Net mail gekregen dat budgetphone voor vast geen prepaid nummer meer heeft. Per einde contract wordt mijn prepaid omgezet naar €4.50 per maand. Heeft er iemand een alternatief, bel namelijk nooit.
› reageerIk heb zelf toevallig net met een jaar verlengd voor 2 nummers.
Kun je geen Budgetphone uno nemen? 15 euro per jaar, porteren daarheen is echter niet meer mogelijk.
Raar, ik dacht dat nummerbehoud een recht is.
› reageerHeb nog geen mail gehad, maar er wel een mailtje aan gewaagd. Lijkt me voor hen toch ook niet helemaal de bedoeling dat ik het nummer op zeg en weer een nieuw nummer aanvraag
› reageerNet mail gekregen dat budgetphone voor vast geen prepaid nummer meer heeft. Per einde contract wordt mijn prepaid omgezet naar €4.50 per maand. Heeft er iemand een alternatief, bel namelijk nooit.
Als alternatief zou je op VoipPlanet kunnen kijken.
Kosten zijn € 2.55 per maand en eenmalig € 10.00 voor het porteren.
Zie : http://voipplanet.nl/diensten-voipprijzen.php
Hoop dat Budgetphone porteren naar Uno gaat toestaan. Dit gaat Budgetphone klanten kosten.....
Of bij cheapconnect: http://www.cheapconnect.net/nl/tarieven.php
Voor nog geen 9 euro per jaar!
@Tellies
Als je toevallig in de regio Zwolle woont, heb ik nog wel een VoipDiscount-nummer voor je! Laat het maar even weten
Ik denk dat jongerenchaos het probleem heeft opgelost, als ik de cheapconnect site bekijk zijn zij goedkoper als budgetphone prepaid. Dus voor het afloopt je nummer porteren naar cheapconnect zou de oplossing moeten zijn.
› reageerAlleen kan je geeen nummer meeenemen naar cheapconnect, heb ze gemaidl om te vragen of dat komt of misschien per mail al kan.
› reageerNummerbehoud kan wel volgens de website zie ik nu staat alleen niet hoe.
› reageerHet blijft wel een prepaid maar wordt maandelijks van je beltegoed ingehouden , 1,25 euro pm. Slimme prijsverhoging van 50% dmv een productwijziging.
Dit is de mail van budgetphone.
Beste Budgetphone gebruiker,
WE UPGRADEN ONZE ABONNEMENTEN!
Budget Phone heeft de abonnementen versimpeld en verbeterd. Daar plukt u de vruchten van.
U hebt een Voip Prepaid abonnement voor telefoonnummer 31xxxxxxxx dat op xx-xx-2013 afloopt. Dit abonnement bieden we niet langer
aan, het kan dus niet verlengd worden .
Voip Prepaid vervalt, wat gebeurt er met uw abonnement?
BENT U EEN ZAKELIJKE KLANT?
- Grijp de kans!
Stap over naar het nieuwe budgetphone free business. Voor ? 17.50 per maand krijgt u gratis bellen naar Nederland mobiel en
vast, en naar vaste nummers in Europa. Ga naar www.budgetphone.nl, log in en wijzig zelf uw abonnement. De nieuwe
abonnementen zijn vanaf 7 december 2013 beschikbaar in de portal.
- Als u niets doet:
Uw voip prepaid jaarabonnement wordt omgezet naar het postpaid abonnement budgetphone basic business van ? 4.50 per
maand op de einddatum xx-xxx-2013 van uw voip prepaid abonnement.
- Automatische incasso
Postpaid abonnementen worden altijd betaald middels automatische incasso. Vul daarom voor de verloopdatum xx-xxx-2013 uw
bankrekeningnummer in bij Mijn Account.
BELT U PRIVE?
We hebben een nieuw prepaid abonnement: budgetphone uno
Wat is er nieuw aan budgetphone uno?
- Abonnementskosten worden automatisch maandelijk van uw beltegoed afgeschreven
- Een maandelijkse factuur te downloaden met belspecificatie en abonnementskosten
- Speciaal voor privégebruik, u kunt er één gesprek tegelijk mee voeren
Prepaid vervalt, wat gebeurt er met uw abonnement?
- Grijp de kans!
Stap over naar budgetphone free. Voor ? 12.50 per maand krijgt u gratis bellen naar Nederland mobiel en vast, en naar vaste
nummers in Europa. Ga naar www.budgetphone.nl, log in en wijzig zelf uw abonnement. De nieuwe abonnementen zijn vanaf 7
december 2013 beschikbaar in de portal. Postpaid abonnementen worden altijd betaald middels automatische incasso. Vul
daarom ook uw bankrekeningnummer in bij Mijn Account.
- Als u niets doet:
Uw voip prepaid jaarabonnement wordt op de einddatum xx-xxx-2013 omgezet naar budgetphone uno.
MEER ABONNEMENTEN ZIEN?
Kijk in het bijgevoegde overzicht.
NOG OPENSTAANDE PREPAID FACTUREN?
Daarover ontvangt u apart bericht.
Met vriendelijke groet,
Budget Phone Company
hallo hier met josuha1956 ik heb nog wel een par nummers van voip aanbieders wie heeft er belangstelling laat het wete kosten wel een paar cente he kunje ook heel poosje mee vooruit gewoon eenmalig een vergoeding en dan is het gebeurt wie heeft er belangstelling???
› reageerDit gebeurt er dus als je niets doet:
BENT U EEN ZAKELIJKE KLANT?
- Als u niets doet:
Uw voip prepaid jaarabonnement wordt omgezet naar het postpaid abonnement budgetphone basic business van € 4.50 per maand op de einddatum xx-xxx-2013 van uw voip prepaid abonnement.
BELT U PRIVE?
- Als u niets doet:
Uw voip prepaid jaarabonnement wordt op de einddatum xx-xxx-2013 omgezet naar budgetphone uno. Voor € 1,50 per maand.
En miss kunnen nieuwe klanten na portering direct overstappen naar Uno
Of bij cheapconnect: http://www.cheapconnect.net/nl/tarieven.php
Voor nog geen 9 euro per jaar!
Bedant jongerenchaos als budgetphone de boel niet terug draain
dan gaan we over op cheapconnect
Dit gaat Budgetphone heleboel klanten kosten.....
Het gaat mij niet verbazen als cheapconnect de prijs binnenkort ook aanpast......
› reageerHet is een feit. Naar wat ik vernomen heb, is dat de eerste klanten Budget Phone verlaten en over stappen naar andere aanbieders.
Als je op het internet even googled vind je o.a. een VoIP aanbieder (www.Go-CCS.nl) die ook abonnementen aanbied. Buiten de tekst “porteren van uw huidige telefoonnummers behoren tot de mogelijkheden” adverteren ze er niet mee. Na ze een e-mail gestuurd te hebben blijken ze ook een prepaid aan te bieden. De maandelijkse kosten bedragen € 1,25 per telefoonnummer (€ 15,00 p/j vooruit te betalen) en porteren ze ook je nummer. Ook naar prepaid. Porteren kost wat meer als bij CheapConnect, n.l. eenmalig € 25,00.
CheapConnect is niet de enige aanbieder, blijkt zo. Er is dus nog hoop.
Budgetphone maakt zich wel een beetje belachelijk door voor ingeporteerde nummers €4,50 per maand te gaan vragen! Wel jammer want budgetphone heeft een stabiele kwaliteit en een goede portal om dingen in te kunnen stellen.
Als je van KPN, Ziggo of etc. komt kun je nu inderdaad veel beter overstappen naar: http://www.cheapconnect.net/nl/prepaid-voip.php
Voor €8,95 per jaar, en inporteren kost nu maar €2,- (normaal €5)
@Duckdaff
Er zijn zeker meerdere Voip-aanbieders. Op Internet vindt je er tientallen die ook Nederlandse nummers aanbieden.
Alleen vindt ik die €25,- inporteer kosten, die jij noemt wel erg hoog.
Budgetphone maakt zich wel een beetje belachelijk door voor ingeporteerde nummers €4,50 per maand te gaan vragen! Wel jammer want budgetphone heeft een stabiele kwaliteit en een goede portal om dingen in te kunnen stellen.
Dat geldt gelukkig alleen voor bedrijven maar niet voor particulieren!
[quote="Brammert"]Dat geldt gelukkig alleen voor bedrijven maar niet voor particulieren![/quote]Mis!
Iedereen, zowel bedrijven als particulieren, kunnen GEEN nummers naar het Uno abonnement porteren. Ook bestaande klanten van Budget Phone kunnen hun nummer NIET porteren naar Uno.
@Windstorm
€ 25,00 is prijzig, maar bij deze club is porteren naar elk soort abonnement mogelijk. Bij Budget Phone is dit NIET mogelijk en daar gaat dit draadje over, toch?
@duckdalf: windstorm bedoelde met de opmerking van 25 euro is wel prijzig dat cheapconnect met 2 euro veel goedkoper is voor inporteren. Daaarmee zou cheapconnect de beste optie zijn voor budgetphoneklanten.
› reageer@dsterk
Volgens mij zijn dit jouw woorden:
"Alleen kan je geeen nummer meeenemen naar cheapconnect, heb ze gemaidl om te vragen of dat komt of misschien per mail al kan."
Dan ga ik er van uit dat dit ook niet mogelijk is.
Denk dat CheapConnect, al mag die goedkoop zijn, niet in aanmerking komt om over te stappen, toch? Per slot kan je niet je nummer mee nemen.
Nummerportering staat er anders nu wel bij via cheapconnect en is dus toegevoegd voor 2 euro en moet daardoor mogelkijk zijn.
Ik snap helemaal niets van budgetphone. Ik krijg zojuist de volgende mail:
We upgraden onze abonnementen!
Budget Phone geeft de abonnementen een upgrade in uw voordeel. Per 1 januari 2013
bieden we een geheel vernieuwd assortiment aan.
Wilt u wijzigen? Ga naar www.budgetphone.nl en log in op uw account. Kies “wijzigen”
achter het betreffende telefoonnummer. Het nieuwe abonnement gaat in per 1.1.2013.
Het gaat vanzelf ...
PayBasic wordt basic voor privé
PayBasic wordt basic business voor zakelijke klanten
FreeNational AllCalls wordt free en krijgt gratis bellen naar Europa erbij
FreeEurope wordt free en krijgt gratis bellen naar NL mobiel erbij
FreeEurope Business wordt free business en krijgt gratis bellen naar NL mobiel erbij
PayBasic NetWork wordt basic network
FreeNational AllCalls Network wordt free network en krijgt gratis bellen naar Europa erbij
... en uw abonnementstarief blijft ongewijzigd
Ik heb helemaal geen abonnement maar prepaid? Blijft dit nu gehandhaafd?
Nummerbehoud kan wel volgens de website zie ik nu staat alleen niet hoe.
@Duckdalf
Als je een post verder had gelezen las je dat het volgens de site wel kon.
Het staat inmiddels ook prominenter op de site met het €2,- actietarief. Het is dus gewoon mogelijk!
Ik heb van Budgetphone nog niets vernomen m.b.t. mijn Prepaid aansluitingen, maar heb begrepen dat Privé Prepaid gebruikers overgaan naar budgetphone uno, zie eerdere berichten in dit topic.
Tenslotte Duckdaff, moet ik zeggen dat je me niet geheel onafhankelijk over doet komen, als je van een bepaalde VoIP aanbieder bent kom daar dan gewoon vooruit
@jongerenchaos
Kreeg die mail ook, over Prepaid wordt daar inderdaad (vreemdgenoeg) niet gerept...
Wat uit een eerdere mail van budgetphone bleek, (die ik overigens niet heb ontvangen) is dat Prepaid overgaat naar budgetphone uno, zie mijn eerdere posts.
[quote="Windstorm"]Tenslotte Duckdaff, moet ik zeggen dat je me niet geheel onafhankelijk over doet komen, als je van een bepaalde VoIP aanbieder bent kom daar dan gewoon vooruit[/quote]Ik zal je echt moeten teleurstellen. Ik ben geen VoIP aanbieder o.i.d.
Sorry.
Ik snap helemaal niets van budgetphone. Ik krijg zojuist de volgende mail:
We upgraden onze abonnementen!
Budget Phone geeft de abonnementen een upgrade in uw voordeel. Per 1 januari 2013
bieden we een geheel vernieuwd assortiment aan.
Wilt u wijzigen? Ga naar www.budgetphone.nl en log in op uw account. Kies “wijzigen”
achter het betreffende telefoonnummer. Het nieuwe abonnement gaat in per 1.1.2013.
Het gaat vanzelf ...
PayBasic wordt basic voor privé
PayBasic wordt basic business voor zakelijke klanten
FreeNational AllCalls wordt free en krijgt gratis bellen naar Europa erbij
FreeEurope wordt free en krijgt gratis bellen naar NL mobiel erbij
FreeEurope Business wordt free business en krijgt gratis bellen naar NL mobiel erbij
PayBasic NetWork wordt basic network
FreeNational AllCalls Network wordt free network en krijgt gratis bellen naar Europa erbij
... en uw abonnementstarief blijft ongewijzigd
Ik heb helemaal geen abonnement maar prepaid? Blijft dit nu gehandhaafd?
gelukkig ik ben niet de enige. Ik snapte ook niets van. Prepaid staat niet tussen dus ....
Mijn nummer loopt nog tot mei door dus ik ga er vanuit dat ik voorlopig daar nog onder de oude tarieven blijf vallen. En anders hoppen we over naar cheapconnect.
› reageerOp 20 maart kreeg ik een e-mail dat de meeste van mijn nummers over zouden gaan naar Budgetphone uno. De nummers waarvoor eind 2012 nog €10 abonnementsgeld betaald is zullen eind dit jaar ook wel omgezet worden.
Alleen op 31 maart ontving ik ineens een mail dat de nummers die eerst naar uno zouden gaan nu ineens naar het zakelijke budgetphone basic business voor € 4,50 per maand gaan.
Een van de nummers wordt door een familielid zakelijk gebruikt, de andere nummers zijn allemaal particulier.
Budgetphone deed geen enkele moeite de nummers terug te zetten naar budgetphone uno. Ik stap nu dus noodgedwongen over naar cheapconnect.
Weet iemand of cheapconnect nummers eenvoudig te forwarden zijn naar een sip-uri (bijv: sip:user@host.com) van een andere VoIP provider
Weet iemand of cheapconnect nummers eenvoudig te forwarden zijn naar een sip-uri (bijv: sip:user@host.com) van een andere VoIP provider.
Lees of post het op http://forum.cheapconnect.net/
Brammert bedankt,
daar maar neergezet
Bijzonder. Ik heb vorig jaar braaf de verlengingskosten betaald en verder nog niets gehoord over een wijziging. Wel moet ik zeggen dat ik het tegoed wat ik opwaardeer ook regelmatig gebruik en opnieuw opwaardeer. Zou dat nog uitmaken? Ik kan mij voorstellen dat zij van gebuikers afwillen die wel kosten genereren en die niets binnen brengen. Verbruikten jullie ook gewoon tegoed inclusief daarna weer opwaarderen?
› reageer@Windstorm: Meestal komt er een snelle reactie op dat forum. Waarschijnlijk beetje moeilijke vraag... (Net als voor mij)
@Koen: Heb eenmalig € 5 opgewaardeerd. Ik wil eigenlijk alleen maar goedkope inbelmogelijkheid. Ben me ervan bewust dat dat niet echt uit kan voor prepaid-providers.
Wat een naar onbetrouwbaar en onsympathiek bedrijf is dat budgetphone geworden! Ik raad iedereen af om hier klant te worden. Heb al jaren telefoonnummers bij dit bedrijf en moet nu opeens 5,5 x zo veel gaan betalen voor hetzelfde! Omdat ze het zakelijke 'prepaid' telefoonabonnement afschaffen en ik als onderneming geregistreerd sta. Doen ze net alsog het niet kan, maar het is pure onwil. Zo van, we gaan via onze klanten 5,5 keer zoveel omzet draaien, zonder dat zij ook maar iets meer of beters krijgt. Afzetten dus. Terwijl ze me net zo goed zo'n ook al 1,5 keer zo duur geworden uno abonnement kunnen overzetten. Maar dat weigeren ze gewoon! En dan moet je ook opeens je KvK uittreksel gaan opsturen. Waar hebben ze dat opeens voor nodig? Voor identiteitsfraude? Dit bedrijf stinkt. En als ze zo al beginnen tegen zakelijke klanten, dan zijn binnenkort de particulieren aan de beurt! Die krijgen nu ook al 50% prijsverhoging voor de kiezen. Dat is pas het begin! Elders las ik al dat het bedrijf op sterven na dood / bijna failliet is. Zit de onderwereld opeens in Budgetphone? Straks ben je ook nog je nummer kwijt! Ik ga gauw overstappen naar een provider die wel betrouwbaar is. Mensen pas op voor deze creeps! Straks ben je afhankelijk van deze oplichters en draaien ze je een poot uit of ben je je nummer kwijt!
› reageer@windstorm, ik zou ook maar heel gauw dat advies van je windbelwebsite afhalen. bovendien klopt het niet meer!
› reageer@plaankameo
Ik ga helemaal niets heel gauw.
Die site en VoIP is meer een soort hobby projectje.
Zal het VoIP gedeelte van mijn site eens offline halen.
@windbel: bedoel je dat je deze nare organisatie nog steeds aanraad? of ben je aan deze firma gelieerd? in ieder geval klopt het niet meer dat deze firma voor 10 euro per jaar prepaid voip telefoonnummers levert nu ze voor ondernemers de prijs opeens en zonder overgangsregeling of enige coulance met 440% hebben verhoogd en voor particulieren met 50%. ik zou zeggen: raad het mensen af om hier klant te worden!
› reageerJa, ik heb aandelen maar dat lijkt me duidelijk
› reageerVanochtend ook maar even nummerportering van BP naar CC voor mijn 3 nummers aangevraagd.
› reageerZo, nummerportering aangevraagd. Cheapconnect heeft ook een veel werkbaardere backoffice vergeleken bij budgetphone. Meteen maar een extra nummertje aangevraagd
› reageerde 4 nummers die naar een of ander duur budgetphone abo moesten zijn zonder problemen overgenomen door Cheapconnect.
Iemand anders heeft in April ook zonder problemen zijn 3 nummers over laten zetten naar Cheapconnect.
Top service daar, houden zo!
Wat ik een beetje vreemd vind van Budgetphone is dat zij mijn prepaid nummers nu zakelijk noemen hoewel maar 1 van de 2 dit daadwerkelijk is. Ik heb ze als privé en zakelijk nummer uit een ISDN aansluiting geportereerd en hoewel dit al 6 jaar geleden is heb ik alle mailtjes nog en zij spreken nergens over zakelijke prepaid VOIP. Dat doen zij nu voor het eerst. Volgens Budgetphone zou alleen van belang zijn hoe zij het in hun administratie geregistreerd hebben. Dat klinkt een beetje Kafka achtig als één van de nummers al 6 jaar als privé nummer in de telefoongids staat en de rekeningen ook nooit gericht zijn geweest aan mijn bedrijf.
› reageerdat is weer 1 klant minder voor budgetphone.
Wat een klantvriendelijk bedrijf... Not!
Echt geweldig hoe ze met klanten omgaan.
Had 3 nummers bij ze. (vanuit het ISDN tijdperk)
2 nummers zijn eenzijdig door ze verwijderd (visite kaartjes kunnen de prullebak in)
zij geven aan mailtjes te hebben verstuurd die ik nooit heb ontvangen.
Van het derde (hoofd) nummer heb ik ze wel gehad en ook netjes betaald elk jaar.
van de andere twee nummers wilde ik ook nog de afgesloten periode betalen om zo nog de nummers terug te krijgen..
maar het mocht niet baten, helaas.
En ik vond het niet belangrijk genoeg om er gerechtelijk iets mee te gaan doen.
Letterlijke mail van de helpdesk:
De mail is verzonden en gaan we niet in discusie of u deze wel of niet ontvangen heeft.
Er zijn meerdere emails verstuurd om u te wijzen dat het nummer verlengt dien te worden.
Het nummer is een tijd lang gedeactiveerd geweest, u heeft niet gereageerd, nadat het nummer verwijderd is sluiten we deze niet meer aan.
Ik heb nu dus maar geporteerd naar cheapconnect.. ben benieuwd.
Wordt goed oppassen dus. Zelf ook overgestapt naar Cheapconnect (welliswaar geen portering maar nieuw nummer ivm verhuizing naar ander netnummer), maar heb nog van iemand anders ook nog een nummer actief staan daar.
Hoe lang geleden was de termijn al verlopen dan? En kun je ook porteren terwijl je prepaid termijn nog niet verlopen is? Volgens mij heb ik ergens tot december betaald, maar zit te twijfelen of het niet al verstandig is om eerder te porteren.
Als een nummer uit de lucht is gehaald, kan zo ver ik weet het niet meer geactiveerd worden. Het nummer gaat dan terug naar de oorspronkelijke uitgever.
ps. visitekaartjes horen bij het oud papier.