Abonnement -> prepaid -> abonnement, hoe lang?

Bij HN zijn de verleng aanbiedingen beduidend slechter dan nieuw abonnement af te sluiten. Ik wil dus mijn nummer overzetten naar een pre-paid (SimYo) en dan zo snel mogelijk weer over zetten naar een HN abonnement.

Iemand hier ervaring mee, hoe lang het overzetten van prepaid naar HN gaat duren? Praten we dan over dagen of over weken?

› reageer

Overzetten prepaid naar abo.Meestal max 10 dagen.
Pas wel op dat je bij Simyo tegoed laat staan.Bij negatief tegoed gaat portering niet door.

› reageer

Dus zodra mijn nummer bij simyo is dan kan ik alweer een nummerporteringsverzoek indienen? Eigenlijk een grote onzin deze hele exercitie, kost mij niks maar zorgt wel voor veel (?) werk bij de telecomproviders.

› reageer

@BB-one
de simkaart van Simyo is gratis met 7,50 euro beltegoed als je bestelt via prepaidnuller.nl

› reageer

Klopt, je kan je nummer overzetten van abonnement naar prepaid. Je hebt bij hollandsnieuwe een maand opzegtermijn, dus dat duurt een maand. Zodra je nummer is overgezet, kan je weer nummer behoud aanvragen naar een abonnement toe. Nummer behoud vanuit prepaid duurt altijd 10 werkdagen.
Het is inderdaad veel werk voor niks. Ik heb hier gisteren nog weer met hollandsnieuwe over gezeten, omdat wij ook graag gewoon klanten willen verlengen. Ze hebben dit wel in de planning, maar vooralsnog is dit nu de enige oplossing.

› reageer

Dus zodra mijn nummer bij simyo is dan kan ik alweer een nummerporteringsverzoek indienen? Eigenlijk een grote onzin deze hele exercitie, kost mij niks maar zorgt wel voor veel (?) werk bij de telecomproviders.HollandsNieuwe zal daar ongetwijfeld wiskunde op toegepast hebben. Grote kans dat 70% het slechtere verlengingsaanbod accepteert. Dan kan je als provider beter 30% van je klanten kwijtraken of uitporteer-inporteer constructies toe laten passen. Dat levert aan het einde van de streep dan meer geld op.

› reageer

@blabla: dat is niet helemaal waar. Het kost best veel geld om in het bestaande systeem technische wijzigingen aan te brengen zodat de dealers in hun systemen verlengingen met special deals kunnen doen. En dat potje wordt verdeeld over het jaar en ja, dan gaat dit in volgorde van wat het meeste oplevert......

› reageer

Dus zodra mijn nummer bij simyo is dan kan ik alweer een nummerporteringsverzoek indienen?Ik denk dat BB-one graag wil weten of een provider (in dit geval simyo) meewerkt om je nummer uit te porteren als je net bent ingeporteerd en dan ook nog eens terug uitporteren naar je oude provider.

› reageer

Ja, daar zullen ze in moeten meewerken.......

› reageer

Ruim 10 werkdagen voor afloopdatum aanvragen.
4-01 overgezet naar Kruidvat.
Nummerbehoud aangevraagd op het nieuwe contract van hollandsnieuwe.
hollandsnieuwe vult bij aanvraag automatisch de datum in wanneer het nummer wordt overgezet.
24-01 nummer van Kruidvat naar hn.
Nog netjes een brief van Kruidvat gekregen met de datum van nummerbehoud naar hun.

› reageer

Dank voor de reacties. Gaan inderdaad maar de simyo prepaid gebruiken. (heb er een aangevraagd, maar twee gekregen...)

› reageer

Als je weer zoekt voor een aanbieding voor hollandsnieuwe om terug te porteren, dan hoor ik graag als ik je kan helpen!

› reageer

Ik heb geprobeerd deze route te nemen. Nummerbehoud is tot drie keer(!) niet gelukt. Ik zou een onjuist Sim nummer hebben opgegeven (klopt toch echt wel,...) Ook vervelend is dat je niets te horen krijgt en als je er achter aanbelt te maken krijgt met de hel-pdesk van HN. Met afstand de slechtste helpdesk waar ik mee te maken heb gehad. Onbekwaam en qua onbeleefdheid een voor mij nieuw dieptepunt.
HN de prijs is ok maar als je tegen een probleem aanloopt.

› reageer

@pvdh: Hollandsnieuwe moet jouw simkaart nummer ook weten en aan je kunnen laten weten, dan kan daar geen misverstand over ontstaan. Ben je bezig te porteren van HN naar prepaid of weer terug?

› reageer

Het ging al mis bij de eerste stap: van HN naar Prepaid. Ja HN weet dat nummer en ik heb het ook bij hun geverifieerd na de eerste mislukking. Toch werd ook de tweede en derde keer de portering geweigerd.

› reageer

Ok, maar de portering werd dus door hollandsnieuwe geweigerd op basis van foutief simkaart nummer?
Naar prepaid van welke provider wilde je gaan? Van hollandsnieuwe abonnement naar hollandsnieuwe prepaid kan namelijk niet

› reageer

Ja op basis van foutief simkaartnummer. Kwam ik pas achter na lang doorvragen bij die vreselijke helpdesk. Ik probeerde te porteren naar GT Mobile, waar ik trouwens heel goed werd te woord gestaan.

› reageer

Als een portering is afgewezen op foutief simkaart nummer, dan had GT Mobile dit ook aan je moeten kunnen vertellen. Dit gaat namelijk via een speciaal systeem, waar zij ook in kunnen kijken en kunnen zien wat de reden voor afwijzing is. Dus om te zeggen dat je hier pas achter kwam nadat je hn hebt gebeld, vind ik niet helemaal terecht.

Heb je je simkaart nummer aangepast en de portering opnieuw aangevraagd? Hebben ze de portering handmatig met een opmerking gedaan (dan gaat het niet automatisch via een systeem, maar moet iemand dit handmatig goedkeuren, dat zorgt er vaak voor dat dit soort dingen dan wel goed gaan). Heeft GT Mobile geprobeerd je hiermee verder te helpen? Oftewel: wat is er daarna allemaal gebeurd?
Ik kan wel proberen om te kijken wat ik kan doen voor je bij hn.....al vind ik dat GT Mobile dat eigenlijk voor je had moeten doen....

› reageer

Goed bezig voordeelmobiel !

› reageer

@Voordeelmobiel

Ik bel altijd achter een nummerportering aan, of het goed gaat. Eerst GT-Mobile gebeld. Die wisten mij te vertellen dat nummerbehoud geweigerd was door HN. Toen HN gebeld. Zeer slecht en onbeleefd geholpen, na doorvragen en veel in de wacht staan kwam er uit dat nummerbehoud geweigerd was wegens verkeerd simkaartnummer. Nummer gecontroleerd en was goed. Zo dus drie keer gebeurd, inclusief de slechte behandeling door de Helpdesk.... Inmiddels gebruik ik het nieuwe nummer al een paar weken. Weer terug naar mijn oude nummer geeft nog meer verwarring, dus bedankt voor je hulp.

› reageer

@pvdh: Ok, duidelijk. Jammer, anders had ik je nog wel kunnen helpen. Als het in het automatische systeem niet goed gaat met nummer behoud, dan kan je een ; (punt komma) meegeven....dat klinkt een beetje raar, maar dat houdt in dat je achter de puntkomma een tekst kan zetten, waardoor de aanvraag door iemand behandeld moet worden in plaats van dat dit automatisch door het systeem verwerkt wordt. In de tekst kan je dan een opmerking zetten die belangrijk is om te zorgen dat het goed gaat.

Zo lang je dit niet doet, kan je 100 keer nummer behoud aanvragen, maar dan gaat waarschijnlijk steeds hetzelfde fout en zal dat niet veranderen.

Nu heb je er niks aan, maar misschien goede info voor iedereen in de toekomst.

› reageer

Heel erg goed bezig, Voordeelmobiel Zal volgende keer aan jullie denken.

› reageer

Dank je wel. Leuk om te horen (lezen)!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.