Hollandsnieuwe is met een simkaartenwissel bezig, je moet zelf naar Belcompany.

Hollandsnieuwe is met een simkaartenwissel bezig, je wordt per e-mail benaderd gevolgd door een SMS-je, die verwijst naar de betreffende e-mail.

De genen die dat bericht krijgen, moeten zelf naar een Belcompany winkel om de simkaart te vervangen. Vergeet je geldige legitimatie niet, anders doen ze daar helemaal niets en heb je straks een probleem.

Ik vind het een vreemde manier van zaken, maar krijg er ook het gevoel bij alsof Hollandsnieuwe door geen porto te hoeven betalen (nog) niet failliet gaat.

Eenmaal een probleem, blijft het probleem hangen, zoek op de woorden "Hollandsnieuwe klachten" en je weet niet meer waar je moet kijken zo vol komt het scherm aan klachten te staan.

Ik hoop wel dat de kaartwissel het probleem bij mij oplost, want die is sinds maart nog steeds niet opgelost, anders wordt het een bakkie troost halen bij Hollandsnieuwe, als het nog bestaat.

› reageer

Wat ik al dacht is Hollandsnieuwe nu mee bezig.

Alle Hollandsnieuwe/Hollandsnieuwe simkaarten worden vervangen door Hollandsnieuwe/Vodafone simkaarten.

Niet dat alle fouten er dan uit zijn, maar Hollandsnieuwe kan ze er dan wel uit gaan werken.

De vraag is of het zin heeft, want bij Hollandsnieuwe kan je de bundel bij nieuwe abonnementen en verlengingen de bundel niet meer 2 maanden meenemen wat nu bij Telfort wel het geval is.

Als je alles van Telfort in 1 hebt voor thuis met een mobiel abonnement van Telfort ernaast, dan kan je van leuke kortingen gebruik maken.

Vodafone heeft ook zoiets, maar dat werkt alleen met Vodafone RED abonnementen. Ik was net bij de Belcompany waar een TV op het systeem aangesloten stond, maar zag vaak blokjes voorbij komen, dus de vraag is of het wijs is dat te doen.

Echter dat even ter zijde van Hollandsnieuwe.

› reageer

Inmiddels is de oude simkaart van Hollandsnieuwe (Hollandsnieuwe/Hollandsnieuwe) overgezet naar een Hallandsnieuwe/Vodafone simkaart van Hollandsnieuwe.

De fout die ik al sinds maart 2015 heb aangegeven, is nu eindelijk uitgevoerd, er zit namelijk geen fout meer in de simkaart en het nieuwe systeem.

De nieuwe simkaart hangt aan het nieuwe systeem dat door Hollandsnieuwe al enige tijd terug in gebruik is genomen, daar kunnen alleen Hollandsnieuwe/Vodafone simkaarten op aangesloten worden. Het oude systeem gaat er uit, dat is rot en zit vol fouten, het lijkt wel een virus of hack die ze binnen hebben gehad, echter wordt er geen woord gerept over hoe het nou zit dat er zoveel fouten zijn gemaakt door het oude systeem dat eerst wel goed functioneerde.

De oude Hollandsnieuwe simkaart (Hollandsnieuwe/Hollandsnieuwe) kan je herkennen aan een witte simkaart en gekleurder letters.

De nieuwe Hollandsnieuwe simkaart (Hollandsnieuwe/Vodafone) kan je herkennen aan een wit met blauw simkaart en gekleurde letters.

Heb je de oude simkaart, dan zal je ongetwijfeld een oproep krijgen of al hebben gehad om een nieuwe te halen bij de Belcompany, heb je al een nieuwe, dan is dat niet nodig.

› reageer

Nadat ik bij het kantoor van Hollandsnieuwe heb aangeklopt is er een compensatie aangeboden, dat vond ik wel zo redelijk, niet dat het de gemaakte kosten volledig dekt, maar het komt aardig in de buurt, dus voor mij was het klaar.

Het abonnement van de ander zou precies het zelfde gebeuren, blijkbaar dachten ze daar anders over, maar na een berichtje van mij, is dat ook redelijk recht gezet.

Ik heb vanaf het eerste moment al aangegeven, de Hollandsnieuwe/Hollandsnieuwe simkaart was het probleem met het systeem wat er aan hangt, was het meteen naar een Hollandsnieuwe/Vodafone simkaart en nieuwe systeem omgezet, dan was het probleem al veel eerder opgelost.

Ik kom zelfs nog mensen tegen die denken dat het een nep berichtje is dat ze per sms en e-mail binnen krijgen, ergens kan ik daar wel in komen, want het wordt net als een bank gezien om niet op afwijkende e-mail in te gaan. Ik heb al meerdere personen op de hoogte gebracht dan ze toch echt een Belcompany moesten opzoeken voor een simkaartwissel.

Volgens mij kost het veel meer geld om het door Belcompany alle verouderde simkaarten te vervangen, er zijn genoeg mensen die het zelf in kunnen stellen als het opgestuurd is, echter blijf je altijd een groep mensen houden die minder handig zijn en dan is de hulp wel welkom.

Jammer dat er geen keuze gegeven wordt, dat is volgens mijn gevoel het meest voordeligste.

Het opvragen van het beltegoed gaat nog steeds via *101# met dat verschil dat het met het oude systeem meteen zag wat men aan tegoed heeft staan en met het nieuwe systeem moet een wat trager SMS-je worden afgewacht.

Verder krijg ik bij het inloggen nog steeds te zien dat nummerbehoud momenteel niet mogelijk is, niet dat ik daar op zit te springen, ik loop toch meestal met 2 of meer mobiele telefoons op zak, alleen zijn dat geen abonnementen. Het is echter wel de bedoeling dat ik straks 1 telefoon op zak heb, bij uitzondering 2 of meer.

› reageer

vanwege mijn handicap ben ik niet in staat om naar een belcompany winkel te gaan en ik wil iemand anders daar ook niet mee belasten omdat die winkels nu niet echt in de buurt zijn.

Kan dit een reden zijn om mijn sim only abbo op te zeggen want eerlijk gezegd ben ik wel een beetje klaar met hollandsnieuwe waar ik vanaf het begin klant ben maar omdat de bereikbaarheid nada is en antwoord niet gegeven wordt beantwoordt deze provider niet meer aan de wensen van de moderne consument.

› reageer

@Kareld,

Zover ik weet moet je zelf naar een Belcompany winkel i.v.m. het legitimeren, dus iemand anders sturen zal direct een probleem opleveren.

Zoek contact via hun website, mocht dat niet lukken wat ik al uit je verhaal haal, ze zitten ook op Facebook, je kan ze ook benaderen via het Forum van RadarTV en dan een privé bericht sturen naar het Webcare Team van Hollandsnieuwe, een andere mogelijkheid is Klacht.nl.

› reageer

Iedereen 'blij'... Nieuwe simkaart!
Eerst mag je bestuderen of en hoe je bestaande gegevens
op je oude Hollandsnieuwe simkaart voor de ondergang kunt
redden. Bovendien, als je te laat bent zoals ik, dan ben je die
gegevens wellicht kwijt...

Daarna mag je uren zitten klungelen om het zootje met die
nieuwe simkaart weer aan de gang te krijgen...

Als je de info van Hollandsnieuwe zou geloven, lijkt het allemaal
doodsimpel. Bijvoorbeeld schrijven ze, dat je het "APN of
toegangspunt" aan moet passen, terwijl ze zelf donders goed
weten, dat geen hond weet wat APN betekent...

Hollandniieuwe schrijft bijvoorbeeld: "We werken momenteel hard aan
de verbetering van onze systemen. Dit doen we zodat wij je in de
toekomst nog beter van dienst kunnen zijn. Bovendien profiteer je
direct al van sneller internet. Wij verhogen namelijk de maximale
downloadsnelheid van ons 3G netwerk van 14,4 Mbps naar 25 Mbps."

Ik, en een heleboel klanten van Hollandsnieuwe met mij, gebruiken hun
smartphone uitsluitend om gewoon via het GSM-net te telefoneren én om
alléén via WIFI te communiceren. Geen datagebruik via het netwerk. Dus
geen enkele behoefte aan die verhoging van de downloadsnelheid en die
zogenaamde verbeteringen...

Ieder kan zich voorstellen, dat ik en hetzelfde soort Hollandsnieuwe
klanten met mij, niet blij zijn met die nieuwe simkaart...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.