Sim kaart zit vast

Hallo,

Ik heb twee dagen geleden een nieuwe telefoon gekocht, de HTC Desire 626. Een kennis van mij heeft me geholpen om de telefoon in te stellen, maar heeft per ongeluk zonder de lade mijn simkaart in de telefoon geduwd. Nu zit de simkaart hartstikke vast en wilt er dus niet meer uit. Ik heb alles geprobeerd, plastic ertussen, pincet, het werkt gewoon niet. Ondertussen is de sim kaart ook helemaal kapot.

Ik heb een verzekering bij de telefoon aangesloten, Geek Squad Protect maar in de voorwaarden staat dat het niet wordt verzekerd als je de instructies niet goed hebt gelezen. Wordt het nu wel verzekerd? Aangezien een kennis van mij dit heeft gedaan en niet ik zelf.

› reageer

Ik zou het gooien op de WA van de persoon die dit heeft veroorzaakt. Je kan het proberen op je telefoon verzekering, maar dit is denk ik een gevalletje, eigen schuld dikke bult. Wellicht dat ze in de telefoonwinkel nog iets voor elkaar krijgen? In principe is er met de telefoon zelf niks aan de hand.....

› reageer

De kaart zit waarschijnlijk vast achter de koperen contactjes. Grof geweld gebruiken resulteert dan ook meestal in het verbuigen of afbreken van die contacten en dat maakt je telefoon waardeloos.
Probeer een sterk maar dun stukje plastic (van een toetjesverpakking of zo iets) onder de simkaart te krijgen om te voorkomen dat hij achter de contacten blijft hangen en peuter hem er dan voorzichtig uit.

› reageer

Zoek een goede unlockboer die ook repareren kan, deze weten vaak heel goed hoe ze bij de simkaart moeten komen, open maken doen ze vaak zonder problemen omdat ze de spullen ervoor in huis hebben.

Je kan je garantie verliezen, maar een goede unlockboer die repareren kan, die weet ook hoe dat voorkomen kan worden.

Een verzekering is leuk, maar vaak nutteloos.

Is het een heel duur toestel, dan kan je overwegen het te verzekeren, maar er verandert zoveel per jaar dat een goedkoper toestel die tussen de 100 en 150 euro zit meer de moeite waard is.

Iedereen heeft zo zijn/haar voorkeuren, maar ik zal nooit veel voor een telefoon toestel uitgeven, ze gaan te gemakkelijk kapot en lopen voor dat je het weet zwaar achter met nieuwere toestellen.

Ik ken iemand met een dure verzekering op zijn toestel, wat er ook stuk ging, het werd gemaakt, maar als je bij elkaar optelt wat een verzekering kost, dan heb je al aardig wat reserve toestellen achter de hand liggen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.