Smartphone in buitenland kopen

Ik ga binnenkort op vakantie naar Australië en wil eens kijken of ik daar een nieuwe smartphone kan kopen (simlock vrij uiteraard!). Mijn belangstelling gaat uit naar een Samsung Galaxy S4.

Los van de garantie: is er iets waar ik speciaal op moet letten? Ik wil een i9505 hebben, maar volgens mij is er ook nog een i9515 (http://www.nieuwemobiel.nl/Vergelijk/Samsung-Galaxy-S4-i9505/Samsung-Galaxy-S4-VE-i9515; zelfde specs?)

***edit: En er is ook nog een i9500, maar die heeft een andere processor. zo zag ik juist. Verder las ik ook nog zoiets dat je een buitenlandse smartphone niet kunt updaten (firmware?)

› reageer

Netjes aangeven bij de douane op Schiphol he :0)

› reageer

Ik vlieg via Düsseldorf
Maar goed, los van die belasting die ik zou moeten betalen.. Nog iets hard- of firmware achtig waar ik rekening mee moet houden?

› reageer

Hardware: Of de zelfde frequenties als in Nederland / Europa gebruikt worden, vooral als je internet gebruikt. (G4 op alle netwerken is wel zo handig)

Laat even wat het uiteindelijke verschil is qua specificatie en kosten, met of zonder aangifte.

Misschien een tip:

Gebruik het toestel voor je het vliegtuig instapt met een Hollandse prepaidkaart en stuur de doos met papieren en bon via de post naar huis, mocht je er tussen uitgeplukt worden, dan hebben ze geen bon en doos kunnen vinden.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.