Hulp nodig ivm buitenland

Ik werk als gids zo'n 9 maanden per jaar in het buitenland in diverse landen.
Mijn verbruik met mijn huidige toestel is: zelden bellen (30 minuten per maand), geen internetgebruik, maar wel vaker smsen. Dat varieert van 100 sms per maand tot 200 sms per maand.

Momenteel gebruik ik al jaren het Flex 30-abonnement van T-mobile, maar dat gaat eruit. En mijn abonnement loopt af.
Ik hoef geen nieuw toestel en al helemaal niet zo'n smartphone, I-phone of wat dan ook. Ik ben prima tevreden met mijn oude Nokia en gebruik mijn mobiel alleen om bereikbaar te zijn en te smsen.

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wat zijn de mogelijkheden en bij welke provider kan het beste iets afsluiten?
Ik weet dat ik destijds T-mobile gepakt heb, omdat de sms ook vanuit de bundel gebruikt kon worden.
Maar dat is er niet meer.
Wat kan ik doen en wat is aan te bevelen?
Ik hoor het graag...

› reageer

Misschien gewoon je abonnement (na je contractperiode) verlagen naar flex 20 of flex15 en niet beëindigen?
Er zijn geen abonnementen meer waar alles uit de bundel gaat (inc. buitenland), dus wees er zuinig op.

› reageer

Je kan kiezen voor een Vodafone sim only en deze dan uitbreiden met de Alles-in-1 op reis dagbundel: Voor 2 euro per dag kan je dan 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden en 20 smsjes versturen vanuit 42 landen. Dit is handig als je ook regelmatig gebruik maakt van je telefoon in het buitenland.

Anders is KPN de enige waarbij bellen en smsen in het buitenland uit de bundel gaat. Daar zou je een sim only van 200min/sms kunnen nemen. Deze kan je vanaf drie maanden na de ingangsdatum flexibel omhoog en omlaag aanpassen.

› reageer

Verplaatst naar Algemeen.

› reageer

Gewoon prepaid nemen... bellen/gebeld worden/sms'en in het buitenland is bij zo ongeveer alle aanbieders door de EU regels even duur/goedkoop (€0.10/€0.39/€0.11 uit het hoofd). Ik kan Simyo aanraden, heeft een heel lange houdbaarheid en je kunt eenvoudig vanaf je bankrekening opwaarderen.

› reageer

Hollandsnieuwe is ook een goede optie. Je krijgt daar ook gewoon beltegoed waar alles uit gaat (beltegoed is echter wel slechts 3 maanden houdbaar.)

› reageer

Net zoals Vonkie al aangaf, als je tevreden bent met je Flex abo, dan kan je hem gewoon door laten lopen. Zolang je het niet opzegt, blijft het abonnement gewoon na je contractsperiode doorlopen, eventueel kan je wel je bundel aanpassen (verlagen) als je contract afgelopen is.
Misschien dat er een moment komt dat T-Mobile de flex abo's gaat uitfaseren, maar tegen die tijd kan je altijd nog wat anders zoeken, voorlopig zou ik gewoon het Flex abo houden als ik jou was!

› reageer

Inderdaad, abonnement gewoon handhaven. Je hebt waarschijnlijk ook nog tegoed, als je een andere aansluiting neemt, komt dat te vervallen. Als je contract voorbij is, kun je je abonnement naar beneden bijstellen via My T-Mobile.

En als je door je tegoed heen bent, kan je altijd weer naar boven bijstellen of overstappen naar een prepaid-aanbieder. Let wel op dat niet elke prepaidaanieder dezelfde roamingpartners voor prepaid heeft, als voor abonnementen. Het is dus wel handig om te kijken of je in de landen waar je het wil gebruiken, met die prepaid kan bellen.

› reageer

Hollandsnieuwe is ook een goede optie. Je krijgt daar ook gewoon beltegoed waar alles uit gaat (beltegoed is echter wel slechts 3 maanden houdbaar.)

3 maanden is volgens mij meer dan alle andere providers doen, toch? Of bedoel je dat in vergelijking met de oude T-Mobile abonnementen waarbij je het oneindig mee kon nemen?

Ik denk inderdaad ook dat er 3 opties het beste zijn:
- abo door laten lopen
- vodafone met die op reis bundel
- hollandsnieuwe (gaat alles uit de bundel, ook buitenland bellen/smsen etc)

› reageer

@Broek1: Voor de landen buiten Europa lopen de tarieven voor SMS nogal uiteen. Volgens dit staatje kan een SMS vanuit bijv. Egypte bij de goedkoopste provider 29 cent kosten, maar bij de duurste 1 euro. Dus ik weet niet om welke landen het gaat in jouw geval? EU of daarbuiten?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.