Dialnow €0,006/min naar Nederland mobiel

Dialnow, een van de labels van Betamax/Finera.

Zij bieden een tarief €0,006/min (incl. btw) naar NL Mobiel: http://www.dialnow.com/en/rates#letter-N
Spotgoedkoop en volgens mij onder de kostprijs.

Naar Frankrijk, Oostenrijk, Zweden en de UK is het zelfs bijna gratis €0,001/min
Dus 10 min. kost daarmee iets meer dan 1ct
Hoe ze die tarieven voor elkaar krijgen snap ik echt niet.

Je kan het gebruiken via:
de gratis App: www.mobilevoip.com
Local-access: http://www.dialnow.com/geo
of Phone to Phone: http://www.dialnow.com/instructions/phone_to_phone je betaald ook het tarief om gebeld te worden

› reageer

Vorige week toevallig tegengekomen.
Geen gesprek gevoerd maar via wifi ingelogd met mobilevoip en geeft bij nummer kiezen ook goedkoop tarief aan.

Verder gezocht of sip mogelijk is en dat kan maar dan is het niet meer voordelig.

tarieven

› reageer

Van mobiel naar mobiel binnen Nederland 2 cent per minuut + 5 cent starttarief, klinkt niet gek, maar waar zitten de addertjes?

Ik weet niet of er al BTW bij gerekend is.

› reageer

Raar dat de SIP tarieven zoveel hoger liggen, meestal zijn die toch gewoon hetzelfde?

incl / excl. BTW is toch bijna te verwaarlozen met zulke tarieven? In principe is het exclusief, maar je beltegoed is ook exclusief BTW, dus je kunt van die tarieven uitgaan ongeveer.

› reageer

Naar ned. mobiel is ruim 12 cent ( inkl. nieuw btw-tarief). Niet goedkoop.

› reageer

@nicobart
Het tarief is 0,006 incl. BTW. Iets meer dan een halve cent dus.
Dit tarief geldt allen via de methode's in de startpost. Voor sip gelden hogere tarieven.

Dit zijn veruit de laagste tarieven ooit naar nederlandse mobiele nummers.
Mobilevoip werkt naast wifi ook goed via 3g op je smartphone.

› reageer

@nicobart
Het tarief is 0,006 incl. BTW. Iets meer dan een halve cent dus.
Dit tarief geldt allen via de methode's in de startpost. Voor sip gelden hogere tarieven.

Dit zijn veruit de laagste tarieven ooit naar nederlandse mobiele nummers.
Mobilevoip werkt naast wifi ook goed via 3g op je smartphone.

ma weet je wat het rare vandeze voip aanbieder is na 0800 nummers nummer betaal je nog meer dan na mobiel hier in nederland vreemde verschijning vin ik pffff na mobiel betaal je 0,5 per minuut das echt helemaal niks

› reageer

Is niet zo raar voor als je het achterliggende bedrijf (Betamax / Finara) in de gaten houdt. Ik bel al vanaf het begin (jaar of 8?) met SIP via verschillende brands bij hun (Voipbuster, internetcalls). Ze introduceren steeeds nieuwe brands met een bepaalde bedoeling. Geluidskwaliteit en betrouwbaarheid is altijd uitstekend geweest.
Uiteraard willen ze zich meer profileren in de smartphone markt aangezien steeds minder mensen vast bellen (dus ook SIP gebruiken).
Over WiFi is de belkwaliteit uitstekend met de Mobilevoip client. Met 3G zal wel tegenvallen?

› reageer

Via 3G is het ook prima. Met een alcatel 995 icm de mobile client en vodafone is de kwaliteit goed te doen (bij natuurlijk voldoende 3g/hdspa bereik).

› reageer

Als je een veelbeller bent kan je beter de lycamobile Nederland bundel nemen voor 20 euro. dan heb je 1000 belminuten en 1000 smsjes(dus belminuten zijn dan 1 cent) en 150mb data. dat scheeld gedoe met wegvallende verbindingen buiten 3g-bereik.

› reageer

Ben je aandeelhouder geworden dsterk want je promoot wel erg veel zag je post op tweakers

› reageer

@sjeroen: Nee hoor;-) het verbaaasd me alleen dat er hoegenaamd geen reactie op komt want het aanbod is zeker zo goed als tringg was.

› reageer

Lyca, over mijn lijk-a.

› reageer

tringg is terug bij simyo soort van
http://www.simyo.nl/sim-only/bestellen/simyo-xxl

› reageer

@blabla: dan zou je ook iets tegen voipbuster e.d. moeten hebben. De vage constructies met bedrijven in zwitserland/duitsland/luxemburg kunnen net zo goed op belastingontduiking wijzen als hoe Lyca het doet.
@sjeroen: Ik weet dat simyo dit weer ingevoerd heeft maar: het lyca aanbod is goedkoper en beter(bij simyo 1250 unitts bellen/smssen bij lyca 1000 belminuten 1000 smsjes en 150mb data. bij simyo 27,50, bij lyca 20 euro. bij lyca 10 euro voor 1gb bij simyo weeet ik niet maar kmt in elk geval boven 30 euro uit(wat het bij lyca kost). Bovendien is simyo 100% van kpn en ik zal NOOIT een product nemen van het grote telecombedrijf wat de markt kapot maakt door alle kleine telco's op te kopen.

› reageer

Deze halve cent per minuut via dialnow is goedkoper dan elke mobiele provider.

1000 minuten kosten bij dialnow maar 6 euro!
Heb je wifi toegang en niet genoeg belminuten in je bundel(s). Dan is het heel voordelig via dialnow te bellen.

› reageer

@ dsterk: Dat is niet de enige reden.

Simyo biedt als voordeel dat het over het netwerk van KPN loopt. Overigens zijn er tegenwoordig nog weinig mensen die zo extreem veel bellen. Daarom zie je bij steeds meer aanbieders dit soort pakketten (KPN met ToestelLease en T-Mobile met onbeperkt bellen, Simyo en Lyca met veel belminuten).

› reageer

ja met wifi is het leuk maar onderweg in een trein met wisselend 3g-bereik is het onbruikbaar

› reageer

Via vaste telefoon of mobiel kan ik via een lokaal inbelnummer goedkoop naar het buitenland bellen met een ander Voipmerk van dezelfde Betamaxfamilie. Bestemmingsnummer intoetsen en het werkt.

Probeer nu even slim te zijn door met vast toestel met freedays van een BetamaxVoip gratis naar Rotterdam te bellen en via DialNow verder te gaan. Krijg nu de melding dat het nummer niet geregistreerd is. Nummer wordt zichtbaar meegezonden.
Raar, heb geen andere dingen gedaan dan bij bovenstaande manier. Nummer is wel verified
Laten terugbellen via phone to phone heeft wel gewerkt.
Heb ook een lokaal nummer in Duitsland geprobeerd, je moet wat proberen, maar ook daar de melding dat het niet geregistreerd is
Nu heb ik mijn mobielnummer ingevuld, niet geverified, en dan werkt het wel via het lokale nummer.
Sip1 teruggezet en via Telfort vastbellen lukt het wel via het inbelnummer met hetzelfde vaste nummer!
Met mobilevoip heb ik het ook geprobeerd om via een ander voip in te bellen. Logisch dat het dan ook niet werkt.
Nu weet ik het niet meer.
Heb nog ergens een 085 nummer maar zover met proberen ben ik nog niet.
Waarom werkt de truc niet?

› reageer

Ik zie als ik een NL mobile nummer wil bellen op mijn scherm:
0,007 eurocent/m en starttarief is 0 cent

Goed te doen dus.

› reageer

Weet iemand of er apps beschikbaar zijn voor iOS/Android waarmee je met meerdere accounts kunt inloggen en die dan voor je de goedkopste account kiest als je een nummer belt? Is er zoiets ook voor de PC?

› reageer

Waarom werkt de truc niet?

@wrob
Via het inbelnummer 0202222020 werkt het wel.
Rotterdam 010, heeft idd problemen of blokkade's voor het herkennen van je nummer (wat wordt meegezonden)

@edmondi
Voor Android weet ik dat je naast de standaard app: MobileVoip ook apps van specifieke labels kunt downloaden.
Die specifieke label apps doen en kunnen hetzelfde als de MobileVoip app. Je kunt dus op bijv. de VoipBuster of Rynga app ook gewoon inloggen met een Dialnow account. Dat staat er dan netals bij MobileVoip keurig bij.
Zo kun je meerdere labels gebruiken op een telefoon, je moet dan alleen zelf even onthouden met welk label je het voordeligst belt.

› reageer

@windstorm:Via het inbelnummer 0202222020 werkt het wel.
Rotterdam 010, heeft idd problemen of blokkade's voor het herkennen van je nummer (wat wordt meegezonden)

Bel ik via 0202222020 dan wordt de verbinding gemaakt via de Voipaanbieder en niet meer via Dialnow. Tarief van de aanbieder wordt dan afgeschreven.
Dialnow heeft namelijk een afwijkend 010 nummer dan de meeste andere aanbieders en maar één inbelnummer.
Mijn vaste nummer moet verstuurd worden door de aanbieder waarmee ik het 010 inbelnummer bel van Dialnow. Bij Dialnow moet ik aangeven dat mijn vaste nummer wordt herkend. Bel ik naar 010 ... dan krijg ik de foutmelding dat het nummer niet is geregistreerd.
Bel ik met hetzelfde nummer dat bij Dialnow is geregistreerd via de normale vaste lijn dan loopt het wel via het 010 nummmer van Dialnow, toets het mobiele nummer in, gsm gaat over, neem op en 0,007 is afgeschreven.

› reageer

0202222020 loopt vanaf mijn vaste lijn (met freedays) wel over Dialnow. a €0,007 naar mobiel.

Het systeem kijkt geloof ik naar waar het nummer her laatst is aangemeld (hoeft niet geverifieerd te zijn)
Wat gebeurt er als je je nummer opnieuw aanmeldt bij Dialnow en dan inbelt via 0202222020

› reageer

Mijn vaste nummer is ook verified bij DialNow. Misschien zit daar het probleem. Systeem weet niet meer waar het moet worden afgeschreven en geeft foutmelding.
Als ik het verwijder en weer aanmeldt komt er weer een groene vink dat het is verified. Heb het nu weer gewist. Misschien heeft het enige tijd nodig voor het volledig is verwerkt en verwijderd.
Ga ik het vanavond weer proberen.

Vast en mobiel naar dialnow werkt en voip naar dailnow dus niet.
Op de site staat ook 010 7448999 en daar krijg ik een nederlandstalige foutmelding.

› reageer

Als ik vast met freedays bel naar 020 222 2020 dan mobielnummer kies, belt hij via deze aanbieder en niet via Dialnow. 0,10 per minuut melding en schrijft het ook daar af.
Vanavond mijn vaste nummer weer ingevuld bij Dialnow. Komt meteen een groen vinkje voor te staan dat het nummer is geverivieerd. Wordt dus onthouden.
Gebeld met vast freedays naar 010 7441372, mobiel nummer gekozen, melding van 0,007 p/m. en mobiel gaat nu wel over. Bij opnemen wordt er ook 0,007 afgeschreven bij Dial.
Gesprek gevoerd en het werkt nu wel. Kosten worden correct afgeschreven.
Diverse keren geprobeerd en het gaat.
Nu krijg ik de engelstalige melding dat ik eerst 00 en het landnummer moet invoeren. En dat blijft eindeloos doorgaan. Lijkt erop dat het invoeren van de nummers niet wordt herkend.
Bel ik naar 010 7448999 dan hetzelfde in het Nederlands en geen doorschakeling.
De melding dat mijn vaste nummer niet wordt herkend is vervallen.
Via Telfort vast bellen geprobeerd en dan werkt het wel.
Meteen weer teruggezet naar sip2 van viop en dan werkt het weer wel via dialnow.
Nummer 010 7448999 ook geprobeerd dan werkt het ook. Voor de tweede keer 010 7448999 gekozen en het feest is weer afgelopen.
7441372 gekozen en het werkt weer via dit nummer. Ga ik weer via 7448999 dan werkt het hier ook weer. Even wachten en dan weer inbellen en het werkt niet meer. Melding over landnummer invoeren.
Weer via 7441372 werkt niet, pas na enkele keren gaat mobiel weer over.
Dan gooien we mobilevoip in de strijd en mobiel gaat over en nummerherkenning werkt.
Enkele pogingen nodig om via inbelnummer weer verbinding te maken.
Nog niet geprobeerd met speed dialnummer. Leuk zo...

Speed nummer niet op de site vast te zetten.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.