Internet uitschakelen op Galaxy Y behalve WiFi

De titel zegt het al: hoe kan ik internet uitschakelen op de Galaxy Y, behalve WiFi-verbindingen.
dit om te voorkomen dat ik ongemerkt beltegoed verlies aan allerlei onduidelijke apps die aan het downloaden zijn. Ik internet toch niet onderweg.

Verder: is er een goeie app die mij vertelt wat er allemaal aan sluipverbruik plaatsvindt?

Dank!

› reageer

Bij de netwerkinstellingen de pakketgegevens uitschakelen.

› reageer

Dank, maar voor een absolute leek gaat het net iets te snel.
Als ik daar kijk zie ik de opties:

Mobiele netwerken
? Pakketgegevens gebruiken: instellen of u gegevensnetwerken
met packet switching wilt toestaan voor netwerkservices.
? Roaming: instellen dat het toestel verbinding maakt met een
ander netwerk wanneer u buiten bereik van uw eigen netwerk
bent (‘roaming’).
? Namen toegangspunten: de namen van toegangspunten
(APN’s) instellen.
? Alleen 2G-netwerken gebruiken: instellen dat het toestel
alleen verbinding maakt met 2G-netwerken.
? Netwerkoperators: zoeken naar beschikbare netwerken en een
netwerk voor roaming selecteren.

Veel begrijp ik er helaas niet van. Hier staat de handleiding, mocht je die moeite willen nemen:
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201203/20120319104900904/GT-S5360_UM_T-Mobile_Gingerbread_Dut_Rev.1.0_120223_Screen.pdf

› reageer

Je moet kiezen voor pakket gegevens gebruiken. En daarna zal er wel een optie pakket gegeven uitschakelen komen....

Even ter verduidelijking:
- Roaming is gebruik in het buitenland - kan je dus ook uit laten staan als je zekerheid wilt
- namen en toegangspunten: is eigenlijk via welke weg je telefoon internet haalt. Als je wifi werkt, moet je hier niks aan doen,
- alleen 2G wil je niet
- als je wifi werkt, hoef je geen nieuwe netwerk operator in te stellen (is instelling van welke provider je een abonnement/prepaid hebt en naar het netwerk van welke provider je telefoon dan moet zoeken)

› reageer

Bij 'Pakketgegevens gebruiken' is alleen te kiezen voor in- of uitschakelen.

Voor de duidelijkheid: ik wil dus mijn telefoon blokkeren voor internet via de 'telefoonlijn' (of hoe dat ook mag heten, 3G, of zo?), en hem alleen toegang te laten krijgen via WiFi.

› reageer

Gewoon packetgegevens uitschakelen. Niets meer en niets minder. Packetgegevens behelst het dataverkeer via internet. Zet ook 3G uit als je er toch alleen maar mee wilt bellen. Scheelt enorm in het batterijverbruik. Dus alleen 2G netwerken gebruiken.

› reageer

Met name voor in het buitenland:
1. packetgegegevens uitschakelen.
2. roaming uitschakelen.
3. synchroniseren uitschakelen.

› reageer

Menich,

Als je roaming uitschakelt, kun je ook niet meer bellen in het buitenland. Dus packetgegevens uitschakelen lijkt mij voldoende.

› reageer

OK., bedankt, allen. Lekker simpel...

Wie weet er nog een app om dataverkeer op te sporen?

› reageer

MB-meter van KPN. Via de Playstore te downloaden. 3G Watchdog is ook perfect. Ik zou voor die laatste kiezen.

Nog 2: Traffic Counter; Traffic Statistics. Ook via de Playstore. Succes.

› reageer

@hpahpa
Ik begin nou toch echt te twijfelen, maar volgens mij heb ik gewoon gebeld en gesmst in het buitenland, terwijl ik roaming had uitgeschakeld.
Of heb ik het nou zo verkeerd (zou zo maar kunnen hoor !) ?
Wie helpt mij uit de droom ?

› reageer

Roaming uitschakelen in de instellingen is enkel voor de dataverbinding bij de meeste Android toestellen.

› reageer

De titel zegt het al: hoe kan ik internet uitschakelen op de Galaxy Y, behalve WiFi-verbindingen.
dit om te voorkomen dat ik ongemerkt beltegoed verlies aan allerlei onduidelijke apps die aan het downloaden zijn. Ik internet toch niet onderweg.
Dank!
Het makkelijkste is om gewoon de "dataverbinding"-widget op één van de panelen van je standby-scherm toe te voegen. Dan kun je met een druk op die widget-knop je dataverbinding aan en uitzetten. Hoef je niet telkens je instellingen-menu in te gaan en meerdere handelingen te verrichten.

Check even de handleiding onder hoofdstuk "Het standby-scherm" op pagina 24, kopje "Items toevoegen aan het standby-scherm". Meestal is de dataverbinding-widget te herkennen aan een vierkante icoon met drie of vier horizontale streepjes en de vorm van een computer erin.

› reageer

Dank. Kun je daarin onderscheid maken tussen Wifi- en niet-WiFi-verbindingen?

› reageer

Ja, pakketgegevens is enkel de verbinding van je telefoon met het mobiele internet (GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA/LTE).

› reageer

OK., bedankt iedereen!

› reageer

Ja, pakketgegevens is enkel de verbinding van je telefoon met het mobiele internet (GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA/LTE).Inderdaad, want als het goed is heb je ook een aparte WiFi-widget die je ook op je standby-scherm kunt plaatsen. Die schakelt met een druk op de widget je WiFi aan/uit. Zo heb je dus twee aparte widgets voor WiFi en mobiele dataverbinding. Ideaal voor snel schakelen tussen beide (of allebei tegelijkertijd aan-/uitzetten).

› reageer

Je kan ook lang op aan/uit-knop drukken.
Dan kun je snel de Dataverbindingstand veranderen.
De huidige status staat daaronder vermeld, bijv. ingeschakeld. Als je er dan op klikt, wordt de Dataverbinding uitgeschakeld.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.