Italianen zetten uit protest mobieltjes uit

vast naar mobiel is voor een operator de moneymaker.

Per slot van rekening kost het zijn abonnee niets, maar gaat de rekening naar degene die belt. Die heeft maar een keuze: bellen of niet ), maar als je belt ben je veroordeeeld tot de operator van de gebelde. Dus geen incentivie om b.v. met tarieven te stunten.
En KPN doet ook aardig mee.

Oh ja: een week niet SMSen lukt me best. Ik stel voor om dat de hele maand augustus niet de doen (ik stuur minder dan 10 smsjes per jaar)

› reageer

bron: NU.nl

ROME - Italiaanse consumentenorganisaties hebben opgeroepen tot een 'mobiele staking'. Zij raden consumenten aan om donderdag twee uur lang hun mobieltje niet te gebruiken om te protesteren tegen prijsverhogingen, zo meldden Italiaanse media woensdag.

Meer dan 84 procent van de Italianen heeft een mobiele telefoon. Daarmee heeft het land na Luxemburg de hoogste mobieltjesdichtheid van Europa.

Tussen 12.00 uur en 14.00 uur moeten zo veel mogelijk mobieltjes uit, zo vinden consumentenorganisaties. "Des te meer mensen meedoen met onze staking, des te harder treffen we de telecommaatschappijen", aldus de organisatoren.

› reageer

Hebben ze daar geen wet dat je je abonnement kan opzeggen bij een nadelige wijziging? Dan is het snel afgelopen met al die wijzigingen denk ik... _/-\o_

› reageer

En dan niet allemaal om 2 uur elkaar gaan bellen en sms-en om te vragen of je ook gestaakt hebt natuurlijk.....

› reageer

En hoe kon het ook anders, de staking is totaal mislukt, Italianen en gsm's....

http://www.nu.nl/news.jsp?n=359790&c=51

› reageer

haha, zouden we in nederland ook moeten organiseren! 1 week lang geen sms versturen! Om ervoor te zorgen dat die woeker prijzen (die het bij sommige providers nog steeds zijn) eens naar beneden worden gehaald!

Ik roep op : 1 augustus - 7 augustus GEEN SMS versturen

› reageer

Een week niet SMS-en is een beetje te veel van het goeie denk ik.
Dat houdt de jeugd van tegenwoordig nog geen 10 minuten vol volgens mij

Maar ik persoonlijk zou niet zijn tegen een "staking" zoals in Italiƫ (gewoon paar uur GSM uit). Maar dan kan je denk ik beter een zaterdag of zondag pakken. Veel mensen hebben doordeweeks toch hun GSM nodig voor het werk. Dus dan kan je daar simpelweg niet aan deelnemen.

Ik denk dat de tarieven zowieso in NL wel een stuk omlaag kunnen...

› reageer

Tarieven kunnen alleen maar omlaag als die sneaky cashbacks en gratis telefoon mogelijkheden verdwijnen. Van vast naar mobiel kan zo wie zo omlaag, dat is inmiddels wel bewezen... waarom kost van mobiel naar mobiel vanaf 8 cent en van vast naar mobiel meer ? het zou andersom moeten zijn... ofwel van vast naar mobiel kan dik onder de 8 cent (blijkbaar).

› reageer

vast naar mobiel is voor een operator de moneymaker.

Per slot van rekening kost het zijn abonnee niets, maar gaat de rekening naar degene die belt. Die heeft maar een keuze: bellen of niet ), maar als je belt ben je veroordeeeld tot de operator van de gebelde. Dus geen incentivie om b.v. met tarieven te stunten.
En KPN doet ook aardig mee.

Oh ja: een week niet SMSen lukt me best. Ik stel voor om dat de hele maand augustus niet de doen (ik stuur minder dan 10 smsjes per jaar)

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.