onverwacht dataverbruik bij BEN op alleen bellen/sms abonnement

In november heeft Voordeelmobiel.nl een item geopend met mijn probleem. Ik kan dat niet meer vinden. Misschien weggejorist? Maar omdat ik van plan was om nog te reageren, doe ik dat nu maar in een nieuw item om ook de afloop te vertellen.

Een jaar geleden heb ik voor mijn vrouw een abonnement bellen/sms afgesloten bij BEN. Zij heeft geen 'sim'-data nodig en gebruikt alleen thuis WiFi. Ze gebruikte mijn oude Samsung S2. Maar omdat dit apparaat niet meer goed functioneerde, is ze half oktober een gebruikte Samsung S5 gaan gebruiken. Af en toe ook facebook en youtube, maar alles thuis op WiFi, dacht ze.
Omdat ze slechts weinig belt en nooit buiten de bundel zit, keken we niet op de site en was de schrik groot, toen ze half november een e-mail kreeg van BEN dat haar abonnement geblokkeerd was en ze eerst €200 moest betalen vanwege groot dataverbruik. Hoezo dataverbruik!! Er was een abonnement met alleen bellen/sms.
Toen ben ik op de site van BEN gaan kijken en kon toen net de factuur van oktober inzien, waaruit bleek dat ze vanaf half oktober voor €100 aan data had verbruikt en dat er in november al voor €200 aan data was verbruikt.
Uit de factuur kon ik opmaken (tijdstippen) dat het dataverbruik alleen thuis had plaatsgevonden; dus waarom sim-data?
Na een tweet aan BEN heb ik op advies van Voordeelmobiel.nl ook een brief geschreven aan de directie van BEN.
Het tweet-verkeer heeft enige tijd geduurd, maar daar werd ik alleen aan het lijntje gehouden. Wel heb ik met behulp van een webcare medewerker "mobiele data" op de Samsung uitgezet en heeft deze over de maand november alsnog een databundel toegevoegd. Dat was niet mijn bedoeling en ik heb daar ook tegen geprotesteerd.
Half december kon ik de factuur van november downloaden en zag dat ook dat dataverkeer alleen thuis had plaatsgevonden.
Omdat ik toen nog geen reactie op mijn brief had ontvangen heb ik een rappel geschreven en na twee weken ook een klacht op Klachtenkompas ingediend.
Waar het vervolgens aan gelegen heeft (rappel of Klachtenkompas) weet ik niet, maar vervolgens werd het probleem via Twitter door een dame opgelost en ontving ik alle kosten retour, waarvoor ik op Klachtenkompas BEN ook bedankt heb.
Eind goed, al goed.

› reageer

Op mijn verzoek is door BEN ook het datagebruik geblokkeerd op de simkaart.

› reageer

De aanhouder wint lijkt het wel! Wel super goed dat je alles terug hebt gekregen, dat vind ik wel erg netjes van BEN.
En fijn dat mijn advies ook een beetje heeft bijgedragen aan de oplossing.
Je weet....mocht je nog ergens tegen aan lopen, dan weet je me te vinden!

Lianne
www.voordeelmobiel.nl

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.