Ik heb jarenlang via Tweak een goede ADSL verbinding gehad, maar toen er problemen ontstonden beriep Tweak zich op overmacht! De problemen zouden bij KPN in de grond zitten. Gevolg was wel dat ik weken zonder internet zat, waarbij Tweak mij wilde houden aan mijn betalingsverplichting. Uiteindelijk heb ik mijn contract laten aflopen en heb niet de stap naar een rechter gemaakt. Ik vind het schandalig! Service level 0! Zo ga je niet met je klanten om. Nu is er nog steeds geen werkende ADSL lijn mogelijk op mijn adres en ben ik overgestapt naar Ziggo. In die zin is het ook zeer verwijtbaar aan KPN. Waarbij ik als gebruiker de dupe ben.
Kortom: Tweak, als het werkt prima, maar zodra het misgaat ben je een bron van inkomsten voor ze en geen klant! Ik heb nog geen provider meegemaakt waar ze zo met klanten omgaan.
Ik denk dat als het echt een probleem was voor je dat je naar de geschillencommissie bent gestapt. Ziggo heeft een keer mijn internet zonder legitieme reden enkele dagen geblokkeerd. Ik heb toen om vergoeding gevraagd, maar die menen dat ze dat niet hoeven. Dat hebben ze geweten, die kwestie heeft hun meer dan het tienvoudige gekost dan het gevraagde bedrag. Aan de andere kant, aan de winsten te zien kunnen ze dat makkelijk doen.
› reageerDoorgaans komt een vergoeding pas als een probleem opgelost is, omdat dan de duur bekend is en aan de hand daarvan een reĆ«le vergoeding opgemaakt kan worden. Met dit soort berichten op internet bereik je niets. Als iedereen met zoiets na een schriftelijke in gebreke stelling de stap naar de geschillencommissie zou maken, zou het pas zoden aan de dijk zetten. Feitelijk houd jij hun lage serviceniveau in stand.
Ps. Zeg Ziggo maar gelijk weer op. Daar heb ik ook erg slechte ervaringen mee.
Datzelfde heb ik met UPC/Priority, nooit meer, en hopelijk nemen ze Ziggo nooit over :s
Maar ontopic, ik heb juist goede ervaringen met Tweak. Heb ook issues gehad die achteraf aanwijsbaar schuld van KPN waren. Zeg maar dingen als administratieve pakketwijziging van 20MB naar 10MB waarbij KPN niet alleen adsl omzet, maar gelijk ook telefoon-schakeling en je weken zonder telefoon zit.
Is juist enige provider die (enorm) snel reageert op vragen, en ja je moet er wat bij opzoeken zelf (denk aan VOIP settings, of ftp server). Bovenstaande zegt niet heel veel over hele zaak, maar heb het bij ZON/versatel destijds gehad dat DNS of DHCP er geregeld uitlag. Lag het specifiek aan jouw aansluiting, of hebben er meer abonnees last van gehad? Veel Tweakers op GoT hebben ook tweak en een actief topic daarvan heeft me vaak genoeg duidelijk gemaakt of een korte storing lokaal of landelijk was.