VodafoneProbleem Vodafone prepaid

Mijn dochter woont in Engeland. Ze heeft een Nederlands prepaid-nummer van Vodafone, waar ze regelmatig gebruik van maakt. Sinds kort kan ze met dit nummer nog wel bellen en SMSen, maar niet meer gebeld of geSMSd worden.

Omdat mijn dochter nu ook in Engeland is, probeer ik het probleem voor haar op te lossen. Ik heb in totaal 4x de klantenservice van Vodafone gebeld. Steeds kreeg ik een ander advies, maar geen enkel advies leverde enig resultaat op. De enige overeenkomst tussen de 4 gesprekken was dat de mensen van de klantenservice van Vodafone geen van allen snapten wat de oorzaak kon zijn.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

› reageer

Toestel als die aan staat de batterij er uit halen indien dat mogelijk is.

Toestel uit en aan zetten.

Simkaart er uit halen en er opnieuw instoppen.

Staat de telefoon op automatisch naar het netwerk zoeken of handmatig? Mogelijk heeft Vodafone met niet alle netwerken een contract, dan moet je een bepaald netwerk hebben waar ze een contract mee hebben.

Iets anders schiet me dan de bovenstaande mogelijkheden even niet zo snel te binnen.

› reageer

@Casper

Hartelijk dank voor je adviezen. Afgezien van je eerste advies had ze alles al eerder geprobeerd - zonder resultaat.

Een kennis met veel verstand van mobiele telefoonsoftware zegt dat Vodafone haar "account moet resetten". Helaas had geen van de 4 dames en heren van de KS daar ooit van gehoord, dus men weigerde categorisch om op deze tip in te gaan.

Vooralsnog is het probleem dus niet opgelost en Vodafone weigert om er verder iets aan te doen. De meest logische oplossing zou zijn om naar een concurrent te stappen. Helaas is mijn dochter dan wel €39 beltegoed kwijt....

› reageer

Probeer het eens via de Vodafone webcare afdeling. Daar snappen ze misschien het probleem wel en hebben hopelijk een iets kortere lijn naar hun technische afdeling.
Wat voor melding krijg je als je het nummer van je dochter belt?

› reageer

@deknog

Als ik haar probeer te bellen krijg ik de melding "dit nummer kunt u nu niet bereiken. Voor meer informatie kunt u bellen met [telefoonnummer]....."

Maar zoals gezegd, bij de klantenservice van Vodafone kunnen ze me NIET meer informatie geven.

Het blijft raar dat mijn dochter zelf wel kan bellen en SMSen, maar onbereikbaar is. Dat moet m.i. toch wel komen door een fout in de instellingen van haar account. Ook speelt het probleem pas sinds ca. 2 weken. Daarvoor werkte alles prima. Maar de KS van Vodafone weigert om er iets aan te doen.

› reageer

@Bommeltje,

Ik zie nog 3 mogelijkheden:

1. Klagen op het forum van Trosradar.nl, want daar zit een web care team die serieuzer problemen proberen op te lossen, vrijwel alle providers zijn nogal huiverig op dat forum als hun naam genoemd wordt.

2. Vodafone vragen om de bestaande prepaid simkaart met beltegoed en nummerbehoud over te zetten naar een nieuwe prepaid simkaart om vervolgens op te sturen naar je dochter.

3. Een nieuwe simkaart van Vodafone vragen / goedkoop kopen en Vodafone vragen het beltegoed met nummer over te zetten om vervolgens op te sturen naar je dochter.

Let op: In de laatste 2 gevallen kan het tariefplan en instellingen veranderen, mogelijk kan je dat weer (deels) opnieuw instellen.

› reageer

Kan zij wel door andere nummers gebeld worden?

› reageer

@blabla

Zij kan door niemand gebeld worden.

› reageer

Ik heb hetzelfde mee gemaakt in de maand augustus. Is het inmiddels opgelost? De mensen die mij belden, die kregen trouwens wel een verbinding,, het koste hen dus geld, maar ze hoorden niets, de telefoon ging niet over. Dat was dus wel anders bij haar begrijp ik. Bij mij werd de boel wel gereset, maar het hielp niets, het was trouwens toen ik uit duitsland kwam. Daar begonnen de problemen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.