Abo omzetten naar prepaid?

Mn nichtje haar abonnement is afgelopen en nu wil ze een sim only met minimaal min/sms en 200mb. Maar ze gaat in januari voor een halfjaar naar het buitenland en wil ze alleen bereikbaar zijn (en evt whatsappen via wifi).
Nou heb ik al wat uitgezocht en kom ik voor de komende maanden op een maandelijks opzegbaar abo met 100 min/sms en 200mb (bv simyo) voor 10 euri per maand. Maar wat kan ze nou het beste nemen voor die maanden dat ze in het buitenland is? Gewoon laten omzetten naar prepaid met nummerbehoud?

› reageer

Weet niet waar ze heen gaat, maar www.togglemobile.nl heeft goede roaming tarieven. Zeker als je veel gebeld wordt in bepaalde landen.

› reageer

Ze gaat naar Australie, maar ze gaat daar NIET bellen en gebeld worden. Alleen whatsappen via wifi

› reageer

Is het niet handiger om dan daar naar een goedkope mogelijkheid te gaan kijken?

› reageer

Ze wil daar alleen bereikbaar zijn, met haar eigen nummer, voor whatsapp of evt sms ontvangen. Dus daar naar een goedkope mogelijkheid te gaan zoeken hoeft niet.. En daar nummerbehoud te gaan regelen lijkt me ook niet echt jofel

› reageer

Als ze alleen maar bereikbaar wilt zijn, dan is dat een dure grap.

Persoon A belt naar persoon B, maar persoon B zit ergens op de wereld, dan betaald persoon B alle kosten van Nederland naar ergens op de wereld. Gezien dit buiten de Europese unie valt, is dat behoorlijk duur!!!

Als persoon B in het land een mogelijkheid zoekt om goedkoop bereikbaar te zijn, dan heeft persoon B wel een ander telefoonnummer, maar is wel vele malen goedkoper uit!!!

Persoon A moet nu naar het buitenland bellen, maar daar zijn genoeg alternatieven voor om goedkoper uit te zijn.

Persoon B kan whatsappen via wifi overal ter wereld doen, mits er een verbinding is, het liefst een open hotspot, want die zijn lekker snel.

Het Nederlandse 06 nummer zet je dan voor een half jaar op een prepaid van T-Mobile, zorg er dan wel voor dat er minimaal 1 keer per 180 dagen een SMS of kort telefoontje wordt gepleegd zodat het nummer in de lucht blijft.

Ik weet niet wat Lebara doet, want mogelijk is dat ook een alternatief.

› reageer

vodafone prepaid lijkt mij

zou nu al overschakelen, en een ppar bloxs aanzetten.

in australie buitenland internet blox is ze ook nog voor een schijntje bereikbaar

› reageer

Kost 73 cent per inkomend gesprek, ik weet alleen niet of dat ook buiten de Europese unie geldig is.

Als het geldig voor die prijs is, dan moet ze wel voldoende beltegoed hebben of opwaarderen via de bank op haar mobiel, maar dat moet dan van te voren ingesteld worden.

Je kan dan ook een Vodafone prepaid BLOX naar 60 minuten voor de kosten van 3 zetten, dan is bellen heel goedkoop en tot een uur lang geen extra kosten, zo heb ik diverse gesprekken met vakantiegangers in het buitenland gehad.

Het overzetten van een telefoonnummer naar Vodafone Prepaid is niet gratis, het is één van de weinige providers die daar kosten voor in rekening brengt.

Het mooiste is een open hotspot en dan skype gebruiken, al zou je dat via een berichtje kunnen afspreken wanneer jullie dat doen.

› reageer

Ik begrijp dat ze vooral via WA wil communiceren en verder alleen SMS wilt ontvangen, dan maakt het dus in feite niet veel uit bij welke Prepaid provider je zit, alleen de geldigheid, dan is T-Mobile handig, of Vodafone na een opwaardering. Ik snap dan niet helemaal waarom je dit topic hebt geopend.

Ik zou je toch willen aanraden om naar toggle te kijken: http://www.togglemobile.nl/roaming-over-20countries/nl
Je hebt daarbij een gewoon nederlands 06-nummer (nummerbehoud mogelijk) en kunt gratis (roaming free) gebeld worden in o.a. Australie. Heb er zelf goede ervaringen mee in div. landen waaronder India.

Nummerbehoud is altijd gratis, ook naar Vodafone Prepaid (@Casper)

› reageer

Ze wil dus komende maanden een sim-only met 100 min/sms en 200mb, vanaf januari alleen bereikbaar zijn via WA. En alles met haar eigen nummer.
Daarom kwam ik zelf uit op een maandabo voor de komende maanden en dan vanaf begin janauri prepaid, maar ik wilde even voorleggen of dit een logische keuze is.. De enige die maandabo aanbieden is Simyo, Ben en Tele2.

Verder zou het handig zijn om die prepaid bij dezelfde aanbieder te nemen als het maandabo, met behoud van abo sim kaart en het omzetten te regelen valt via een telefoontje /mailtje...
Maar ik heb totaal geen ervaring van het omzetten van abo naar pp (of viceverca).
Wat ik heb gehoord is dat het bij Simyo heel lastig gaat , je moet eerst apart een prepaid sim kaart bestellen, dan nummerbehoud aanvragen, maar omdat het bij de dezelfde maatschapij is , moet je dat via een 'derde' nummer doen en kpn aangeven, en vervolgens eea via klantenservice regelen...

Dit lijkt me omslachtig en foutgevoelig... Weet iemand of dit bij een andere maatschapij makkelijker gaat??

› reageer

was er even vanuit gegaan dat de 6 maand buitenland 6 maand australie was, daar mijn eigen nichtje daar heen is gegaan en deze oplossing had gekozen,

het eenvoudigste wat ze kan doen is een lokaal simkaartje met een internet connectie kopen ( in meeste landen heb je dit onder de 10 euro/maand ) , en als ze haar oude mobiel die in nederland al aangemeld is op whatsapp, zal deze mobiel ondanks dat er een andere simkaartje inzit nog steeds berichten ontvangen van haar nederlandse nummer ( ik doe dit altijd als ik in het buitenland ben )

nog handiger is een dual sim telefoon te nemen, waar ze ook haar nederlandse prepaid kaart in houd ( bijvoorbeeld vodafone ) zodat ze ook altijd onder haar nl nummer normaal bereikbaar is. ( sms en inkomende gesprekken )

zou zeker prepaid nemen daar een abo in het buitenland voor dit soort situaties naar mijn mening vaker kopzorgen ( opeens hoge "spook" rekeningen ) dan voordelen ( altijd bereikbaar ) geeft

› reageer

@Windstorm,

Je hebt gelijk dat het (al een tijdje) gratis is, nummerbehoud naar Vodafone Prepaid was een voorheen niet gratis, geen idee wanneer dat is aangepast.

› reageer

was even paar dagen naar buitenland...

@rioli

Die oplossing van lokaal simkaartje met een internet connectie kopen, en toch, ondanks dat er een andere simkaartje in zit, nog steeds berichten kunnen ontvangen van haar nederlandse nummer, lijkt wel wat (maar ze kan dan geen berichtjes versturen vanaf haar oude nummer?) (anders zullen haar 1000 connecties dat wel snel door hebben en begrijpen...)

› reageer

Bij veel toestellen blijft het oude Whatsapp account actief als je de sim wisselt, het WA berichtenverkeer wordt dus gewoon ia het bekende nummer, over en weer, afgehandeld als je de sim wisselt met een lokale sim. Je moet dan uiteraard je Nederlandse simkaart niet in een ander toestel stoppen en Whatsapp op dat oestel activeren, want dan gaat het mis

› reageer

wat Pinokkio al uitlegt heb ik ook proefondervindelijk ontdekt. Omdat je whatsapp activeert in de APP op je mobiel blijf je op je oude account ( mobiel ) nummer je berichtjes verzenden.

nog handiger is dus om een dualsim telefoon te nemen, zodat je ook onder je nederlands nummer bereikbaar blijft voor bellen en smsen, en whatsappen gaat via het internet account van je locale simkaart.

en als ik je was zou ik niet voor die paar maand een dubbele nummerbehoud aanvragen. Lijk me stuk handiger dat je nichtje voor de komende paar maandjes iets minder intesief belt dan voor een paar maandjes een abo te nemen.

› reageer

@Pinokkio, je kunt dus gewoon zowel WA berichten blijven ontvangen als versturen via het oude bekende nummer, ondanks dat je een lokaal simmetje in je mobiel stopt, das mooi :-)).

@rioli, je bedoelt voor die 3 maandjes nu al een prepaid nemen ipv abo zodat je geen 2x nrbehoud moet regelen? Ja dat lijkt mij ook verstandiger (dat minder intensief bellen zal wel moeilijk voor haar worden...) Ps helaas geen dual sim telefoon

› reageer

foutje sorry

› reageer

Wat zou dan de beste prepaid zijn, als je komende drie maanden iig internet wil (± 200 mb), en dan 6 maanden geen bundels, maar wel dat het nummer geldig blijft?
(@Windstorm, wat is het voordeel bij bij T-Mobile cq Vodafone prepaid? (mbt geldigheid)?

› reageer

Je kunt toch gewoon een abonnement nemen dat per maand opzegbaar is, zoals Ben, Simyo of weet ik veel Volgens mij kan je met abonnement voordeliger internetten dan prepaid ... En kort voor vertrek naar buitenland nummer porteren naar prepaid.

› reageer

wat ze ook zou kunnen doen is een Hollandsnieuwe abo nemen. Ze hebben nu bijvoorbeeld een actie van 10e/mnd waarvoor je 18.50 euro beltegoed waarmee ze dan 550 minuut/sms/mb heeft ( mocht ze nog een mobiel willen zijn er nog mooiere acties op studentenmobiel of bij voordeelmobiel.nl )

het 18.50 euro kan ook besteed worden aan andere dingen ( roaming kosten ) en blijft 3 maanden staan. Plus een voordeel van HN is dat je niet over je vooraf ingekocht tegoed heen kan gaan ( moet je niet automatisch opwaarderen aanzetten natuurlijk )

dus dat betekent, mocht ze echt niet gebeld worden in het buitenland ze dus maximaal 3 x 10 euro verliest ( de andere 3 maand staan er nog als ze terug komt in NL wat ze als buffer kan gebruiken.

wel even opletten of het betreffende land een roamings overeenkomst heeft met HN, kwam er achter dat ze niet in alle landen een dekking hebben toen ik vorig jaar in Madagascar lande

› reageer

@ pinokkio, als ze nú een maand abo neemt voor drie maanden, verloopt die op 10 jan. Maar ze wil 8 januari daar zijn. Het lijkt me handiger om de prepaid al hier in NL geinstalleerd te hebben voordat ze weggaat (ze is niet zo technisch en als er iets fout gaat raakt ze in paniek ;p). Dus misschien beter nu al een prepaid te regelen en dan voor de komende 3e maanden een maand internetblox ofzo te nemen zodat je ook niet 2x nrbehoud hoeft te regelen…

@rioli, het is toch beter daar voor 6 maanden een lokaal simmetje te nemen met een internetbundel?... Bij de Hollandsnieuwe heeft ze anders ook zon bulktegoed als ze terug komt… Ps. ze hoeft geen nieuwe telefoon

› reageer

dat van die lokale simkaart blijft natuurlijk van kracht, alleen met die HN heb je tot januari een goede oplossing, plus dat ze voor die 10 euro in de maand gegarandeerd en "kostenloos" ( tegoed gaat uit haar bundel ) ook op haar NL nummer bereikbaar blijft plus dat ze bij terugkomst direct een abo heeft die actief is.

ik zou voor dat bedrag niet het hele gedoe willen hebben van blijven opwaarderen, niet/slecht bereikbaar op eiegn nummer in buitenland en bij terugkomst weer nummerbehoud plus dat ze tot januari ook moet puzzelen om beetje te kunnen bellen/ internetten

maar dat is dus mijn visie

› reageer

Die HN variant is inderdaad zo gek nog niet Maar internet in het buitenland blijft een dure aangelegenheid, vandaar dat mijn voorkeur uit zou gaan naar lokale sim met eigen Whatsappnummer. En het eigen NL nummer dus "parkeren" op een prepaidkaartje.

Als ik op 10 september een maandelijks opzegbaar abonnement neem en wil er op 8 januari vanaf, moet ik uiterlijk 8 december opgezegd hebben ...

› reageer

misschien even verkeerd uitgelegd

zelf gebruik ik altijd een lokale simkaart als ik buiten europa ga, ook al is het maar voor een dag of 5 ( data kost heel veel buiten europa , voor 10 euro/MB kun je niet zoveel doen met je tegoed ) . Mijn eigen simkaart gaat dan in een eenvoudig telefoontje, zodat ik dan wel gesprekken en smsjes kan ontvangen. Moet eigenlijk ook eens op zoek naar een dualsim telefoon denk ik, scheelt het slepen van 2 telefoons.

› reageer

Ik kom nog een keer met toggle: http://www.togglemobile.nl/roaming-over-20countries/nl
Ook binnen Nederland hebben zij prima tarieven van 3ct/min en 10 euro voor 500MB.

Het grootste voordeel vind ik dat je met een nederlands 06-nummer (nummerbehoud mogelijk) gratis (roaming free) gebeld kan worden in o.a. Australie en nog 20 landen. De mensen vanuit Nederland betalen alleen het normale tarief voor het bellen naar een nederlandse mobiele telefoon.
Heb er zelf goede ervaringen mee in div. landen waaronder India.

Toggle is onderdeel van Lycamobile, de kwaliteit die ik daarbij heb ervaren is altijd uitstekend geweest.

› reageer

@ Windstorm , die Toggle klinkt idd best wel interresant , vooral omdat je gratis gebeld kan worden in australie. En zit op KPN netwerk. Ps. heb je ook inzage in de je beltegoed??

› reageer

je kunt altijd je beltegoed opvragen via *101# en als je een account aanmaakt op togglemobile.nl kun je ook je gespreksgeschiedenis inzien.

› reageer

check ff www.vakantiebellen.com makkelijk overzicht van alle providers...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.