Grote update vergelijker

Met gepaste trots presenteren wij vandaag onze nieuwe vergelijker. De vergelijker is niet alleen opnieuw ontworpen, maar ook compleet opnieuw gebouwd. Het heeft wat tijd gekost, maar we zijn nu wel in staat om de vergelijker regelmatig van updates te voorzien. Iets wat we ook zeker zullen doen.

Wat jullie misschien direct opvalt is dat de opzet van de vergelijker is veranderd. Waar we met de vorige vergelijker probeerden om alle mogelijke vergelijkingen in één scherm te proppen, hebben we er nu bewust voor gekozen om de verschillende vergelijkprocessen uit te splitsen in losse vergelijkers. Zo hebben we nu een vergelijker voor losse telefoons, voor telefoons met abonnement (of abonnement met telefoons) en voor sim-only's. Wij denken dat hiermee het vergelijken voor de bezoeker een stuk eenvoudiger wordt.

Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van de nieuwe vergelijker(s)

› reageer

Met weemoed denk ik nog vaak terug aan de oude vergelijker.
Het zal wel niet mogelijk zijn om die terug te brengen, ondanks dat velen er al wel om hebben gevraagd.

› reageer

Heb nog niet veel tijd gehad en alleen de vergelijker voor losse telefoons bekeken, ziet er een stuk overzichtelijker uit, prima en ook goed, dat de vergelijkers nu gescheiden zijn.
Dat hij nu makkelijker geupdate kan worden, is zeker een pluspunt, in de wereld van de mobiele telefoons veranderen prijzen, beschikbaarheden, etc. nu eenmaal snel

@Menich
Kan me niet herinneren, dat er ooit iemand heeft gevraagd om de terugkeer van de oude vergelijker, integendeel, hij werd veel minder gebruikt, dan enkele jaren geleden, omdat hij niet meer upto date was.
Wat jij waarschijnlijk bedoelt, is de oude layout van de site en het forum.

› reageer

Ziet er goed uit Jan-Jaap!

Twee dingetjes mbt Youfone:

De onbeperkte databundel van Youfone is niet echt onbeperkt.
Na 1500MB wordt de snelheid teruggebracht naar 64/64, dus ik denk dat het beter is om 'm als 1500MB in het systeem te zetten.

Ook is Youfone Eindeloos niet de goedkoopste sim-only: Als je minder dan 10,- per maand verbruikt kost ie je 2,50 per maand.

En wat te doen met een sms-verdubbelaar? Kan dat in het nieuwe systeem?

Voorbeeld: de Tele2 smartmix 200 is 6,- per maand bij 1 jaar en 5,- per maand bij 2 jaar, maar de smartmix 100 met sms-verdubbelaar 5,50 per maand bij 1 of 2 jaar.

› reageer

@Marly
Ik bedoel de nog oudere vergelijker, onder de oude layout:
1 grote lange lijst met alle abonnementen en prepaids op alfabetische volgorde en gerangschikt per 1 en 2 jaars, met totale kosten en kosten per maand, die destijds helemaal up to date was.

Dat was o.a. in de tijd van de Orange Free abonnementen, met al het beltegoed, een gratis telefoon en nog geld toe, van de prijsvechters (destijds) gsmbox.nl en simshop.nl.

Alleen zal die vergelijker nu waarschijnlijk wat moeilijker gaan met de (nieuwe) data abonnementen, die je destijds nog niet had.
Toen draaide het alleen nog om het bellen, smsen en c*shen.

› reageer

Ziet er goed uit

› reageer

helder en mooi

als je klikt op
http://www.telecomvergelijker.nl/aanbiedingen/telefoon/apple

en dan kijkt naar de vanaf prijs en vervolgens door klikt zijn er ook nog lagere prijzen, bugje ?

verder zou het wel prettig zijn als er standaard gesorteerd werd op totaalprijs en er totaalprijzen zijn van de gehele looptijd

› reageer

Als ik een telefoon kies, zie ik wat die los kost. Perfect.
Maar bij de abonnementen zie ik niet wat het geheel mij totaal kost.

Iets wat het overzicht op tweakers.net bijvoorbeeld wel heeft.
Zelf configureren welke kolommen je ziet, en sorteren op die kolommen dat zou echt ideaal zijn.

En hoe maak ik onderscheid tussen toestellease en gewoon?

› reageer

Ziet er heel netjes uit. Het valt me wel op dat bij Simyo de prijzen niet kloppen, en de vergelijker kiest automatisch voor de 1500 MB bundel, ipv 1000 MB of 500 MB (bij ingevuld verbruik van 400 MB)

› reageer

Bedankt voor al jullie reacties!

@Marly > Tnx

@birdie > Je hebt gelijk voor wat Youfone betreft. Dit doen we nog niet helemaal goed. Ik heb een tijdelijke 'oplossing' doorgevoerd waardoor het betreffende abonnement in ieder geval altijd €2,50 per maand kost. Hier moeten we nog wel wat anders mee doen.. De databundel heb ik ook aangepast. En SMS-verdubbelaars staan als het goed is in het systeem. Als je er één mist, laat het even weten, dan kijk ik het na

@Pinokkio > Tnx

@Dayhopper > Tnx Het prijzenbugje heb je goed gevonden, die hebben we opgelost Standaardsorting voor losse toestellen is nu ook de totaalprijs. Wat de totale kosten betreft, dat is een bewuste keuze om die niet te tonen. We willen niet te veel bedragen tonen in de resultaten. Overigens vind ik de totale kosten zelf ook altijd interessant. Misschien kunnen we hier nog een aardige oplossing voor bedenken.

@Jimbolino > We gaan nog eens nadenken over de totale kosten. Deze zijn nu wel in te zien, maar zitten wat verborgen onder het i-tje bij de gemiddelde prijs per maand. Onderscheid tussen toestellease en gewoon komt binnenkort! Vinden wij zelf ook meer dan wenselijk (ik zou zelf nooit willen leasen..)

@blabla > Tnx, Simyo-foutje is gefixed. Was een invoerfout.

› reageer

Ziet er inderdaad veel overzichtelijker uit! Goed werk.
Alleen is die nog niet helemaal volledig, sommige kortingen worden niet verwerkt. Bijv.:
Telfort 300 is €1,- goedkoper
en bij hollandsnieuwe en Simyo wordt er geen korting gegeven.

Verder zou ik ook de totale prijs graag terugzien. Vooral bij Toestel + abonnement was dat vroeger erg handig.

› reageer

Kortingen van SImyo en hollandsnieuwe zitten er zeker wel in, maar misschien zijn de getoonde bedragen nog verwarrend. De actie van Telfort heb ik aangepast want die stond er inderdaad verkeerd in.

Inmiddels is het ook mogelijk om te filteren op toestellease.

› reageer

ziet er mooi uit

wel een puntje: op een abo detail pagina
bv http://www.telecomvergelijker.nl/abonnement/1498/vodafone-belsmsweb-vaak-euro50.html
staat deze link
"Vergelijk alle aanbiedingen van het Vodafone Bel+SMS+Web Vaak €50 abonnement"
maar als ik daar op klik word ik doorgestuurd naar
http://www.telecomvergelijker.nl/aanbiedingen/sim-only

› reageer

De kortingen van hollandsnieuwe en Simyo staan er inderdaad wel in, alleen wordt het initiële maandbedrag getoond waardoor het lijkt dat je bijv. €10,50 per maand betaald voor hollandsnieuwe 275 min/sms
Verder kom ik nog wel wat foutjes tegen zoals deze: Youfone 250, 24 maanden maar zie ik niet duidelijk hoe men dit eenvoudig kan rapporteren.

› reageer

@Rob. > dat heb je goed gezien. We moeten die pagina's nog aanpassen. De links op die pagina verwijzen nog naar de oude vergelijker, en die is niet meer beschikbaar.

@Windstorm > Het tonen van het initiële maandbedrag is niet handig. Hier moeten we iets anders mee doen. Wat Youfone betreft, wat klopt er niet aan die aanbieding?

› reageer

Ook ik heb nu even de tijd gehad/genomen om naar de vergelijker te kijken. Ik vind hem veel, veel, veel beter dan hoe het was (de laatste versie dan). Goed om te zien dat jullie er zo mee bezig zijn!

Ook ik kwam nog wel wat tegen......maar ik weet niet of Windstorm nu hetzelfde bedoelde.:

Verder kom ik nog wel wat foutjes tegen zoals deze: Youfone 250, 24 maanden maar zie ik niet duidelijk hoe men dit eenvoudig kan rapporteren.

Als ik daar naar kijk, dan klopt de prijs per maand niet. Er staat 9,95, maar dat klopt niet. De omgerekende prijs per maand klopt weer wel. Wellicht dat dit een quick fix is voor een groter probleem?

En ik zag een foutje, maar dat ligt denk ik aan de feed van ritel: http://www.telecomvergelijker.nl/aanbiedingen/sim-only/tele2/smartmix_bel_sms_100_sim_only_sim_only/12mnd/vergelijken#sum=0&sut=0&sumb=0&or=2&opsm=21&ost2=11&hods_s=1&hod_s=1&hos_s=1&rv=1&rp=1&rsf=4
Hier staat gratis verzending bij voor de winkel Ritel, maar als je verder klikt, dan zie je 3,95 euro verzendkosten. Ik zag bij ons verzend kosten staan, maar dat was een fout bij ons. Dat is aangepast en de feed zal vannacht ge-update worden.

Ik ga nog even verder neuzen!

› reageer

@voordeelmobiel.nl > het getoonde maandbedrag is geen bug, maar een feature. We tonen daar de standaard maandprijs. Dit blijkt verwarrend. Gaan we dus aanpassen :

De verzending van ritel moet ik nazien. Mogelijk staat dat verkeerd in de feed inderdaad.

› reageer

Bij de Youfone 250 2jr aanbieding wordt uitgegaan van €2,50 per maand. Na 12 maanden wijzigt dit echter naar €5,95. Bij 2call zegt men zelfs naar €9,95.
kunnen deze fouten ook nog ergens bij de aanbieding gemeld worden?

› reageer

Heren, jullie hebben het steeds over €2,50 bij het Youfone abonnement, maar het is €2,95 het eerste jaar (klein nuance verschilletje)
En ik vroeg me af of en hoe extra acties kunnen worden meegenomen in de vergelijker? Zo bieden wij vaak cadeautjes bij de abonnementen, maar dit zie je dan niet in het overzicht bij jullie......

› reageer

voor mij lijkt het niet goed te werken.
ik wil een sony xperia U met abbo

http://www.telecomvergelijker.nl/aanbiedingen/telefoon-abonnement/sony/xperia_u_zwart?sum=0&sut=0&sumb=0&or=2&sbo=2&sl=0&odpm=510&osppmm=110&hsd_s=1&hs_s=1&rv=1&rp=1&rsf=3

hollandse nieuwe 275 als abbo: kosten per maand 10.50, eenmalig 10, gem /mnd 9.67
toestel 0 euro.

met 10.50/mnd en eenmalig 10 kun je niet aan 9.67 komen.

en als ik dan doorklik kom ik bij twee aanbiedingen, eerste is hollandsenieuwe zelf, die vragen eur 240 voor het toestel of eur 10 /mnd en het abbo is dan 9.25/mnd (+ eur 10 eenmalig)

2e aanbieder is gsmwijzer; die vragen eur 16.75/mnd (incl 500 mb internet).
ook niet echt 9.67.

Kortom, dit lijkt geen verbetering

› reageer

@effem: ik denk dat dat een probleem is van de feed van hollandsnieuwe. Het is altijd zo dat de3rgelijke vergelijkingen werken op basis van zeg maar een grote excel lijst die wordt aangeleverd door de providers/dealers. Die wordt ingeladen in het vergelijkings systeem en die informatie wordt getoond. Probleem bij hollandsnieuwe is dat ze het aanbod wat anders hebben dan bij andere providers. Hollandsnieuwe heeft niet 1 vast aanbod, maar je kan er altijd voor kiezen om in 1 keer een bedrag te betalen om de telefoon te kopen + bedrag per maand voor je sim only abonnement óf een (omgerekende) prijs per maand voor je telefoon + bedrag per maand voor je sim only abonnement. Ik denk dat dit nog niet goed wordt ingelezen via de product feed. Het is dus niet zo dat je per sé 240 euro moet betalen voor je telefoon, je kan ook 10 euro per maand betalen waardoor je abonnement 10 euro per maand duurder wordt.
Ik denk dat dit het probleem is, ik ben alleen verder totaal niet technisch onderlegd, dus ik zou zelf niet weten hoe dit opgelost zou moeten worden. Maar wellicht een goed punt om eens over na te denken.

GSmwijzer krijg ik er niet uit.....wellicht dat ik iets verkeerd oe (zoals ik al zei....ik ben niet zo handig met dit soort dingen ;-) )

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.