Samsung E1200

Is dit toestel makkelijk te unlocken?

› reageer

Dat kan je navragen bij Saturn waar die alleen vandaag online in de aanbieding is, maar Lebara beltegoed doet mij vermoeden dat er geen simlock op zit, dat is echter geen garantie.

› reageer

Bij Saturn dit toestel nu voor 9 Euro, simlockvrij. Dat is goedkoper dan unlocken. http://www.saturn.nl/mcs/shop/dagdeal.html

› reageer

Komt nog wel €2,50 thuiskopieheffing bij.. Dat maakt de totale prijs €11,50.

› reageer

Ik wilde een paar bij Saturn aanschaffen om naar de kids van Indonesische vrienden op te sturen en ging er vanuit dat Lebara toestellen een simlock hebben.

› reageer

Dat is bijzonder. De Samsung E1200 heeft toch echt geen mp3 speler. En al zou dit toestel dat wel hebben, dan moet Saturn toch echt BTW afdragen over de thuiskopieheffing, en dus 3,03 in rekening brengen.

› reageer

De Samsung E1200 heeft toch echt geen mp3 speler.Inderdaad, maar Saturn denkt klaarblijkelijk van wel
(http://www.saturn.nl/mcs/shop/dagdeal.html)- Ingebouwde MP3-speler voor uw favoriete muziekIk heb op de site van Samsung gekeken er daar staat dat hij uitgerust is met "MP3 ringtones for full and nice-sounding tones that alert you to incoming calls and messages."
Ik heb daarom Saturn gebeld en ze geven toe dat ze fout zitten. Je moet wel eerst bestellen en daarna kan je de kopieerheffing terugvragen.

› reageer

kopieerheffing

Ik lees dit sinds kort via dit forum, neem aan dat het waar is.

Waar gaan we in Nederland naar toe, dit slaat toch nergens meer op?!

› reageer

@ Casper: De thuiskopieheffing bestaat al zeker sinds 2004, waarschijnlijk zelfs al langer. Tot en met 2012 werd de heffing echter in rekening gebracht op DVD-R, CD-R, cassettebandjes, videobanden en minidiscs. Sinds dit jaar zijn ze weer met de tijd mee: Van de oude producten wordt alleen nog geheven op DVD-R en CD-R, maar dan wel een fors lager bedrag. Daarnaast wordt nu ook geheven op smartphones, tablets, externe harddisks, pc's, laptops, MP3/MP4 spelers en settopboxen met harddiskrecorder.

› reageer

@blabla,

Van echte audio en video dragers die voor dat soort doeleinden gebruikt wordt wist ik het al, maar voor telefoons tot dit forum nog niet. Dat er wat zaken zijn veranderd, oké, maar voor telefoons vindt ik het een beetje te ver gaan.

› reageer

Kon ook mijn ogen niet geloven toen ik het zag maar kennelijk is dit realiteit....
Zou er niet op zijn minst een uitzondering gemaakt kunnen worden voor eenvoudige telefoons?

› reageer

Uiteindelijk is het een rekensom die een bepaald bedrag moet opleveren. Uitzondering op simpele telefoons zou dus betekenen dat het bedrag op smartphones hoger zou worden.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.