Ik zoek smartphone met OTG, 5 GHz, en uitneembare batterij

1. Ik wil onderweg af en toe lange teksten typen, met een Android-smartphone plus een extern mini-toetsenbord, dat eventueel oprolbaar is. Die teksten ga ik later thuis overzetten naar een Windows 10-laptop.

2. Die smartphone wil ik ook gebruiken voor mobiel bellen en websurfen. Ik zoek daarvoor een smartphone, met de volgende kenmerken:

3. Ondersteuning van een OTG-adapter (On The Go), voor aansluiting van een extern mini-toetsenbord, via een data-kabel. Ik heb namelijk gelezen dat een Bluetooth-toetsenbord een groter hacking-risico geeft, dan een toetsenbord met kabel.

4. Ik wil ook 5 GHz wifi, voor als de 2,4 GHz-band bezet is.

5. Een batterij die ik zelf eenvoudig kan verwisselen, wat tegenwoordig vaak niet meer kan.

6. Minimaal 5 inch beeldscherm, en liever groter voor als ik daarmee wil typen.

7. Minimaal 8 GB opslag.

8. Onder de 250 euro, en liever veel goedkoper, vanwege kans op vallen, verlies en diefstal.

9. Ik vind 1 GB RAM genoeg, want ik gebruik internet op die smartphone niet heel vaak.

10. Ik stel geen eisen aan de camera.

11. Ik heb geen vingerafdrukscanner en gezichtsherkenning nodig.

12. Ik speel geen games, en doe geen videobewerking. Ik wil er wel video-lezingen mee beluisteren via wifi. Die video's sla ik niet op.

13. 4G, en misschien is 3G daarnaast ook nuttig.

14. Ik wil een externe alarmknop kunnen aansluiten via Bluetooth of kabeltje. Die alarmknop is dan aangesloten op een alarm-app met GPS. Ik weet nog niet of Bluetooth afdoende beschermd is tegen hacking.

Zo'n alarmknop plus alarm-app maakt automatisch contact met een vriend of alarmcentrale, met verzending van mijn GPS-coördinaten op dat moment.

15. Liever niet te kwetsbaar, vanwege kans op vallen en slijtage. Want ik wil hem jarenlang blijven gebruiken, uiteraard in een stevig hoesje.

16. Ik wil minimaal Android 7, omdat ik anders mogelijk geen veiligheids-updates krijg van Android, tegen malware. Of is die zorg onnodig?

17. Ik kan geen smartphone vinden die aan mijn wensen voldoet, ondanks lang zoeken daarnaar. Daarbij is het lastig dat OTG en 5 GHz meestal alleen te vinden zijn in reviews van smartphones, en niet in de lijsten met specs op de website van fabrikanten en verkopers.

Alvast erg bedankt voor jullie meedenken over deze vraag. Ik ben heel benieuwd naar jullie adviezen. En het opschrijven van mijn wensen hier, heeft mij natuurlijk ook al verder geholpen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.