88Mobile.nl

Verbaasde me dat deze provider hier niet te vinden was (of zoekmachine deed het niet jofel). En dat ie (bewust?) doodgezwegen wordt op vakantiebellen van Woldring snap ik ook niet. Heb het geprobeerd en met wisselende gevoelens.

Bestellen leverde na week geen simkaart op, en na mail daarover kreeg ik tegoed op een inmiddels bij Kruidvat gekochte sim van 2,50 wel netjes bijgeschreven. heb deze gebruikt in Turkije aangezien je daar geen losse prepaid sim kunt kopen (regeltjes).

Dit KAN een goedkope kaart voor vakantiegangers zijn, zeker buiten euro-tarieflanden. Via *125*0031nummer# kun je callback laten doen, en bv Turkije waar je 1,27 p/m betaalt, is het hier 0,24 voor 1e drie minuten (dus 1e minuut kost 0,24 en elke 2e en 3e gratis) maar kleine letters: ook NL-NL tarief per minuut, slechts 8 cent). Nadeel is dat bellen en niet opnemen aan de andere kant wel het NL-tarief kost. Maar je kunt dus voor pakweg 16-20 cpm bellen wat op z'n goedkoopst het 5-6 voudige is. En bij sommige prepaids 6 (!) euro pm.

Site biedt ook simonly abo's aan, van enkele euro per maand, maar da's vooral nuttig als je regelmatig in het buitenland bent. Prepaid is bundel beperkt houdbaar, en kun je vreemd genoeg niet via de site zelf opwaarderen, maar wel via de bekende opwaardeersites of aan de kruidvatkassa met een code te doen.

Vergeet je de callback code dan is het weer duurder dan reguliere prepaids/abo's. SMS is vaak wel ietsje goedkoper. Maar kwam er later achter dat 1e sms in NL 0,08 kost en 2e/3e weer gratis zijn. Kortom, je moet ff puzzelen en logisch/handig is het niet allemaal, maar ik geef 't even mee.

› reageer

Even wat zaken op een rijtje over 88Mobile:
Tarieven Nederland: http://88mobile.nl/tarieven_national.htm
Tarieven Roaming Callback: http://88mobile.nl/tarieven_callback.htm
Uitleg Mobiel Internet: http://88mobile.nl/data.htm
Veelgestelde vragen: http://88mobile.nl/faq.htm

Opvragen saldo:
- Bel 1244 en kies optie 1. Je hoort nu de status van je beltegoed. Of toets *134# en druk op de BEL-toets. Je saldo wordt nu getoond op het display.

Geldigheid simkaart en beltegoed:
- Indien je meer dan 3 maanden geen opwaardering hebt gedaan wordt de simkaart uitgeschakeld. Voordat de simkaart definitief wordt uitgeschakeld wordt deze eerst inactief. Je kunt dan gedurende een periode van 15 dagen enkel gesprekken en sms ontvangen (in Nederland). Ook krijg je een SMS bericht hierover.

Over 88Mobile:88 mobile is een mobiele provider, welke zich met haar diensten richt op de internationale bellers in Nederland, door de volledige ondersteuning van Mandarijn en Kantonees zijn we met name ook interessant voor de Chinese gemeenschap.

Ook onze naam heeft een Chinese oorsprong, zo staat 88 of achtentachtig binnen de Chinese cultuur symbool voor ‘geluk en blijdschap’ en ‘fortuin of welvaart’ . Het cijfer Acht (8) wordt gezien als een groot geluksgetal, achtentachtig als het grootste geluksgetal.

Wij bieden onze klanten een meertalige dienstverlening aan (inclusief Mandarijn en Kantonees) op onze helpdesk en op de website. Bovendien heeft 88 mobile een zeer slim en aantrekkelijk tariefplan en leveren wij hoge kwaliteit internationale verbindingen.

In Nederland maakt 88 mobile gebruik van het hoogwaardige telecomnetwerk van T-Mobile. Voor onze internationale gesprekken maken we gebruik van het geavanceerde netwerk van ElephantTalk, een wereldwijde telecomaanbieder.
Bron: http://www.88mobile.nl/about.htm

› reageer

Ik geloof dat ze niet genoeg onderzoek hebben gedaan. 88 betekent Heil Hitler. Dus niet echt zo fris om hier zaken mee te doen. En is het in door hun genoemde cultuur juist hoe meer achten hoe beter.

› reageer

foutje, dubbel.

› reageer

Dag allemaal

Dank voor de aandacht voor 88mobile (.nl)

We willen even heel kort reageren op paar zaken die we voorbij zagen komen in de posts.

We zijn vrij onbekend omdat we niet veel middelen stoppen in marketing we denken dat we gelden beter kunnen aanwenden om een degelijk en goedkoop product te leveren, en dat dit ons op langere termijn helpt.

We worden inderdaad bewust verzwegen op vergelijkingssites omdat we in tegenstelling tot de wat bekendere aanbieders weigeren om een vergoeding te betalen (tot soms wel 1 euro per click) en daarnaast nog een vergoeding per verkochte SIM (voor sim only). Daarnaast wordt er niet altijd op de juiste punten vergeleken omdat men nu eenmaal de eerste plaats wenst te gunnen aan de hoogste bieder.

Dit alles terwijl we wel wat punten hebben waar we hoog in de lijst zouden moeten staan, we zijn namelijk
- de goedkoopste prepaid (als je vaak wat langer belt)
- de goedkoopste voor gebruik van bijv Whatsapp of Kik messengers of email, wat een dure databundel onnodig maakt bij gemiddeld gebruik
- de goedkoopste postpaid voor bellen vanuit het buitenland (met onze call back functie (vanaf 9ct per 3 minuten, naar 88 mobile klanten in Nederland)
- ook voor gebeld worden in het buitenland zijn we voor gebruik in Europa de goedkoopste
- voor bellen naar het buitenland zijn we de beste oplossing, omdat we op de meeste bestemmingen het goedkoopste zijn maar ook in combinatie met bellen in Nederland
- onze klantenservice is tijdens kantooruren vanaf de mobiel gratis te bereiken dus ook als het tegoed op is, en met callback zelfs gratis vanuit heel Europa en Turkije

Kortom voldoende reden tot een vermelding lijkt ons.
Hebben er veel energie in gestoken maar het lijkt erop dat er geen onafhankelijke telecomvergelijkers bestaan. Kieskeurig heeft ons overigens wel geheel belangeloos onder de aandacht willen brengen.

Voorts nog wat toelichting op besproken punten:
De prepaid sims zijn ook gewoon online te bestellen en op te waarderen via onze website (88mobile.nl). Door vakantiepiek is er in het voorjaar een kleine achterstand geweest in de verwerking van bestelllingen, maar doorgaans duurt de levering twee dagen, voor wie niet kan wachten zijn we bij de meeste Kruidvats in grote steden wel op voorraad, even afbellen helpt)
De sim only is aan te bevelen omdat deze nog goedkoper is dan prepaid en gewoon maandelijks is op te zeggen, daarnaast is het beltegoed voor alle diensten te gebruiken, en we hanteren geen (hoge) buitenbundel prijzen
Voor grootgebruikers hebben we ook twee databundels 100 MB voor 5,50 en 1000 MB voor 10,50 (ook voor prepaid)

De keuze voor 88 is er eentje die te maken heeft met ons internationale ambitie. 88mobile is opgezet om uit te groeien tot een Europese provider, zonder grenstarieven binnen Europa
Buiten Nederland zullen we ons in eerste instantie richten op de Chinese gemeenschap, Chinezen associeren 88 direct met China. De herkenbaarheid voor Chinezen en de positieve associatie voor deze gebruikersgroep weegt voor ons zwaarder dan het feit dat er in het verleden ook wel aan HH werd gerefereerd.

We nodigen iedereen die geinteresseerd is uit om in ieder geval even te kijken en vragen te stellen online, telefonisch of via mail.

Met vriendelijke groet
88 mobile

› reageer

@88mobile: ik hoop dat julie nog meelezen. Zelf vind ik dat jullie p veel punten inderdad voordelig zijn. Maar echt de concurentie aangaan op alle vlakken met de goedkopere partijen als Lycamoble, delightmobile e.d. gebeurd nog niet. Zo zou het bijvoorbeeld erg interessant zijn als de delight treats zouden worden overgenomen. voor 10 euro: 300 belminuten+300sms+300mb voor 20 euro: 1000minuten+1000sms+1000mb dit zij zeer praktische bundels maar helaas is Delight nogal onstabiel, sms komt wisselend wel dan niet aan internet is soms goed soms zeer onstabiel. Ik zou zeker overstappen als jullie die 10-euro bundel zouden hebben die delight heeft.

› reageer

@dsterk
dank voor uw reaktie

Het is zeker zo dat we niet op alle punten de concurrentie aangaan, soms is dat omdat we niet te veel ontwikkelingen tegelijk aankunnen (we zijn nog klein), maar soms ook omdat we menen niet op alle punten mee te hoeven doen

Er is zeker voordeel te behalen bij het aanschaffen van bundels zoals Delight en ook andere partijen deze aanbieden. In de praktijk echter is dat voordeel met name te behalen als men een groot deel van de bundel daadwerkelijk gebruikt binnen de termijn van 30 dagen. Daarnaast is het dan buiten de bundel vaak weer een stuk duurder. Ook n de gevallen waarbij naar veel verschillende bestemmingen gebeld wordt of dat men erg wisselend gebruik heeft over de maanden is het voordeel veel minder. In de praktijk verdienen de aanbieders met de bundels juist meer. Dit geld voor de door u genoemde bundels maar ook voor all SIM only bundels.

Over kwaliteit kan inderdaad ook het nodige gezegd worden. Los van de kwaliteit van de verbinding is het bij een aantal aanbieders ook raadzaam een stopwatch bij de gesprekken te hanteren en dit te vergelijken met het afgeschreven bedrag. Tot slot nog de kleine lettertjes. Een aantal partijen boekt maandelijks toch gewoon een vast bedrag af als er niet maandelijks wordt gewaardeerd dit laatste is bij vrijwel niemand bekend.

Bovenstaande neemt niet weg dat er altijd bestemmingen blijven waar partijen op stunten die tijdelijk veel voordeel bieden. Voor oplettende gebruikers kan dit heel voordelig zijn. We doen daar niet aan mee omdat dit een verstorend (minder transparant) beeld van geeft en klanten teleurgesteld raken als de tarieven na de actieperiode weer (stilzwijgend) omhoog veren. We gaan voor een zo goed mogelijk vast tarief.

Wel kijken naar wat andere soorten voordeelbundels, deze zullen eerder in de trend liggen van houdbaar beltegoed, voor alles te gebruiken en geen afstraffing als het tegoed op is. Ook verwachten we dat de wetgeving hieromtrent op korte termijn zal veranderen, waardoor we even selectief zijn met wat we al ontwikkelen. .Onze verwachting is dat er grote veranderingen komen in de manier waarop huidige bundels straks nog worden aangeboden.

Hoedanook bedankt voor uw feedback, we waarderen alle input en proberen ons zeker niet makkelijk hier vanaf te maken. Maar tariefstelling is soms wat complexer aan de kant van de aanbieder. We hopen dat we op termijn ook in staat zijn in zo veel mogelijk gevallen het meeste voordeel te bieden. En we denken dat ons dat wel gaat lukken...

Met vriendelijke groet
88 mobile

› reageer

@88 mobile: je schrijft: Kortom voldoende reden tot een vermelding lijkt ons.
Hebben er veel energie in gestoken maar het lijkt erop dat er geen onafhankelijke telecomvergelijkers bestaan. Kieskeurig heeft ons overigens wel geheel belangeloos onder de aandacht willen brengen.(ik weet niet hoe ik een quote doe, sorry!)

Dit vind ik niet een terechte bewering. Er zijn voldoende onafhankelijke vergelijkers. Je kan bij ons ook onafhankelijk vergelijken en wij geven onafhankelijk advies en ik heb nooit bericht van jullie gehad.

Verder vind ik wel dat je het netjes hebt uitgelegd en goed hebt onderbouwd. Ik heb even snel op jullie site gekeken (had niet zo heel veel tijd vandaag) en volgens mij is jullie product ook lastig voor in een vergelijker. Begrijp ik goed dat jullie niet x minuten/sms/mb aanbieden voor x prijs, maar dat dit afhankelijk is van callback? Ik kijk vooral naar de sim only aanbieding aangezien wij geen prepaid verkopen.

En 25 euro aansluitkosten vind ik behoorlijk hoog. Ik begrijp dat je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt, maar dan nog is 25 euro extreem voor een dergelijke sim only. Dit staat niet in verhouding.

Jullie product is ook een beetje lastig uit te leggen aan de minder ervaren telecom gebruiker.......

› reageer

@voordeelmobiel
Dank ook voor uw reaktie

Point taken, we hebben inderdaad geen contact met u gezocht. Net als dat wij niet heel bekend zijn, zijn ook niet alle vergelijkers bij ons bekend. Ik stel voor dat we een poging wagen ons aanbod bij u te vermelden op een zo transparant mogelijke wijze. Als u uw gegeven kunt sturen naar info@ 88mobile.nl nemen we zsm contact met u op! hoop dat we er dan in overleg in slagen zaken goed weer te geven.

Voor wat betreft de vergelijking: we rekenen feitelijk iedere 1ste minuut, 2de en 3de zijn gratis. (maar ook 5de, 6de, 8ste 9de etc. Dit geld ook voor SMS verstuurd op dezelfde dag.
Als minuutprijs kan de gemiddelde prijs per minuut genomen worden in iedere vergelijker (met de duidelijke vermelding dat we per 3 minuten afrekenen).

De aansluitkosten van 25 euro hebben een belangrijke reden.
We activeren namelijk zonder contract iedereen die een sim only besteld direct met een krediiet (of belplafond) van 25 euro per maand. Men kan dit bij een betaling van een hoger bedrag (borg) verhogen. De 25 euro dient feitelijk om het kredietrisico af te dekken. Ook helpt het om te zorgen dat mensen niet enkel voor een vakantie een abonnement afsluiten. Hiervoor krijgen we dan automatisch een verschuiving naar het prepaid product. Wel kan men gratis het oude nummer meenemen (hiervoor worden vaak extra kosten gerekend)

We hebben ervaren dat veel klanten starten met een prepaid om ons te proberen en dan zich alsnog laten omzetten naar een sim only abonnement. Voor bestaande prepaid klanten welke tenminste één keer hebben getopupped via onze website vervallen activatiekosten, we nemen dan het beltegoed op de simkaart als borg (belplafond ) en men kan een extra borg betalen om het krediet te verhogen. Bij de beeindiging van een abonnement wordt dan het totale bedrag verrekend met de laatste factuur en wordt het eventuele restant altijd teruggestort.

Bovenstaande lijkt omslachtig maar is in de praktijk voor een grote groep gebruikers heel praktisch. We hanteren een heel eenvoudig aansluitproces en men kan direct bellen als men de sim ontvangt, met de gemakkeln van een postpaid. Op het moment dat het gebelde bedrag niet kan worden afgeschreven kan men via ideal alsnog betalen, lukt dat niet dan zetten we de klant om naar prepaid (en blijft men dus bereikbaar) het gebelde bedrag wordt dan verrekenen met de borg.
Nog geen enkele provider gezien die deze moeite neemt voor zijn klanten. Maar ook dit laat zich moeilijk in een vergelijker gieten

We hopen snel van u te vernemen
Met vriendelijke groet
88 mobile

.

› reageer

Gebeld worden, wat kost dat bij 88mobile?

Ook bij prepaid?

Verder, alle tarieven binnen Europa gaan straks volgens het bundeltarief gelden, dus het maakt dan niet meer uit waar je in Europa bent, al weet ik niet hoe lang dat nog gaat duren voor het zover is.

› reageer

Er kunnen nu in ieder geval reviews geplaatst worden: klik

Klinkt overigens mooi dat elke 2e en 3e minuut gratis, maar feitelijk is het afronding per drie belminuten. 1 seconde bellen = 3 minuten betalen. Iets wat alleen KPN in een ver verleden heeft gedaan bij prepaid (en destijds ook snel mee gestopt is). Er is zo te zien geen propositie, waarbij betalen per seconde mogelijk is. Dat is strijdig met de Telecomwet die per 1 januari 2013 is ingegaan.

De goedkoopste voor Whatsapp? De kosten per MB zijn 24 cent bij 88 mobile, tegenover 9 cent per MB bij bijv. Kruidvat mobiel of Lebara One. En dan ga ik uit van een Symbian toestel, omdat het dataverbruik bij Android, Windows Phone en iOS door achtergrondverkeer toch doorgaans hoger uitpakt dan een paar MB op maandbasis.

› reageer

Dank voor de link naar de review

We proberen zo duidelijk mogelijk aan te geven dat men de eerste minuut een vol bedrag betaald, maar de tweede en derde minuut niets (en 5de en 6de etc ook niet) Dat kunt u zowel positief of negatief proberen uit te leggen natuurlijk. Omdat we ooit gestart zijn zonder deze promotie zien wij het als een korting, en dus extra (gratis) minuten. Dit houd ook in dat we op termijn ruimte hebben om bijvoorbeeld een extra minuut kado te geven zonder dat dit veel aanpassingen vergt.

Betalen per seconde is ook mogelijk en enkel verplicht bij postpaid. Er is een speciale Sim only beschikbaar voor betalen per seconde. Dit is er ook een van 2,40 euro per maand. Men krijgt dit terug in beltegoed . Gesprekken worden afgerekend per seconde maar hierbij zijn 2de en 3de minuut niet gratis.(promoties zijn niet verplicht). Voor de korte gesprekken een aanrader, voor de rest zeker niet.

Veel providers rekenen steeds meer voor losse MB's als er geen bundel wordt afgenomen of ronden heel ruim af. Indien men internet voornamelijk gebruikt voor tekst gerelateerde berichten via Whatsapp, Kik email of anders is het erg prettig als men daar ook naar betaald. 1ct komt bijj ons neer op 50kb. Hier kan men redelijk wat tekst voor versturen. DIt kan dus juist heel voordelig uitpakken voor prepaid en Sim only gebruikers. Voor 2,40 kan men dus 240 keer een reeks berichtjes versturen (dit is zon 8 keer per dag, meerdere berichten). En als men niet alles gebruikt kan het beltegoed gewoon voor andere diensten worden gebruikt. Dus juist een heel goed alternatief voor steeds grotere groep mensen die liever vooral via Whatsapp communiceert En tot op een bepaalde hoeveelheid gebruik een veel aantrekkelijker alternatief dan een bundel.
Maar als u een voordeligere / laagdrempelige oplossing weet vernemen we dat natuurlijk graag.

(en we hebben natuurlijk de 100 en 1000MB bundel nog)

› reageer

@voordeelmobiel en @blabla
Na beraad betreffende jullie opmerkingen hebben we besloten vanaf volgende week bij bestellingen via www.88mobile.nl tot nader order de aansluitkosten te laten vervallen iedereen mag dan zelf zijn borg (krediet) bepalen.
In de Sim only vergelijkingen zouden we dan tenminste in de top 5 moeten verschijnen voor wat betreft de laagste kosten per maand, Als we kijken naar 1 jaar of minder zelfs de top 3. Als we kijken waar je maandelijks mag opzeggen zijn we de goedkoopste. Kunnen jullie ons nu wel vermelden in de vergelijking?

@casper
hier kun je onze tarieven zien voor het ontvangen van gesprekken in het buitenland
http://88mobile.nl/tarieven_international.htm

kies het land en bijbehorende tarieven worden getoond
bijvoorbeeld:
Verenigd Koninkrijk (Engeland): 4 cent
Spanje: 7 cent
Oostenrijk: 3 cent
Frankrijk: 5 cent
Finland: 6 cent
Curacao: 8 cent
Australie: 10 cent

Met vriendelijke groet
88 mobile

› reageer

@88mobile: We zijn de laatste tijd erg veel benaderd door partijen die door ons opgenomen willen worden. We gaan binnenkort een overzicht maken en kijken welke partijen we gaan opnemen en hoe we de indeling op de site gaan maken. Tegen die tijd zal ik je berichten.

› reageer

@voordeelmobiel: Hoe rijm je dit:

@88mobile: We zijn de laatste tijd erg veel benaderd door partijen die door ons opgenomen willen worden. We gaan binnenkort een overzicht maken en kijken welke partijen we gaan opnemen en hoe we de indeling op de site gaan maken. Tegen die tijd zal ik je berichten.

met:

Dit vind ik niet een terechte bewering. Er zijn voldoende onafhankelijke vergelijkers. Je kan bij ons ook onafhankelijk vergelijken en wij geven onafhankelijk advies en ik heb nooit bericht van jullie gehad.

Wanneer je niet iedereen opneemt, hoe ben je dan volledig onafhankelijk?

› reageer

@ 88 Mobile

In dit topic stel ik een vraag over het niet kunnen ontvangen door o.a. 88 Mobile van smsjes verstuurd vanaf het Telfort-netwerk.

Herkennen jullie dit probleem? Wellicht kunnen jullie in dat topic reageren. Bedankt!

› reageer

@floris: Hoezo kunnen wij niet onafhankelijk zijn als we niet iedereen opnemen? Onafhankelijk betekent dat je eerlijk en oprecht advies geeft zonder een voorkeur te hebben doordat je daar bijvoorbeeld een betaling over ontvangt. Wij bieden bijvoorbeeld Simpel ook niet meer aan omdat we daar zo verschrikkelijk veel klachten over kregen die ook niet werden opgelost. Dus dan zouden we volgens jouw beredenering hen ook moeten aanbieden.

Wij zijn volledig onafhankelijk. We zullen je ten allen tijden eerlijk en oprecht advies geven voor hetgene wat jij zoekt. Als je iets zoekt waarvoor wij niet een goede oplossing hebben en ik weet dat bijvoorbeeld een provider die wij niet aanbieden voor jou wel een goede oplossing zou kunnen zijn dan zal ik je daar altijd heen verwijzen ook al verdienen wij daar dan uiteindelijk niks aan. Dat heb ik in het verleden bijvoorbeeld wel eens vaker gedaan met Ortel en lebara. Sowieso verkopen wij geen prepaid. Maar deze providers hebben soms ook betere oplossingen als je veel naar het buitenland belt dan de providers die wij aanbieden

› reageer

Wanneer je aangeeft dat je volledig onafhankelijk bent zou je simpel mijns inziens als optie moeten aanbieden met de kanttekening erbij wat de ervaringen zijn, zoals TV doet. Er zijn vast net zo veel (of veel meer mensen) die tevreden zijn over simpel.
Het is niet aan een echte onafhankelijke vergelijker om mensen niet te informeren over een bepaalde provider op basis van hun eigen afweging. Zie hiervoor op TV bijvoorbeeld belnu als voorbeeld.

Overigens kan het zijn dat ik op de verkeerde site heb gekeken maar ik kan op jullie site niets over advies of mogelijkheden voor advies vinden? Enkel een opsomming van providers en aanbiedingen bij die providers. Overigens gaan we hiermee wel fors off-topic hier.

› reageer

Er staat genoeg over ons op TV dat duidelijk maakt dat wij behoorlijk uitgebreid adviseren. Bijna op elke pagina staat ook dat als je hulp nodig heb dat je kan bellen. We hadden ook een chat, maar die gebruiken we (zo goed als) niet meer omdat mensen dan op onze site kwamen en zonder te kijken waar ze eigenlijk waren meteen op de chat knop drukte. Mensen beweerden dan dat we bijvoorbeerd een provider waren (dan heeft die persoon niet goed gekeken) en daardoor kwamen er oneindige nutteloze discussies. Ook hadden we een filter waarbij je helemaal stap voor stap je bel gedrag kon invullen en dan kwamen daar als resultaat de voor jou passende abonnementen uit (Daar waren we de 1e mee!) maar we hebben die in een A/B test gegooid en de conversie daar was zo ontzettend veel lager dan de aanbieding pagina's dat we die hebben gestopt.. Deze filter werd bizar weinig gebruikt. Had ik trouwens niet verwacht....

Maar misschien is het wel een goede tip dat we dus nóg meer duidelijk moeten maken dat we onafhankelijk zijn en dat we er altijd voor je zijn om te adviseren.

Over je punt van het opnemen van alle providers: ik snap je beredenering en je punt. Helaas is de praktijk iets anders. Men wil voor een dubbeltje op de voorste rij zitten. We verkochten echt heel veel Simpel abonnementen. Want hoewel ik het een verschrikkelijk bedrijf vind, de propositie is goed. Dan belde bijvoorbeeld iemand en dan gaven wij aan dat ze beter Simpel niet konden nemen, maar dan willen ze dat toch. Dan gaat het mis en bellen ze mij en dan mag ik het gaan oplossen. Ook als er bij staat dat deze provider er een potje van maakt dan zullen mensen dit bestellen en dan zullen ze mij verantwoordelijk houden voor een oplossing (dat gebeurde nl). Daar ga ik gewoon niet meer aan beginnen. Natuurlijk kan er iets mis gaan, maar ten tijde dat we Simpel verkochten had ik gewoon een blok op mijn bureau met problemen van Simpel klanten en was ik ongeveer 3 uur per dag bezig met afhandeling van deze klanten en spreken van Simpel en de klanten hier over. Daar ga ik gewoon echt niet aan beginnen.

Toch is naar mijn mening onafhankelijk niet inherent aan het aanbieden van elke mogelijke provider. Kijk maar eens in de lijst van alle providers die er bestaan. Dan zouden die dus allemaal opgenomen moeten worden (ook dus hele kleintjes etc?) Onafhankelijkheid betekent volgens mij dat je eerlijk advies geeft en niet bent verbonden aan 1 specifieke partij.

› reageer

Een winkel en of webshop moet achter haar product staan, dat is niet alleen bij telecomgerelateerde producten, maar over het algemeen, want anders verkoop je als winkel en of webshop een ondeugdelijk product waar de consument wettelijke bescherming heeft.

In telecomgerelateerde zaken moet je dus ook achter het product staan wat je verkoopt, is het product volgens de verkopende partij ondeugdelijk, dan kan deze er voor kiezen het niet aan te bieden om problemen te voorkomen.

Ik weet dat er al een tijd geleden zeker 3 shops zijn geweest die het faillissement van Simpel hebben aangevraagd, maar dan kwam Simpel weer over de brug met wat geld om ze zoet te houden, het betreft hier de commissie die telkens niet werd uitbetaald. Simpel werkt(e) heel simpel door gaten te vullen, maar vervolgens ontstonden er weer andere gaten, maar dat losten ze op door rekeningen niet te laten kloppen waardoor klanten ongewild buiten hun bundel raakten.

De telecomaanbieder Simpel heeft nu een onbeperkt 20 euro abonnement, maar ik vraag mij af hoe lang dit goed zal gaan, want de algemene voorwaarden, die veranderen tussentijds nog wel eens. Mocht iemand aan Simpel beginnen, maak screenshots van de algemene voorwaarden, of beter, begin er niet aan, velen zijn blij als ze van het contract af zijn.

› reageer

Even ter zaken:

Meneer "paul79" probeert contact te krijgen met 88mobile, maar gaat die firma nog reageren?

Of weet iemand een goede contact mogelijkheid, want die heeft 88mobile niet in het profiel geplaatst?

› reageer

Van de website:Contactgegevens
De 88 mobile klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 10.00 tot 18.00 uur.

Klantenservice
1200 met 88 mobile
0632281200 vanaf een vaste lijn
info@88mobile.nl

Nog geen klant?
088-888 88 55

Klantenservice vanuit het buitenland
+31632281200

Postadres
Postbus 18635
2502 EP ’s-Gravenhage

Pers?
Pers@88mobile.nl
Bron: http://www.88mobile.nl/contact1.htm

› reageer

Ik bedoelde eigenlijk voor "paul79" dat er iemand van 88mobile hier in het topic reageerde, maar blijkbaar was daarmee de kous af.

Oké, dat zijn er denk ik zoals "123456" al aangegeven heeft nog voldoende andere mogelijkheden.

Kan je hier wat mee "paul79" ?

› reageer

@ casper

Natuurlijk snap ik dat ik ook de klantenservice van 88 mobile kan bellen .

Maar door ook in dit topic naar het door mijn opgestarte topic te verwijzen had ik gehoopt dezelfde medewerker, die hier eerder gepost had (en dat wellicht weer zou doen), te attenderen op mijn topic, omdat hij hier anders wellicht overheen zou kijken.

Gezien de vooral in eerste instantie nogal apatische reacties van de klantenservice(s) op het vinden van de oorzaak van het door mij geschetste probleem, hoopte ik vooral op reacties van gebruikers die hetzelfde probleem ervoeren, zodat ik ook hun ervaringen kon meenemen in mijn verhaal richting de klantenservice(s). Al zou een reactie van een medewerker van 88 mobile in mijn topic hier op dit forum natuurlijk ook geen kwaad kunnen.

› reageer

@paul79,

Zo duiken ze op en zo duiken ze weer onder, dus niet echt serieus te noemen.

Probeer het eens op het forum van Trosradar, daar zitten heel wat "web care teams" van diverse bedrijven die meestal snel reageren om een slechte naam te voorkomen.

› reageer

Je beltegoed is in principe onbeperkt geldig zolang je de simkaart actief houdt. Indien je meer dan 3 maanden geen opwaardering hebt gedaan wordt de simkaart uitgeschakeld, maar voordat de simkaart definitief wordt uitgeschakeld wordt deze eerst inactief: je kan dan gedurende een periode van 15 dagen enkel gesprekken en sms ontvangen (in Nederland). Je wordt hier van tevoren diverse keren op geattendeerd middels een SMS bericht.

Zet toevallig het vakantietoestel weer eens aan, en krijg sms'je dat m'n aansluiting morgen geblokkeerd wordt, tenzij ik opwaardeer. 'actief houden' is dus 88mobiletaal voor elke drie maanden opwaarderen! Is normaliter elk half jaar of jaar, of bij actief gebruik (lees sms/bellen)

Was net van plan op te waarderen voor uitjes over de grens de komende maanden, maar 3 maanden is echt belachelijk kort. Kun je beter elke keer een nieuw simmetje bij het kruidvat halen voor 2,50 dan er een tegoed op zetten. Onlogische businesscase van 88! Mij zijn ze in elk geval kwijt als klant. Goedkope tarieven, maar teveel regeltjes en uitzonderingen om verliezen van beltegoed te compenseren.

› reageer

Excuses voor late reactie.
We komen doorgaans enkel even kijken in een forum als we zien dat er veel verkeer is naar onze site. Ook hebben we een tijdje problemen ondervonden met ons account voor deze site.

Indien iemand vragen heeft mag ook altijd gemaild worden naar support@88mobile.nl

Onderstaand snel een paar opmerkingen naar aanleiding van aantal zaken die voorbij kwamen in het forum:

SMSjes van een Telfort gebruiker komen niet aan
- dit is een probleem wat soms bij operators speelt hebben het ook een keer ervaren bij Lebara en paar Afrikaanse operators. Telfort dient er voor te zorgen dat een sms bij de juiste operator terecht komt. Omdat we een relatief nieuwe nummerreeks hebben (06-888xxxxx) kan het zijn dat ze hun routering niet altijd op orde / up to date hebben. Het advies is in dat geval even de eigen helpdesk te bellen. Meestal wordt het probleem vrij snel verholpen.

3 maanden houdbaarheid prepaid
- ja helaas zijn onze tarieven zo scherp dat we het niet kunnen permiteren om klanten die 3 maanden niet opwaarderen (en dus heel weinig of niet bellen) aangesloten te laten. (we maken daar namelijk wel de nodige kosten voor)
Maar men kan in dat geval contact opnemen met onze helpdesk, we sturen dan een ideal linkje waarmee alsnog kan worden opgewardeerd en de sim actief wordt gemaakt (ook al zit er 6 maanden tussen), het oude beltegoed wordt dan ook gewoon weer actief. Ook is de postpaid van 2,40 per maand een goed alternatief.

opname in vergelijkingsites
- Helaas worden niet genoemd in vergelijkingsites, terwijl we echt bij de goedkoopste Sim only's zitten. En we hebben het goedkoopste instapabonnement voor Smartphones. Zonder contract zijn we ook de meest vrijblijvende.
Ook op deze site staan we er nog niet tussen, het is ons niet duidelijk waarom dat is.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.