Tele2tele2 provider

Wie heeft er goede ervaring met deze provider , ik wil naar een andere provider , dus ik ben aan het zoeken maar hoor van div. dat deze provider erg tegen valt.
gr. ruud

› reageer

Sorry, ik heb geen ervaring, wel weet ik dat de Nederlandse 4G nog aan het uitrollen is, maar dat de bandbreedte niet zo hoog is als de andere netwerken. Ook is niet elke telefoon geschikt voor 4G. Chinese import is niet goed op de Nederlandse netwerken gericht i.v.m. dat niet elk 4G netwerk (volledig) ondersteunt wordt waardoor de toestellen deels of niet geschikt zijn.

Ik ken wel iemand die zeer positief is over Tele2 mobiel, hij kan onbeperkt naar vast en mobiel bellen en SMS-en naar alle Nederlandse en heeft een internetbundel van 200mb die standaard bij zijn abonnement zit, maar gebruikt meestal Wifi. Volgens mij heeft hij geen 4G, maar 3G, het is maar net waar je behoefte aan hebt.

Voor 17,50 per maand kan je dus behoorlijk bellen en SMS-en, de minimale internetbundel is 200mb en noemen ze "Sim Only onbeperkt bellen".

Tele2 is geen grote speler op de mobiele markt, de persoon waar ik het over heb woont in Amsterdam. Providers willen graag in de grote steden goed bereikbaar zijn, dus echt een onafhankelijke mening kan ik niet geven, meer een indicatie.

Volgens mij gaat 5G pas echt leuk worden als ik de berichten zo lees, dan kan de internetverbinding thuis eventueel er uit gegooid worden, maar hopelijk zal dat dan goedkoper worden.

› reageer

Ik bel zelf met tele2 + mobiel internet. Ben er op zich best tevreden over, heb hetzelfde bereik als met mijn vorige provider Hollandsnieuwe. Woon zelf in Utrecht en kom weinig in de uithoeken, maar het bereik is prima. Verder vind ik de klantenservice erg vriendelijk.

› reageer

Ik ben, na jaren zonder problemen T-Mobile gehad te hebben, een half jaar geleden overgestapt naar Tele2.. Nou, daar heb ik echt spijt van.. Ik heb bijna overal enkel gprs, heel zelden heb ik eens 3G.. en dat is in verschillende gebieden. En thuis een telefoongesprek voeren is al helemaal niet te doen.. Ik moet in een bepaald hoekje in huis gaan staan om verstaanbaar te zijn.

Inmiddels heb ik een extra abonnement van KPN afgesloten en daarmee heb ik gewoon overal 4G.. zelfs in het het kleinste dorpje.. Het is wel wat duurder per maand, maar ik ben nu tenminste bereikbaar en kan gewoon internetten.

Mijn Tele2 sim ligt in de kast, terwijl ik nog 1,5 jaar moet betalen.. Voor mij nooit meer Tele2!

› reageer

@Zenga13: Een tip....ik weet niet of je zin hebt om deze moeite te doen, maar kan wel wat opleveren. Als je op een plek bent waar je veel bent (thuis of op je werk bijvoorbeeld), en je hebt hier slecht bereik. Dan kan je contact opnemen met je provider om dit door te laten meten. Meten ze idd dat je slecht bereik hebt, dan dienen ze je kosteloos je abonnement te laten beëindigen.

Wellicht de moeite waard om even contact op te nemen met Tele2?

› reageer

Klopt, maar dan verwachten ze dat ik 700 euro terug betaal voor de Iphone 5s die ik heb gekocht bij het abonnement.. Ten eerste heeft de gsm dit nooit gekost en ten tweede ben ik dan goedkoper uit als ik gewoon het abonnement blijf betalen.

Zo doortrapt zijn ze daar dan ook nog... Zij leveren een waardeloze dienst en ik mag gewoon betalen, niet linksom, danwel rechtsom...

› reageer

@zenga13: Hmmmm flauw zeg. Vroeger werd er minder moeilijk gedaan over het toestel. En als je de telefoon weer inlevert?

› reageer

Geen idee, die is al 6 maanden in gebruik dus daar zullen ze ook wel moeilijk over doen, alhoewel hij niet van nieuw te onderscheiden is..

Maar dit was voor mij een goede leer en ik neem gewoon nooit meer Tele2.
Als het op deze manier moet, dan laat maar zitten.

› reageer

@Zenga13: Ik ben, na jaren zonder problemen T-Mobile gehad te hebben, een half jaar geleden overgestapt naar Tele2.. Nou, daar heb ik echt spijt van. Ik heb bijna overal enkel gprs, heel zelden heb ik eens 3G en dat is in verschillende gebieden. En thuis een telefoongesprek voeren is al helemaal niet te doenTele2 maakt gebruik van het netwerk van T-Mobile. Dekking zou dus hetzelfde moeten zijn. Werkt het wel goed wanneer je de Tele2 simkaart in je oude telefoon doet?

› reageer

De dekking is niet hetzelfde. Heeft onder andere met de roaming structuur te maken, en met de capaciteit op het netwerk. Zelf nooit Tele2 gehad, maar de klachten die ik in de winkel waar ik tot voor kort voor werkte heb meegekregen, zijn voor mij reden om nooit Tele2 voor mobiel te kiezen.

› reageer

Ik ben op de website van Agentschap Telecom een paar berichten tegen gekomen waar duidelijk staat dat Tele2 een eigen netwerk heeft in de 800MHz., maar Tele2 doet het zelfde als de eerdere providers hebben gedaan. Ze zijn begonnen in de grote steden waar het grootst aantal potentiële klanten zitten, later zullen ze de rest van Nederland volgens de vergunning dekkend moeten maken, ik meen dat er een periode van 2 jaar voor staat.

Convenant waarborgt snelle overgang naar nieuwe indeling telecomfrequenties
16 januari, 2013

De meeste nieuwe vergunningen van KPN, T-Mobile en Vodafone voor mobiele telefonie en internet gaan op 26 februari 2013 in. Partijen zijn dit op 15 januari jl. met elkaar overeengekomen. De drie telecomaanbieders hebben in de door Agentschap Telecom georganiseerde frequentieveiling van eind 2012 nieuwe vergunningen bemachtigd. Hun huidige vergunningen lopen eind februari 2013 af. Door de veiling hebben ze in de 900 en 1800 MHz band andere frequenties verkregen dan ze nu hebben.

KPN, T-Mobile en Vodafone hebben in goed overleg besloten de overgang van de frequenties onder de vlag van de nieuwe vergunningen te laten plaatsvinden. Ze maken daarbij dan geen gebruik van de mogelijkheid hun huidige vergunningen nog maximaal 21 maanden te verlengen. Hierdoor wordt de omschakeling naar de nieuwe frequentie-indeling versneld. De nieuwe vergunningen gaan op 26 februari a.s. in, meteen op de datum dat de oude vergunningen aflopen. Agentschap Telecom heeft bij deze beslissing een faciliterende rol gespeeld.

Door dit resultaat kan het ombouwen van de netwerken n.a.v. de uitkomsten van de veiling zo snel mogelijk van start gaan. De nieuwe vergunningen hebben een looptijd van 17 jaar.

Tele2, de vierde winnaar van de veiling, is geen deelnemer geweest bij dit overleg omdat zij vergunningen heeft verkregen in de nieuwe 800 MHz band. Deze vergunningen zijn al op 2 januari j.l. ingegaan.

Bron: Agentschap Telecom

Telecomproviders voeren revolutionaire verhuizing frequenties door na 4G veiling
9 mei, 2014

Het afgelopen jaar heeft er in telecomland een revolutionaire verhuizing plaatsgevonden waar de klanten vrijwel niets van gemerkt hebben. De drie telecomaanbieders die eind 2012 frequenties verwierven voor onder meer 4G hebben -ondersteund door Agentschap Telecom- frequenties gewisseld. Hiermee is de grootste ombouwoperatie in de geschiedenis van de mobiele telefonie afgerond.

Eind 2012 hebben KPN, T-Mobile, Vodafone en Tele2 tijdens de 4G veiling, vergunningen verworven om tot 2030 mobiele telefonie en internet aan te kunnen bieden. Met deze vergunningen kunnen de klanten zowel bellen als internetten via 2G, 3G en 4G. Omdat KPN, T-Mobile en Vodafone na de veiling alle op een ander plekje in de frequentiebanden terecht zijn gekomen, moesten zij voor een groot deel hun ‘oude’ frequenties onderling ruilen.

Puzzel

Dat was een enorme puzzel, omdat de bestaande dienstverlening tijdens de frequentieruil onverminderd in stand moest blijven. Agentschap Telecom heeft in dit proces een faciliterende rol gespeeld door de operators te ondersteunen bij het opstellen van afspraken over deze verhuizing. Bovendien heeft het agentschap de hele operatie in de praktijk gemonitord met hun landelijk opererend meetnetwerk.

Het ging daarbij om al bestaande frequentievergunningen in de 900 en 1800 MHz band die gebruikt werden voor GSM. Vooraf werd ingeschat dat dit een uiterst complex traject zou worden. Agentschap Telecom hanteerde als uitgangspunt dat de continuïteit van de bestaande dienstverlening niet in het geding mocht komen. In goed overleg tussen KPN, T-Mobile en Vodafone met het agentschap zijn er operationele afspraken gemaakt. Dankzij de goede samenwerking tussen alle partijen is de betrouwbaarheid van de telecommunicatie in Nederland niet in gevaar geweest. De hele verhuizing van frequenties is deze week succesvol afgerond.

Bron: Agentschap Telecom

› reageer

@123456 Het maakt niet uit welk toestel, het signaal blijft heel slecht.. Is allemaal al geprobeerd.. Heb ook een nieuwe sim gekregen en die werkt net zo slecht. Het ligt niet aan het toestel, want waarom heb ik dan met KPN perfect bereik?

Het bereik van Tele2 is gewoon waardeloos!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.