Hoe sluit ik een draadloos netwerk op een draadloos netwerk aan om met internet contact te maken?

Naar aanleiding van mijn verhaal in dit topic heb ik een soort gelijke vraag, maar die een ander soort oplossing nodig heeft.

Ik heb draadloos met toestemming internet via één van mijn buren, nu loopt dat via een simpele wifi verbinding die WPA2 beschermd is.

Ik zou graag met een analoge dect telefoon en een vaste computer zonder wifi via een soort van apparaatje verbinding willen maken met zijn draadloze modem en dan uit willen bellen via http://www.voipbuster.nl/ en ontvangen via http://www.cheapconnect.net/nl/prepaid-voip.php met nummerweergave voor zowel ontvangst als uitbellen. Tevens zou ik er graag een gecombineerde faxprinter aan willen hangen, maar hoe pak ik zo iets aan?

› reageer

Om het wifi signaal van je buurman op te kunnen pikken heb je bijvoorbeeld dit ap nodig. Voor je telefoonwensen heb je zoiets nodig. Dit apparaat sluit je op de eerste aan. Je moet even opletten of de apparatuur met fax om kan gaan.
Of beide apparaten ook in één apparaat te krijgen zijn, weet ik niet. Ik hoop dat ik zo een beetje op weg heb geholpen.

› reageer

Maar dan zal er wel een VoiP account ingesteld moeten worden op het modem van je buurman, die daar theoretisch ook mee kan gaan bellen op jouw kosten. Ik zou in het geval van fax een oplossing van fax via e-mail zoeken.

› reageer

Iets instellen bij je buurman hoeft niet. Een paar jaar geleden maakte ik gebruik van een Sipura. Een Sipura is hetzelfde soort apparaat waar ik met mijn tweede link in mijn vorige bericht naar linkte. Ik heb toen nooit iets in mijn modem hoeven instellen. Wel in de Sipura.
Ik moet er wel even bij zeggen dat ik toen nog geen gebruik maakte van een koppeling tussen twee draadloze netwerken. De Sipura zat rechtstreeks in mijn ap (niet mijn modem van de provider).

› reageer

Kan aan mij liggen, maar ik zie helemaal geen verhaal van jou in dat topic?

› reageer

( @PetervdK)
Vanwege off-topic is het bericht daar verborgen

› reageer

Ah, vandaar. Dan heb ik nix gezegd...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.