Op 7 maart 2014 heb ik een tweejarig abonnement afgesloten bij BEN, met de IPhone 5C. De dag na ontvangst van het toestel, blijkt het scherm niet goed aan te sluiten. Het "klikt" als je het aanraakt. Irritant. Op 10 maart bel ik de klantenservice om het abonnement te annuleren. Geen probleem, volgens de medewerker krijg ik binnen 5 werkdagen een schriftelijke bevestiging met daarin instructies hoe het toestel terug te sturen. Om een lang verhaal kort te maken:
- 4x gebeld (ruim 3 uur, waarbij meermalen de verbinding werd verbroken) met de klantenservice over de annulering, steeds de toezegging gekregen dat annulering in het systeem staat en dat ik een schriftelijke bevestiging krijg. Ik kan elders een abonnement afsluiten en ik hoef niet bang te zijn dat ik aan het abonnement met BEN vastzit.
-2x een contactformulier ingevuld. Geen reactie.
- Op Facebook 2 meldingen gedaan met het verzoek om een reactie.
Nu, 24 dagen na mijn verzoek tot annulering, beweert BEN ineens dat het abonnement niet geannuleerd kan worden omdat er al met het toestel is gebeld, en het abonnement dus in gebruik genomen is.
Mag Ben de annulering weigeren? Tijdens de vier gesprekken met vier verschillende medewerkers heeft niemand gezegd dat annulering niet mogelijk is wanneer er al met het toestel is gebeld. Sterker nog, tijdens één van de keren dat ik met de klantenservice belde, heb ik het toestel gebruikt, dat konden ze dus zien.
Kan ik iets ondernemen tegen deze weigering?
Hier staan een aantal tips waar je op moet letten als je mobiel wilt opzeggen http://www.verlengmijnmobiel.com/mobiel-abonnement-opzeggen-waar-moet-je-op-letten/
› reageer