Iphone met abo of simonly?

Dag TV'ers,

Ik zou graag jullie hulp willen bij het vinden van het 'beste' abonnement voor een iphone. Moeders wil is wet, dus ik heb de opdracht gekregen om voor haar het beste abo te scoren.

Wat wil ze?
Iphone 4, 4s of 5

Hoeveel verbruikt ze?
Een 275 van HN zou moeten volstaan. 200 min bellen, wat whatsapp en soms nog een smsje.

Na 3 uur abonnementen te hebben vergeleken wordt ik er niet heel veel wijzer van. Ik krijg wel het idee dat een iphone los kopen i.c.m. een sim only misschien wel verstandiger is.

Iemand enig idee wat voor deze situatie het meest geschikt is? Bij voorbaat dank!

› reageer

Heb je al bij Hollands Nieuwe op de website gekeken? €25/maand weet je alles ...

› reageer

Dat was de eerste die ik vond

Punt is dat je dan beter het toestel los kunt kopen en een zelfde, maar dan simonly, abonnement kunt afsluiten via bijvoorbeeld voordeelmobiel. Bij HN is het de prijs van het toestel + 9,25 p/m voor het abonnement. Via simonly constructie betaal je 6,75 p/m.

Ik vond ook nog een actie van Ben i.c.m. de iphone 4.
300min
1000sms
500mb
Voor 23,50 per maand (toestel gratis)

Maar Ben is T-mobile... en dat weet ik nog net zo niet.

› reageer

Met Hollands Nieuwe 275 houdt ze na 200 minuten bellen nog 75 MB data over. Dat is erg beperkt, hoewel het buiten bundel tarief meevalt. Houd er wel rekening mee dat de iPhone 4 bijna drie jaar op de markt is, wat heel oud is in telecomland. Net zo oud als ex-vlaggenschepen als de Samsung Galaxy S, HTC Desire, Sony Ericsson Xperia X10 en de Nokia N8. Ik zou zelf daarom eerder op een 4S instappen, en dan kwaliteit kiezen boven de kostprijs van het abonnement. Althans, Apple kies je om de kwaliteit ook. Als het echt om de prijs gaat kan ze net zo goed aan de Chinese iclone gaan.

› reageer

Als het echt om de prijs gaat kan ze net zo goed aan de Chinese iclone gaan.
Quite right! Werken prima en zijn meer dan 50-75% goedkoper dan de "echte". _/-o_

› reageer

Dus de iPhone 4 moet ik maar schrappen vanwege ouderdom?

Dan blijft de 4s en 5 over. Zal eens zoeken naar goede abo's. Als iemand een tip heeft hoor ik het graag.

› reageer

Ik ben het met de rest eens dat de iPhone 4 verouderd is. Het nadeel van die iPhones is echter dat ze zo duur blijven. Dus zelfs na zoveel jaar zijn ze nog behoorlijk aan de prijs. En de opvolger (4S) blijft zelfs nog veel en veel duurder.

Maaruh....wat dacht je van Tele2 met de 4S?
Tele2 - 2 jaar
Gratis iPhone 4S
300 min/SMS + 1500 MB (ik weet het, dit is veel te veel. Kan ook lager, maar dan moet je bijbetalen voor de telefoon)
38 euro per maand

Toestel lease zou ik niet aanraden. Maar valt dat ook onder de mogelijkheden?

En anders inderdaad Sim Only en de telefoon los kopen. Wil je dat ik daarvoor de beste opties voor je op een rij zet?

› reageer

Als je dat zou willen doen, graag!

Ik dacht in eerste instantie dat HN 275 voldoende zou zijn. Tegoed gaat 3 maanden mee, dus daar kan ze de eventuele uitschieters mee opvangen. Punt is echter dat ze de ipad gaat verbinden met internet via de telefoon... ik heb geen flauw idee hoeveel mb's dat gaat vreten.

Een 275 i.c.m. een 500mb zou dan eerder wat zijn. Die abo's komen uit (i.c.m. een 4s) op rond de 770 euro voor 2 jaar. (wat een geld :| )

Toestel lease heb ik 'r ook al afgeraden. Zij heeft nu T-mobile, maar heeft daar een vervelende aanvaring gehad met de klantenservice. Daar wil ze dus eigenlijk niks meer mee te maken hebben... Als ik T-mobile (netwerk) echter wegstreep blijft er nauwelijks iets interessants over :s

Ik ben benieuwd hoe dat rijtje eruit komt te zien

› reageer

Nog ff 2 vragen/opmerkingen ter aanvulling:
Simpel verkopen wij niet meer. We hebben zo veel klachten gehad over deze provider (service, kwaliteit, ondersteuning voor ons) dat we hen van de site hebben gegooid. Dus deze provider laat ik buiten beschouwing.
Je kan daar zelf naar kijken, maar ik zou het niet adviseren.

Als we kijken naar Sim Only, kan ik natuurlijk wel weer Telfort, Hi en KPN meenemen. Wil je dan dat ik de providers op het T-Mobile netwerk weg laat? En T-Mobile sowieso dus niet begrijp ik.

› reageer

Van mij mag je alles opnemen in de lijst als het interessant is Misschien dat verlengen nog 'voordelig' is? Ik kan het allicht proberen te verkopen

Gezien de reviews mag je simpel buiten beschouwing laten ja haha.

› reageer

Hollandsnieuwe (ik zou dan gaan voor 1 jaar)
275 min/SMS + 500 MB
€12,50 per maand
Eenmalig 10 euro aansluitkosten
Gratis verzending

Youfone -2 jaar
250 min/SMS + 500 MB
€12,- per maand
Eenmalig 14,99 aansluitkosten
Gratis verzending

Simyo - 1 jaar
300 min/SMS + 500 MB (kan ook 200 mb, als dat genoeg is)
€14,50 per maand
Eenmalig €14,99 aansluitkosten
Gratis verzending

Vodafone is duur voor wat je zoekt, zeker als je ook een paar SMSjes wilt kunnen verzenden

Telfort Superkoopje - 2 jaar
100 min + 100 SMS + 500 MB
€16,- per maand
Gratis aansluitkosten
Gratis verzending

Hi is heel duur in vergelijking met wat ik hierboven uiteen heb gezet
KPN idem

BEN - 2 jaar
300 min/SMS + 500 MB (kan ook 200 MB)
€15,98 per maand
Eenmalig €15,24 aansluitkosten
gratis verzending

T-Mobile 2 jaar
Smart Plus
250 min + onbeperkt SMS + 500 MB
€20,- per maand
Verlenging, dus geen aansluitkosten en verzendkosten

Tele2 - 2 jaar (1 jaar kan ook. Dan is het in zijn geheel 1 euro per maand duurder)
300 min/SMS + 500 MB
€13,- per maand
Gratis Aansluitksoten
Gratis verzending

Maakt het het zo iets overzichtelijker voor je?

› reageer

Super bedankt!

Ik heb het even in een excel bestandje gezet. De volgende vallen sowieso af:
- Telfort (te weinig minuten)
- Youfone (te slechte reviews)
- T-Mobile (te duur i.v.m. de rest)
- Tele2 1 jaar (Ik ga uit van 2 jarige abonnementen, vandaar dat ik deze weg laat en de ander meeneem)

Dan blijven er nog 4 over. Gerangschikt op kosten. De 1 jarige abonnementskosten heb ik maal 2 gedaan om ze te kunnen vergelijken met de 2 jarige abonnementen.

1. HN = 310,-
2. Tele2 = 312,-
3. Simyo = 362,99
4. BEN = 398,76

HN en Tele2 zitten dus erg dicht bij elkaar. HN geeft 275+500 en de rest 300+500. Tele2 is dus qua prijs gezien het beste. Echter is 275 voldoende en heeft HN het voordeel dat je het tegoed 3 maanden meeneemt. Ook wordt na die 500mb de 275 bundel aangesproken. Dan lijkt mij dat persoonlijk de betere keuze toch?

Wanneer ik echter de goedkoopste vanaf prijs van een iPhone 4s daarbij optel kom ik uit op 850 euro.

Ik heb even gezocht naar HN abonnementen i.c.m. een iPhone 4s en bij studentmobiel (concurrent, excusez moi) kom ik dan uit op 776,95 (na cashback, inclusief verzendkosten en volgens mij aansluitkosten, wordt namelijk ook niet bij het afrekenen vermeld)

› reageer

Telfort is 300 minuten in plaats van 100 minuten. Mijn keuze zou voor Simyo zijn vanwege het KPN netwerk.

› reageer

Excuus. Inderdaad, dat is een type foutje.
Je hebt het over een cashback bij Studentmobiel. Hoe kom je aan een cashback bij Studentmobiel? De verzendkosten zijn bij studentmobiel altijd 6,95 en de aansluitkosten 10 euro (bij hollandsnieuwe met telefoon)

› reageer

Ah, dan zou telfort BEN van de 4e plek stoten.

Wat betreft netwerkkwaliteit, en dan spreek ik uit eigen ervaringen, is dat Vodafone goede dekking heeft. Ik heb nu HN en heb altijd bereik. In mijn dualsim zit ook een Hi kaartje en hoewel ik daar weinig mee bel heb ik daarover ook geen klagen. T-mobile daarentegen hebben vrienden van mij en die klagen steen en been. Waar ik nog 3 streepjes heb, hebben zij er 0 of de verbinding valt halverwege het gesprek weg. Dat zou dus betekenen dat wanneer ik T-mobile weg zou laten Simyo en HN overblijven.

De cashback vond ik via cashbacksvergelijken.nl Via spaarwinkelen krijg je 25 euro op een abonnement http://www.spaarwinkelen.nl/korting/studentmobiel-nl.php

Qua abonnementen (met telefoon) wordt het ook erg schaars met deze eisen. T-mobile en partners vallen af vanwege het slechte netwerk en KPN en consorten vallen af vanwege de lease constructie. Vodafone zelf is hartstikke duur geworden met haar RED abonnementen... blijft weinig keus over.

› reageer

Tsja....het is inderdaad allemaal niet ideaal voor wat jij wilt. Ik zou zelf toch nog eens goed nadenken over de iPhone 4. Het scheelt qua prijs namelijk wel echt behoorlijk. En wat doet je moeder nu werkelijk allemaal met de telefoon? (Of is het een hele hippe jonge moeder ;-) )

Als ik je nog verder kan helpen hoor ik het graag!

› reageer

Nouja, hip... ze probeert het i.i.g.

Ik dacht zelf in eerste instantie ook aan een iphone 4. Scheelt echt veel i.v.m. een iphone 4s (laat staan een 5). De 4 werd mij hier echter afgeraden vanwege ouderdom, traagheid etc. Ding is al 3 jaar op de markt en ga zo maar door (ongelofelijk dat ie nog bijna 400 kost).

Wat ze voornamelijk gaat doen denk ik:
- Bellen
- Smsen
- Whatsappen
- Beetje internetten
- Email
- Agenda
- Tetheren met de ipad

En verder weet ik het niet zo goe Denk jij dat een iphone 4 voldoende is voor de komende 2 jaar?

› reageer

Ik ben wel heel benieuwd wat de forum lezers hiervan vinden. Mijn insteek tot nu toe is dat ik het er wel voor over zou hebben als je kijkt naar het prijsverschil wat je anders kwijt bent als je kiest voor de 4S en als je bekijkt wat ze er allemaal mee gaat doen.

Wat vinden jullie?

› reageer

Als je twee jaar met het toestel moet doen, zou ik de iPhone 4 echt links laten liggen. Dat apparaat is nu al niet bepaald snel meer. En met iedere nieuwe versie van iOS zal de 4 alleen maar trager worden, als de 4 überhaupt nog ondersteund wordt bij nieuwe versies van iOS. In mijn ogen loopt de 4 nu al op z'n laatste benen. De 4S is echt een stuk sneller en toekomstbestendiger.

› reageer

Dat is waar. Maar het prijs verschil is eigenlijk wel belachelijk.....Eigenlijk zouden (in mijn ogen) de iPhones sowieso verder in prijs moeten dalen als ze zo oud zijn en als er nieuwere versies komen. Ze blijven zo belachelijk duur.......

› reageer

Tja, hoezo moet dat? Een Ferrari uit de 90'er jaren kost tweedehands (of misschien wel vijfdehands) ook nog steeds zo'n 40.000 euro. Voor dat geld koop je ook een splinternieuwe Toyota Avensis met alle moderne snufjes erop.

Als Apple oudere toestellen voor een prijs van rond de 200 euro gaat verkopen, verliest de merknaam Apple waarde en exclusiviteit.

› reageer

Ok, ik snap je insteek. Toch vind ik het wel een wezenlijk verschil hoor...een auto of een telefoon. Waar het mij om gaat is dat een iPhone 4 (een heel verouderd toestel dus) zowat net zo duur is als een (veel) nieuw(er) toestel van een ander merk.

Maar ik ben het met je eens dat de consument zelf de prijs hoog houdt. Als Apple mega hoge prijzen vraagt en iedereen koopt het, waarom dan niet......

› reageer

Het is ook niet voor mezelf... ik vind Apple mooi spul maken, maar ik importeer dan liever voor 1/5e van de prijs een prachtig telefoontje uit China

Ik zit nu ook wel weer erg te twijfelen of een 4 niet voldoende zou zijn. Het scheelt maar liefst 150 euro. Dan vraag ik me af of het zo erg is dat hij geen updates meer gaat krijgen in de nabije toekomst en dat hij 'minder snel' is. Gaat dat nou echt zo'n verschil maken voor hetgeen zij ermee gaat doen?

› reageer

Ik heb zelf een iPhone4, mijn vrouw een 4S. We zijn geen veeleisende gebruikers, vergelijkbaar met je moeder Ik ervaar geen problemen met traag en andere narigheid, meest opvallende verschil vind ik zelf de kwaliteit van de camera.

› reageer

En, heb je al bedacht wat je gaat doen?

› reageer

Het is niet aan mij om dat te beslissen Van het weekend even overleg plegen. Twijfel nog steeds tussen de 4 (en dus relatief goedkoop) enerzijds en de 4s/5 anderzijds.

› reageer

Niets is veranderd ...
5 iPhone zal beter zijn

› reageer

Ik zou zelf altijd voor de nieuwste iPhone gaan

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.