VodafoneVodafone laat 4 maanden rekeningen open tot 2000 euro komen

Bij de vodafone heb ik een abonnement bel&SMS 65 , 1 jaar afgesloten. Door de een of andere reden is de factuur bedrag niet automatisch afgeschreven. tussen tijd ben ik verhuizd. Door de verhuizing en de aanvraag van de puk code ben ik gedwongen tot contact komen met telefoon helpdesk van vodafone. dat is ongeveer 4 maanden later mijn abbonnement ingegaan is.

deze 4 maanden zijn heel erg bijzonder, want
1. er is geen automatische afschrijving van de factuur plaatsgevonden.
2. Er zijn geen sms'jes geweest met de vermelding van "uw factuur staat online enz...."
3. Er kwamen in deze maanden geen herinnering / aanmaningen ontvangen over deze facturen.
4.Adreswijziging kon ik niet via my vodafone doen, terwijl voor de tweede abonnement wel toegenagelijk was.
5 . doordat heb ik de adreswijziging telefonisch doorgegeven, die is voor 1 nr wel bijgewerkt, voor de andere "probleem nr " niet adres gewijzigd.
6. na aantal weken van de verhuizing wordt mijn uitgaande gespreken geblokkeerd. daardoor heb ik weer opnieuwe contact gehad.
6.toen wordt me verteld dat ik een openstaande factuur met bedrag 2000 euro(Twee duizend euro) betaald worden of een etalingsafspraak gemaakt worden, als ik deze telefoon nr willen gebruiken..
7. Ik Word zeer zeer verraasd , want vodafone KS verteld, dat ik een data heeft gebruikt in 4 maanden.

Blijkbaar is er een of andere niet goed ingesteld in telefoon, dat geven ze aan. daardoor heb ik niet bewust maar wel gebruikt. dan vertel ik de heleverhaal aan KS, maar die wil helemaal niet de schuld van hun accepteren.
dat zijn ( dat vind ik)
geen aanmaning na de openstaande eertse factuur 275 euro
krijg geen sms dat er een factuur klaar staat
krijg geen schrijterlijk herinnering met extra kosten
er is de adreswijziging niet juist bijgewerkt..... enzzz

Toen wordt van de KS me verteld dat ik de gebruikte data kosten moeten betalen, want ik ben daarvoor getekend. Dus in princiepe leggen ze de schuld bij me neer. later wordt 400 euro van de 2000 euro gecrediteerd. maar er wordt geen reden aangegeven waarom dat gebeurt. dit lijkt me alles dat iets niet klopend. maar KS dwing me dat ik de restant wel moet betalen. De telefoon nr is nu helemaal afgesloten door Vodafone.

HEEFT IEMAND ME EEN GOEDE TIPS OM DEZE PROBLEEM TE OPLOSSEN.

VOD

› reageer

En er gaat bij jou zelf ook geen lampje branden als je al maanden niets betaald hebt? Je weet toch dat je maandelijks moet betalen.. En je weet my vodafone dus te vinden, daar had je ook je rekeningen kunnen inzien...

Als je adreswijziging niet is bijgewerkt zullen de rekeningen en aanmaningen naar je oude adres gestuurd zijn. Zoiets kun je ook beter schriftelijk doorgeven.. Via de telefoon is een foutje in het adres zo gemaakt als het verkeerd verstaan wordt. Bovendien heb je altijd bewijs als je het schriftelijk doet.

› reageer

Ik had ook bij Vodafone een abo, nooit factuur ontvangen en dan opeens een aanmaning en dat mijn nummer afgesloten zou worden vanwege het niet betalen van de factuur. Terwijl ze toch echt mijn bankrekeningnummer hebben en er zou automatisch geincasseerd worden volgens het contract, en trouwens... welke factuur ?? Hier toch wel ff boos op gereageerd want dat er fouten gemaakt worden alla, maar dat ik daar de dupe van moet worden gaat er bij mij niet in. Een ultimatum gesteld met de mededeling dat als ze het niet oplossen, dit toch echt naar de GCT gaat. Ze hebben het op het allerlaatste moment toch opgelost en gecompenseerd. Bah bah, wat een slapers, had ze hun eigen contract nog door moeten mailen.

› reageer

Lijkt me een "broodje-aap" verhaal.

› reageer

Is het hun schuld dan? Waarom heb je niet eerder aan de bel getrokken dat de bedragen niet afgeschreven werden? Waarom heb je de facturen niet op My Vodafone bekeken? Heb je de sms reminder voor een factuur wel aangezet in My Vodafone? Klopt het rekeningnummer wel op je contract?

275 euro voor de eerste factuur? Je betaalt 1,50 euro per MB bij een Bel-Sms bundel. Dat betekent dat je rond de 175 MB data in een maand hebt verbruikt (indien alle extra kosten door data komen). Dat is erg veel data voor achtergronddata.

› reageer

Hier spelen natuurlijk 2 problemen door elkaar:

-Vodafone heeft rekeningen niet via automatische incasso afgeschreven of kunnen afschrijven
-De rekeningen zijn onverwacht hoog

De "gevolgschade" is opeens onverwacht een afsluiting en bij navraag een onverklaarbaar hoge rekening.

Je vraag:
waarom heeft Vodafone mij niet eerder hiervoor gewaarschuwd. En die is te beantwoorden door: je adreswijziging is niet goed doorgekomen bij Vodafone.

Rekening niet ingekeken:

gevolg van eigen handelen

Hoge rekening:
-als het dataverbruik klopt ligt dit aan je toestel instellingen of aan je gebruik (bijvoorbeeld nog de email settings in je toestel die elke 5 minuten op nieuwe email controleert, weer apps die automatisch refreshen etc.
-Als er echt aantoonbaar geen data verbruikt kan zijn, bijvoorbeeld omdat de sim nog nooit in je toestel geplaatst is geweest, dan is het mijns inziens aan Vodafone om de verbindingsdata aan je te sturen als "bewijs" dat zij activiteit hebben gezien op het netwerk. Eventueel een onderzoek via de technische dienst. Als er wel een toestel is aangemeld, dan zullen ze dit zeker kunnen bewijzen!

Geen waarschuwing gehad/gelezen:

gedeeltelijk eigen handelen. Je doorgegeven wijziging is mislukt. Het is niet in je op gekomen dit te controleren. Je hebt blijkbaar ook geen post opgehaals bij de oude bewoner en ook geen TNT-post doorzendservice laten activeren. Had je dat laatste gedaan, dan had TNT je adreswijziging nogmaals aan Vodafone door kunnen geven trouwens....

Mijn ervaring is dat providers voor niet betaalde rekeningen waarschuwen per SMS. Hierin wordt de afsluiting dan aangekondigd. Het lijkt mij bijzonder als ook deze berichten niet aangekomen zijn. Is dat wel zo gebeurd, dan is het jammer dat Vodafone deze blijkbaar niet gestuurd heeft, wat Vodafone te verwijten is.

Meestal zegt de provider: eerst betalen om je goede wil te laten zien. Vervolgens kunnen we praten over een oplossing. Kan je niet betalen, start dan om een betalingsregeling te treffen met Vodafone. Als je die nakomt, dan zullen er meer deuren open gaan die je eventueel tegemoet komen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.