Gratis onderling bellen, kan dat nog zonder kosten te maken?

Via Vectone heb ik zonder opwaardering een halfjaar gratis van Vectone naar Vectone kunnen bellen, dat lukte een uur, daarna moest er opnieuw gebeld worden, maar het was dan ook gratis.

Ik heb op het punt gestaan om volledig op Vectone Mobile over te stappen, want de tarieven waren zeer aantrekkelijk. Bellen naar NIET Vectone klanten 3 cent per minuut, sms naar NIET Vectone klanten 2 cent per sms en 1 cent per MB, Van Vectone naar Vectone onderling dus bellen en sms-en was gratis.

Helaas voor ik net wilde overstappen met nummerbehoud werden de tarieven zo aangepast dat het niet meer aantrekkelijk was, de simkaarten staan nu als spam telefoonnummer voor websites nog in de lucht.

Vraag:

Zijn er nog providers die tegen dit soort aantrekkelijke tarieven simkaarten verstrekken?

Ik heb begrepen dat Lyca mobile op dit moment bij 20 euro opwaardering per maand, onbeperkt naar alle providers gebeld kan worden, zo ook sms-en, maar voor 20 euro per maand kan ik wel wat leukers vinden.

Op dit moment zit ik nog op Hollandsnieuwe voor 5 euro per maand met een tegoed van 7 euro per maand, ook wel 175 min/sms. Ik heb nog anderhalf jaar een contract, nou ja, als ik het door laat lopen, want inhoudelijk klopt de simkaart en het systeem van geen kanten, lang verhaal dat nog een staartje gaat krijgen. Ik val nog met het abonnement onder de 2 maanden meenemen regeling, dus heb 3 maanden de tijd om het op te maken per bundel. Bij een nieuw contract heeft Hollandsnieuwe deze mogelijkheid niet meer. Ik vind dat niet zo slim, want daardoor was Hollandsnieuwe aantrekkelijk, helaas zijn de maandabonnementen of gestegen, of je krijgt minder bel/sms en eventueel MB's per maand.

Telfort is op dit gat ingesprongen, tegenwoordig kan men daar wel tegen vergelijkbare kosten van voorheen en met 3 maanden houdbaarheid van de bundel, de concurrentie ingezet, dat gaat Hollandsnieuwe gegarandeerd klanten kosten. Het regent klachten over Hollandsnieuwe als je via Google ervaringen opvraagt, ze hebben het zelf over zich afgeroepen door zeer slechte service te bieden. Zo lang er niets fout gaat, dan werkt het goed, maar zodra iets verkeerd gaat, dan komt de wet van Murphy om de hoek kijken.

Maar goed, om op het onderwerp terug te komen, weet iemand een zeer voordelige (meestal prepaid) provider waarmee gratis dan wel spotgoedkoop, gebeld kan worden? (sms en mb eventueel erbij, maar is geen verplichting)

› reageer

Sip naar sip. Vaak is er wel ergens wifi beschikbaar.

› reageer

Ik was hier al een tijdje niet meer geweest. Maar toch maar weer eens een stukje gaan lezen. Leuk dat er nog steeds goede vragen gesteld worden.

Telfort is inderdaad vooruit gegaan met hun voorwaarden. Dat is fijn. Hopelijk is dat een stimulans voor de andere providers. Echter zijn ze qua maand prijs nog wat hoog helaas.

De prijzen van hollandsnieuwe zijn als je het vergelijkt in de huidige markt nog steeds goed. Wij vinden ook de afschaffing van het meenemen van het overgebleven tegoed jammer. Maar blijkbaar kon het niet uit. Ze verdienen relatief weinig als je het vergelijkt met de andere providers, omdat de prijzen relatief goed zijn en je alsnog niet over de bundel heen kan gaan. Dus echt vreemd vind ik het niet dat ze het hebben gedaan, jammer is het wel.

En over de service: we horen het steeds meer inderdaad. Maar goed, jullie als fervente tv gebruikers weten dat de service bij Voordeelmobiel goed is. Dus dat kan je op die manier omzeilen! Dus toch een hollandsnieuwe abonnement met goede service, kijk dan even op onze hollandsnieuwe aanbiedingen pagina: http://www.voordeelmobiel.nl/aanbiedingen/hollands-nieuwe.html

Ik zal binnenkort weer eens kijken of ik wat leuke unieke aanbiedingen kan fixen voor de tv gebruikers!

› reageer

Hollandsnieuwe kan/wil haar probleem niet oplossen, het is een kwestie van het abonnement van Hollandsnieuwe dat op een Hollandsnieuwe/Hollandsnieuwe simkaart, over te zetten naar een Hollandsnieuwe/Vodafone simkaart, dan zijn alle problemen opgelost.

De storing blijkt in het systeem te zitten die niet goed met mijn simkaart kan omgaan, maar simkaarten die op Hollandsnieuwe/Hollandsnieuwe staan en er maar iets fout mee gaat, dan ontstaan er blijkbaar niet corrigerende problemen.

Inmiddels heb ik contact met een Vodafone winkel gehad die zo vriendelijk is geweest mij de gegevens te verstrekken van het hoofdkantoor. Ik ga zodra ik er weer in de buurt ben, wist niet dat ze zo dichtbij zaten, even gezamenlijk naar een goede oplossing zoeken i.p.v. aanklooien.

Ondertussen kan iedereen bij www.consuwijzer.nl een klacht indienen, ze hebben mij al eens voor andere zaken opgebeld en ondernemen actie zodra er voldoende klachten binnen zijn, of er duidelijk een aantoonbaar probleem is dat niet door de beugel kan, bijvoorbeeld bellen tegen lokaal tarief, dat bestaat namelijk niet meer.

Op www.klacht.nl kan je bedrijven die niet mee willen werken aan een goede oplossing digitaal aan schandpaal zetten, meestal komen bedrijven dan heel snel in actie, anders kost het ze hun naam.

› reageer

p.s. de prijzen van Telfort liggen inmiddels lager dan die van Hollandsnieuwe, het ligt er wel aan of je een los simkaart abonnement of een abonnement met toestel neemt, maar over het algemeen is een los simkaart abonnement goedkoper dan i.c.m. een toestel.

Kijk in het blaadje van de kijkshop of ga naar de website of de winkel, er is keuze zat en vaak laag qua prijs. Het enige waar je op moet letten is dat het toestel geen simlock heeft, maar veel providers doen dat al niet meer i.v.m. dat de kosten daar veel te hoog voor zijn. Ik meen dat alleen Vodafone nog een uitzondering daar op is, elke beetje goede unlockboer haalt die er zo vanaf.

› reageer

Wat is nou precies de klacht dan? Ik heb het stuk doorgelezen, maar vind niet een duidelijke klacht....of ik lees er overheen....dat zou natuurlijk ook altijd kunnen.

Wat bedoel je precies met een hollandsnieuwe/hollandsnieuwe simkaart en een hollandsnieuwe/vodafone simkaart?

Bijzonder dat het Vodafone kantoor je het hoofdkantoor adres geeft. Ik weet waar het zit, ben er wel regelmatig binnen geweest. Maar vraag me af of je verder komt. Ben wel heel benieuwd! Kan je het hier laten weten?

De prijzen van Telfort liggen qua sim only wel ongeveer gelijk met hollandsnieuwe (de laagste bundel begint iets hoger) maar wel met als nadeel dat niet alles uit 1 bundel gaat. Dus dan bijvoorbeeld 300 minuten en 500 MB, waar je bij hollandsnieuwe dan 800 min/SMS/MB krijgt. Dat alles uit 1 bundel vind ik toch wel veel beter voor de klant.....
Met telefoons is Telfort echt wel aanzienlijk duurder. Jammer, ik hoop dat dat wat zakt nu ze de voorwaarden verbeterd hebben!

› reageer

ps. Kan je nou nog steeds niet aanvinken dat je bericht krijgt als er een reactie in deze thread geplaatst is (zoals vroeger)?

› reageer

Hollandsnieuwe werkt met 2 systemen via 2 soorten simkaarten, dat is aan de buitenkant niet te zien.

Hollandsnieuwe/Hollandsnieuwe

en

Hollandsnieuwe/Vodafone

Het oude systeem werkt zo lang je abonnement loopt, echter gaat er iets fout, dan krijgt Hollandsnieuwe de fout er niet volledig uit.

Nieuwe abonnementen werken op het nieuwe systeem, Hollandsnieuwe/Hollandsnieuwe simkaarten worden niet meer uit gegeven en kunnen dus ook niet meer aan het oude systeem gekoppeld worden.

Het nadeel van Hollandsnieuwe/Hollandsnieuwe simkaarten is dat ze of de oudere telefoons ondersteunen, of alleen de nieuwe.

Als bij vervanging naar een trio simkaart onder een oud abonnement maar iets fout gaat, dan kom de wet van Murphy om de hoek kijken.

Het voordeel van Hollandsnieuwe/Vodafone simkaarten is dat deze alle toestellen ondersteunen, het oude of nieuwe systeem van Hollandsnieuwe maakt daarbij niets uit, daardoor werken alle toestellen van oud tot nieuw.

Het is een technisch verhaal dat veel medewerkers zelf niet eens kennen, de gene die het wel kennen, die draaien in het systeem vast.

› reageer

Ok, hoe weet je dat als je dit niet van de buitenkant kan zien?
Ik wist/weet dat er verschillen in de simkaarten zitten. Maar of dit hollandsnieuwe/hollandsnieuwe of hollandsnieuwe/vodafone is betwijfel ik. Maar ik weet ook dat jij altijd vrij veel weet....dus als jij dit zegt geloof ik dat.

En voor zover ik weet is het juist Vodafone die niet alle toestellen ondersteunt ivm de frequenties die ze hebben gekocht. Vooral de oude toestellen op de oude frequentie.

Je verhaal strookt dus wel een beetje met de dingen die ik weet.

Maar goed, ik wil altijd leren en wellicht kan ik wat van je leren. Ik zal eens gaan navragen hoe dit precies zit. Dan weet ik straks ook alle ins en outs hiervan!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.