BEN - abonnement naar prepaid?

Lang geleden dat ik hier actief was, maar nu toch even hulp nodig. Wellicht kan iemand me op weg helpen?

Een paar jaar geleden heb ik hier via een leuke aanbieding bij Voordeelmobiel.nl/Lianne een maandelijks opzegbaar "BEN Soms 100 simonly" abonnement afgesloten voor mijn eigen bedrijfje. Voldeed altijd prima maar inmiddels andere plannen, bedrijfje wordt gestopt en dus wil ik het abonnement beëindigen. Uit voorzorg wil ik het nummer nog wel een tijdje in de lucht houden c.q. bereikbaar blijven, gedurende (bijvoorbeeld) een jaar. Ik wil het nummer dus graag omzetten naar prepaid. BEN biedt deze mogelijkheid niet, wat zou nu mijn beste alternatief zijn?

› reageer

Je kan het omzetten naar elke prepaid aanbieder, heb je een voorkeur voor Ben wat niet lukt, kies dan T-Mobile.

Als het alleen maar om in de lucht houden voor een jaar is, Hema-Mobiel is bellen per seconde en Kruidvat-Mobiel is per minuut, maar regelmatig hebben ze een goedkope aanbieding.

Woon je in de buurt van een Dekamarkt, dan kan je ook Deka-Mobiel proberen, als je daar boodschappen doet kan je nog minuten sparen bij bepaalde producten.

Lebara-Mobile kan je overal krijgen, zet je je nummer over, dan krijg je voor een beperkte periode beltegoed, de rest kan je goedkoop bij kopen, vanaf 5 euro bij een unlockboer, in de supermarkt meestal vanaf 10 euro. Voor een jaar even een keer tussendoor opwaarderen, 1 opwaardering is 6 maanden geldig, 3 maanden extra voor alleen bereikbaar zijn, maar ik hoor wel eens verhalen dat bij niet actief gebruik het nummer uit de lucht getrokken wordt, mijn ervaring is echter van niet.

› reageer

Inderdaad is het via de HEMA waarschijnlijk het goedkoopst om je nummer te behouden. Kruidvat Mobiel is iets duurder in aanschaf, namelijk 2,50 (actie) of 5 euro (normale prijs) met 5 euro tegoed.

In tegenstelling tot Lebara en T-Mobile is er bij HEMA en Kruidvat Mobiel ook geen verplichting om bijvoorbeeld elke 3 of 6 maanden actief gebruik te moeten maken (gesprek/SMS) of om binnen het jaar te moeten opwaarderen

Dit zijn de stappen:
- Abonnement nog niet opzeggen
- Prepaid simkaart halen bij de HEMA (kost 1 euro, incl. 1 euro beltegoed)
- Simkaart in telefoon doen en activeren door 1 keer te bellen met 1244
- Via de aanwijzingen bij het kopje 'nummerbehoud' op deze site je nummer door HEMA laten overnemen: http://www.hematelefonie.nl/mobiel-prepaid.html
- Nummer gaat dan over naar HEMA en je abonnement bij BEN wordt beëindigd.
Het beltegoed is 1 jaar geldig vanaf het moment van activeren van de HEMA simkaart. Je kunt opwaarderen om je nummer nog langer actief te houden.

› reageer

Super! Dank voor de snelle en duidelijke hulp ... op beide reacties afgaand, denk ik dat HEMA Mobiel de beste oplossing voor mijn situatie is. Ik zal deze week een simkaartje gaan halen en de boel omzetten.

@123456: Dank voor het stappenplan, dat maakt het helemaal supereenvoudig!

› reageer

Met Hema Mobiel zit je nog op het KPN netwerk ook, dus beter kan denk ik niet.

Hoewel je beltegoed een jaar geldig is, vervalt het na een jaar als je niet opgewaardeerd hebt, je bent dan nog 90 dagen bereikbaar. Als je binnen die 90 dagen opwaardeert, dan krijg je niet het vervallen beltegoed terug, want het wordt niet bevroren,maar vervalt echt.

Voor je doel ben je voor 1 euro klaar, wil je het langer behouden, dan zal je jaarlijks een opwaardering moeten doen.

Betalen per seconden, geen starttarief, het klinkt niet gek.

Het bellen naar een gratis 0800 nummers kan ik even niet zo snel vinden, het kan dat daarvoor kosten in rekening worden gebracht, iemand enig idee?

Het bellen naar 088 nummers kan ik ook even niet zo snel vinden, het is niet gratis, maar of het als servicenummer wordt geteld is per provider verschillend, iemand enig idee?

Bij T-Mobile prepaid moet je minimaal 1 maal per 180 dagen een betaald sms/min doen, anders vervalt deze na een halfjaar, maar opwaarderen hoeft in principe nooit, tenzij je beltegoed op is.

› reageer

Ik ben ook nog even zoekende naar de mogelijkheid tot doorschakelen naar een ander nummer ... zou makkelijk zijn voor die incidentele keer dat er gebeld zou worden. Wat ik tot nog toe lees, is dat niet (nergens) mogelijk bij prepaid. Nouja, dan de sim maar in een oud toestel en de voicemail inschakelen, voor het geval dat.

› reageer

albert.v schreef:
Lang geleden dat ik hier actief was, maar nu toch even hulp nodig. Wellicht kan iemand me op weg helpen?

Een paar jaar geleden heb ik hier via een leuke aanbieding bij Voordeelmobiel.nl/Lianne een maandelijks opzegbaar "BEN Soms 100 simonly" abonnement afgesloten voor mijn eigen bedrijfje. Voldeed altijd prima maar inmiddels andere plannen, bedrijfje wordt gestopt en dus wil ik het abonnement beëindigen. Uit voorzorg wil ik het nummer nog wel een tijdje in de lucht houden c.q. bereikbaar blijven, gedurende (bijvoorbeeld) een jaar. Ik wil het nummer dus graag omzetten naar prepaid. BEN biedt deze mogelijkheid niet, wat zou nu mijn beste alternatief zijn?

Goh wat leuk om toch weer af en toe (oude) klanten voorbij te zien komen! Je hebt ondanks dat er minder gebruik wordt gemaakt van TV toch mooie oplossingen/antwoorden gekregen. Goed om te zien dat dat toch nog gebeurd hier!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.