'Sms moet ook voor abonnementhouders goedkoper'

Ja het is ook allemaal wel op te lossen voor de providers, maar ik heb het idee dat ze er weinig zin aan hebben...ik vind het ook erg stil bij T-Mobile, ik had ook al een prijsverlaging van hun kant verwacht...

› reageer

DEN HAAG - Het versturen van een sms-bericht moet ook goedkoper worden voor mensen die een abonnement hebben met hun mobiele telefoon. Dat heeft de Consumentenbond woensdag laten weten.
De afgelopen dagen zijn de kosten voor korte tekstberichten flink omlaag gegaan voor mensen met een prepaidkaart (zonder abonnement). De Consumentenbond stuurt alle aanbieders van mobiele telefonie een brief met het verzoek de tarieven te verlagen.

Stok
Mochten de telecombedrijven daar geen gehoor aangeven, dan schakelt de bond de telecomwaakhond Opta in. Ook wordt dan de kwestie aangekaart bij de mededingingsautoriteit NMa. "We hopen echter dat het niet zover hoeft te komen. De toezichthouders gebruiken we als stok achter de deur", aldus woensdag een woordvoerster van de Consumentenbond.
De telecombedrijven bieden abonnementhouders momenteel wel korting aan op sms-pakketten, waardoor berichten goedkoper worden. Klanten kunnen dan bijvoorbeeld per maand veertig berichten inkopen. Hoe meer berichten worden ingekocht, des te goedkoper het wordt.

Prijzenslag
De prijzenslag in sms-jes concentreert zich momenteel alleen nog op de prepaid markt. Zowel markleider KPN als Telfort liet weten de kosten voor het populaire tekstbericht fors te verlagen naar respectievelijk 9 en 8 cent.
De kosten voor een sms bij abonnementen ligt nu nog veel hoger, zo rond de 21 cent. Dat is een van de hoogste niveaus in Europa, aldus de bond. Het Europese gemiddelde is 15 cent per verzonden bericht. De kostprijs voor een sms-bericht is volgens de Consumentenbond slechts 2 of 3 cent.
bron

› reageer

Ik zou het niet meer dan normaal vinden als de nieuwe tarieven ook zouden gelden voor de abbo´s, lager zou zelfs logischer zijn.

Ik voorzie dan alleen wel problemen voor KPN met zijn HI bundels, omdat daar de belminuten en smsjes bij elkaar in zitten, hoe ze dat dan willen oplossen is mij een raadsel

› reageer

Ik zou het niet meer dan normaal vinden als de nieuwe tarieven ook zouden gelden voor de abbo´s, lager zou zelfs logischer zijn.

Ik voorzie dan alleen wel problemen voor KPN met zijn HI bundels, omdat daar de belminuten en smsjes bij elkaar in zitten, hoe ze dat dan willen oplossen is mij een raadsel

Volgens mij is dat wel makkelijk op te lossen. Nu is de verhouding minuut-sms 1:1, als je die verhouding verandert naar 1:2 ben ik al tevreden . Maar je hebt wel gelijk, het wijzigen van de tarieven heeft bij abonnementen toch wel iets meer haken en ogen dan bij prepaid.

› reageer

Misschien een idee om deze site te bezoeken en massaal het "actie-mailtje" te sturen! Zou toch leuk zijn als 't werkt!!

SMSoorlog.nl

› reageer

Het is met het Happy Hour van Hi ook gelukt om voor de helft te SMSen met je abonnement.

Toen werd er gewoon de helft van het bedrag genomen. Dit wordt toch allemaal verrekend met het bundeltegoed. Klinkt misschien een beetje raar zo, maar als je op je factuur kijkt is het denk ik wel duidelijk.

› reageer

@Budje:

Precies, dus het wel degelijk mogelijk om aan de verhouding sms-belminuut te sleutelen . Dus KPN, doe er wat aan!

› reageer

Bij de bundels van bijv. Voda kunnen ze de bundelprijs verlagen. Of voor hetzelfde geld meer sms-jes. Ik bel bijna niet maar heb en 300 sms bundel dus pp is nu weer de betere optie qua sms.
Even afwachten wat er gebeuren gaat.

› reageer

Ja het is ook allemaal wel op te lossen voor de providers, maar ik heb het idee dat ze er weinig zin aan hebben...ik vind het ook erg stil bij T-Mobile, ik had ook al een prijsverlaging van hun kant verwacht...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.