[SIMPEL.nl] Wie heeft er ervaring met de Belrevolutie van 10 euro per maand?

De provider "simpel.nl" heeft steeds reclame op televisie over de belrevoutie van 10 euro per maand met onbeperkt bellen, onbeperkt sms-en en 1000MB data verkeer.

Onbeperkt kan op de betaalnummers na niet fout gaan lijkt mij, dus daar lees ik geen problemen over.

Echter, valt 088 en 085 onder normale of servicenummers?

Indien onder servicenummers, hoeveel durven ze te vragen?

Ik lees nu vooral klachten over het internet gebruik, dat velen boven de 1000MB per maand gaan terwijl dat niet zou moeten kloppen, is dat niet met een data plafond te blokkeren zodat het niet kan?

Kortom, wie heeft er ervaring met dit type abonnement van SIMPEL.nl ?

› reageer

10 euro per maand voor onbeperkt en 1gb internet kan natuurlijk niet uit bij een provider. Daar maken ze geen winst op.

Er is een hele berekening op los gelaten door Simpel hoeveel data men gemiddeld gebruikt. Daarop is de 1GB gebaseerd. Dus op hoeveel mensen daar overheen gaan. Niet gek dus dat er veel mensen over de databundel heen gaan. Anders zou Simpel ook niks verdienen.

Verder verkopen wij het niet meer, dus ik kan je geen recente ervaringen van onze klanten geven helaas.....ben wel zelf ook benieuwd!

› reageer

Ik zag dat jullie het al niet meer aanbieden, dat zegt al aardig wat, klanten met mond op mond reclame zijn de beste die je kan hebben.

Ik heb nu compleet geen databundel, ik ken maar een beperkt aantal mensen die niet eens de 500MB halen, dus vandaar dat ik ben gaan zoeken waarom er zoveel klachten zijn.

Met de overstap van het KPN netwerk naar het T-Mobile netwerk zouden de problemen opgelost zijn, het tegendeel is waar.

Er blijken nog steeds spookrekeningen die nu in het data verbruik zitten terwijl mensen hun telefoon uit hebben staan, het lijkt er dus sterk op dat de administratie van Simpel.nl zwaar verrot was, maar dat nog steeds is.

Op zich kan men best zo'n abonnement voor 10 euro aanbieden, want er wordt best veel winst door de diverse providers gemaakt. In de kleine lettertjes staat niet onrechtmatiggebruik, maar wat is onrechtmatig gebruik en wie bepaald wat onrechtmatig gebruik is? Er zal wel ergens een maximum aan het aantal minuten en sms-jes zitten, alleen zal je moeten zoeken waar ze zitten.

Ben had enige tijd terug alleen in samenwerking met de Mediamarkt een actie, onbeperkt bellen, 1000 sms-jes en 1000mb dataverkeer voor slechts € 9,95 bij een 2 jarig abonnement. Ik heb zelf geen problemen met het T-mobile netwerk, zelfs niet in de duinen en het bos waar Vodafone daar wel moeite mee heeft. Elk netwerk heeft gaten, meestal juist in de duinen en vooral het bos, wat dat aan gaat is het is plaats afhankelijk voor elke provider anders.

Robin Mobile geeft op zich best leuke abonnementen, maar is duurder en geeft extra mogelijkheden in en naar het buitenland, echter ligt het maar net aan iemand of deze het zal gebruiken, want niet iedereen gaat naar het buitenland op vakantie, dus dan kunnen ze beter een goedkoper abonnement voor puur het binnenland aanbieden die goedkoper is.

Ik zie straks 2 soorten abonnementen op de markt komen, 1 waar internationaal mee gebeld kan worden met een gelijk tarief als in Nederland zoals Europa dat wil, maar daardoor in het binnenland duurder met bellen zal uit zijn. Echter vermoed ik dat er ook nationale abonnementen gaan komen waar puur alleen in Nederland mee gebeld kan worden, maar waar het tarief van goedkoper is.

Ik vraag mij nog steeds af wat een telecomprovider op een A locatie in Nederland te zoeken heeft, het is een kantoor, die kan beter op een industrie gebied staan wat een heel stuk goedkoper is.

Tele2 heeft inmiddels op z'n donder gehad door een televisie programma die de nodige informatie naar buiten heeft gebracht, die moeten heel snel hun zaakjes op orde brengen, want anders kan het 4G netwerk van hun beter stoppen.

Wat Simpel.nl betreft, ik lees te veel klachten van mensen die nog 22 maanden hun contract uit moeten zitten, dat zijn de betreffende abonnementen van Simpel.nl, dat die tent nog bestaat is mij een raadsel. Ook vraag ik mij af wanneer Simpel.nl eens door een consumenten programma aangepakt wordt, want het zit duidelijk niet goed.

› reageer

Ja, wij zijn met een reden gestopt met Simpel. We kregen gewoonweg te veel klachten en deze werden te slecht opgepakt.
Hoe het nu gaat weet ik niet....ik heb al een tijd geen ervaring meer met ze

› reageer

Voor 10 euro per maand zou ik het gerust aandurven hoor. Geen persoonlijke ervaring, maar volgens mij is het wel iets verbeterd daar.

Stap zelf niet over, nog prima tevreden met mijn T-Mobile Stel Samen & Stel Bij voor € 17,67 met onbeperkt bellen NL, onbeperkt EU sms'en, onbeperkt gebeld worden EU, 120 min EU bellen, 3 GB data en 100 MB data in de EU. Net wat meer dan wat je voor het tientje bij Simpel krijgt.

› reageer

Eens met HogoBoss , wat betreft het aandurven. Zorg gewoon dat je maandelijks internetgedrag ver beneden de 1gb zit (bv 500mb) , en/of zet je begrenzer bij gegevensgebruik op bv 750mb. En verder erop los bellen dan ;D
NB.als je maandelijks internetgedrag tegen de 1gb zit, moet je dit abo natuurlijk niet nemen (neem hoger gb bundel)

› reageer

Ja, maar is er een internet plafond bij Simpel.nl, in dat geval kan het inderdaad geen kwaad.

Ben heeft enige tijd terug een exclusieve aanbieding met de Mediamarkt gehad, ongeveer het zelfde, onbeperkt bellen, 1000 sms-jes en 1000MB internet voor € 9,95 per maand.

Ben of Simpel.nl, Ben heeft fatsoen, Simpel.nl lees ik nog steeds erg veel klachten over, zelfs over dit abonnement, dat zou je toch niet verwachten..

Ik heb nog nooit internet op mijn mobiel gehad, maar via wifi doe ik wel eens wat, alleen is mijn hoofdtelefoon nog steeds een Nokia 2310, maar inmiddels begint deze wat minder te worden, soms uitval, heel langzaam gaat de accu achteruit, maar ja, dat is ook geen smartphone, dus het heeft zowel voor als nadelen.

Ik ben dus erg voorzichtig, misschien iets te voorzichtig. Ben heeft de actie met de Mediamarkt helaas niet meer, maar mijn Hollandsnieuwe 175 die 2 maanden mee te nemen is, die loopt pas in maart 2017 qua actie af, dan wordt het 7 i.p.v. 5 euro per maand. Vooruit kijkend houdt ik alles om mij heen wel een beetje in de gaten.

Ben, dat is van T-Mobile, T-Mobile moet gaan stunten van het moederbedrijf in Duitsland, want anders wil niemand het kopen.

Tja, liever Ben van Simpel.nl, maar dat is persoonlijk, dat ik dan niet meer dan 1000 sms-jes mag versturen, tja, dat lukt mij niet eens in 10 jaar.

Nu komt vooral over een dikke week bij veel mensen het vakantiegeld binnen, daar zal je niet veel gestunt gaan vinden, maar rond de jaarwisseling, maar vooral begin het eerste kwartaal willen de betere aanbiedingen voorbij komen, dat heeft te maken dat de feestdagen weer voorbij zijn en dan zijn veel mensen wat voorzichtiger met hun knip.

T-Mobile / Ben gaat ongetwijfeld stunten, de vraag is even wanneer, voor de bron lees het andere bericht dat ik geplaatst heb over T-Mobile waarbij ze erg veel klanten zijn verloren.

Alle netwerken zijn inmiddels goed, Tele2 misschien wat minder i.v.m. beginnend en alles het liefst naar 4G i.p.v. gastgebruik op T-Mobile.

Ieder netwerk heeft ook gaten in dit kaasland, Tele2 het zelfde verhaal als hierboven, maar voor de rest wisselt dat per plek en qua storingsbronnen.

Ik heb met T-Mobile beter bereik in duinen en bossen, met Vodafone heb ik op precies de zelfde plek de grootste moeite, KPN hangt er tussen in, dus wat dat betreft, ieder netwerk zal zwakke punten hebben, dat voorkom je nou eenmaal niet.

› reageer

Ja, maar is er een internet plafond bij Simpel.nl, in dat geval kan het inderdaad geen kwaad

Elke smartfoon heeft toch een eigen data-begrenzer bij gegevensgebruik?

› reageer

Bij Simpel.nl moet het plafond dan meteen op 1GB staan, dan kunnen er ook geen gekke dingen gebeuren waar het internet weer vol mee begint te stromen.

Je kan wel een databegrenzer gebruiken, maar wie zegt dat Simpel.nl zich daar ook aan houdt?

Vooral bij Simpel.nl moet je vooral om de veiligheid van hun systeem denken, anders kan je goed het haasje zijn heb ik al een keer in het verleden mee gemaakt, alleen was er toen nog geen onbeperkt Bellen en SMS-en, Internet is nu het probleem, dan moet je veiligheid inbouwen wat in hun systeem te gebruiken is, anders komen er weer van die spook rekeningen. Voorheen vonden ze het nogal makkelijk om de eerste dagen van de maand bij de vorige maand en andersom te berekenen, de schuld lag altijd bij het te laat aanleveren van de gegevens van KPN, de klant was altijd de dupe, alleen ging het toen om bel bundels met een beperkt aantal minuten. Bij de overstap naar T-Mobile zou het probleem opgelost zijn, maar ik lees nog steeds rare berichten waardoor veiligheid in hun systeem te kunnen gebruiken door middel een data plafond die precies op 1GB staat waardoor je nooit buiten de bundel kan raken met je data.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.