Nieuw forum op TelecomVergelijker

We hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan een nieuw forum. Dit omdat het oude forum op een verouderd systeem draaide. Nu met de lancering van het nieuwe forum zijn we volledig over op een nieuw systeem. Dat biedt ons in de toekomst de ruimte om nieuwe functies en wensen van jullie gebruikers te implementeren.

Als jullie nog vragen, opmerkingen of bugreports hebben mag je die hier onder plaatsen.

› reageer

Het ziet er mooi uit, maar ik mis VIP, is dat opgeheven?

› reageer

Even 'schrikken en wennen', dacht in eerste instantie dat ik 'verkeerd' zat.....

De instelling dat de nieuwste berichten bovenaan komen te staan kan ik niet 'vinden'......

› reageer

En ik kan geen link meer zien dat ik kan aangeven dat ik berichtgeving wil volgen. Dus als er een nieuw bericht wordt geplaatst dat ik daar een mailtje van krijg....

› reageer

Tja, wat zal ik er van zeggen ...

Het valt me op dat ik, terwijl ik een thread aan het lezen ben, er uit wordt gegooid en opnieuw moet inloggen.

Verder mis ik wat subfora die voorheen er wel waren maar niet voor elke user zichtbaar waren, zoals inderdaad VIP maar ook Crew en Crew/bugs. Maar goed, in het oude crewforum staat nog een bericht van me met een vraag, dat is dan nu in elk geval opgelost.

Verder mis ik wat aliasses die we bij moderaties gebruiken, maar echt missen doe ik ze ook weer niet. Ik weet niet precies wat ik er van moet vinden, maar een echt positief gevoel kan ik niet opbrengen. Verandering/vernieuwing prima, daar niet van, meer de manier waarop is waar ik wat last van heb. Ik stuur nog wel een mailtje als ik een adres kan vinden.

› reageer

In het zoekscherm op de homepage is het forum niet doorzoekbaar. Voorheen had het forum zelf wel deze functie. Is verdwenen of kijk ik verkeerd? Mis het in ieder geval wel.

› reageer

Ik moet zeggen dat het er weer fris en modern uit ziet. Het is wel weer zoeken naar de functies die in het vorige forum aanwezig waren.

› reageer

Iedereen bedankt voor de tips.

VIP-forum: er werd weinig op gepost, deze hebben we laten vervallen. Daarnaast hadden we met crew, crew/bugs en het moderatieforum veel overlap. We handhaven het moderatieforum waar natuurlijk ook bugs of huishoudelijke mededelingen in kunnen worden gepost. Dat houdt het overzichtelijk dachten we.

Zoekfunctie is idd een goede. We werken nu aan de algemene zoekfunctie. Die geeft dan ook resultaten uit het forum. Zetten we waarschijnlijk morgen live. Zou het een idee zijn om een aparte zoekfunctie te plaatsen bij het forum die enkel zoekt in het forum? Zou wel kunnen.

Volgen van nieuwe post op een topic gaan we maken. Dat is wel iets meer werk dan een paar uurtjes dus die volgt (zsm).

Andere opmerkingen en aanvullingen zijn nog altijd welkom.

› reageer

Wat mij opviel na het inloggen, was dat er oude profielinformatie was geplaatst bij mijn profiel. Deze info was al zeker 5 jaar oud. Bovendien vind ik het wel jammer dat je niet meer bovenaan de pagina kan inloggen zoals voorheen, maar alleen onderaan de pagina. Verder kon je voorheen ook instellen dat je het laatst geposte bericht bovenaan de pagina wilde hebben en niet onderaan. Nu geef ik toe dat er weinig topics meer zijn die langer zijn dan 1 pagina, dus een beetje scrollen kan ik ook wel, maar toch vind ik dat irritant. Ik zie net dat "3210" dat ook al heeft gemeld.
Om even terug te komen op wat hierboven nog voorbij komt, een aparte zoekfunctie voor het forum lijkt me wel handig, anders staan er straks bij een zoekopdracht als "Nokia Lumia" ook allerlei aanbiedingen tussen. Interessant voor de crew achter TV, minder voor mij. :) (<<<=== oh ja ik zie net dat de smileys het ook niet doen bij mij, moet ik dat ergens aanvinken?)

› reageer

In de rechter kolom met de laatste berichten van het forum stond eerst de link naar de voledige lijst van berichten, die is nu veranderd naar: Ga naar forum. Ik heb graag de oude link weer terug. Ga naar forum is nutteloos want je zit al op het forum!
Ik kan het moderatie forum trouwens ook nergens meer vinden. De smileys doen het bij mij wel.

› reageer

Na vijf pogingen is het gelukt om in te loggen............ en dat moet bijna elke keer opnieuw.

› reageer

Zowel een nieuwe hyperlink invoegen als eentje in een oude discussie aanklikken werkt niet meer sinds het nieuwe forum er is, voorbeeld: [url]www.telecomvergelijker.nl[/url]
[quote]Ook quotes werken niet[/quote]

› reageer

Ik kom ook continu het volgende tegen als ik naar oudere berichten in het forum zoek:

[quote]
Sorry, deze pagina is even niet bereikbaar
Er is een interne fout opgetreden waardoor we op dit moment deze pagina niet kunnen tonen.
We zijn hard bezig met een oplossing. Probeer het over een paar minuten nog een keer.
[/quote]

De quote werkt blijkbaar ook niet meer.

Dit gaat niet de goede kant op, is het oude forum voorlopig terugplaatsen geen optie tot dit vernieuwde forum wel goed werkt?

› reageer

De login is van korte duur, dus mijn bericht wat ik net schreef is verdwenen.

Aanpassen van de tekst gaat lastig, want er is niet naar het juiste punt te scrollen.

Ik wilde met het topic voor mijn Nokia N82 en N79 verder met de telefoons aan de slag, maar die kan ik dus niet bereiken omdat het uit de rechter lijst is verdwenen en via het forum krijg ik de eerder op gegeven melding.

› reageer

Werkt het contactformulier wel? Ik heb een tijdje terug een berichtje gestuurd, maar helaas pindakaas nog geen reactie gehad ...

Het voormalige toestelforum is kennelijk onbereikbaar ... Linkfix?

Het argument om VIP te sluiten omdat er in april voor het laatst gepost is, is ook niet erg sterk ... Dat geldt voor wel meer forumonderdelen, de activiteit was hier de afgelopen tijd zowiezo behoorlijk afgenomen. Daarnaast was Crew wel handig. Ik heb al een tijdje zin om met rotte vis te gooien maar liever niet in het openbaar ... Vroeger deden we dat dus in Crew. En als het contactformulier ook al geen reacties oplevert ... Blijft er weinig over.

› reageer

Je hebt toch toegang tot het Moderatieforum Pinokkio? Daar mag je alles posten wat je anders in het crewforum zou posten.

› reageer

Overigens lees ik van loginproblemen van wrob en Casper. Echter kan ik deze zelf niet reproduceren. Kan je misschien meer informatie geven over welke browser je gebruikt en welke inlogmethode? Ik ga mijn best doen of ik iets kan vinden.

› reageer

TV-Daniel schreef:
Je hebt toch toegang tot het Moderatieforum Pinokkio? Daar mag je alles posten wat je anders in het crewforum zou posten.

Laat maar.

› reageer

Firefox 31.0

› reageer

Explorer 11

› reageer

Ik heb vandaag via een andere thread mijn moderator-rechten aan de wilgen gehangen. Het lukt me niet om contact te krijgen met de beheerders van deze website, noch via het forum, noch via het contactformulier. Ik heb aangegeven niet langer aanspreekbaar te willen zijn op wat hier op het forum gebeurt (of niet gebeurt).

Het verzoek om mijn rechten weg te nemen is wel snel behandeld, de rechten zijn weg en de thread is getrashed. Mooi gemod ... Verder geen woorden aan vuil maken.

Ik wens iedereen veel succes, I'm out.

› reageer

Het ga je goed pinokkio, zien we je op Tweakers?

› reageer

Dank voor je vele goede werk hier, Pinokkio. Nadat veel mods door studie/werk steeds minder tijd voor Telecomvergelijker hadden, heb je jarenlang vrijwel in je eentje de boel hier op orde gehouden, respect!
Tot ziens op Tweakers :)

› reageer

@pinnokio: heel veel dank voor alle jaren werk. Je hield het forum levendig.

Jammer dat dit hier zo moet eindigen

› reageer

@Pinokkio,

Dank voor de vele hulp, hoewel ik veel zaken probeer te volgen, weet jij als geen ander dat ik er wegens gezondheidsredenen er meer moeite mee heb bepaalde zaken te volgen.

Ik ga ook eens de kant van Tweakers bekijken, juist nu er steeds meer reclame op televisie voor wordt gemaakt en op de manier hoe het één en ander door veel mensen getest wordt, iets waar dit forum ooit heel hoog mee scoorde.

Ik denk dat deze website alleen nog voor ouder nieuws en schopaanbiedingen blijft werken, want als ik het goed begrepen heb, dan mogen shops op Tweakers niet komen.

Ik ga (nog) niet weg, maar vroeger kwam ik hier meerdere malen per dag, dat is allang niet meer zo. Veranderingen kunnen goed zijn, maar communicatie met elkaar is nog altijd het beste middel om een website goed draaiende te houden, iets wat sinds het vernieuwde forum niet goed meer werkt.

Zoals gezegd, ik ben (nog) niet weg, maar er zal wel wat moeten gaan gebeuren om TV niet te laten verzuipen in het aanpassen van een vernieuwde website waarbij veel zaken zijn weg gevallen.

› reageer

Volgens mij kunnen shops wel op Tweakers komen en registeren, een mail naar de mode en je weet het zeker

› reageer

Natuurlijk kan een shop-account op Tweakers geregistreerd worden, maar dan kunnen ze advies geven, bijv. in garantie-gevallen. Het is zeker niet de bedoeling, dat ze hun aanbiedingen in het forum gaan spammen. Daar wordt streng op gemodereerd en mocht er even geen mod aanwezig zijn (ook daar is 't vrijwilligerswerk), zijn er inmiddels wel al enkele tientallen topic reports verstuurd, aangezien de meeste tweakers dit soort gespam niet waarderen.

› reageer

Pinokkio bedankt voor je goede en deskundige moderator werk, ik vond jouw bijdrage's altijd erg prettig.

Ook ik heb niet een gevoel dat de leiding van TV nog erg betrokken is, het forum heeft in de loop der tijd steeds minder prioriteit gekregen en dat is erg jammer. Je kunt inmiddels wel stellen dat dat stilaan de nek is omgedraaid. Wat ook wel enigszins meespeelt is dat de telecom-wereld stilaan volwassen is geworden en de acties steeds minder zijn geworden.

› reageer

Hoewel ik hier niet veel meer kom, mis ik het VIP forum en de goede oude tijden ook. Pinokkio, bedankt!

› reageer

Het VIP forum zorgde dat het andere gedeelte van dit forum draaide, sinds dat weg is gehaald is het complete forum in elkaar gezakt.

Soms komt er een onderwerp voorbij dat handig kan zijn, maar verder is het heel erg stil geworden.

Als het VIP forum weer terug komt, misschien valt er dan weer leven in dit forum te krijgen, maar probeer alle VIP-ers nog maar eens te achterhalen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.