Zoals zoveel dingen gaat het vaak om het begin. Als je niet naast de pot pist, word je daar ook niet op aangesproken. Kennelijk doet juist het aangesproken worden erg veel pijn, misschien moet je er dan voor zorgen om niet aangesproken te hoeven worden ... Kijk eerst dus op het bordje. Het zou kunnen dat het bordje nog maar half leesbaar is, maar wellicht is de essentie van het bordje nog wel duidelijk.

Edit:
Ik denk zelf dat het opnieuw openen van het helpdeskforum goed zou zijn. Dat lijkt me een concrete verbetering, met dank aan Casper. En natuurlijk moeten de [tvr] worden aangepast aan het nieuwe Marktplaatsforum, inderdaad apart dat dit nog niet is gerealiseerd. Maar ik denk dat groetjes en dergelijke gewoon niet in een forum als dit thuis horen, omdat het de leesbaarheid niet ten goede komt.

Wat is er niet pro-actief aan dit forum? Leuk om wat termen te gooien, maar wat bedoel je concreet? Je mag als user pro-actief een thread openen (dat mag ook niet overal ...), er worden echter wat kleine eisen aan gesteld, goh, dat is erg .... Is het dan opeens niet pro-actief?

JanJaap is de admin, maar is niet beschikbaar. Je zult het dus voorlopig met mij moeten doen. Het zou kunnen dat andere mods ook gaan reageren, maar daar kan ik geen toezeggingen over doen.

› reageer

@Pinokkio,

Je schrijft: ,,Ik heb nog niet of nauwelijks verbetervoorstellen gezien."
Een van mijn bijdragen aan dit topic luidt als volgt:

Het voorbeeld van een gemodereerd bericht van Gypsy:

Gypsy schreef: ,,Misschien hebben onze vriend(inn)en van Castle-e en/of Voordeelmobiel nog een aardige zomerverrassing in de hoge hoed zitten...?"

Kortom, ook al zou het bovenstaande strikt genomen volgens de richtlijnen niet mogen....dan nog moet je het als moderator gewoon laten staan.

Dat is toch een verbetervoorstel.

Maar afgezien van dit misschien ietwat lullige voorbeeld.....je maakt een forum levendiger als je "users" in hun waarde laat. Ik ben leraar Nederlands en (sport)journalist en had uit hoofde van die functies tot een paar jaar geleden regelmatig de onbedwingbare behoefte flagrante taalfouten te verbeteren op een ander forum waar ik actief ben.

Na verloop van tijd haakte een aantal "users" van dat forum af, omdat ze bepaald geen foutloos Nederlands schreven en geen zin hadden zich te kijk te laten zetten door mij. Kortom, ik liet ze niet in hun waarde.

Ik ben gestopt met verbeteren (dat eigenlijk positief bedoeld was als hulp) en de "users" zijn teruggekeerd. Ik lees hun berichten en weet wat me te wachten staat. Als moderator zou je ook zo'n bril op moeten zetten.

Volgens de regels zit Gypsy met zijn bijdrage fout, maar met het verwijderen maak je meer kapot dan dat je het forum daar een dienst mee bewijst.

Kortom, kies niet strikt voor regels maar voor de menselijkheid binnen een "usergroup".

› reageer

Pinokkio sorry, maar nu zit je ronduit slap te lullen. Als jij op een bericht waar geen onvertogen woord in voorkomt reageert met "let een beetje op je toon, we zijn hier niet van de verpleging", dan is dat ronduit aanmatigend en kinderjufgedrag! Nou ja, het is je misschien niet kwalijk te nemen: je zult wel aan de wijn zitten... Lees het bericht nog eens door als je nuchter bent: er staat nota bene zelfs s.v.p. bij!

› reageer

@Gyspsy: die specifieke moderatie van mij kan inderdaad niet, daar ben ik het helemaal mee eens. Misschien heb ik het wel expres gedaan, om je een spiegeltje voor te houden. Lees vooral je eigen bijdrage nog eens door en vraag je gerust af, wiens toon nu overwegend badinerend, aanmatigend of ronduit onbeschoft is ...

› reageer

Ja, zo lust ik er ook nog wel een! Amerika valt Rusland binnen: ja sorry, fout van ons, kan ècht niet, was ook eigenlijk om jullie een spiegeltje voor te houden voor als jullie van plan zijn òns land binnen te vallen, dan weet je hoe náár dat is!
Kom nou! Ben jij als shrink aan TV verbonden? En denk je nou heus dat we daarop zitten te wachten? Ik laat m'n haar toch knippen bij de kapper en niet op geenstijl.nl?

› reageer

Heb je ook nog een gaatje om op mijn postings te reageren, Pinokkio?

Dat is wel zo netjes, vind ik.

› reageer

@Pinokkio:
Maar kijk, als je nu meteen had gereageerd van: ja, die reactie was inderdaad ongepast en nu ik nog eens naar die andere modbreaks kijk, daar moeten we het ook nog maar eens over hebben als die jou zo storen
dan hadden we nu een heel andere discussie gehad en waren we al véél verder geweest!

› reageer

Ik zag net deze thread op Tweakers en moest echt even aan jullie denken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1510820

@hpahpa: ik heb al op je gerageerd, wellicht is het je ontgaan. In het door jou aangejaalde voorbeeld betrof het een moderatie op basis van de TS, waar dus heel specifiek in staat dat speculaties en vragen niet gewenst zijn.

Verder heb je veel geschreven, maar niets waarvan ik direct het idee had dat er van mij een reactie werd verwacht. Dat idee heb ik trouwens nog steeds niet.

@Gyspy: iets met een balk en een splinter ... google maar eens. Ik dacht trouwens dat je een reactie wilde van hogere machten dan ik.

› reageer

Allereerst wil ik melden dat ik dit topic enorme stemmingmakerij vind!
en vind ik dat de moderators er onbeschoft hard van langs krijgen. Waar wij dit als goedwillende vrijwilligers zonder enige commerciële belangen bij TV.nl aan verdient hebben is voor mij totaal onduidelijk.
Tevens denk ik dat dit topic niet thuishoort op het Forum, maar in het Moderatie gedeelte. Maar Gypsy maakt geen TR maar start dit topic.

Gypsy post de laatste tijd behoorlijk veel, gebruikers waardeerde dat, dat is fijn. Maar tegelijkertijd lijkt hij daarmee een bepaald soort arrogantie tentoon te willen spreiden dat hij het allemaal wel beter weet. Niemand weet het hier beter en een forum maak je met elkaar.
Er zijn Forum richtlijnen om het allemaal een beetje overzichtelijk te houden. Een actie van een Moderator hoef je verder ook niet te zien als een persoonlijke aanval ofso.

De mod actie van Pinokkio waarmee dit allemaal begon is 100% juist, de reactie van Gypsy is tekenend voor zijn arrogantie.
Nogmaals het Wat brengt de maand ... topic is al sinds jaar en dag een puur feitelijk topic, zonder speculaties, dat staat ook altijd in OP. Logisch dat als je dan gaat speculeren je een Mod-actie krijgt.
Jullie kunnen het hier nog eens nalezen: Wat brengt de maand Augustus 2012

Telecomvergelijker is een relatief zakelijk en daarmee misschien ook saai forum, ik vind dat persoonlijk erg fijn. Tuurlijk is het leuk als er eens een grapje gemaakt wordt, dat kan ook!
maar persoonlijke beslommeringen of uitwijden over van alles wat niet over Telecom gaat, daarvoor is het niet bedoeld.
Als ik gezellig wil doen ga ik wel naar Fok of kijk ik op Facebook.

Verder vraag ik me af wat het nut van dit topic en de vele reacties zijn, iedereen hitst elkaar maar een beetje op. Ik heb nog geen structurele verbetervoorstellen gezien. Alleen maar gezeik!

Ook ik vond de vorige site beter, waar je zelf Nieuws kon plaatsen, nu moet TV.nl dat zelf doen, maar er is geen redactie. De vergelijking naar Populariteit vond ik ook erg handig.
Ik vind het nog steeds jammer dat die site er niet meer is. Maar nu is Telecomvergelijker vooral nog steeds een actief Forum, waar ondanks het verslechterde klimaat toch nog aardig wat aanbiedingen voorbij komen, waar we dan ongeveer eens per halfjaar allemaal opduiken.
Alleen doordat het minder is als vroeger, zijn er gewoon ook minder actieve posters en volgers.
Dat heeft niets te maken met het Modden, dat zijn incidenten en moment opname's. Zoveel wordt er hier namelijk niet gemod!

Dan als laatste dit:

We zijn het duidelijk in lang niet alles met elkaar eens, maar jij durft tenminste op te staan en voor je mening uit te komen - iets wat ik bij al je collega''s tot nu toe mis. Ja, ze zijn op vakantie. Maar dat ben jij toch ook, aan dat Italiaanse strand? Ik denk dat ze eerder bang zijn voor hun hachie of bang zijn in een nieuwe opzet niet meer mee te mogen doen als juf of zo. Ik noem geen naam, maar jij weet wie ik (o.a.) bedoel. Hij is er meen ik als laatste als mod bijgekomen...
Wordt ongetwijfeld vervolgd, slaap lekker allemaal!

Waarom Gypsy dit nu weer nodig vindt te melden snap ik werkelijk niet, alsof ik betaald wordt om op TV.nl te zitten !?! Dit geeft wederom aan dat Gypsy eigenlijk niet weet waar die het over heeft.
Voordeel is dat ik me daardoor totaal niet voel aangespoken van wat hier staat en dat is miss. maar goed ook. Want zo ga je niet met elkaar om, zeker niet op een Forum.

› reageer

Mensen, luister goed. Hier heb ik geen trek meer in. Ik ben een brave huisvader en bezoek dit forum óók voor m'n lol. Dat een stelletje personen die kennelijk "belangrijk" willen zijn en "baasje" willen spelen dat vergallen omwille van hun regeltjes, hun kleine zekerheidjes,verpest veel, momenteel eigenlijk àl mijn plezier op deze plaats.
Jullie zullen mij dus minimaal de volgende 5 weken hier niet ontmoeten.
Voor sommigen zal dat een hele opluchting zijn, voor de meesten denk ik niet. Dié mensen raad ik aan mijn voorbeeld te volgen en (dus) ook niets te plaatsen de komende tijd. We zullen zien of het dan ongetwijfeld wat gekrompen leger enigszins tot inzicht is gekomen. Liever géén forum dan dit gekwakkel.
Het ga u allen goed! >

› reageer

Wat een buitengewoon arrogante reactie van Windstorm. Het is ook mij nu volstrekt duidelijk. De heren verkiezen regeltjes boven de menselijke maat op dit forum.

Mijn bijdragen in dit topic worden door hem afgedaan als "alleen maar gezeik". Een dergelijke reactie op positief bedoelde postings is op het asociale af. Sterker nog, het getuigt van een gebrek aan normen. Van een moderator mag je verwachten dat hij die wel heeft. Dat geldt blijkbaar niet bij TV.

› reageer

Wij willen helemaal geen baasje spelen, liever doen wij niets. En posten of lezen gezellig mee. Het enige wat wij proberen is: het forum leesbaar te houden, door topics duidelijk en overzichtelijk te houden.
Als je dat niet wil of niet kan dan zie ik inderdaad liever dat je niet meer post, echt ik snap al die ophef niet over een paar berichtjes.

Misschien kunnen we wel uit dit topic concluderen dat er behoefte is aan een soort Babbelbox, zoals ze op het T-Mobile Forum de T-Room hebben. Voor van alles wat je wilt delen, van welke telefoon je hebt tot welke Film je het laatst keek. Dit moet toch mogelijk zijn, al lijkt het mij niet wenselijk dat die tussen de bestaande Forum-onderwerpen komen, dat moet dan een apart kopje worden.

Verder lijkt het mij een goed idee de helpdesk weer nieuw leven in te blazen.

Als ook de Hoofd-beheerder van de site dit goede ideeën vindt kan het wellicht worden ingevoegd.

› reageer

Windstorm begrijpt het dus inderdaad echt niet. Een niet onaanzienlijk aantal users spreekt in dit topic z'n ontevredenheid uit over de manier van modereren. Windstorm vat dat samen onder de noemer "alleen maar gezeik".

Een ronduit schandalige reactie voor een moderator om mensen die naar eer en geweten een bijdrage aan dit topic leveren te betichten van "alleen maar gezeik".

Ik zou zeggen....bestel met zulke moderatoren vandaag nog de lijkwagen voor dit forum.

› reageer

Jammer dat eenvoudige pijnloze ingrepen zoveel emoties en frustraties oproepen en zo weinig concrete verbeteringen opleveren. Veel kritiek op de manier waarop, maar volledig voorbij gaan aan de rechtmatigheid van de ingreep. Uitermate eenzijdig, niet passend bij de grote broek die men aan denkt te hebben.

En vooral jammer dat men zich verlaagt tot flamen naar collega Windstorm, die niets anders doet dan zijn mening geven. Respectloos, bah.

› reageer

Ik kan me nog een topic herinneren over Gypsy in het ziekenhuis. Het topic was volstrekt off topic, had niets van doen met TelecomVergelijker. Toch heeft geen enkele moderator het topic gehide of verwijderd. Blijkbaar is er dus wel degelijk menselijkheid van de moderators, alleen zijn sommigen er blind voor of het alweer vergeten. Jammer.

Een speciaal offtopic bord en helpdesk bord vind ik een goed idee. Alleen inderdaad graag wel buiten de forumberichten op de index, of net als het nieuws onder een apart kopje. Topics met aanbiedingen moeten gewoon duidelijk zijn. Geen aanhef, geen groetjes, gewoon straight to the point. Een bedankje mag mijn inziens dan weer wel, dat is wel zo netjes. En ook met quoten alleen die stukken quoten waarop gereageerd wordt, in plaats van zinloos hele berichten quoten.

Een paar jaar geleden werd er overigens veel strenger gemodereerd. Groetjes en aanhef werden binnen een paar uur weggefilterd met een modbreak. Nu zijn lang niet alle groetjes en aanhef weggefilterd, en duurt het veelal meerdere dagen alvorens een mod een aanpassing doet. Dat is in mijn ogen toch een stuk minder consequent dan het moderatiebeleid/moderatietempo een paar jaar geleden.

› reageer

@windstorm:
Deze discussie loopt nogsteeeds niet goed. Ik ben met je eens dat sommige users niet volgens de discussieregels reageren en op personen spelen. Maar juist als moderators zouden jullie professioneel moeten reageren. Op de posts van hpahpa valt niets aan te merken toch wordt daar niet op ingegaan.
Zowel jij als pinokkio geven aan vrijwiliger te zijn. Jij geeft aan, het forum maken we met elkaar. als dat dan zo is en 90% van dit topic wil een soepeler moderatiebeleid, waarom zeggen jullie dan toch "nee we doen het niet dit zij de regels en daar houden we ons aan". als wij als gebruikers de posts van gypsy wel leuk vinden, speculatie of niet dan mogen we dat toch zeggen? en als een meerderheid die niet gemodereerd wil hebben dan likt mij dat de nieuwe weg.

› reageer

en dit topic hoort weldegelijk op het publieke forum. het moderatiefoum wordt niet atief gelezen door users dus dit is de enige manier om hier de aandacht op te vestigen.

› reageer

waarom zeggen jullie dan toch "nee we doen het niet dit zij de regels en daar houden we ons aan".

Waar zeggen ze dat? Ze veronderstellen dat zij het eens zijn met deze richtlijnen. Zij gaan echter niet over het instellen van richtlijnen, en staan eventueel open voor het idee voor een helpdeskbord en offtopicbord.

en als een meerderheid die niet gemodereerd wil hebben dan likt mij dat de nieuwe weg.

Welke meerderheid? Er is veel verdeeldheid over. Maar om nou te spreken van een overweldigende meerderheid???

› reageer

@Gypsy Hij wil het niet begrijpen.

Waarom gaan we met z'n allen naar tweakers.net, bellen.com en nieuwemobiel.nl om daar de aanbiedingen voor de forumleden op te sporen dan valt er voor de mods (al dan niet vanaf een italiaans strand) niets te modereren.

Typisch Nederlands, door blijven "zeiken" over iets terwijl er niets te verwachten valt. Het lijkt veel op de bankenwereld of onze regering. ze horen alles maar vertikken het om te luisteren.

De mazzel.

› reageer

@pinokkio en windstorm:
Jullie gaan voorbij aan wat de users eigenlijk zeggen namelijk: Ookal zijn de moderaties een (mijns inzines strikte) interpretatie van de richtlijnen, de users stellen geen prijs meer op dit moderatieniveau. de verbeterpunten zijn dan dus: alleen nog overduidelijke spam en persoonlijke beledigingen modereren.

› reageer

Nee. Reacties van users betitelen als "alleen maar gezeik" is respectloos. Maar daar hoor ik de moderatoren niet over.

› reageer

Hoewel ik absoluut van plan was om hier nooit meer te posten, doe ik dit nog één maal om aan te geven waarom ik hier na een jaar of zeven klaar ben.

Enkele maanden geleden werd er door een mod een vraag gesteld over c*shen waarin verwezen werd naar een oud topic. Heb toen aangegeven dat c*shen hier niet besproken mocht worden, zowel in het topic alsmede een topicreport aangemaakt. Vervolgens werd dit afgewimpeld als zijnde geen c*shen. Toen ik in een reply in het MF forum aangaf dat het eerdere topic juist was gesloten naar aanleiding van het bespreken van c*shen werd bijzonder snel het huidige topic, het topic waar naar verwezen werd en zelfs het topic in MF verwijderd !!

Als bonus mag ik ook klikken op de modbreak. Zelfs nu staat er nog dat er wijzigingen in mijn topic zijn gemaakt, en als ik daar op klik is het topic niet meer te vinden.

Ik ben (al enige tijd) helemaal klaar met TV (kloppen wel meer dingen hier niet)
Heeft voor mij niets te maken met het feit dat er weinig aanbiedingen zijn, of de nieuwe layout van de site, maar puur door dit soort zaken.

Ik wil verder iedereen het beste toewensen, zeker de mensen die het hier de afgelopen jaren tot een levendig forum hebben gemaakt. En sommige zal ik nogwel op een ander forum hier en daar tegenkomen.

› reageer

@opperbom: jammer dat je gaat of eigenlijk al gegaan was, ik heb jouw bijdragen op het forum over het algemeen altijd erg gewaardeerd. Ergens staat me iets bij van wat je post over dat cashen en dit is een concreet punt waarvan ik denk dat we dit alsnog moeten uitzoeken. De andere zaken die hier volgens jou niet kloppen ben ik ook wel benieuwd naar, misschien wil je me daar een email over sturen als je het hier niet wil posten.

Er wordt de laatste tijd inderdaad minder gemodereerd dan voorheen. Dat ligt vooral aan mij, ik ben er minder vaak. Gedurende langere tijd was ik verantwoordelijk voor het leeuwendeel van de moderaties, maar ook mijn prioriteiten zijn verschoven. De afgenomen drukte op het forum door de ontwikkelingen in de branche spelen natuurlijk ook een rol. Mogelijk is dit mede de oorzaak van de kwesties die hier worden aangehaald; kennelijk zijn we onvoldoende consequent.

› reageer

Zonder inhoudelijk ergens op in te gaan: toen ik mijn rijbewijs haalde wist ik dat ik me had te houden aan bepaalde vastgelegde regels. Datzelfde gold toen ik me aanmeldde voor TV.
Nu kan ik hemel en aarde bewegen om iedereen ervan te overtuigen dat ik 160 een betere snelheid vindt dan 120, maar dat is dan mijn probleem en niet het probleem van degenen die de huidige regels moeten handhaven.
M.a.w ik kan nu schoppen tegen alles wat met de regelgeving te maken heeft, maar dat zegt mi meer over mijn gebrek aan begrip en disrespect tegenover anderen dan over degenen die ervoor moeten zorgen dat iedereen, die vindt dat die regels niet voor hun gelden, tot de orde worden geroepen.

Wat ik wil zeggen is: je bent akkoord gegaan met de geldende regels van deze site. Als je het daar niet mee eens bent, kun je best een constructieve dialoog aangaan. Als dit geen (direct) effect heeft kun je gaan steigeren en gaan ageren en schoppen tegen alles, maar misschien kun je dan maar beter elders je heil zoeken.

Sterker nog, misschien moet je zelf een andere site gaan opzetten waar je je eigen regels kunt laten gelden. Ik durf echter alles te verwedden dat je binnen een jaar tegen hetzelfde probleem gaat aanlopen: je wordt afgefikt door mensen die het niet met je eens zijn.

Dit is niet iets wat direct met TV of wat dan ook te maken heeft, dit heeft alles te maken met het vergaande verval van de maatschappij en de steeds duidelijker egoistische insteek van mensen. Het gevolg daarvan is namelijk dat er totaal geen respect meer is voor afgesproken regels, autoriteit of medemensen..

› reageer

@Pinokio,

@Casper: ik modereer veel van jouw berichten, maar help je ook vaak genoeg de goeie kant op. de reden hiervoor is dat je zelf vaak genoeg hebt aangegeven wat je beperkingen zijn. Volgens mij heb je niets te klagen, voor zover het om Telecomvergelijker gaat.

Klagen vindt ik een groot woord, want ook jou hulp waardeer ik wel degelijk.

Je hielp / helpt mij inderdaad, maar nog zijn er voor mij erg veel onduidelijkheden. Google geeft veel verschillende antwoorden, maar dan kom ik op een punt dat ik door de bomen het bos niet kan zien en figuurlijk weer eens flink op mijn bek ga. Wat er dan gebeurd is dat ik het niet meer weet en het uit onmacht nog eens probeer, maar meestal strandt ik ergens en is de zoektocht voor niets geweest.

Ik dacht dat juist Telecomvergelijker mensen onder elkaar hulp bieden, maar in mijn ogen is er echt een mentaliteitsverandering ontstaan. Via Google kom je zelfs ook hier op het forum terug waar het probleem staat, maar het antwoord ontbreekt.

@all,

Ik spreek graag wel voor mezelf, want ik wil geen aanvaller zijn, hoewel ik wel bepaalde zaken herken, wil ik niet dat het een aanval topic wordt.

Wat ik op diverse fora tegen kom is dat er een hoekje voor niet gerelateerde zaken is dat leeft, het gekke is dat het nog werkt ook en diverse oplossingen ineens wel gerelateerd spontaan naar voren komen.

Of ik het nou wel of niet met een moderator eens ben, we moeten elkaar wel recht in de ogen kunnen blijven aankijken. Helaas gebeurd dit op afstand, dus dat is best voor iedereen een lastig punt. Ik zie het als de messenger van bijvoorbeeld MSN, doordat je geen gezichtsuitdrukkingen ziet, kan tekst verkeerd over komen, dat van mij in dit topic bijvoorbeeld. Ik heb mijn bericht aan Pinokio proberen te herstellen zodat het niet als aanvallend over komt, dat is namelijk helemaal niet mijn bedoeling, wel heb ik suggesties gedaan en Google is gewoon lastig hanteerbaar voor mij, maar misschien ben ik niet de enige, echter weet ik dat niet.

Misschien is het handig een "to do" lijstje te maken, dan kunnen we zodra iedereen weer op een redelijk normale manier bereikbaar is, daar eens met een open boek over discussiëren.

Als ik even dit topic mag onderbreken:

Pinokio is met vakantie, moet vanaf zijn vakantie adres zich gaan verdedigen, dat lijkt mij niet de bedoeling van een vakantie.

Neutraal gezien zou ik als ik moderator zou zijn en met vakantie ben, ook met vakantie zijn en het aan een andere moderator over laten.

Mag ik naar iedereen een voorstel doen?

We zijn het niet allemaal eens met elkaar, dat is menselijk, maar is het niet beter om eens rond de psychologische tafel te gaan zitten wat nu min of meer gebeurd, maar dan als iedereen weer thuis is?

Neem allemaal even rust, want ik heb het gevoel dat het hier op deze manier het uit de hand gaat lopen, ik denk dat niemand daarbij gebaad is. Onenigheid op een forum is wel het laatste wat iedereen denk ik wil.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.