Ik heb hier een Nokia N82 die ik graag van Skype wil voorzien, en nog wat andere socialmedia, alleen heeft Nokia 2 jaar eerder dan belooft de stekker uit Symbian getrokken wat niet zo fijn is.
Weet iemand tips, of zijn er forums of websites die nog ondersteuning bieden? (het liefst in het Nederlands) Of is er iemand die mij een stuk op weg wil helpen?
Wat gebeurt er als je Skype uit de OVI store dowload en installeert?
Ik heb hier ook nog wel een N82 en N79, maar die moet ik eerst goed opladen voordat ik wat kan proberen ...
Hou er rekening mee dat de N82 een oudere versoe OS heeft dan de N79.
Topictitel aangepast
Heb zelf de OVI store ruim een jaar geleden voor 't laatst gebruikt (voor onze 808), maar zviw kun je bestaande apps nog gewoon downloaden, ze worden alleen niet meer geupdate/vernieuwd.
Maar ja, de N82 is uit 2007, eens houdt het op, hé
Ik denk dat het niet zal werken, ik heb laatst ook Whatsapp uit de OVI store gedownload op mijn Nokia 700 (met Symbian Belle) maar dat werkte dus ook niet ... Symbian is volgens mij echt helemaal over en uit, ook met updates.
› reageer@H-W: Whatsapp voor Symbian kan je gewoon bij Whatsapp downloaden ... De OVI-shop wordt niet meer geupdate, maar dat betekent niet dat alle apps niet meer worden geupdate.
› reageerWhatsApp doet 't nog goed op veel van die oude Nokias, maar mbt Skype heb ik zo mijn twijfels. Door de oudere hardware van die toestellen vrees ik, dat 't geen prettige gebruikerservaring zal bieden, áls 't al werkt.
Een hele simpele Google zoekopdracht had een eenvoudig antwoord opgeleverd:
"The app will be removed from the Nokia store; however, users who have already downloaded the app can continue to use it."
De app staat nog in de OVI store en kan dus vanaf de OVI store gedownload worden.
Ovi is tegenwoordig Nokia Suite, Nokia ondersteunt geen Symbian meer, ze sturen mij naar Skype.
Ik heb Nokia via Facebook benadert, maar op een link na, moet ik het zelf maar uitzoeken.
http://store.ovi.com/content/20924/download
Ik heb flink gezocht en geprobeerd, maar tot nu toe is het nog niet gelukt.
Ik weet dat zowel de Nokia N82 als de Nokia N79 verouderde toestellen zijn, maar voor Skype (mogelijk met beeld) is het wel zo fijn, maar dan moet ik nog wel een goede rinkel over horen gaan als iemand roept.
@Pinokkio,
@blabla,
Welke Symbian software voor welke telefoon moet ik hebben via Google?
kan ik beter een ander programma gebruiken dat wel met andere Skype gebruikers overweg kan? Ik zag wel wat via Nokia Suite, maar weet niet of dat is wat ik hebben moet. Het is geen Skype, maar als ik op Skype zoek via Nokia Suite, dan komt "Skype World" Free Trail versie en EpocCam Lite naar voren, dus niet het normale Skype.
Ik heb flink gezocht, ben al een paar weken aan het klieren, dus als jullie hulp kunnen bieden, graag.
De telefoon heeft een tijd terug wel een swap ondergaan, ik weet niet of ik iets via de telefoon moet activeren om bijvoorbeeld een handtekening te activeren, want de swap was toen niet het zelfde toestel.
Ik gebruik nog steeds een Nokia N78 (Symbian S60 3rd) met verschillende apps die prima functioneren, o.a. Whatsapp, Google Maps, MobileVoip, Facebook app, Opera Mini, Symtorrent etc.
Skype heb ik in het verleden eens geinstalleerd en werkte prima. Helaas alleen audio, geen video.
Voor Symbian is er op Softonic nog redelijk wat te vinden. En kan zonder Softonic installer geinstalleerd worden.
http://skype.en.softonic.com/symbian/download
@Casper: waarom doe je niet gewoon wat er hier geadviseerd wordt? Probeer met je toestel Skype te installeren vanuit de OVI-store. Heb je dat al geprobeerd? Wat gebeurt er dan? Ik lees een hoop kan niets en nee's, maar niks wat je wel geprobeerd hebt. Persoonlijk denk ik overigens dat je meer kans hebt met je N79 dan je N82, maar het ontbreekt me aan de tijd en zin om het voor je te proberen.
› reageer@Pinokio,
OVI bestaat niet meer, anders was het neem ik aan wel gelukt. Nokia zelf zegt het niet meer te ondersteunen en verwijst mij naar Skype, alles is over gegaan in Nokia Suite en daar wordt het helaas niet in ondersteund. Nokia is zich volledig op Windows Smartphones gaan richten, Symbian is exit.
Via de telefoon is "Skype" niet te vinden, "Skype World" wel, maar die wil niet installeren.
Ik heb inmiddels wel aanmelden bij My Nokia op de telefoon gevonden, maar dan wil de telefoon graag een SMS versturen, echter doet deze dat weer niet, ik krijg de melding op mijn telefoon:
Aanmelden is niet mogelijk. De registratie is nog niet voltooid.
@TOK,
Ik heb jou link geprobeerd, maar krijg de volgende melding op mijn telefoon:
Geldigheid certificaat verstreken
Ik heb tot nu toe alleen de Nokia N82 geprobeerd.
Wat doe ik verkeerd?
Nokia ondersteunt Symbian niet meer, maar dat betekent niet dat de winkel leeg is. Via je toestel kan je dus nig gewoon naar de winkel. En inloggen met de gegevens die je hiervoor vroeger ook gebruikte, ik neem toch aan dat je eerder ook apps op je N82 had
Probeer anders deze eens: http://skype.nl.softonic.com/symbian
En zoals ik al zei, ik geef je meer kans met je N79.
Er zijn allerlei third party apps die Skype ondersteunen, misschien daar eens op zoeken. Denk aan Fring.
Wat je ook kan proberen is iets zoeken dat wel werkt op de Symbian telefoon en de andere kant vragen om ook dat platform te gebruiken
Geldigheid certificaat verstreken is mogelijk te omzeilen door online certificaat controle en bij software installatie ALLES te kiezen.
menu, toepassingen, toepassingen beheer, opties, instellingen, software installatie alles en online certificaat controle, uit.
Een certificiaat error kan ook voorkomen als de datum en tijd van gsm niet kloppen.
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat Skype gewoon niet meer werkt op je telefoon.
Als alternatief kun je nimbuzz gebruiken. Hetzelfde principe als Skype.
@Pinokkio,
Nee, ik heb nog nooit op de N82 apps geïnstalleerd, het toestel is ooit met een N80 omgeruild die de nodige problemen had door Nokia. Adri van het toenmalige Simshop.nl heeft een tijd terug mijn IMEI nummer nagetrokken, maar die kon in het garantie bestand niets daarvan terug vinden. Dat blijken alleen de grotere dealers te kunnen doen, had het nog nooit eerder gezien.
@TOK,
Ik heb geprobeerd de boel door alles in Nokia Suite te omzeilen, maar helaas werkt dat niet. Er draait inmiddels wel een ander programmatje dat iedere keer bij het opstarten van de telefoon gaat installeren, maar het uit eindelijk niet lukt.
@iedereen,
Hoe kan ik de telefoon volledig schoon krijgen door naar fabrieksinstellingen te gaan, of moet dat anders?
Wat ik begrepen heb is dat Skype gewoon op mijn telefoon moet werken, maar Nokia verwijst mij naar Skype omdat ze sinds dit jaar Symbian niet meer ondersteunen, dat zou pas op 1 januari 2016 gebeuren.
Er staat mij iets bij dat er vroeger een Nederlands forum voor Symbian gebruikers was, echter kan ik dat niet vinden, of ik zit met mijn neus te zoeken, dat kan natuurlijk ook.
Weet iemand of er nog een Nederlands Symbian forum ergens te vinden is en zo waar ik moet zijn? Ik zit mij steeds rot te zoeken, krijg er langzaam hoofdpijn van.
Typen op een N82 en ook op een N79 is irritant, maar als ik het liefst beide mee kan skypebellen, en dan ook nog het liefst met beeld, dan wordt ik HAPPY.
@Casper: het heeft voor mij niet zoveel zin om je hier tips te geven, want je hebt van mijn tips er nog niet eentje geprobeerd. Ik stop er dus ook mee. Succes.
Re: reset to factory settings [n82]
Options
?12-01-2008 11:43
reset to default factory settings refers to a soft reset. This could be done by either goin to the phone settings or by typin *#7780#.
But if you wanna do that+ wipe the data files on C Drive then you gotta do *#7370#.
In both cases the default lock code is 12345.
@Pinokio,
Ik probeer van alles, maar loop tegen een muur van de telefoon aan. Geen handleiding, geen ondersteuning van Nokia, ik denk dat je even wat te krap door de bocht over mij denkt. Ik zit mij rot te zoeken naar Skype, maar ondanks dat ik na veel moeite bij Nokia via facebook het bestand heb los gepeuterd wat ik niet vinden kon, lijkt het in de N82 iets te zitten wat tegen werkt.
Bedankt voor de codes, ik probeer gewoon alles opnieuw, als het dan nog niet lukt eventueel iemand nog naar laten kijken, anders wordt het denk ik een flinke gooi, want reken maar dat ik flink de pest er in heb dat het ondanks de suggesties het tot nu toe nog niet gelukt is.
Ik waardeer en lees de berichten wel, probeer het als ik goed in mijn vel zit en er rustig voor kan zitten, vandaar dat ik ook traag reageer, maar waarom wil ik hier graag privé houden.
Handleiding N82
Niet dat die je echt zal helpen, maar het was de eerste hit op Google als ik zoek naar "handleiding N82" ... Zo simpel kunnen sommige dingen dus zijn.
Hier kan je een Nokia account aanmaken
Als je toestel leeg is, kan je de OVI-store starten (die zal wel eerst geupdate moeten worden), daar kan je vervolgens Skype downloaden. Ik weet niet of die versie nog werkt, maar zolang je dit niet geprobeerd hebt, weet je echt niks.
Heb ik het toch weer gedaan.
De handleiding had ik ook al gevonden, maar wat je zegt, het zal mij niet echt verder helpen.
Het toestel heb ik naar fabrieksinstellingen terug gezet volgens jou code en dan zie je inderdaad weer OVI staan, het wissen van het geheugenkaartje nog niet, die moet ik eerst even overzetten i.v.m. de foto's, want ik moet zeggen dat het toestel met echte flitser wel mooie foto's maakt, alleen de originele batterij is inmiddels behoorlijk dik geworden, maar werkt nog wel, al zijn de sprookjes over originele batterijen van Nokia nu wel verledentijd.
Ja, je hebt het toch weer gedaan, foei, maar toch bedankt. >
Ik heb een Nokia E72 in gebruik en daar kan het gewoon op geinstalleerd worden. Is niet makkelijk, kreeg inderdaad de certificaat error. Opgelost via datum verzetten.
Je moet versie 1.50 hebben. Zoek maar op Skype 1.50 sisx. Hoe het precies werkt op de N78 weet ik niet, maar ik denk dat het gewoon moet werken.
Inloggen duurt lang de eerste keer, mislukt meerdere keren maar als hij eenmaal werkt logt hij voortaan veel sneller in.
Je kunt Skype niet installeren tegelijkertijd met MobileVoip want ze hebben een verschillende Voip ondersteuning (VoipAudioSrv 1.0 versus 2.0 bij MobileVoip).
Zie deze link:
http://discussions.nokia.com/t5/Symbian-Devices/E72-fring-skype-VoIPAudioSrv-version-conflict-issue/td-p/639585
W00fer,
Wat is jou ervaring met Skype en MobileVoip?
Kunnen ze beide met beeld communiceren?
Wat heeft jou voorkeur?
Is beide ook in het Nederlands?
Ik ben een beetje traag, sorry, heb het erg druk met een hoop gedoe rond mijn gezondheid. Ik moet er even rustig voor gaan zitten, maar ervaring is altijd welkom.
Om nog even in het Symbian tijdperk te blijven;
Op mijn N78 wil ik Mail for Exchange' installeren wat niet lukt wegens een update error. Een keer harde reset zal waarschijnlijk helpen.
Ook de opgeslagen wifi netwerken gaan daarmee verloren. Bestaat er een tooltje die gegevens uit te lezen of te backuppen?
Bestaat er eigenlijk nog een door to door navigatie voor S60? Behalve Nokia/Ovi Maps want dat is ruk.
Ik weet dat er een lange tijd terug Tomtom op Symbian toestellen illegaal gezet werden, maar of er nog up-to-date versies voor zijn vraag ik mij af, ervaring heb ik er helaas niet mee.
Ik moet nog het één en ander uitproberen, ik ben echter bang dat i.v.m. dat Microsoft de stekker vroegtijdig uit Symbian heeft getrokken, dat er nog weinig mee gedaan kan worden. Het is vooral extern naar programma's zoeken en proberen er op te krijgen, maar de Nokia Lumia telefoons worden steeds goedkoper, dus of het nog de moeite waard is?
Ik ga nog wel wat proberen, maar moet er rustig voor gaan zitten, want ik vindt het toch best zonde als er niets meer met die telefoons gedaan kan worden.
Ik heb een originele batterij voor mijn Nokia 82, maar die staat flink bol, de achterkant kan er niet eens meer op, dus de echte batterijen van Nokia zijn ook niet zo zeker van kwaliteit.
Sygic werkte beter op die oude Symbian toestellen, dan TomTom, maar ik weet niet, of die oude versies nog updates gekregen hebben, ik gebruik al jaren Lumias.
@Casper:
Dat die batterij bolstaat, heeft niets met mindere kwaliteit te maken, hij is gewoon versleten, ook een goede batterij is ooit "op".
Elke batterij gaat ooit stuk, maar Nokia beweerde altijd dat hun batterijen niet en de namaak batterijen wel kunnen raar doen, een batterij die zich letterlijk aan het opblazen is en van Nokia zelf is, dat is dan wel een rare ervaring die ik ben tegen gekomen.
Ik vind het zonde als ik de N82 en N97 niet kan gebruiken voor bijvoorbeeld Skype als de computer uit staat, daarnaast ziet de N82 er mooier uit door zeer zuinig gebruik dan de N79 die ik gekregen heb. De reden dat ik aan deze toestellen een beetje vast blijf houden naast de vrij simpele telefoons voor dagelijks gebruik is dat ze twee camera's hebben, dus dan zou het mogelijk moeten zijn om met Skype of vergelijkbaar programma die dat ondersteunt met ook beeld te kunnen bellen via wifi.
Ik heb nog een Lumia 800 die ik nog in gebruik ga nemen, er zit volgens mij nog een half jaar garantie op, dus het gaat wel tijd worden. Het was ooit een heel goede aanbieding die via dit forum gedeeld werd en de winkel uit vlogen, men wist bij de Belcompany in heel Nederland niet wat er ineens gebeurde.
De Nokia Lumia 800 heeft geen 2 camera's, maar was toen een heel goede aanbieding, vooral vanwege het zeer hoge bedrag wat voor een eenvoudig toestel werd terug gegeven. Ik heb nog geen goedkope Lumia telefoons met 2 camera's gezien waardoor dit mogelijk zou zijn, wel vrij dure, maar het bedrag moet voor mij wel redelijk blijven. De Lumia telefoons worden wel steeds goedkoper, maar dat is volgens mij alleen het "goedkope" segment.
@Casper:
Je had die Lumia 800 al lang in gebruik moeten nemen, nu loop je alweer achter de feiten aan met een verouderd besturingssysteem, de 800 draait onder WP7.5 en er is nog een upgrade naar 7.8 , daarna is 't einde oefening. De huidige toestellen draaien WP8 en de upgrade naar 8.1 wordt momenteel uitgerold. I.v.m. een andere kernel zijn WP8 en volgende versies niet mogelijk op de WP7.x toestellen. Deze blijven natuurlijk gewoon functioneren, maar nieuwere apps zullen er vaak niet op werken en bestaande apps soms na een update ook niet meer.
Door deze app-situatie hebben smartphones nu eenmaal een beperkte "houdbaarheid", dat geldt voor alle merken. Met de "gewone" telefoons van vroeger was dit niet het geval, maar die konden ook alleen maar bellen :)
Casper,
Ik bel zeer weinig via voip maar beiden zouden moeten werken. Mobilevoip heeft geen video bellen, alleen voice. Skype kan het zo zijn dat het aangepast wordt / gaat worden dat het nog werkt. Het eet best wat intern geheugen op de Nokia's, en er is geen mod beschikbaar voor zover ik weet dat je hem op de geheugenkaart kan installeren. Aangezien Whatsapp al op mijn C: drive staat is daar niet gek veel ruimte meer vrij.
Dus ik heb Skype en MobileVoip verwijderd. Sterkte met je gezondheid.
MobileVoip werkt prima
› reageerHet gaat mij om gratis contact via wifi, dus zoals Skype (met of zonder beeld).
Is MobileVoip het zelfde, of moet daar (beperkt) voor betaald worden?
Ik heb tevens een andere vraag:
Ik heb 2 geheugenkaartjes bij de Aldi gekocht, 32GB per stuk, echter kan de Nokia N82 echter kan de telefoon 16GB aan, neemt deze dan de helft van het geheugen, of wordt de kaart niet herkent?
Ik heb ze nog in de verpakking, dus even het zekere voor het onzekere laat ik die liever even nog dicht.
Voip to Voip bellen is mij nog nooit gelukt. Het zou wel moeten kunnen maar dan heb je een Voip-in nummer nodig. Je zou wel naar een andere voipuser moeten kunnen bellen.
Handiger is dan Skype maar moet dat contact wel online zijn of een Skype toestel hebben wat altijd online is.
Voor wat betreft je vraag over de geheugenkaartjes: hij zal ze niet herkennen. 32GB is te groot, hij ondersteund tot en met 16GB.
Casper:
Gratis contact via WIFI. Dat gaat met Nimbuzz. Werkt ook op oude Symbian meuk prima.
Nimbuzz ondersteunt een hoop platformen/devices/OS
Het leek even te lukken, maar er moet een grotere geheugenkaart in, tevens moest ik het toestel opnieuw resetten.
Ik moet het nogmaals proberen, kom alleen even tijd te kort om er even rustig voor te gaan zitten.
Via de Nokia 6300 lijkt het er op dat ik er op een andere manier in kom, dan moet ik omschakelen naar de Nokia N82 en verder proberen. Als het dan nog steeds niet lukt, dan ga ik de tip van "TOK" proberen, want ik begin er zo langzamerhand genoeg van te krijgen.
Helaas, nog steeds erg druk, druk, druk.